[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:10

Dank je Malin haha. Ronder, uhhh, spieren toch? Tong uitsteken
Flamon, hoo pdat t ophoudt met regenen, hier is het iig mooi weer!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:21

soeske schreef:
Dank je Malin haha. Ronder, uhhh, spieren toch? Tong uitsteken
Flamon, hoo pdat t ophoudt met regenen, hier is het iig mooi weer!

WHAHAHA ik denk ik breng het tactisch Tong uitsteken Schijnheilig

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:28

hahahha, goedzo Knipoog Goed gevuld he Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:30

Zekers Knipoog

Tsja met het nieuwe bokt van tegenwoordig moet je toch een beetje letten op wat je zegt Haha! Knipoog Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:52

hahaha, ik weet wie het zegt, dus scheelt weer Knipoog
Ik zet ze maar niet op HAW of ITP ofzo..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:10

Gave foto's zeg Soeske! Haha! Haha! . Ziet er goed uit. Goya is idd lekker eeh... rond Clown . Mooie foto's hoor. Die laatste is lieeef!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:20

Marielle -> Het is idd duidelijk te zien dat je meiden zussen zijn!
Kan me goed voorstellen dat je maar wat trots bent op die 2 knappe meiden!

Ilona -> Hee wat goed joh!
Slim GEFELICITEERD MET JE DIPLOMA!!! Go jij! Go jij!

Esmée -> Heel veel succes met je wedstrijd zondag! OK dan!

Sanne -> Spannend hè, dat wachten op je veulentje!
Ik hoop voor je dat je droom uitkomt!
Heb je stiekum de hoop dat het een merrie of juist een hengstje wordt?

Miichelle90 -> Ik woon in Grootebroek, dat ligt vlakbij Enkhuizen (Noord-Holland).
Idd een behoorlijk eind bij jou uit de buurt.
Als je haar voor veel minder kan stallen, is er dan nog een klein kansje dat je haar kan houden?
Het moet toch gek zijn dat er helemaal geen goedkopere stalling te vinden is?
21 is al flink aan de leeftijd en er zijn maar weinig mensen die een paard willen kopen met die leeftijd.
Ik denk dus dat het best wel moeilijk gaat worden om haar te verkopen, maar misschien ook niet en is iemand net op zoek naar zo'n paard als haar!

Ellis -> Hè je maakt me nu wel nieuwsgierig met je opmerking dat je eigenlijk wel heel veel te vertellen hebt maar het niet doet....... Knipoog
Alvast een fijne vakantie!

Fanny -> Jee jij hebt gewoon nog even 4 paardjes verstopt!
Heb je ook foto's van ze? Ben wel nieuwsgierig!
Heb je in Amerika gewoond ofzo?
Wat een schatje dat hondje van je!

Malin -> Wat een leuke foto's van jou, Suevo en Dinkey!
Seuv ziet er super uit!

Suzanne -> Wat vervelend dat bram nog steeds kreupel is zeg!
Erg leuke foto's heb je weer geplaatst!

Rintske gaat nog steeds super!
Ze krijgt al een beetje door wie de baas is, niet zij dus. Haha!
Maar ze weet ook dondersgoed wie zij wel de baas kan, zoals m'n dochter.
Ze zal haar niet gemeen kwaad doen ofzo en ze loopt netjes met haar mee, maar ik kan het goed zien als ze samen spelen in de bak.
Als ze dan gaat rennen dan rent Rintske achter haar aan, galopperend en bokkend en dan komt ze heel dicht achter Lisanne die dat dan weer eng vindt.
Het gaat wel steeds beter als ik haar aanwijzingen geef zoals dat ze zich groter moet maken ipv kleiner, en dat ze met haar stem ook veel kan doen.
Afgelopen week hebben we een paar keer met Rints in de binnenbak gespeeld met een skippybal, echt leuk is dat!
Ze geeft er niks om en loopt er zo op af, maar als we de bal een schop geven en het komt tegen haar aan dan geeft ze wel een paar bokken, hahaha!

