Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiejoyce

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:47

Goed nieuws Berdien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:07

L_Vie schreef:
Je hebt groot gelijk Suus, groen op groen is meestal niet slim (heb er ervaring mee).
Mijn fries is ook licht in de hand, heb alleen wel een periode gehad dat ze mij naar de uitgang sleurde. Maar die periode is voorbij, gelukkig.

Of het slim is weet ik niet, ik weet wel als je dat doet, dat je er rekening mee moet houden dat niet alles vanzelf gaat en dat je bergen met geduld moet hebben. En wat ik vooral had waardoor ik niet vooruit kwam is negativiteit, het ging alleen maar slecht in mijn ogen, zag niks positiefs in en alles moest alleen maar. Mijn instructrice zei tegen mij als ik nu echt op wedstrijd wou dan moest ik mijn paard verkopen en een ander braaf paard weer kopen, maar wou ik verder met haar dan moest ik de tijd nemen, een jaren plan en dan zou ik een heleboel van mijn paard leren. En dat zijn we dus nu aan het doen! Vallen, huilen, opstaan en doorgaan, ik merk wel dat je die mentaliteit wel moet hebben. Daar ben ik mezelf heel hard in tegen gekomen. Er stond ook een keer een stukje in de bit op FB dat succesvolle ruiters niet in een negatieve sfeer dat het niet lukt blijven hangen, ze halen overal het positieve uit en gaan niet in een hoekje zitten als het niet lukt maar proberen het juist op te lossen!

Citaat:
Hier gaat de galop ook goed nog wel hard maar ze springt in de goede galop aan.

Weer terug paard is zo braaf ondanks de harde wind we waren 5e van de 9 met 177 punten ben echt tevreden voor nu

Gefeliciteerd met je punten!! *\o/*

Citaat:
zadel recht gevuld? Zadel niet te lang? (omdat je zegt dat het probleem achter het zadel zit) Scheef in de bespiering?

We hebben even naar haar rug laten kijken, (gewoon door de stal eigenaar) vanwege drukplekken en inderdaad heeft ze behoorlijke drukplekken precies op de plekken waar het zadel verkeerd inwerkt. Dus nu zijn we opzoek naar een ander zadel en tot die tijd longeer ik. Maar het is wel lastig om een goed passend zadel te vinden, paard heeft een erg moeilijke rug, hoge schoft, brede schouders, korte rug. En we willen niet een overhaaste beslissing maken. We dachten aan een hulsebos zadel.

Citaat:
Dankje meiden , ja ik denk ook de bouw me stalgenootje heeft echt nog het ouderwetse type lekker breed maar die kan na 10 jaar nog niet goed aangalloperen terwijl die van mij het eigenlijk zo doet en ik heb een slank friesje

Aangalopperen doet ze super, heel duidelijk op de hulpen. Maar dat been wil niet in de goede galop.

Citaat:
Hier ook een fries die moeite heeft met de galop. Maar er zijn indd zat friezen die wel gewoon goed galopperen. Indd volgens mij meer de luxere friezen die het makkelijker doen.
Wat bij mij altijd scheelt is dat je voorbereiding echt goed moet zijn, die van mij springt linksom nog wel eens verkeerd aan.
Heb je ook al eens met buitenstelling geprobeerd? Dan moeten ze t binnen voorbeen als eerste naar voren zetten.
Bij mij wil het ook nog wel eens helpen om ze goed aan mn binnenbeen te zetten en een beetje wijken op de volte of richting de hoefslag en dan aanspringen.
Had vorige week een clinic van jenny veenstra en die zei dat het ook een balans probleem is, die van mij valt snel naar binnen waardoor ze dus makkelijker dr buiten voorbeen naar voren zet ipv het binnen voorbeen. Ik moest dan weer rechtuit en goed aan mn binnen been zetten en ook meer op mn binnenbeen laten aanspringen.
Maar ik ben ook al 1,5 jaar bezig met de galop :D haha

Het heeft inderdaad ook met voorbereiding te maken. Ik ben nog niet z'n super kundige ruiter, dus daar ligt het waarschijnlijk ook aan, (kom ik weer terug op het verhaal groen en groen), maar daarvoor hebben we les, en als het dan uiteindelijk wel lukt ben ik extra trots!! :j

