[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:32

Dan zal er bij jullie wel heel veel stuifsneeuw zijn gevallen..
Bedankt, jij hebt het tenminste al gehad :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:36

jaa, hier lag heel veel sneeuw :S Friesland he ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:37

Is echt een verschil dat met ons in de randstad :D

Nu ga ik maar echt de kou in :wave:

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 09:00

Hier ligt nu ook sneeuw, en een lekker windje erbij. Dus stuift ook lekker!! Ik ga maar vroeg naar stal want de groep die gister na ons op het land wilde begon al van ja dan zetten wij ze er morgen wel om 8 uur op. Kunnen ze doen, maar dan mogen ze er ook 11 uur weer af. Want als wij drie uur mogen, gaan hun er ook maar drie uur op!! Dat krijg je als je zo loopt te zeiken en niks in gewoon overleg kan!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:49

evdpanne schreef:
Hier ligt nu ook sneeuw, en een lekker windje erbij. Dus stuift ook lekker!! Ik ga maar vroeg naar stal want de groep die gister na ons op het land wilde begon al van ja dan zetten wij ze er morgen wel om 8 uur op. Kunnen ze doen, maar dan mogen ze er ook 11 uur weer af. Want als wij drie uur mogen, gaan hun er ook maar drie uur op!! Dat krijg je als je zo loopt te zeiken en niks in gewoon overleg kan!!

Had jij gister ook last van de stroomstoring? mijn ouders wonen in Rijnsburg, mijn zus en broer wonen beide in Hillegom en niets had stroom vanaf 19.00 uur..

Het is hier berekoud, niet zozeer de temperatuur maar die noordoosten wind die giert hier over de oostoever en dat is kkkkkkoudddd..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:22

Ik had ook stroomstoring inderdaad :). Vanaf ongeveer half 8 tot een uurtje of 11.... In Rijnsburg waren toen nog gedeeltes donker. Mijn tante in Rijnsburg had wel stroom dus zijn we daar maar heen gegaan (het werd wel erg koud en saai.....).

Vandaag weer gezeik gehad op stal, wordt er echt moe van!! Ik ben er 's ochtends vroeg om ze buiten te zetten en andere komen later en dan begint het gezeik. Er zijn nu twee landjes om buiten te zetten en mijn groep stond weer links. En ze willen per se links. Andere land werd al leeg gehaald maar daar wilden ze niet. Nou oke, dan zetten wij ze wel op het rechterland (er was toch verder niemand om buiten te zetten). Dus wij om half 1 gewisselt zonder ook maar iets van zeuren en ze op het andere land gezet. Beginnen ze ja maar de paarden van de staleigenaar moeten ook nog naar buiten en die willen daar. Dus puur om ons te jennen.... Eigenaar was er niet eens en die paarden zijn twee dagen terug al aan de kletter gegaan op het land, uitgegleden en flinke wonden er aan over gehouden. Maar ja die van ons maar weer binnen gezet en toen gingen ze die erop gooien, en ja hoor weer rennen....

Maar ja door hun gezeur gaat de staleigenaar nu de landen weer op slot doen. Hij lost nooit op door zelf te zeggen wie waar gaat en hoe laat, maar hij neemt gewoon de opties weg. Dus ja door hun gezeik kunnen ze nu helemaal niet meer naar buiten :(.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:38

Jammer Esther, dan kan er inderdaad beter een soort van schema gemaakt worden welke groep wanneer naar buiten gaat of anders een maximum aantal uren per groep.

Frío wordt buiten gezet en staat nu in de paddock. De staleigenaar is voorzichtig met paarden die op ijzers staan, maar dat staat ie gelukkig niet. Hij staat dus als het even kan ruim een halve dag buiten met 'zijn' dames.
Wat ik wel heel prettig vind om te zien is dat de staleigenaar de hoeven van paarden met ijzers als het even kan controleert en uitkrabt als ze uit de paddock komen. Hoeft bij Frío niet en die heeft ook eigenlijk vrijwel niets in zijn hoeven (hooguit een beetje mest).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:46

Ik heb ook al een paar keer aan hem gevraagd of ie dat wil doen, dan krijg je te horen dan regel jij dat toch. Tja John wil ik best doen maar ik heb hier niks te vertellen.... Ik heb nu dus al ruzie met een paar meiden op stal omdat hun paarden erop moesten (terwijl die van ons nog maar een uurtje stonden). Ik ben blij als het weer zomer is!! Maar als het zo door gaat ben ik nog blijer als ik op een andere stal sta!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:52