Vrijdagmiddag komt Mayke en dan ga ik er voor de eerste keer op!!! Go jij! Go jij!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:27

Saida
haha. ik heb familie leden in amerika wonen en als we er heen gaan dan gaan we zeker voor een maand.

we hebben daar ook 1 kennis zitten en die heeft een huis verkocht aan mel gibson ( weet niet of je het goed schrijft Tong uitsteken )

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:55

Saida :

Er was gister iemand komen kijken by der. Enne die zou dr naar een stal zetten by een vriendin. Gewoon lekker de wei op overdag en lekker buitenridtjes. Dus zou vandaag terug gebeld worden.
Maar ik ben niet terug gebeld door der maar mijn schoonmoeder wel. Ze is nou van die andere vrouw. Morgen mijn spullen uit het kastje halen en waarschijnlijk de laatste x dat ik mijn mooie merrie zie:(
Vind het echt onwijs klote en moest het ook via de sms horen dat ze vanaf vandaag van die andere vrouw was.
Die vrouw zei gister :

Ja en als ik dr neem mag je dr blijven doen enzo 1 of 2 dagen in de week want ik wil dr niet gelijk helemaal uit dr vertrouwde omgeving halen. Omdat ze ook elke x naar mij toe kwam.
Maar kreeg vanmiddag ineens een smsje uit het niets van dr met,

Ik heb iemand gevonden waarmee ik het samen ga doen en ook helft van de kosten. Sorry maar onze afspraak die we gister gemaakt hebben gaat niet door. Veel plezier in hellendoorn!

Vond ik wel heel erg poedersuiker om te lezen en ben ook in tranen uitgebarst. Ik was zoo blij toen ze dat gister zei.
Ik dacht nou dan hoef ik dr niet helemaal te missen. Maar misschien ook wel beter zo.
Hoop dat ze nog een paar goeie jaren krijgt!
Zelfs me vriend vindt het niet leuk (die hobbelde soms ook wel eens op dr, of gooide dr los, wandelen longeren) en vaak deed hy ook de stal.
Hy was ook een beetje pissig om het feit dat ze gelijk vandaag niet meer van ons was. Omdat we dr gister niet echt rekening mee gehouden hebben dat ze vandaag al weg zou gaan.
Dus we hebben niet echt afscheid van dr kunnen nemen.
Ik ga morgen dus me spullen weghalen daaro, en dr nog ff appeltje enzo geven.

Heidi : Ohh maar dat is mooi dat ze zich al opa en oma voelen :p
Enjaa wat mijn opa en oma altijd zeggen : Je opa's en oma's zyn er om de kleinkinderen te verwennen:P
En dat doet mijn ma ook by myn kleine haha.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:01

Michelle90: poeder suiker zeg sterkte ermee Kusje

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:03

Dankje wel flamon. Ik is misschien raar om te zeggen. Maar ik ga wel opzoek naar een verzorg/byrydpaardtje.
Ik wil niet helemaal stoppen met paardrijden, maar manege lessen vindt ik nooit zo leuk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:16

goh, tis niet druk hiero vandaag. lekker makkelijk bij te lezen.
suzanne mooie foto's hoor zo lekker ontspannen.

gister weer een hele poos met desperado bezig geweest. eventjes geleerd om aan de hand met een loshangend halstertouw netjes overgangen terug en vooruit te maken. hij had het snel door. ook weer wat aan de bomproof gedaan: op een felblauwe plastic pallet gestapt en met zo'n oranje straatpilon geplaagd op en onder z'n hele lijf. het deed hem nix. ja meer van donder nou eens op met dat saaie ding. en nadien gewoon met halster en helemaal alleen er enkele keren opgesprongen om er op te gaan hangen. hij stapte echt op z'n dooie gemak. ik denk dat ik het van de week eens ga proberen om er met een opstapje gewoon zonder zadel en alleen met kaptoom en teugel op te gaan zitten. hihi ook uit nood: heb nog geen zadel voor hem. kom ik bij het volgende: op de campeonato raakte ik in gesprek met www.trekkingsaddles.com uit friesland, zij hebben een passervice voor spaanse zadels. de kosten hiervoor kun je delen als er meerdere adressen op 1 dag bij elkaar in de buurt gedaan kunnen worden. heeft iemand misschien interesse hierin in omgeving den bosch utrecht? en welk zadel raden jullie mij aan: een espanola of een vaquera?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:58

