[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:49

Suus: Ja, kan niet missen hè? Bas heeft nu 2 autootjes, die je moet schudden en dan gaan ze rijden met een boel kabaal. Dat horen we nu dus de hele dag! Houdt hem wel in beweging!
Sneeuwt het nog steeds in het hoge noorden? Wel balen hoor! Zonder die sneeuw had er een 11 stedentocht kunnen zijn hè? Vind ik altijd superleuk als er één is.
Als er gefilmd wordt, zorg ik dat jij het ook kan zien. Maar het merendeel zal wel zijn: schouders, ellebogen, rug... :+

Esther: Het is ergens wel een goede zet van de staleigenaar dat hij het zo oplost, want hij kan wel gaan aanwijzen, maar houden ze zich daar dan ook aan? Vervelend hoor, om een paar van die tuthola's op de pension te hebben! Waarom vergeten sommigen altijd dat iedereen er voor het plezier komt en dat we met ons allen een hobby delen? Ben je verder wel tevreden over de stal? In jouw schoenen zou ik ook de benen nemen zeg! Als ik jou zo lees, zou ik mijn ogen open houden voor een andere plek. Maar er lopen er volgens mij ook een aantal rond, die eigenlijk gewoon van de dam af zouden moeten! :(

Branka: Wat een service idd! Dat je de staleigenaar zich zo goed om de paarden bekommert. Daar neem ik mijn hoed voor af! Hier is het helaas echt onverantwoord om ze op de bak te zetten. Vooral Des gaat nu uit zijn dak dan en die loopt dan verhoogt risico op blessures, dus hier komen voorlopig alleen Prince en Sam van stal 1 a 2 keer per week om naar de manege te gaan. Als er dan toch geen 11 stedentocht komt, laat het dan maar weer gaan dooien hoor!

Eline: Je verhaal over Atlas klinkt idd niet opbeurend! Het was maar een gedachte van mij natuurlijk. Ik heb hem nog nooit gezien hè? Hopelijk kan de homeopaat nog wat doen! Het klinkt alsof jij al aardig bent afgestompt door die mutsen. Ik ben toch blij dat ik het altijd prima kon vinden op de pension toen. Grote voordeel was wel dat de pensionhouder altijd het laatste woord had mbt weidegang, paddock en bak. Als je hogere eisen had dan de rest, moest je er maar gewoon voor lappen! En dan liet je het wel uit je hoofd. Dat was altijd prima geregeld en iedereen hield er ook echt rekening met elkaar. Die dwarsligger die we hadden werden altijd in een mum van tijd verjaagd. haha

Marijke: Mss kan ik iets bitloos voor je maken?? Da's een leuk projectje voor mij! Wat wil je precies hebben? Wat doet ze met haar been? Is het met kappen niet op te lossen? Ik ben om dezelfde reden lid bij de club hier in de buurt. Wat voor veulen?

Angela: Dat is minder joh! Heb je gekeken hoe het gaat met de andere paarden? Waarom mogen de anderen haar niet? Is dat een vaste groep, want dan is het denk ik toch een kwestie van wennen. Mijn schoonpa heeft de ervaring dat een oneven aantal paarden op de wei altijd een verstoteling oplevert. Prince wordt hier ook heel kort gehouden, maar dat heeft ie voornamelijk aan zichzelf te danken. Als de anderen dat niet doen, walst hij over hen heen, hoe klein hij dan ook mag zijn.

Benthe: Leuk joh! Dus Adelin wordt ook een nieuwe uitdaging. Geen wonder dat je geen tijd hebt voor ons.. ;) Dat zijn er al 3 (?) om bij te houden dan?

Wanda: Mooie foto's en een mooie jas idd!

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:56

Hier is vandaag weinig gedaan met de paarden.
Even geaaid. ;) Despi is helemaal dol als hij naar buiten mag en dat is echt onverantwoord nu. De klei is stijfbevroren nu, dus hij kan uitglijden en of vallen. Niet verstandig dus.

Sam is nog redelijk relaxed met rijden. Maar woensdag zal ik wel even moeten longeren nu, want vandaag ben ik niet met hem op pad geweest.