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties. Doet me goed.
Jeetje wat n sneeuwverhalen allemaal dit jaar, dat is het oude Holland niet meer wat ik ben gewend.
Esther dat is vervelend wanneer er een nare sfeer heerst of wanneer problemen niet op een juiste manier opgelost worden.
Opties wegnemen is inderdaad niet de juiste manier, omdat meestal de opties hoe dan ok weer opduiken. Van mogelijkheden wegnemen hebben 'ze' hier ook een houtje!
Ikzelf heb zo nu en dan de neiging juist de confrontatie op te zoeken. Hoe ga jij daar nu mee om?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:55

Met het schrijven van mijn bericht heb ik de jouw nieuw geplaatste bericht niet opgemerkt. Excuus!
Die john moet dan eigenlijk de anderen laten weten dat hij jou autoriteit geeft om dit dilemma in banen te leiden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:57

Ach die hele groep meiden heeft nu een pesthekel aan me, maar mijn paarden staan tenminste buiten :). Zo werkt het nu ;). De problemen duiken inderdaad weer op als het land wordt afgesloten want de paarden van die groep meiden staan dan ineens de hele dag in het paddock... Daar begon het gedonder dus om, wij konden onze paarden nergens neerzetten omdat hun de hele dag in het paddock staan... Dus ging het land open (dankzij ons) en nu verpesten hun het weer omdat nu het paddock niet goed genoeg is en ze ze op het land moeten hebben...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:59

En als jij een schema opstelt en aan de eigenaar vraagt of het akkoord is en hij het dan wil ophangen?
Enige is dat hij dan waarschijnlijk niets zal doen als het mis loopt.... vrees ik tenminste.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:19

Dan heb ik als nog gezeik.... Ze willen buiten zetten op het moment dat ze er zijn. En dat zijn van die mensen die komen een uurtje en dan meoten ze buiten staan en daarna gaan ze weer naar binnen en gaan ze naar huis.

Dus wat voor schema ik ook zou maken, ze zijn het er toch niet mee eens.... Ze willen op het moment alleen maar mij dwarsbomen. Maar ze hebben kennelijk niet door dat ze door hun stomme gedoe ervoor zorgen dat John het gezeik zat is en ze helemaal het land niet op mogen.

Echt vervelend zo'n staleigenaar, want als ie ook maar een keer wat zegt dan ben je er van af. Maar ja John vangt alleen maar geld en verder regelt ie niks.... Dat moeten we zelf maar uitvechten. Maar dat werkt niet met over de 60 paarden, twee landjes, 5 kleine paddocks (1 paard max, in eentje 2...) en een longeerbak die nu gebruikt kan worden om even in los te gooien.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:29

evdpanne, daar word je toch ook simpel van :n hopen dat t weer snel voorjaar is.. ben je van dat gedoe af.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:15

Ja inderdaad!! Ik werd net gebeld door iemand van stal. Ze hebben een schema gemaakt (de zeikers). Ik mag van 1 tot 3 op het land de komende tijd..... Voor 2 stukjes hebben ze 12 groepen gemaakt. Van 7 tot 9, van 9 tot 11, van 11 tot 1, van 1 tot 3 en van 3 tot 5. Het grappige is dat er maar 3 groepen zijn die het land op willen.... En dat het dus helemaal niet in overleg gebeurd met andere eigenaars. Toen ze me belde hoorde ik toevallig en Mickey dan (wilde ze ook indelen staat nog niet eens buiten). Ik denk dat ze het zo ingedeeld hebben dat hun lekker lang kunnen staan en wij 2 uurtjes.....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:18

Anouk: Nog gefeliciteerd met Basje. Wat wordt het al een flinke knul joh. Leuk hoor. Heeft hij een leuke verjaardag met veel kado’s gehad? O, ik zie het al een Cars fan. Leuk hoor.
Zijn mond is in september helemaal geïnspecteerd. Helaas mag ik het niet zomaar laten checken, omdat hij daar erg gestresst van raakt en dat is weer niet goed voor zijn maagzweer. Tanden heeft hij niet meer, maar de voorste kiezen heb ik gevoeld en die voelen goed aan. De achterste kan ik helaas niet voelen. Hij stinkt niet uit zijn mond, dus ontsteking heeft hij niet. Maar ik denk niet dat we het bij zijn kiezen moeten zoeken, want stro eet hij wel en daar kauwt hij gewoon op en de wortels gaan ook zo naar binnen. Antibiotica krijgt hij niet.