Mies; Jeetje wat balen zeg Verdrietig Zooo snel Boos! . En l.ullig dat die afspraak ineens niet doorgaat Rolleyes Kan je eigenlijk echt niet maken... Hopen dat je een ander leuk paardje vind, al zal die Fem natuurlijk niet kunnen vervangen..

Frankiej: Leuk die Des word flink op de proef gesteld hihi Tong uitsteken . En ik heb geen verstand van zadels Nagelbijten / Gniffelen Dus kan je niks adviseren.

Heidi: Haha, leuk hoor dat je ouders het zo goed oppikken Haha! Haha! . Die hadden dit natuurlijk nooit meer gedacht Tong uitsteken . Ben zo benieuwd naar jou baby geitje Clown ROFL .

Saida; Spanneeenndd! Haha! Dus Rints gaat weer een stapje verder.. Leuk hoor. Fijn dat Mayke je ook helpt! En wat een geluk heeft Lisanne met zo'n moeder die ook paardengek is Haha! . Daar leer je veeeeeel meer van dan op de manege!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:19

Suus: Wel balen van Brammetje. Vooral omdat het toch heel goed ging voor de kar. En barokkies horen rond, toch? Ik had een keer les op Halley vlak voor de veulens geboren werden. Vroeg ook iemand aan mijn instructrice of mijn paard een veulen verwachtte. Ze zei ja, maar dit is dan de vader. Ahum, ben hem toen maar ietsje minder gaan voeren. Hij had de 4e plaats na de morfologie. Met morfologie en de proef onder het zadel, dus in het totaalklassement, had hij de zesde plek. Was ik ook nog heel blij mee hoor.

Malin: Ja, met het nieuwe bokt moet je inderdaad oppassen wat je zegt. Gelukkig is in dit forum de sfeer altijd goed en weten we meestal wel hoe het bedoeld wordt. Daarom vind ik dit ook zo'n gezellig forum.

Saïda: Spannend van de week voor het eerst op je eigen paard.

Frank: Wat een saai beest is Desperado eigenlijk. Ik heb helaas ook geen verstand van Spaanse zadels. De nieuwe tak van sport in Nederland, Working Equitation, lijkt me wel wat voor Desperado en jou.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:26

Prinslover schreef:
Heidi: Haha, leuk hoor dat je ouders het zo goed oppikken Haha! Haha! . Die hadden dit natuurlijk nooit meer gedacht Tong uitsteken . Ben zo benieuwd naar jou baby geitje :+ ROFL .

ik hoop dat het er 1 word zonder horentjes Tong uitsteken Clown

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:13

campeonata is zo te horen gezellig geweest! Iedereen gefeliciteerd met behaalde prestaties!

Saida: Je longeerd niet heel lang, dan zal het niet zo erg zijn. Maar anders zou ik toch waken voor alleen rustig longeren. Als ze nu alleen heel rustig hoeft te lopen is het heel verleidelijk om straks onder het zadel ook alleen rustig te lopen. Ik vond het bij sita ook altijd belangrijk dat ze lekker ontspannen liep, en daardoor op een rustiger tempo, maar ze werd dus ook ohz langzaam. Nu ik dr wat feller longeer en ze leert voorwaarts te lopen is ze ook fijner te rijden. Schakelen is ook een hele goede manier om de achterhand te trainen natuurlijk, als ik longeer moeten ze ook naar die rustige ondergezette draf, maar vanuit daar ook weer vertrekken. Maargoed in 2-3 minuten longeren is dit niet zo van toepassing!
Heb je toch wel een fotograaf vrijdag!

ess: Succes met je wedstrijd zondag!