Opa heeft er weer een pony bij. Hij heeft er inmiddels al 10! Maar als mijn neefje met deze vooruit kan, gaan er 9 uit volgens hem. Eén ervan vinden wij helemaal super, die zouden we dan graag overnemen. Ben heel benieuwd wat het veld gaat ruimen. De stal staat behoorlijk vol nu!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:00

3 om serieus mee te doen ja, maar om beweging en aandacht te geven wat meer. Ik heb nu 7 paarden van mezelf, mijn moeder heeft er 1, en nu 1 in training erbij. Banto, Adelin, Utix moeten serieus lopen, Calinda over een half jaartje ook. Voor de rest heb ik wat verzorgstertjes die een beetje rondscharrelen met ze.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:01

Zo! Dat is behoorlijk! En ik kom af en toe niet eens aan één toe!
Maar ja ik heb er nog 3 hobby's binnen bij lopen hè?
En mijn zadelmakersopleiding krijgt natuurlijk ook aandacht. Ik timmer er leuk mee aan de weg. Ik kan heel rap beginnen met het echte werk. De zadelmaker hoopt, dat ik snel veel uit handen kan nemen. Het hangt nu heel even nog op het halster wat ik moet aanleveren.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 10-01-10 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:03

Oeh, wat leuk, dat heb ik helemaal gemist! Zadelmakersopleiding?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:21

Benthe!
zie mijn onderschrift ;) Ik was ook in opleiding bij het msfc, maar de opleiding en ik passen elkaar niet. We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. :p
Ik ben in de leer bij een zadelmaker in Ede. Met wat geluk mag ik deze maand gaan beginnen aan een tuig voor prince en lange lijnen voor Suus!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:33

Leuk! Ik zal je vast nog wel eens nodig hebben, wellicht is er op stal behoefte aan een uitleg over het wel en wee van het zadel dat goed ligt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:36

Benthe: Daar ben ik natuurlijk altijd in geïnteresseerd. Voorlopig doe ik zadels passen onder begeleiding van de zadelmaker. Hij verstaat zijn vak erg goed en ik leer nog heel veel. Ik ga pas op eigen houtje zadels aanmeten als ik van hem te horen heb gekregen dat ik het minstens net zo goed kan. *D Maar ik weet zeker dat ie er aan zal meewerken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:36

Vanmiddag komt de paardentandarts Olav Franzel op stal voor een ander paard met de vraag of er meer interesse hadden. En manlief heeft mij erbij gezet dat ik interesse heb. Jippe moet nodig een gecontroleerd worden en dat had ik laatst tegen hem gezegd. Ik heb geen idee wat voor ervaringen Jippe er al mee heeft (of niet). Maar lees op internet goede verhalen over Olav. Ben dus erg benieuwd!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:52

Anouk, het hoeft niet eens zozeer het aanpassen zelf te zijn, maar wellicht is een presentatie over slecht passende zadels ook al een idee. Ik zal eens kijken of er interesse is in uitleg over waarom een zadel goed moet passen, en wat de belangrijkste punten zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:56

Benthe: Prima! Ik overleg met de zadelmaker, want presenteren kan hij natuurlijk beter dan ik. ;) Laat me maar weten wat en hoe als je meer weet. Ik vind het wel een heel goed plan om dat op een stal aandacht te geven! Niets is beter dan de ruiter attent te maken op de moeilijkheden die je daarin kan tegenkomen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:13

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:24

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:17

lakshmi schreef:
Wenda: oohww ik zit ook vol plannen! Heb hier zoveel interessante mensen ontmoet in Tunis, Mo's oom traint renpaarden en kent ook iedereen in de endurance hier, en we zijn ook bij iemand op bezoek geweest die sportpaarden vanuit europa hierheen heeft gebracht (kwpn, selle francais, trakehner, hannoveraan..) en daarmee springt. Nouja springen is niet echt mijn ding, maar endurance heb ik vroeger ook al gereden en zou ik graag weer willen doen! Alleen in Djerba schiet niet op, maar zodra we in het noorden wonen..... Jij zou met Douz festival mee moeten doen met de endurance, jullie paardjes zijn toch al getraind :+

Al jaren wordt er geen westrijd meer georganiseerd in of rond Douz. Als ik het goed heb begrepen kunnen alleen ruiters meedoen met wedstrijden met een paard met papieren. Onze paarden zijn allemaal zonder papierwinkel.
Ik zou heel graag wel eens een ultra lange dagtocht willen maken, maar dan heb ik echt een warme douche erna nodig.
Hey Dat voor jou dus hard trainen met Darius. *\o/* Op transport en alle wedstrijden aflopen. Heb je nog foto's gemaakt van de noordse groene graslanden of was dat ook een aanfluiting?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:05

Zilfstar: Leuke foto's, ze heeft er echt plezier in :).
Benthe: Je hebt het er maar druk mee!!
Michelle: Gefeliciteerd met je verjaardag!! Nog leuke dingetjes gehad?

