Jullie hebben weer lekker verder gekletst

@Maartje, Het blijft dus erg wisselen met Lis als ik het goed begrijp? Ik duim alvast dat alles gewoon rustig gaat vandaag

@Audesta: Oh wat goed dat jullie weer helemaal goed gaan! Fijn dat het zadel zo'n verschil maakt

@PreHungaro, Geniet er nog van daar in Spanje! lijkt me wel verleidelijk ja om wat yeguada's te bezoeken, wil ik ook wel ooit eens doen, maar dan ook proberen om zonder paard naar huis te gaan :p ééntje is voorlopig ruim voldoende.
@Nouvel, oh wat een heerlijk filmpje

@Elisa, heeft ze even stil gestaan? Ja die wind helpt natuurlijk niet

@J0anieke, rechtrichten en balans is altijd goed lijkt mij

@Kelly_Taco, oh wat een geweldig filmpje, geweldig om jullie bezig te zien en erg inspirerend

Dan ben ik weer even een beetje bij

Hier is het de laatste tijd weer lekker druk druk druk, wat wil je met 2 bedrijven, nog een job, een werf en een paard

Jenara heeft even wat last (gehad) van verlatingsangst. Eigenlijk niet abnormaal dat ze dit ontwikkelt natuurlijk, met al het verhuizen het laatste jaar. En op zicht vind ik het ook wel goed, want dat wil ook zeggen dat ze zich wel echt goed voelt in de groep en even liever bij hen is dan met mij meegaat

Heb nu ook geleerd dat als ik even niet goed in mijn vel zit door te veel stress, ik echt niet moet gaan proberen om met Jenara iets te doen als zij ook stress heeft, dat was even complete kortsluiting, heb gelukkig wel de tegenwoordigheid van geest gehad om haar gewoon snel terug weg te zetten.
Dat is nu alweer 2 weken geleden en ondertussen gaat het alweer beter en heb ik terug een beetje kunnen rijden. voorlopig wel even enkel zonder zadel, want die werd te smal en de zadelpasser kon maar ten vroegste eind juni :/ dat is wel eindelijk deze week

Ze zat ook weer flink vast rechtsachter in haar rugspieren, dat blijft wel echt een terugkerend probleem.
Het is ook echt iets in haar lijf, want het komt ook terug als ik niet rijd of train, ik heb zelfs de indruk dat goeie training het iets verbetert. Het uit zich wel heel erg in moeite met lengtebuiging linksom en ook de linkergalop blijft iets lastig. Mijn spieren hebben alvast flink mogen werken, want ze zet me dan echt iedere keer helemaal naar rechts en zonder stijgbeugels moet ik mezelf dus iedere keer op mijn buik- en dijspieren terug in het midden zetten

De travers op de rechterhand begint best mooi te voelen, maar linksom is het nog een flink gewriemel, dat is nog zoo lastig! Zelfde met schouderbinnen linksom, eigenlijk alles waar ze die lengtebuiging moet nemen. Iemand nog tips voor goeie oefeningen om dit te verbeteren?
En dan nog een vraag, mevrouw de kieskeurige eter eet haar bijvoer niet op ... ik geeft een klein schepje equifyt green balance, samen met een handje florian basic pure en ze krijgt voorlopig even supplement voor haar lever (die bleek wat gevoelig) en een schepje cavalor calm om te helpen met de verlatingsangst, maar ze eet het dus maar voor de helft op ... dus ik ben op zoek naar (betaalbare) smaakmakers die niet te veel suikers en energie bevatten om ervoor te zorgen dat ze wel gewoon alles eet.