ilona: Nou officieel gefeliciteerd dan! amanda treft het niet deze week, al die regen!

sanne: Ik ben op mijn houding aan het letten, het wordt al ietsje beter gelukkig!
Een warmloop galopje is toch niet zo erg? Als hij dan lekker loslaat? Je kan misschien ook even bijgezet longeren voor het rijden, misschien dat dat helpt!

robijntjah: Welkom!

nameless: Heerlijk zo'n les! En ook dat ze vooruitgang zag!

malin: Het zijn mooie foto's geworden! Suevo ziet er goed uit!

suzanne: Mooie foto's van goya! Arme brammetje gaat het al beter?

fanny: Schattige foto van je hondje!

heidi: Dat wordt nog wat als die geboren is! Leuk toch, spulletjes kopen babykamer inrichten!

michelle: Lekkere afspraak dan! Mag je dr nog wel is opzoeken? Een verzorgpaardje zoeken is helemaal niet zo raar, gewoon een beetje aan de gang blijven en dan heb je ook wat afleiding!

frank: Spannend bijna rijden! Wat wil je eigenlijk gaan rijden met hem?

Fijn, vakantiewerk voorbij en dan allemaal maar regen regen en regen. Hopelijk is het vanmiddag nog droog als ik les heb...anders valt die wel in het water! Heb shannon 2 dagen gelongeerd, aan de dubbele lijn en pessoa...daarna nog even samen in de bak gespeeld en zomaar is 2 balkjes in de bak gelegd om te kijken wat ze ermee zou doen...eerst een paar keer achter me aan eroverheen stappen..toen wilde ze wat meer gaan spelen en draafde ineens door de bak, netjes over de hoefslag en daarna over de balkjes heen (raar beest). Na 2x had ze dat ook wel gezien dus ging ze maar galopperen en met een enorme sprong over de balken heen, allebei tegelijk. Dus gister nog maar een laag kruisje laten vrijspringen na het longeren. Ze werd dr wel blij van.
Ik heb er een paard bij om te trainen Lachen Shakira (shannon dr moeder) staat te koop en eigenlijk reed pierre dr altijd. Maar omdat hij vond dat ze nu toch maar iets meer dressuur moest leren ga ik dr wat vaker rijden...Ben al begonnen met longeren! Ze liep echt super en gister even gereden..*binnenkort foto's* Sommige dingen doen shannon en shakira precies hetzelfde, zo typisch! Dat viel me ook op toen ik sharedon gister ging borstelen (shakira dr laatste veulen) die gaat dan precies hetzelfde staan als scooby (shakira dr middelste veulen). Echt iets wat ze van moeders hebben!

Nou Shannon dr naambord is af, voor Apollo Encanto had ik een andere, maar heb ook maar even een nieuwe gemaakt. Ik vond die met metallic leuker Knipoog dus hier shannon dr nieuwe naambord en encanto zn oude Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding

Nou ik toch al een heel verhaal heb. Encanto begint zn luie leventje wel leuk te vinden. Lekker een beetje ritjes maken en ik denk niet echt dat hij het werk in de bak mist. Wedstrijden wel, want zodra ik andere paarden voetgangers of fietsers in het bos tegen kom gaat hij meteen lopen showen en netjes lopen, deed hij op wedstrijd ook altijd. Pipo!
Een vriendin (en stalgenoot) gaat volgende week op vakantie en vroeg of ik dr paardje een paar keer wilde rijden/longeren. Vond het wel leuk dat ze het aan mij vroeg Lachen Heerlijk vakantie en een vriend in duitsland Tong uitsteken Lekker hele dagen paarden rijden!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:43

Fanny: Jeetje dat zijn nogal wat paarden, heb je een amerikaanse vader of moeder ofzo?

Malin: Suevje ziet er goed uit! Ja Hij zit weer lekker in zijn vel zo te zien Vingers aflikken

Suus: Arme Brammetje Ach gut Hoelang is hij nou kreupel?
Goya is echt stoer! En die laatste foto is super schattig..
Nog even een vraagje, hoe lang ben jij en hoe hoog is Goya?

