[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:21

ilona en michelle: wat hebben jullie allemaal uitgespookt eigenlijk in scheveningen?? en gister op het strand?? benthe heeft al een heel klein tipje opgelicht maar de rest liet ze aan jullie over....
gab: ik heb buiten ook nog ff met heidi gesproken. idd een gaaf peerd hoor die baron! echt PRE-mak
sanne: ik zal ze van de week op de andere pc zetten en alvast de slechtste eruit gooien. dan zet ik ze wel online op dropboks en stuur ik je de inloggegevens wel zodat je ze kunt downloaden
Laatst bijgewerkt door frankiej op 19-04-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:23

Heb het verhaal al gehoord en het is schokkend :P hahaha

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:28

Aan een ieder: Heel erg bedankt voor de felicitaties voor onze veulens.

Frank: Leuke foto's van Bunschoten, wij waren helaas uitgeput van twee geboortes deze week en Altanera staat ook op elk moment. dus wij waren er helaas niet bij. De foto van jou met Desperado is de duinen is helemaal fantastisch !! Een stoere combinatie. Als fokker is het zo fijn om te zien dat je paard zo'n goed tehuis heeft gekregen.

Michelle: Jaloezie ?? Op Lisenka ?? Toen ik haar 14 jaar geleden leerde kennen had ze één paard, haar Fjord Keljan (Is er nog steeds). Toen werd me meteen duidelijk gemaakt dat ik op de tweede plek kwam. Inmiddels hebben we 11 PRE's en zes andere paarden. Nu kom ik op de 18e plek. Oh nee.. We hebben de hond Banjer nog. De 19e plek dus. Maar op de 19e plek bij Lisenka is beter dan op de eerste plek bij een ander !!! :+: :+:

Saida: Was het maar waar... komkommertijd nu.. :Z

Onze Zorrero van 5 dagen oud, krijgt les van zijn moeder Esperanza:

Hier les in synchroon staan:

Afbeelding

Hier les in synchroon stappen:

Afbeelding

Hier les in synchroon zweven (Red Bull geeft je vleugels)

Afbeelding

De eerste twee lessen gingen goed. Het synchroon zweven moet nog maar even vaker geoefend worden.
Groetjes,
Jan

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:31

jan: leuke foto's!! heb je voor die niet-eerste plek moeten tekenen bij de trouwerij? haha. ach de meeste paardemeiden/vrouwen zijn zo he, dat weten we van tevoren

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:40

Nou de foto's zijn er al mooi bijgezet hier. Even spieken! Ik ben die op de donkerbruine wpn'er in de duinen tegenover Desje van Frankiej. Ik kom hier heel af en toe langs via de rug van Frank, want tja, ik heb geen barok paard, hè? Of je moet Lucky Boy en Sultan ook barok vinden? Mijn Sams is maar een éénvoudig WPN'ertje.

Ik vind het wel gaaf dat Frank nu een P.R.E. heeft, terwijl ik al vanaf mijn 13e droom van zo'n paard! Die besmetting komt duidelijk van mij af. Maar ja, toen ie voorstelde om Sam te verkopen omdat we Desje hadden, ging er toch een rem in mijn hoofd... Voorlopig rij ik nog een poosje op hem rond. Ik kan na mijn zwangerschappen eindelijk weer aan hem werken en we boeken nog steeds vooruitgang. Jasmijn zal hem wel niet aanraden hier. ;) :D Laten we eerlijk zijn: Ik vermoed dat ie harder kan en moeilijker is, dan ze verwachtte!

Enne ik weet niet meer wie van jullie het was: Maar gewoon doen hoor! Lekker boeken naar Spanje en je daar laten verrassen door de fantastische natuur. Dat heb ik dus ook al gedaan, toen Frank nog geen interesse had in dit fantastische ras. Ik weet zeker dat ie anders was meegegaan! En we gaan het zeker herhalen als de kids ouder zijn, als het aan mij ligt.

Het was een toffe middag en leuk om jullie eens te ontmoeten en ik blijf zelf nog een paar jaar lekker dromen van zo'n fantastisch beest voor mezelf. Desperado is echt Frank zijn paard in alles! Ik was huiverig voor onze kids, want ik vind het altijd jammer om weg te moeten omdat zij het beu zijn. Ze waren boven verwachting vandaag! En Joyce, ik ben heel benieuwd wat je nog meer te weten komt over Prince. Hij is ook mijn kleine schatje!

Dromen jullie maar lekker verder hier op jullie roze wolk...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:41

Ow ja, en Jan en Lisenka: Gefeliciteerd met jullie veulentjes! Zijn er al namen bekend? Zorrero en ...

En wat een gave foto van Halley zo met neus in het water! Doet ie dat vaker?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:52

Ik word ook wel benieuwd Ilona en Michelle ;)
Sanne, ja, je was erg aso hoor :p Niet eens ff sociaal praten met ons ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:06

nou dames, ik ga naar me nestje. niet te hard gaan he anders heb ik morgen nog geen eens tijd om de foto's te uppen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:09

Ik heb het strandsurvival verhaal aan de levende lijve meegemaakt :p. Helaas 's avonds niet mee gegaan naar Scheveningen, ik was echt te gaar en moest te vroeg op.

