[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:16

Haha ja, maar hij reageert dan ook zo lekker extreem weet je wel. Waar een ander paard een paar grote ogen opzet en thats it. Maakt hij er heel spektakel van haha. Hij houdt dat rustig ook de hele rit vol hoor, met gemak :j . Maarja, dat is Chico, hij blijft een watje :D . Maar wel een knap watje hoor.. Ach jeetje, naar de kliniek! :(:) Dat betekent dat het niet zo goed met 'm gaat... Loopt ie niet zuiver?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:18

Heb zaterdag met Shaggy in de binnenbak gereden :P. Juryhok was niet eng, maar cola automaat in de kantine wel :=. Gekke pony!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:22

Grapjas Chico ;)
Het vermoeden is dat Goya artrose in zijn sprong gewricht heeft. Hij biljardeerd met beide achterbenen, 1 nog wat erger, en er zit een soort tik in zijn sprong. We hebben het gefilmd met de high speed camera. Ook kantelt hij zijn bekken niet goed, kan natuurlijk allemaal met elkaar te maken hebben. Wil dus eea. uitsluiten.
We waren ook bezig van de winter met het verzamelde werk, hij had echt een paar dagen last, de volgende dag zelfs zo erg dat we rodeo door de bak gingen, hij had behoorlijk last..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:22

evdpanne schreef:
Heb zaterdag met Shaggy in de binnenbak gereden :P. Juryhok was niet eng, maar cola automaat in de kantine wel :=. Gekke pony!

whahaaa

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:11

Esther hahaha, ja maar zo'n ding zien ze ook niet allerdaags! Gelukkig vindt Chico niet ieder juryhokje eng. Maar die was echt in de muur een soort aquarium, ter hoogte van z'n benen. Best laag en apart dus.. Hij vond het niks :n haha. Ben dan wel allang blij dat hij niet als een malle er bokkend vandoor gaat hoor ;) . Alleen zo zonde dat hij helemaal scheef gaat, tempo verliest en tegen de hand komt door alle spanning.. Jij ook wedstrijd debuut in januari las ik?! :D

Suus, hmm, goed idee dus die foto's! Idd fijn om dingen uit te sluiten en hem weer wat lekkerder te laten voelen. Hopelijk komt er wat uit waar je ook wat mee kan. Succes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:50

Heey

Suus: Balen dat hij niet lekker loopt. Hopelijk komt er wat uit de foto's waar jullie iets mee kunnen.

Esther: Wat een heerlijke foto's.

Ilona: Ja, ze ziet er idd al behoorlijk 'af' uit. En ik geniet zeker van Nikita. Momenteel gaat het echt lekker tussen ons.
Super dat Chico zo lekker gaat :D

Net lekker een stukje gewandeld met Nikita. Ze was weer erg braaf <3.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:54

Ilona: Ja ik ga januari maar even starten :P. Even kijken wat ie doet, verwacht er maar niet te veel van :=. Maar ach gewoon even wat ervaring op doen en dan weer eventjes trainen weet ik in ieder geval waar ik aan moet gaan werken :D.

Suus: Lastig weer met Goya! Hopelijk krijg je idd bericht waar je wat mee kan!

Ach vorige keer vond ie de spiegels nog eng en daar stond ie praktisch in geparkeerd zaterdag :=. Was uiteindelijk weer saai... Maar die cola automaat, tja die bleef eng... Die naast de poetsplaats dan weer niet (en dat gekke ding draaide zelfs nog :=). Ach ja tis een muts, op stal is de kruiwagen naast de bak 3x niet eng en de vierde keer moet je dr van schrikken :P.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:03

iloon super dat het zo goed gaat met jou en chico en gefeliciteerd met je punt

suus lekker op vakantie geweest heerlijk
en ben benieuwd wat er uit de foto's komt in januari

angela lekker genieten hoor meis

vandaag met heike naar de kliniek geweest
op de endoscopie was niks te zien
de echo wijst voor nu uit dat het een flinke bloeduitstorting is met een kneuzing in zijn halswervels.
de bult moet nu wel gaan slinken, want als hij groter wordt dan wordt er alsnog een biopsie uitgenomen want dan kan het wel een gezwel zijn.
hij wilde nu eerst 2 weken volledig rust en dan kijken of de bult slinkt.
heb een zalf meegekregen om de bult te laten slinken

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:41

He wat naar van Heike! Hopen dat het snel slinkt dus...