Vannochtend weer lekker een aanvaring gehad op stal, ben echt blij als die sneeuw weg is!! We hebben nu een schema en dan komt dus iemand (waar ik al eerder een aanvaring mee gehad heb) naar mij toe ja mijn paard staat even op dat land want ze heeft maar kort gestaan en het is toch leeg. Dus ik heb gezegd, goh ik dacht dat iedereen zich aan het schema moest houden en dat landen die leeg staan ook leeg blijven als het niet je beurt is. Om verder gezeur te voorkomen.... Vervolgens ga ik naar boven. En een kwartier later komt ze weer naar boven en begint vervolgens de hele tijd tegen me aan te banketstaaf dat ze het onzin vond dat ik zo reageerde. Tja als er regels zijn moet iedereen zich er ook aan houden, dat is mijn mening. Maar ja zij bleef maar doorzeiken tegen mij en vervolgens na een kwartier voelde ik de tranen alweer komen.... Ik heb het echt een beetje helemaal gehad!! Ik ben nu leuk het zwarte schaap op stal waar iedereen zich maar even op af mag reageren. Dan krijg ik wel weer van anderen te horen, joh moet je niks van aantrekken die groep is onderling ook altijd een en al ruzie. Maar ja zij zijn het niet die dit allemaal over zich heen krijgen....

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:08

Een nieuwe wedstrijdjas :D Ik vond deze mooi maar een beetje saai dus heb een nieuwe!

Wat een gedoe op stal, kan me voorstellen dat je je er niet lekker onder voelt! Zeker met veel mensen is het lastig de goede orde te bewaren, maar als het zo moet! Maar goed dat het nu dooit ;) keert de rust misschien een beetje terug!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:11

Ik heb ook een mooi wedstrijdjasje :), een pikeur. Van me moeder gehad voor die twee wedstrijden in het jaar die ik deed op de manege. Maar ik hoop er ook nog met Shaggy in te kunnen starten :D.

Ach ja het dooit maar 1 dag volgens mij, net hadden we alweer sneeuw.... En morgen gaat het alweer vriezen en vanaf woensdag werd het nog erger. Al dat gezeur op stal ben ik echt goed zat!! Maar ja nog even volhouden...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:49

Jeetje evdpanne, dat is ook niet leuk zo op stal! Hier gelukkig ene goede stalhouder met roosters en al. Er wordt wel wat weinig op de zondagen ingeschreven en dan doen wij het vaak maar. Maar goed. Verder geen scheve gezichten ofzo. Dit klinkt echt niet leuk zo bij jou! :(:)

Olav geweest vandaag, de paardentandarts. Nou: dat ging dus prima! Gewoon los in zijn box, deur open. Hij begon pas toen Jippe zich vertrouwd met hem voelde. Ik heb ook mogen voelen, au! dat waren scherpe randjes zeg! Haalde bijna mijn vingers open. Mocht ook na het vijlen voelen. Stukken beter! Nee, dat heb ik goed aangevoeld dat zijn gebit nodig eens gedaan moest worden!!! Olav zei dat je na anderhalf, 2 jaar niet meer kan zien of het ooit gedaan is (heb hem pas 8 mnd tenslotte) maar dit was duidelijk lange tijd (dus langer dan 2 jaar) niet gebeurd! En dat Jippe braaf was, want sommige Friezen lopen wel eens zo door je heen, zei hij. Niet omdat ze vervelend zijn maar gewoon omdat ze zooooo sterk zijn. Maar Jippe deed het braaf, hield steeds met 1 oog mij in de gaten. Maar was relaxed en liet het lekker toe allemaal.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:00

Wanda: Hier hebben we een Dartmoor die eerst verdoofd moet worden voor hij uberhaupt de mond open laat doen voor een paardentandarts! :+ Volgens onze DA (en tevens gediplomeerd tandarts) is een klein paardje vaak vele malen moeilijker dan een grote. Fijn dat Jippe het allemaal zo makkelijk toe liet!

Esther: En een keer echt het achterste van je tong laten zien? Laten merken dat er met jou niet te sollen valt? Vroeger liet ik het me ook gebeuren, maar tegenwoordig begin ik met een grote bek en dan durft niemand meer een strobreed in de weg te leggen. :D Ik vond je in Delft zo'n lieve meid, ergens kan ik wel begrijpen dat ze proberen over je heen te wandelen. Niet beledigend bedoeld natuurlijk, maar daarom denk ik dat je mss niet hard genoeg terug reageert. Je hebt ook gewoon gelijk. Als er al zoveel om te doen is, zijn regels gewoon regels en móet iedereen zich daar aan houden. Iedereen dus ook zij. Laat je niet kennen hoor, gewoon een keer laten merken dat er met Esther niet gesolt kan worden!