Heidi: Wat heerlijk dat je ouders er ook zo mee bezig zijn. En ik neem aan dat hij of zij ook vast wel eens mag komen logeren Knipoog

Saida: Ik heb wel een droompje voor mezelf bedacht. Ik had bedacht dat als het nou een bruine merrie wordt en ik er een palomino of creme hengst op zou zetten dat ik dan een valk veulentje krijg. Maar goed dat is maar dromen!
Verder speelt er wel door mijn hoofd dat het een bruine merrie wordt en dat ze 13 augustus wordt geboren. Maar ik wacht rustig af Ja
Ja, eindelijk op Rintske rijden! Go jij! Go jij! Wel zorgen dat er foto's gemaakt worden he, van dit unieke moment.

Michelle: Shannon moet dan toch maar springpaard worden Knipoog En leuk dat je Sita ook mag trainen. Voor je het weet ben je met beide Z Knipoog haha

Met Otje zijn plekjes gaat het goed, de dierenarts heeft een soort zalf gegeven dat er elke dat 2-3 keer ingemasseerd moet worden en de wondjes zijn inmiddels droog en beginnen te helen, alleen tussen zijn manen gaat het nog niet zo snel.

De nieuwe Lusitano's zijn aangekomen Go jij! Go jij! Een bruine hengst en een schimmel merrie met een bruin veulentje. Ik heb ze alleen nog niet gezien. Ik heb vanochtend eerst een shoot met iemand en dan ga ik daarna zeker snel even kijken!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:26

Fanny -> Wauw, das best wel een leuke ervaring als Mel Gibson je huis koopt........

Miichelle90 -> Jeutje, dat is wel heul snel gegaan!
Als ik heel eerlijk ben dan heb ik er niet zo'n goed gevoel over, sorry dat ik het zeg....... Bloos
Ik hoop dat ik het verkeerd heb en ze nog een boel mooi jaren tegemoet gaat!
En jou wens ik sterkte toe, je zal haar best missen. Ach gut

Frank -> Jullie gaan ook goed zeg!
Zoals Des reageerde herken ik ook wel, Rintske had met die skippybal ook zo'n reactie.
Spannend op zadeljacht!
Ik heb een Spaans merk zadel, een Zaldi, maar dan een dressuur model.
Waarom kies jij voor een Espanola of Vaquera? (gewoon nieuwsgierig.....)

Ilona -> Lisanne heeft die gekte toch minder dan mij, hoor, zij is in zoveel dingen geïnteresseerd!
Ik laat haar erg vrij daarin, ze komt vanzelf wel, en anders maar niet.
En ze mag veel met Rintske doen, alleen kan ze er nog niet op rijden.

Michelle -> Mijn dochter gaat mee, dus die heb ik al verteld dat ze foto's mag maken morgen. Knipoog
Ze zijn leuk geworden de naambordjes!

Sanne -> Lisanne gaat mee en maakt foto's van het grote moment!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:30

Saida :

Ze is een kennis van een vriendin van me schoonmoeder. Opzich krijgt ze het wel goed hoor, want ze heeft al eerder paarden gehad en dr laatste paardtje is 33 geworden. Ze is meer van het buitenrijden lekker ritjes maken. En daar is Femke nu gewoon perfect voor. Is ook byna het enige wat ze nog echt leuk vindt.
ja ik zal dr behoorlyk gaan missen na 3 jaar.
Alleen niet meer naar die manege ga ik, want daar blijft ze staan.
Ze blijft op ripse ruiters staan. Dus ik hoor van iedereen wel hoe het gaat met dr enzo.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:18

Citaat:
een espanola of een vaquera

Hier in Spanje zelf rijden de mensen gewoon dagelijks op een engels dressuurzadel over het algemeen zaldi , marjoman etc.

Als men echt aan het werk is met de stieren in de campo ja dan wel.

Een vaquera zadel is echt om doma vaquera te rijden je hebt namelijk niet veel houvast bij de knieen dus om bijv licht te rijden.