Verder allemaal weer te veel gekletst om allemaal op te reageren hoor!
Laten we zeggen dat ik qua mogelijkheden nu heel blij ben dat ik tijdelijk verhuisd ben met Chim, maar ze is nog steeds echt ontzettend druk, schrikkerig en vooral heel erg tegendraads.. dus dat is wat minder!
Maar zolang mijn vriend er naast loopt durf ik er wel op...

Over oud en nieuw, ik heb er zelf een pest hekel aan, maar hoe Chim gaat reageren weet ik niet. Mijn vorige paard viel wel mee, terwijl ze een enorme streskip was... Had haar voor 12 uur lekker veel hooi gegeven, een flink dik pak stro in de stal voor als ze gek ging doen, en de klep naar buiten gewoon open zodat ze de boel in de gaten kon houden. (van een afstand zag je alles, hier in de buurt is het nog vrij rustig)
Waar Chim nu staat is het verder 100% afgelegen en staan ze met genoeg paarden bij elkaar, radio aan, veel eten en met toezicht. Heb er alle vertrouwen in!
Sederen zou ik niet gelijk doen... ze 'kunnen' niet reageren maar ze 'willen' het nog al te graag! naar mijn mening is de kans op stress dan alleen maar groter... Ik zou voorzichtig zijn met die spullen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:03

Geeske, pfoe Chim nog steeds zo druk.. Tsja, in de verhalen lijkt ze wel een beetje op Chico. Die kan ook zo extreem reageren op dingen. Met verhuizingen is hij maaaanden van de leg toch wel, ook al zie je dat soms na een paar weken niet meer aan de buitenkant, hij valt dan toch af, is schrikkerig etc. Maar het komt wel goed hoor met Chim! Veel met vertrouwen werken, goed dat je vriend er nog naast loopt, dat geeft jou vertrouwen en dus Chim ook. :) Rustig aan, dan kan je binnenkort vast wat meer uit de voeten. Ze klinkt echt een beetje als de mijne, en die is ook wat 'anders' en extremer met reageren op dingen als het gemiddelde paard. Las laatst ook iets dat Chim van schrik was gevallen? Dat zou de mijne ook zo kunnen gebeuren hoor := . Ik geef hem nu een muesli met heel veel magnesium, sindsdien is hij echt stukken relaxter! Misschien moet je bij Chim ook kijken naar wat voor voer ze krijgt?

Denise, ahh arme heike! 2 weken boxrust nu dus? Wat sneu zeg... Hoop dat het geen gezwel is! Met de zalf zal het dan toch snel moeten wegtrekken.. Knuffel aan heik :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:57

Afbeelding
dit is de bult (dit was gisteren op de kliniek)

bedankt iloon we gaan duimen

geeske balen dat chim nog steeds zo druk is

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:00

Angela, ja, hoop ik ook..
Denise, hoop dat de bult blijft slinken en dat het geen gezwel is.. Sterkte!
Geeske, hoop dat Chim snel weer wat rustiger is en jullie lekker samen kunnen rijden!

Zometeen ff les geven, gelukkig binnen, komen alweer dreigende wolken aan..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:13

Ilona - Met mijn knie gaat het nog niet 100%.
We zijn nu ruim 5 maanden verder, dus nog 5 te gaan voordat ik volledig hersteld hoor te zijn. :+
Het rijden gaat wel goed.
Beda heeft Rints gereden toen ik zelf niet kon, en heeft de knopjes nog wat fijner afgesteld.
Ik krijg nog steeds les van haar ja, al weer ruim 2,5 jaar met plezier! :D
Jij en Chico gaan ook lekker lees ik zo af en toe!
Bevalt het je nog steeds op deze stal?