Ik heb een Kentucky-jasje. Mijn zus heeft een duitse Pikeur. Een heel gaaf jasje, alleen voor mij nét te smal. Mijn huidige jasje is iets te wijd nu. Is een 42 en ik heb nu eigenlijk 40 nodig, maar zo lang ik niet iets soortgelijks in mijn maat tegenkom houd ik die maar aan. haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:06

idefix4 schreef:
Wanda: Hier hebben we een Dartmoor die eerst verdoofd moet worden voor hij uberhaupt de mond open laat doen voor een paardentandarts! :+ Volgens onze DA (en tevens gediplomeerd tandarts) is een klein paardje vaak vele malen moeilijker dan een grote. Fijn dat Jippe het allemaal zo makkelijk toe liet!

Tsja, het verhaal gaat en Olav zegt hetz elf ook, dat hij eigenlijk ELK paard zonder verdoving kan behandelen. Hij schijnt ook readings te kunnen doen. Vandaag ook een leuk gesprek daarover gehad (ik sta daar wel open voor, zoonlief praat met geiten...) en daarin zei hij dus dat hij pas mete en paard aan de slag gaat als het hem "vertelt' laat merken dat ie er klaar voor is. Met Jippe nam ie ook echt de tijd. Mooi gezicht hoor, een boom van een vent die jouw paard kroelt, toefluistert en kusjes geeft. EN dan Jippe die echt IN hem kroop hahaha (doet ie bij mij ook trouwens, dat kroelen vind ie echt fijn). Zelfs een bepaald paard bij ons, die altijd zuur kijkt kroelt en knuffelt met Olav! Dus wie weet een idee... :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:06

Onze DA is ook tegen op verdoven, maar bij onze Prince zat er echt niets anders op! Hij heeft het echt geprobeerd! Zelfs met verdoving vond Prince het niet fijn om de mond open te doen. Bij hem zaten er helemaaal achteraan behoorlijke haken. Die waren ondanks dat hij bij zijn vorige eigenares jaarlijks werd behandeld, enorm! Dit jaar was er controle en was het allemaal prima in orde.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:14

Sneeuwpret
Toch ff gereden in de sneeuw..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Bram voor de slee
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:16

Nadina: Het niets doen wordt je idd zat. Het duurd gewoon veel te lang. Pfffff.
Niet echt handig met zo’n sleutel, maar ik denk dat dit je niet meer gebeurd. ;-)
Wel lekker dat ze zo braaf is en dat het bitloos zo goed gaat. Met Atlas gaat dat goed, totdat er een klein beetje druk op de neus uitgeoefend wordt en dan gaat hij aan de haal. Dit doet bij hem zeer, dus je kan het hem ook niet kwalijk nemen.
Wat heeft ze aan haar been gehad? (ik ben bang dat ik dat gemist heb.)
Veulentjes zijn altijd leuk. ;-)

Angela: Wat vervelend zeg. Wel fijn dat ze nu met z’n 2en naar buiten kunnen. Probeer dr rug zo veel mogelijk te ontzien. Mag je daarom haar deken niet op en af doen?

Anouk: Ik laat het maar een beetje op zijn beloop bij ons op stal, maar sta wel mijn mannetje als het moet. Ik was ingedeeld van 7 tot 9 op het land, maar Atlas eet niet goed en ik werk ook gewoon vanaf 8 uur. Om kwart over 7 ben ik op stal om het wat er bij Atlas te doen, zijn medicijnen te geven en het voer naar binnen te krijgen, dan heb ik geen tijd om ze buiten te zetten. Nu heb ik kunnen ruilen met mensen die hun paarden geen uitje gunnen, die staan alleen maar op stal. Nu sta ik van 11 tot 1, even beter zo. Esther dr paard staat ook rond die tijd op het andere land, dus die helpt me deze periode uit de brand. En tja, ik sta hier nu bijna 5 jaar en doe alles via de eigenaar en dan krijg je het wel aardig voor elkaar. Alles wat ik tot nu toe aan hem gevraagd heb heb ik ook gekregen. En voor die “mutsen”, tja daar kom ik niet voor.
Op mijn vorige stal was het met de meiden onder mekaar ook veel leuker, maar de staleigenaar was echt niet goed. Ben blij dat ik dat niet meer heb, dan toch liever die “mutsen”.