Citaat:
Haha ja nu nog wel, in de hogere klasses steeds meer galop.
Bij ons is er niet echt een bos, alleen maar een klein stukje..
Wel rijd ik 's zomers veel in t land om rechte stukken te galopperen, heeft afgelopen zomer wel al flink geholpen

Aan hogere klasses durf ik nu nog niet eens te denken haha :+
Ik dacht dat ik haar wel redelijk voor elkaar had - de galop. Ze loopt lekker ontspannen, maar ik denk dat ze in een B proef nog wel iets meer willen zien. Overgangen zijn inderdaad nog niet vlot genoeg ect.

Dinsdag heeft mijn paard heeeeeeeeeeel heeeeeel intensief gereden, schuim kwam er van af, ze was echt helemaal op, dus ik dacht de dag erna heeft ze behoorlijke spierpijn en ik wou haar woensdag alleen wat los rijden en lang en laag, maar ze liep behoorlijk fijn gister, dus ik dacht dat het wel mee viel met de spierpijn. Vanochtend gelongeert, paard liep net zo stram en totaal niet voorwaarts, ik was moe-er als het paard.. Wat kun je dan het beste in z'n situatie doen?

Iedereen fijne kerstdagen!!!! {:)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:28

Ja spierpijn komt meestal na 2 dagen. Denk dat je het juiste heb gedaan door te longeren. Iedereen fijne kerstdagen!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:03

Iedereen hele fijne kerstdagen gewenst! !

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 01:40

Nog een fijne 2e kerstdag :)
Ik heb vandaag de hele dag + avond gewerkt. Morgen ook weer..

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 07:22

DewiRox schreef:
Nog een fijne 2e kerstdag :)
Ik heb vandaag de hele dag + avond gewerkt. Morgen ook weer..

Ik moet ook werken vandaag ;-)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:26

Ik gelukkig niet. Zo lekker naar paard en vanavond bij schoonzusje aanschuiven

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:51

Ik was gisteren vrij. Helaas vandaag niet, had graag een buitenrit willen maken met dit mooie weer!:O

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:42

Vandaag lekker werken, helaas is het wel mooi weer maar dat is dan ook echt helaaspindakaas. Morgen werken en na het werken even rijden. Zondag ben ik vrij en hebben we friezenconcours in Balkbrug, moet tegen 8 uur 's avonds pas starten.
En maandag gaan we na 2 maanden weer verhuizen van stal. Door (mogelijk ernstige) ziekte van de huidige staleigenaar vind ik het niet meer verantwoord om daar te blijven staan ook al heb ik het er ontzettend naar mijn zin.
We gaan maandag naar een manege verhuizen, wel wat/veel minder weidegang maar aan de andere kant 2 binnenbakken en een nieuwe hele grote buitenbak, ligt aan het bos dus ik kan daar zo een bosrit maken zonder eerst met de trailer weg te hoeven en er worden ook concoursen gehouden dus als het zo uitkomt kan ik een thuiswedstrijd rijden.
Tja, zo verandert er ineens weer een hoop. Ik hoop dat het me gaat bevallen daar.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:20

Dames die moeten werken hopelijk is het beetje gezellig. Gisteren gegourmet met vriendlief zijn familie en vanavond vrienden en zuslief komen eten en daarna naar de film.

Op de dag heerlijk in zonnetje gereden douwe liep erg fijn na 3 dagen vrij geweest te zijn Door enten enz. Morgen voorspellen ze vanaf 5 uur sochtens sneeuw hopelijk valt het mee.

Voor iedereen veel gezelligheid en liefde toegewenst

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:18

Gefeliciteerd nog met je punten Jaimy!

Iedereen een fijne kerst gehad? Laura in ieder geval zo te lezen. :)

Galop was voor Isanne ook moeilijk maar tegenwoordig is het 2 vingers in de neus en een heerlijk handgalopje. Het enige puntje is dat ze nog wel wat sneller mag aanspringen ipv aanloopje nemen.