Suus - Ik hoop dat je vermoedens van artrose bij Goya niet waar zijn.
Dat zou echt niet fijn zijn!

Denise - Had al op je hyves gereageerd op de foto; wat is er loos met je mannetje?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:03

saida heike had sins 2 weken last van de buiging/stelling op links, ik dacht samen met mijn instructrise dat die misschien wat spierpijn had of dat het wat vast zat en we wilden het eerst proberen om rijtechnisch op te lossen voordat ik er iemand bij zou halen (masseur,fysio) maar afgelopen woensdag de 14de kwam ik op stal aan en zag in eens een bult aan de linkerkant en als je eraan kwam deed het zeer, dus gewoon lekker alleen maar lang en laag gestapt want ik wist dat mijn instructrise hem donderdag in de les had en dat ik vrijdag les zou hebben, donderdag was die wel sterk en stram maar verder wel fijn, en vrijdag klom ik er op en na 10 minuten instappen begon meneer al hevig te pompen en ook ineens door zijn benen te zakken, hierop hebben we geen moment getwijfeld en gelijk de kliniek gebelt.
heike is daar onderzocht maar ze kunnen niks raars vinden, wel zien ze op de echo een donker randje om de bult wat kan duiden op oud bloed, nu is het dus voor 99% zeker dat het een bloeduitstorting is, ook zagen ze op de echo dat zijn halswervels wat gekneusd waren wat in verbinding staat met die bloeduitstorting, en de bult zit tegen zijn slokdarm/luchtpijp aan waardoor hij dus zo snel buiten adem was.
nu heb ik zalf meegekregen en 2 weken rust zodat de bult en de kneuzing kunnen genezen.
wordt de bult nu groter (wat echt niet mag) dan wordt er een biopsie genomen van de bult om te kijken of er kanker cellen in zitten.
nu komt de arts zoiezo 12 januari naar stal om hem daar ook te controleren, ook is er bloed afgenomen en zijn witte/rode bloedcellen waren goed de rest is opgestuurd naar het lab.
en nu dus een kaal mannetje op stal staan

een heel verhaal maar hopelijk wel duidelijk

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:58

Tjee Denise, een boeduitstorting!!
Enig idee hoe die daar komt?
Kunnen ze er geen bloed uithalen??
Hopelijk trekt het snel weg, arme Heike :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:21

debby het kan er op allerlei manieren gekomen zijn, door stoten, beet van een paard, klem liggen, verkeerd draaien.
ze halen er eigenlijk nooit bloed uit omdat je dan de bloeduitstorting open maakt waardoor je veel meer kans hebt op infecties en ontstekingen.
dus vandaar de zalf..
laten we hopen dat het snel weg trek

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:55

Heey

Geeske: Vervelend dat ze nog steeds zo druk is. Ik hoop dat ze snel wat rustiger word.

Denise: Jeetje, daar ben je voorlopig nog niet klaar mee zo te lezen. Arme Heike. Hopelijk slinkt de bult snel en knapt Heike snel weer op.

Hier ook even een dipje. Nikita is niet lekker. Ze is erg hangerig en sloom. Ze eet en drinkt wel goed en ze heeft gelukkig ook geen koorts of verhoging.
Ze is ook niet stijf ofzo. Maar ze is duidelijk niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:35

Jeetje Heike, ik duim dat ie snel slinkt!

Nikita niet zo lekker :(:)

Gisteren lekker weer met Mo bezig geweest, goh, wat leert dat paard toch snel!
Voetje geven op tikje van de zweep had ze bij de 2e keer door :oo

Heb haar op minder brok gezet, kreeg bij vorige eigenaren nooit brok en bij ons ineens 2 kilo. Was wat veel van het goede :+
Merk het meteen in haar overall gemoedstoestand, zit weer meer rust in!