Esther: Wat een gedoe weer. Geef eens een hint of pb wie dat was. Ik heb wel een idee natuurlijk. Voortaan moet je gewoon zeggen dat het de regels zijn en als ze het anders wil, moet ze John maar bellen en hoeft ze niet tegen jou te beginnen. Sommige gunnen mekaar niet eens het licht in mekaars ogen, echt niet gezond. En bedenk, het is maar tijdelijk, dalijk kunnen we weer op het grote land en dan is het gezeur voorbij.
Ik vind jou wel lief hoor…..!!

Wanda: Lekker hoor dat het goed ging bij de tandarts. Is toch weer een zorg minder.

Suzan: Leuke foto’s weer. Ik vind die shetters zo leuk.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:25

Gisteren is de da langsgeweest, want het ging niet goed meer met Atlas. Hij bleek weer te zijn gevallen, maar niemand heeft het zien gebeuren, maar de waterbak was kapot en daar was hij blijkbaar op gevallen.
Hart + longen klonken goed. Zijn si-gewricht was zeer pijnlijk, maar dat komt waarschijnlijk door het vallen. Vlakbij zijn koker had hij een rare plek zitten die jeukte en kaal werd. Gelukkig geen schimmel. Bloed is afgenomen en daar hoor ik morgen de uitslag van. Hij wordt ook verdacht van Cushing, al heb ik zelf daar mijn twijfels over.
Er is mij wel geadviseerd om Atlas in het land te laten lopen, om zijn spijsvertering op gang te houden, dus heb nu geruild met iemand qua tijd, zodat hij toch 2 uurtjes per dag op het land kan staan. Dan blijft de boel tenminste draaien.
Ik weet niet of jullie er in geloven, ik deed het eerst niet, ondanks mijn opleiding als therapeut. Ik heb de laatste 2 dagen energie aan Atlas gegeven omdat hij zo down was. Ik begin er nu wel in te geloven dat het kan, want hij wordt met de dag weer vrolijker. Ook heeft hij vanochtend voor het eerst weer slobber gegeten. Ben wel blij met deze kleine vooruitgangetjes.
Vandaag had ik het met een stalgenoot over het afvallen van Atlas, die vertelde me dat ze het al eerder was opgevallen en dat ze erg geschrokken was van hoe hij eruit ziet. Daar schrok ik weer van, want dat was in de tijd dat ik dacht dat hij niet afviel. Ik heb haar ook gevraagt om dit de volgende keer als dit gebeurd dat ze het aan me meldt. Dit zou ze ook doen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:52

idefix4 schreef:
Esther: En een keer echt het achterste van je tong laten zien? Laten merken dat er met jou niet te sollen valt? Vroeger liet ik het me ook gebeuren, maar tegenwoordig begin ik met een grote bek en dan durft niemand meer een strobreed in de weg te leggen. :D Ik vond je in Delft zo'n lieve meid, ergens kan ik wel begrijpen dat ze proberen over je heen te wandelen. Niet beledigend bedoeld natuurlijk, maar daarom denk ik dat je mss niet hard genoeg terug reageert. Je hebt ook gewoon gelijk. Als er al zoveel om te doen is, zijn regels gewoon regels en móet iedereen zich daar aan houden. Iedereen dus ook zij. Laat je niet kennen hoor, gewoon een keer laten merken dat er met Esther niet gesolt kan worden!

Ik ben ook gewoon te lief.... Dat is een beetje mijn probleem :o. Ik vond het al knap van mezelf dat ik het een kwartier heb volgehouden om die discussie met haar aan te gaan voordat ik in tranen zat. Vandaag deed ze ook wel weer normaal tegen me gelukkig... Ik denk dat ik maar eens op assertiviteitstraining moet gaan :). Al hoeft dat ook niet altijd wat uit te maken want een collega van mij heeft dat ooit gehad, maar dat merk je nu ook niet echt aan dr :P. Ik heb er met meer punten wel last van, zoals wanneer kritiek bij mij gebracht wordt op een rotte niet opbouwende manier (zoals je eigenlijk bijna altijd kritiek krijgt omdat mensen niet weten wat opbouwende kritiek inhoud) dan zat ik ook al in tranen. Erg vervelend als dat op je werk is tijdens een voortgangsgesprek. Maar daar kan ik nu wel al beter mee omgaan. Alleen tegen geschreeuw enz nog steeds niet :P. Maar ach misschien komt dat ook nog wel.....