Dit heb je bij een Española wel of een potrera.

Ik weet niet precies wat je wilt doen met je paardeje maar zaldi maakt zadels met een lichte boom en wat elastisch oa de cabriola dat is wel zo fijn voor het paard, je hebt ook vaqueras mixtas zijn wat korter en is ongeveer kruising van een vaquera en española.

Toch de goede vaquerarijders laten nog steeds hun zadel maken bij een vakman en hebben geen fabriekszadel.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:41

Lisenka: ja erg saai is ie he Haha! Ik had nog nooit gehoord van WE maar na ff googlen is het toch niet helemaal mijn ding. Des zou er idd wel geschikt voor zijn. Mij is het vooral te doen om de ontspanning en nergens angsten voor willen hebben.
Mies: ik wil dressuurmatig gaan rijden maar vooral lekker hobbymatig: buitenritten dus. En van lieverlee diverse oefeningetjes/ kunstjes aanleren.
Saida: omdat men zegt dat die zadels echt geschikt zijn voor (langere) buitenritten. maar ben er nog niet helemaal uit vandaar mijn oproep voor die passervice. haha kom ik gelijk uit bij Jus: vaquera valt dus al af.
Jus: potrera heb ik nog niet van gehoord, maarja zit nog niet zolang in dit wereldje.
Sowieso probeer ik van de week ook Sam's zadel, een stubben maestoso

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:11

Gister me diploma uitreiking gehad. Was erg leuk om iedereen na die weken te zien Haha! . Het was dan ook weer lachen, gieren & brullen! We hebben maar een kleine klas (lees: 10 personen, waaronder ik). We kregen eerst een leuk verhaaltje in het algemeen, en daarna moest je omste beurt naar voren komen en kreeg je een persoonlijk verhaaltje. Erg leuk Pling . Daarna je diploma ondertekenen. Was een leuke avond. Ook wel een beetje jammer dat het nu echt voorbij is, maar als t goed is gaan we in september nog een 'reunie' doen!

Mies; Ze zijn leuk geworden zeg!! Die van Encanto heb je ook mooi gemaakt Pling . En die van Shannon is ook stoer. Je krijg het maar druk met al die paarden. Clown Leuk dat Shakira het nu ook goed doet! Hoe heeft vriendlief het in Amerika btw? Cool

Saida: Komt denk ik omdat ze nog jong is. Dan is het nog heul moeilijk om te kiezen Vork Later zal het wel goed komen. Lijkt me echt tof als je moeder ook rijd, veel eerder kans op een eigen paard Knipoog haha.

Sanne: Leuke droompjes heb jij. Haha! Ben blij dat ik niet de enige ben waar de fantasie soms van op hol slaat ROFL . Ben benieuwd naar die lusitano's!

Heidi: Hahaha, zal vast geen horens hebben hoor Haha! Haha! .

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:27

Een española of Potrera zijn bijna hetzelfde.

http://www.esmonza.com/Pages2/Sillas.htm#espanolas

Deze zadels zijn ook niet superfantastisch maar daar zie je dat er weinig verschil in zit.

Ook zie ik veel "nepzadels" te koop aangeboden dus van slechte kwaliteit .

Beter een goede tweedehands dan een kartonleerzadel.

Ik vind Lucas altijd wel mooie zadels hebben.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:56

Saida, fijn dat het goed gaat met Rintske! Succes morgen!
Frankie, ja, die spanjaarden zijn vaak niet gauw onder de indruk he haha. Callista is erg goed, ze is ook bij mij geweest voor een zadel voor Goya. Veel kennis en alles Lachen
Lisenka hahaha, tja, sommige mensen Tong uitsteken Wel grappig, maar dan ga je toch wel 2x nadenken voordat je het voer in de bak gooit Knipoog
Mies, mooie bordjes! Op zich gaat het wel aardig, in draf is hij vooral kreupel
Sanne, hij is vanaf de zomervakantie kreupel. Ik ben 1.60 en Goya is rond de 1.56/1.58.