Utix zijn re entree ging vandaag opzich prima. MEt losrijden was hij echt heel fijn te rijden, en ik zag mezelf al door de ring heen zweven (nee hoor, bleef realistisch). Ook in de voorrijdbak bleef hij mooi mak. Tot we de ring in moesten. Hij wilde niet langs de omheining, de jury was eng en hij gedroeg zich vreselijk :'). Tijdens de eerste diagonaal zette hij een galop in (en dan kan hij opeens wel prima aanspringen) en verder was het allemaal vrij slordig. Tussen de proeven door weer even de binnenbak mee ingenomen, toen liep hij weer als een zonnetje. 2e Proef ging beduidend beter, hij bleef braaf onder me, ik had wel veel te weinig impuls, maar vond het wel even mooi. Galop ging weer wat slechter op links, heb hem halverwege ook teruggenomen en ben blijven draven, maar opzich was hij prima. Krijg ik de punten terug, 2 x 178. Ging echt nergens over, die eerste proef was A) veel slechter dan de 2e (en hiermee bedoel ik niet dat de 2e hoger gejureerd had moeten worden, vond die 178 al gewaagd) en B) had echt niet meer dan 160 punten waard geweest, het was echt waardeloos :'). Maar goed, hij is weer een ervaring rijker, en we gaan stug door.
Met trailerladen was hij thuis al vervelend, maar een duwtje in de kont deed het hem. Wilde hij op het wedstrijdterrein de trailer niet meer in... en als Utixo iets niet wil, hou je hem echt niet aan z'n halstertje. Uiteindelijk was er een lieve meneer die het paard van zijn dochter in de trailer heeft gezet, Utixo ernaast (dan loopt hij in 1 keer erin) en vervolgens dat paard er weer uit en snel de klep dicht. Zucht... soms he, dan voel ik me echt voor schut staan met hem ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:12

Jan en Lisenka,wat een schitterende paarden hebben jullie! mooie foto's ook 8-)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:40

Fijn om te lezen dat jullie allemaal zo'n fantastische dag gehad hebben! Jammer dat ik zo ver woon, bleuh... Ooit zal ik jullie wel eens meeten zeker? Een deel heb ik vorig jaar al ontmoet, dat wel!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 00:23

Afbeelding

Dit is Sascha met Huero.
Zij was ook met ons mee.
Is een paardje van Jacquelinge (op de achtergrond met Bolero)..

Ik heb eigenlijk alleen nog maar 1 woord voor vandaag: WOW.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:04

Anouk dat was ikke haha die graag nog een keer in Spanje op vakantie wou te paard haha!

Kelly je zag er echt super uit joh! Je was alleen zo druk aan het stappen dat ik dacht laat maar die spreek ik nog wel maar dat is er niet meer van gekomen!

Verder Sanne wat een gave jurk had jij aan zeg! Echt sprookjesachtig!

Ennuh Heidi je keek wel heel serieus soms op je paard haha! Maar het zag er prachtig uit hoor!

Vond iedereen er prachtig uitzien haha...

Vond het ook echt gezellig om iedereen eens in het echt te zien. Dankje Frank dat je me er even bij kwam trekken ik stond zo heerlijk te twijfelen van zijn ze het of toch niet haha...
Maar wel dus!

Heb een heleboel foto's gemaakt hoop dat ik ze vanavond hier kan posten moet ze eerst nog even uitzoeken!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:39

Hier alvast een deel van de foto's maar gaat heel langzaam met uploaden dus duurt wel effe voordat ze er allemaal opstaan...

http://s88.photobucket.com/albums/k161/ ... e%20paard/

Als hij een wachtwoord vraagt is dat gewoon mijn boktnaam zo kan niet iedereen er op (naja ach.. gaat om het idee)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:43

Bedankt Laulau85...
Ja Bello is echt nog een broekie en hij was opgefokt dat ik hem maar niet heb gepest met stilstaan.
Hij gedoreg zich voorbeeldig.

In mijn pauze ga ik even een uitgebreid verslag typen... haha ik ben er nog emo van ... pff 8)7

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:45

Frank – fijn dat je zo lekker gereden hebt en met de conditie van des komt het wel goed gewoon lekker opbouwen dan wordt het vanzelf beter
En even een vraagje die foto waarop jij schrijft nog even oefenen (die aan de hand) welk cafeetje is dat want die ben ik nog nooit tegen gekomen :n die van de duinen ken ik weer wel daar reed ik zelf ook :P

Saida – nu jij dat zo schrijft is het eigenlijk heel slim van marieke kinderen ‘’vervelen’’ zich idd al snel en zo is het ideaal, nog nooit bij nagedacht maar het is heel slim.
En het is ook wel eens lekker om niet met de ‘’gewone’’ basis bezig te zijn maar een keer met je houding en zit.