En verder heel veel positieve feedback gehad op mijn stage, echt heel fijn!
Zag het even niet meer zo zitten allemaal maar zo kan ik fijn aan mijn vakantie beginnen en daarna weer vol goede moed er tegenaan!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:34

Angela, sterkte met Nikita.. Misschien heeft ze ook even een winterdipje..

Pff heb echt 2 kk dagen, sorry voor het vloeken. Maar zit er echt even doorheen. Kan alleen maar janken en voel me zo beroerd.
Maja ik ga het niet zo openbaar op internet zetten. Maar het heeft niks met kinders of Patrick ofz te maken hoor..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:39

heikedenise schreef:
saida heike had sins 2 weken last van de buiging/stelling op links, ik dacht samen met mijn instructrise dat die misschien wat spierpijn had of dat het wat vast zat en we wilden het eerst proberen om rijtechnisch op te lossen voordat ik er iemand bij zou halen (masseur,fysio) maar afgelopen woensdag de 14de kwam ik op stal aan en zag in eens een bult aan de linkerkant en als je eraan kwam deed het zeer, dus gewoon lekker alleen maar lang en laag gestapt want ik wist dat mijn instructrise hem donderdag in de les had en dat ik vrijdag les zou hebben, donderdag was die wel sterk en stram maar verder wel fijn, en vrijdag klom ik er op en na 10 minuten instappen begon meneer al hevig te pompen en ook ineens door zijn benen te zakken, hierop hebben we geen moment getwijfeld en gelijk de kliniek gebelt.
heike is daar onderzocht maar ze kunnen niks raars vinden, wel zien ze op de echo een donker randje om de bult wat kan duiden op oud bloed, nu is het dus voor 99% zeker dat het een bloeduitstorting is, ook zagen ze op de echo dat zijn halswervels wat gekneusd waren wat in verbinding staat met die bloeduitstorting, en de bult zit tegen zijn slokdarm/luchtpijp aan waardoor hij dus zo snel buiten adem was.
nu heb ik zalf meegekregen en 2 weken rust zodat de bult en de kneuzing kunnen genezen.
wordt de bult nu groter (wat echt niet mag) dan wordt er een biopsie genomen van de bult om te kijken of er kanker cellen in zitten.
nu komt de arts zoiezo 12 januari naar stal om hem daar ook te controleren, ook is er bloed afgenomen en zijn witte/rode bloedcellen waren goed de rest is opgestuurd naar het lab.
en nu dus een kaal mannetje op stal staan

een heel verhaal maar hopelijk wel duidelijk

Heftig, Denise!
Enig idee hoe het is ontstaan? Of is dat (nog) een raadsel?
Is ook eigenlijk niet belangrijk, belangrijker is dat het goed herstelt en iig niet groter wordt!
Sterkte met het kale ventje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:01

goeiemorgen, eindelijk vakantie, hoop dat ik het hier ook weer wat meer bij kan houden nu...

sterkte voor Heike... :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:26

angela beterschap voor nikkita, heeft ze geen winterdip?

jolijn fijn dat het voer minderen werkt bij mo

michelle ook een knuffel voor jou

saida zoals het er nu naar uit ziet heeft die zijn eigen flink gestoten aan de staldeur, op die hoogte zit het ook.

ellis fijne vakantie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:33

dank je!

{:)
Afbeelding

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:49

hallo allemaal na aanleiding van het fototopic ben ik op zoek naar:

een 1,5 jaar bruine hengst genaamd FURIOSO SF (vader Ampere- modeder by Darnels-Nabuur)
En iemand die Guerrero 7 heeft getraint (witte anda hengst apto goedgekeurd, geexporteerd naar zweden)

pb me indien je iets weet

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:28

Afbeelding

Xantha zegt, prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar allemaal !!!