Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:41

Knapperd mocht vandaag voor de eerste keer mee op wedstrijd! Super braaf! Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:52

TessJazz schreef:
Knapperd mocht vandaag voor de eerste keer mee op wedstrijd! Super braaf! [ [url=m/RtaCPJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er machtig uit, ook nog goede punten gereden?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:08

Knap ding!

En een bijpassende deken erop :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:03

Heeft iemand ervaring met stal Buitengewoon?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:54

Of adelantestables?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:02

Ik ken stal Buitengewoon wel, je mag mij pben. Wat wil je weten? :)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:18

Vandaag ook met mijn Spaanse kanjer op pad geweest. 2x 2e met 187,5 en 192,5 pnt. Gekwalificeerd voor het NK PRE in Pesse. Nu M2 stargerechtigd, volgende week maar eens een M2 proef sturen...

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:25

Ik kom hier als stille meelezer mij even melden.
Wat een knappe paarden komen er voorbij!

Nadat ik vorig jaar mijn PRE in heb moeten slapen ben ik rustig aan op zoek naar een nieuwe knapperd.
Weet iemand toevallig nog een leuke Andalusiër/PRE te koop tussen de 4-10 jaar/merrie of ruin/voorwaarts en sensibel/geschikt voor allround (recreatief) gebruik met af en toe een dressuurwedstrijd tussendoor in de lagere prijsklasse.

Paard krijgt een goed blijvend thuis.

Weet iemand nog een leuk adres welke niet adverteren op marktplaats/sporthorses etc.(deze sites houd ik zelf in de gaten).

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:34

Azmay schreef:
TessJazz schreef:
Knapperd mocht vandaag voor de eerste keer mee op wedstrijd! Super braaf! [ [url=m/RtaCPJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er machtig uit, ook nog goede punten gereden?

Net niet helaas! Ook niet verwacht hoor! Scheelde 1.5 punt :D

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:34

Stal_Fiore schreef:
Heeft iemand ervaring met stal Buitengewoon?

Ik heb erg slechte ervaring met buitengewoon .... 3x toe...

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:43

Alenthe05 schreef:
Knappe paarden!! Morgen gaan we weer eens starten, tijdens de barokke wedstrijd in Laag Soeren. Gaan er nog meer bokkers heen?

Neeee, ik wist helemaal niet dat er zo'n wedstrijd was vandaag bij mij in het dorp anders was ik zeker komen kijken _-:( (moet nog even alles leren hier, in de zomer verhuisd haha)

Wat een mooie nieuwe paarden allemaal! Valk heeft wel iets bijzonders inderdaad.

Kan het nu niet meer terug zien dus ik weet niet wie het postte, maar las iets over een gecastreerde hengst die in december bij *edit: melrovers* is gekomen en nu tussen de merries staat. De DA vertelde mij dat Pancho ruim 4 maanden niet tussen de merries mocht lopen ivm werkzaam zaad in de buik..

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:24

Mijn dochter is zelf dierenarts (richting paard) en die zegt dat dat echt niet kan. Wel kan het zijn dat ze gaan dekken, maar die van mij is denkhengst geweest dus die zal dat toch wel gaan doen.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:50

Ik hoop dat ze gelijk heeft :=
Ik heb wel wat andere verhalen gelezen, ook hier op bokt. Zaad buiten het lichaam sterft natuurlijk binnen 24 uur, maar de zaadleiders kunnen het spul nog een tijdje goed houden. Mijn ruin gaat nog niet bij de merries in in ieder geval.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:04

Bij de Lingehoeve werd hetzelfde gezegd overigens. En anders krijgen we misschien 1 of 2 mooie veulentjes <3 . We hebben alleen eigen paarden hier staan dus we kunnen niemand anders duperen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:32

Hier ook geen positieve ervaringen met stal Buitengewoon.

Faraon, wat sneu..wat houd voor jou lagere prijsklasse in?

Gefeliciteerd Alenthe!

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:41

geen idee of het hier op het juiste forum staat, zo niet roept u maar!

Wij organiseren in Noord-Holland, regio Kennemerland, Velsen-Zuid, op zaterdag 7 april van 9-20u, een KNHS wedstrijd voor alleen de Barokke rassen of 50% cruzado. Het is een outdoor-wedstrijd.
Inschrijven kan voor de klassen B tot en met ZZ- licht via mijnknhs.nl.
Tevens is het een selectie wedstrijd van MCI-NL voor PRE en PSL, info over deze selectie vind je op mci-nl.club.
We hebben hele leuke prijzen en sponsoren, en hopen op veel inschrijvingen!
Voor informatie over de wedstrijd kun je mailen met Danny (baroque@elpradoverde.nl).

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:09

Knap zeg alle punten in de dressuur! :) Ik doe het jullie niet na haha!