Benthe – fijn dat matz weer terug komt en ik weet vast en zeker dat hij zijn laatste dagen bij jou mag slijten. Maar ik kan ook idd weer begrijpen dat dit nu de laatste keer is dat je de tijd en energie erin steekt want als het toch niet gewaardeerd wordt :n
Jammer dat je geen winst heb gereden maar je bent iig een ervaring rijker wanneer staat je volgende wedstrijd gepland

Gab – wat gaaf schriktraining en echt super van moreno dat die zo braaf was :D

Karina – ook jij al zo trots kan het helemaal begrijpen als ik het zo leest :D

Suelza – (sorry weet je naam niet) welkom hier

Ellis – fijn dat je spookie der goed heeft gedragen en leuk de foto

Jan – die foto’s *smelt weg* ze zo lief ik wil ook weer een veulen haha ach nee ben blij dat heike nu groot is maar kan me zijn veulentijd nog goed herineren

Laura – ook jij al zo’n leuke dag gehad ben benieuwd naar de foto’s

Ik vond het echt heel jammer dat ik er niet bij kon zijn maar wegens omstandigheden ging het helaas niet,

Verder wel een leuke dag gehad met mijn ouders en even lekker uitgewaaid op de boot,

Savonds nog even heike aan de lange lijnen gezet en wat deed hij het goed ben weer trots op hem :+: vandaag maar weer even rijden kijken hoe we het doen ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:45

Haha ja ik kende Bello al! Ben voor hem gaan kijken toen ik uiteindelijk Hincapie heb gekocht.
Vond Bello ook heel gaaf en die andere schimmel van 4of5 ook die nog niet bereden was. Maar had met Hincapie meer klik dus is het die toen geworden...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:47

Caro :D

Bello is wel muchos hetos _O-
Het is heel veel paard onder de billen.
Maar het is een super super super dier.
Wil zoooo graag voor je werken en echt een stoertje, ook tijdens de feria.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:48

Ja Caro dat was het! Die vond ik ook echt heel leuk. Was ook een moeilijke keus toen want ik vond ze eigenlijk allemaal heel leuk. Heb me kapot zitten dubben haha.. Het resultaat weet je haha..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:53

JeanleGrand schreef:
Michelle: Jaloezie ?? Op Lisenka ?? Toen ik haar 14 jaar geleden leerde kennen had ze één paard, haar Fjord Keljan (Is er nog steeds). Toen werd me meteen duidelijk gemaakt dat ik op de tweede plek kwam. Inmiddels hebben we 11 PRE's en zes andere paarden. Nu kom ik op de 18e plek. Oh nee.. We hebben de hond Banjer nog. De 19e plek dus. Maar op de 19e plek bij Lisenka is beter dan op de eerste plek bij een ander !!! :+: :+:

Ah, wat lief!! Echte liefde :j
Zorrero is trouwens echt leuk en Esperanza een hele knappe mama :D

Suzanne: Sorry ;) Ik zal het nooit weer doen!

Benthe: Wat een gedoe trouwens met Mats! Nu weet jij niet waar je aan toe bent en hij ook niet. Hoop dat je hem uiteindelijk toch kan kopen. In ieder geval lief van je moeder dat ze het voor je opneemt!
Haha, Utixo is echt een aapje zeg :P Soms vraag je inderdaad af wat de jury tijdens de proef heeft gedaan, slapen? Maar goed, volgende keer beter, tenminste, als hij dan de jury en de ring niet eng vind..

Laura: Dank je :)
Ah, zie dat je al foto's hebt, helaas nog geen van mij, maar wel eentje van de staleigenaresse, Lisa met Saturno :D http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... CN0470.jpg
Oeps, zit ik een beetje met mijn neus te kijken, nu zie ik mezelf ook :D Leuk!

Kelly: Volgens mij vond Vaidosa Bello ook wel aantrekkelijk :=
En Doos is toch een schattige bijnaam ;) :P

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:58

Haha doos :D
Nee ... het had bij mij Vai geworden denk ik.

Bello was ook wel in haar geintresseerd hoor :P

Hoop snel meer foto's te vinden ergens...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:01

Weetnie, vind Vai niet zo bij haar passen, zal het proberen :P
Maar ze luistert al zo goed naar doos :D (Nouja, het is eigenlijk Dosie, maar als ze een beetje stout is, is het Doos en dan is het eigenlijk ook wel heel toepasselijk :P )

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:53

goedemoregen allemaal

ik heb een hoop gave foto's gezien. Zag er erg mooi uit allemaal.
Nu komt een ego berichtje.
Vorige week donderdag is onze merrie Perletta bevallen van een merrie veulen.

haar geboortekaartje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nageboorte wordt nog even gecontroleerd door mijn vriendin/dierenarts
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:53

Kheb ook nog fotos. Ga ze straks ff uploaden.
Ook van jou Kelly, en van Sanne

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:56

Leuk, weer een veulentje! Gefeliciteerd Maus!