Els, dus weer een ander plekje? Hopelijk kun je hier langer terecht. Hoeveel gaan ze op de nieuwe stal naar buiten?

Ik heb vandaag voor het eerst weer gereden na de behandeling (op advies eerst gelongeerd). Vandaag ook weer een galopje meegenomen. Heerlijk, ze was nog niet vergeten hoe dat moet! Dus stiekem maar weer eens kijken of ik me voor een wedstrijdje op kan geven, zin in!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:15

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:07

wauw Berdien! Mooi overzicht van een prachtig paard. Hoe groot is ze? Ze oogt iig behoorlijk ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:59

Ze oogt inderdaad groot, maar valt erg mee. Ze zal waarschijnlijk nu iets hoger zijn, maar toen ik haar kocht was ze 1.63

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:00

Brr koud!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:14

ah, leuk! Carolien staat er ook mooi op. Dat blijft echt een hele lieve foto met z'n 2tjes neusjes naar elkaar toe ;-)
Isanne is ook echt een mooie dame hoor!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:28

Wat fijn dat het zo goed gaat Berdien, super leuk overzichtje

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:58

Leuk overzicht Berdien! Is dat jouw merrie Caro_MarjaH die er bij staat op de foto? :)

Allemaal leuke feestdagen gehad?
Ook (net zoals ik) weer te veel gegeten? :=

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:24

Estherr__1 schreef:
Leuk overzicht Berdien! Is dat jouw merrie Caro_MarjaH die er bij staat op de foto? :)

Allemaal leuke feestdagen gehad?
Ook (net zoals ik) weer te veel gegeten? :=

Die foto waarbij ze met hun neusjes naar elkaar toestaan, ja die andere merrie is mijn Carolien :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:30

Gisteravond moest ik naar Balkbrug, friezencompetitie. Mijn doel was om te proberen om Carolien goed rond te krijgen met haar nieuwe bit en hopen dat ze zich daarmee niet zo opdrukt en aan mijn hulpen onttrekt als ze tot nu toe deed. Winstpunten heb ik niet aan gedacht.
En dan heb je ingevlochten en kom je er eerst achter dat het mutsje/vliegennetje nog thuis ligt en de reserves ook. Nou ja, dan maar zonder. Onderweg kwam ik er vervolgens achter dat ik totaal vergeten was om mijn valdispert in te nemen en mee te nemen. Nou ja, dat moest dus ook maar zonder. Vooral focussen op mijn doel en vooral niet aan winst denken!
Eerste proef ging wel lekker, voor mijn gevoel winstwaardig. Tweede proef ging wat minder, gang was er een beetje uit en ze viel een keer uit de galop.
Uiteindelijk bleek ik 183 en 165 te hebben. Die 2e proef strookt dus totaal niet met mijn gevoel maar ik zag iemand anders al die 189 en 166 had. Blijkbaar een zeer strenge 2e jury die ver verwijderd was van de 1e. Maar dat boeit allemaal niks, ik heb eindelijk mijn 10e wp binnen en ben nu officieel M2-startgerechtigd. Maar we rijden nog een tijdje door in de M1 en intussen maken we ons klaar voor de M2. Die overstap zal ergens in 2015 wel plaats vinden. *\o/*

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:47

Gefeliciteerd caro-marjah! En dat terwijl je nog wat vergeten was.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:12

Gefeliciteerd met je punten! mooi het jaar afgesloten!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:13

Netjes, gefeliciteerd Caro_MarjaH!

En leuke foto van jullie merries in het topic van Berdien :)

Hebben jullie leuke rij/stand foto's van jullie paarden? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de paarden van iedereen :D
Had al bij een aantal in hun profiel gekeken maar niet iedereen heeft daar foto's in staan.
En aangezien we het hier elke keer over elkaars paardjes hebben ben ik wel nieuwsgierig geworden :)
Of zijn zulke foto's niet toegestaan in dit topic?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:17

ik krijg het gewoon niet voor elkaar om foto's te plaatsen -:(-

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:27

Ik gebruik tinypics voor foto's

Caro apart zo groot verschil. Normaal gaan ze hier toch over babbelen??