@b0hemian leuk jij ook hier! :)) Ik volg jullie topic ook, ik ben zelf ook een western ruiter en ga dus ook met een spaanse aan de slag! :D

Welke dekenmaat hebben jullie PRE's? :)

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:32

xLianneZorro schreef:
Knap zeg alle punten in de dressuur! :) Ik doe het jullie niet na haha!

@b0hemian leuk jij ook hier! :)) Ik volg jullie topic ook, ik ben zelf ook een western ruiter en ga dus ook met een spaanse aan de slag! :D

Welke dekenmaat hebben jullie PRE's? :)

Ha, leuk een gelijkgestemde! Ben benieuwd hoe jouw proces gaat verlopen *\o/*

Pancho draagt 183/185, wel brede hals en liefst veel ruimte bij de schouder

Melrovers: haha kijk dat scheelt natuurlijk ook. Het zal wel een uitzondering zijn, wanneer er wel iets gebeurt. Gek dat er zoveel tegenstrijdige adviezen zijn wel!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:34

Diva heeft dekenmaat 175, Kim 185 maar heb nog geen (betaalbare) dekens gevonden die echt perfect passen -O-
De Nika met halve hals, Horseware liners en Harry horse highliners passen ok maar ze krijgt rond deze tijd toch altijd schuurplekken op haar schouders.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:40

Hm ik zit zo in twijfel ook of ik een deken moet kopen en zoja welke maat en welk merk enz. Naar verwachting komt ze dus eind feb in Nederland. Nu zag ik in Spanje dat het heerlijk weer is, dus ik dacht misschien een regen dekentje? Ik dacht zelf maat 195... Of zit ik dat weer te groot...

Hoe denken jullie hier over? Zouden jullie een dekentje aanschaffen? En zoja welke maat haha, het is wel een grove dame van 1.61/1.62

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:45

Ik heb er nu een weatherbeeta opliggen, die is echt fijn. Geen schuurplekken en hufterproof. Iets ruim.
Heb ook een bucas liggen, big nek. Die ligt ook heel goed.
Pancho is dus 1.55, maar heeft wel een flinke schouderpartij en natuurlijk een hengstennek :D
Het verschilt natuurlijk ook per pasvorm welke maat jouw merrie gaat passen. Kun je niet vragen of ze haar een keer opmeten en een tweedehands deken aanschaffen voor de eerste tijd? Als ze dan hier is kun je op je gemak een perfecte deken zoeken <<)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:14

Die van ons is maar een ukkie, die heeft 175.
Ik heb er nu een Rambo op liggen met vaste hals, tweedehands aangeschaft via de horseware facebookgroep. Maar volgende winter wil ik een Rambo duo voor ‘m aanschaffen want die vaste hals kost wel wat manen en dat vind ik zonde.
Maar hij groeit nog dus vandaar dat ik voor nu een tweedehands heb overgekocht. Moest snel dus kon niet wachten tot er een keer een tweedehands Rambo duo in zijn maat voorbij kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:22

[***] is 1,58 hoog en heeft Rambo dekens van 6'3" / 191cm lang. Ik hoor altijd dat hij vrij lang is voor een PRE (kruising) en dat klopt dus wel als ik hem vergelijk met de andere dekenmaten hier.
Ik heb trouwens verschillende soorten dekens gepast en alleen Rambo zit goed bij hem omdat hij zo'n laag aangezette hals heeft en hij zich een soort van wurgt als hij bij een deken met 2 riemen aan de voorkant met zijn neus bij de grond wil.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:33

xyzutu2 schreef:
Ik heb trouwens verschillende soorten dekens gepast en alleen Rambo zit goed bij hem omdat hij zo'n laag aangezette hals heeft en hij zich een soort van wurgt als hij bij een deken met 2 riemen aan de voorkant met zijn neus bij de grond wil.

:= Beelddenker.. arm paard haha.
Ik hoor hier op stal wel meer goede verhalen over de Rambo. Zowel Gelderse als KWPN en een Fries dragen deze hier goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:40

Ik vond het wel jammer want ik vond de Bucas wel mooi, en ook de dekens van Fedimax en Back on Track, maar helaas, verkeerde pasvorm. De Rambo ligt in mijn ogen perfect, hij heeft ook echt schoftruimte (halve hals) en trekt niet naar achteren en ligt superstabiel, maar bij de 100gr krijgt hij toch wel schuurplekken op zijn schouders en links en rechts op zijn bekken.

Ik kreeg als tip van een PRE-eigenaar voor paarden met een flinke schouderpartij en lage halsaanzet om eens te kijken naar dekens voor Quarter Horses zoals Stormshield, misschien dat iemand daar nog iets aan heeft. :)

Met Buitengewoon heb ik ervaring op hun oude locatie en daar zou ik met een grote boog omheen lopen.