Wenda: Wat een leuke foto’s. Heel wat anders dan het wit bij ons. ;-)

Esther: Wow!!! Andere stal??? Wat is dit nou? Je gaat je toch niet weg laten pesten? Laat ze lekker banketstaaf en wees blij als je paard een paar uurtjes naar buiten kan. Even doorbijten, dalijk kunnen ze weer gewoon op het normale land. Niet zo drastisch hoor, daar schrik ik wel een beetje van. En op elke stal heb je wel gezeik. Hou dat maar in je achterhoofd. Hier mogen we best veel en er is ook veel bespreekbaar, dat heb je ergens anders weer niet.

Met Atlas gaat het steeds slechter. Hij wil eigenlijk niets meer en ben nu bang dat het echt einde verhaal is. Het eten gaat steeds slechter. Gistermiddag wilde een vriendin hem buiten zetten, maar hij stond met zijn hoofd in de hoek en draaide zich geeneens om om te kijken. Het enige wat hij nu nog eet is peen en stro en een klein beetje hooi. Volgende week komt gelukkig de homeophaat en hoop ik een oplossing te krijgen.
Op het land stond hij alleen maar voor zich uit te kijken, dit is echt niets voor hem.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:22

Eline: Weet je ook al dat jij ingedeeld ben met Komiek van 7 tot 9? En natuurlijk is op elke stal wel iets, maar meestal kan je dan praten met de eigenaar die alles regeld. Vind het gewoon irritant dat hier niks geregeld wordt door John. En ik heb een hekel aan dat gedoe wat je er dan van krijgt....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:29

Esther: Nee, dat wist ik niet. Is dat in de ochtend of de avond? Er is met John wel aardig wat te regelen, alleen die andere "mutsen" verpesten dat weer om er tegenin te gaan. Dat is het jammere. En John denkt dat het beter gaat als je het onderling regelt, maar dat lukt natuurlijk ook niet altijd. Dat blijkt nu ook maar weer.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:55

Dag allemaal! Wat een mooie foto's van de zwanen! En een supermooie woestijnfoto, een mooie pic van Bas en Frank, nog gefeliciteerd met de grote kleine vent!

Dat gezeur op stallen ken ik ook goed, verschrikkelijk! Voor mij is dat dus echt reden geweest om te verkassen naar een vriendin! Ik kom er voor mijn lol, en niet om steeds gezeik te hebben. Misschien kun je aangeven dat je je paard liever op een ander tijdstip in het schema naar buiten wil hebben?

Gisteren toch maar besloten de sluetel van de binnenmanege op te halen en rijdend lid te worden, was het niets kunnen doen zo zat! Dus gisteren voor het eerst lopends naar de manege (half uur), aangezien momenteel ik bitloos rij eerst maar ernaast gaan lopen. Ze was echt superbraaf en ze loopt zo lekker op halster! Dus nu nog op zoek naar een bitloos hoofdstel. Op de terugweg ben ik zelfs blijven zitten, alleen de dijk op en af ban ik ernaast gaan lopen, vanwege de gladde plekken.

Vandaag weer hetzelfde, had ik de sleutel in mijn kastje laten zitten :( Kwam ik pas achter toen ik het terrein opliep. Dus wel een uur gestapt, maar niet meer gereden.

Nadina heeft natuurlijk een hele tijd niet veel gedaan, en nu zet ze haar onderbeen weer heel raar naar binnen toe. De vorige keer is het door training over gegaan (ze loopt ook niet kreupel), maar nu zie ik het in de spiegel zelf, en het ziet er erg eng uit!

Op internet een leuk veulentje te koop zien staan, ik heb meer informatie gevraagd :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:04

Heey
Esther : Pfff lekker zeg, door zulke redenen en nog andere zijn wij toen met moppie ook verhuist.
Snowy: Arme atlas :(:). Ik hoop echt dat de homeophaat iets kan vinden en iets weet om het op te lossen :(:).
Nadina : Lekker dat ze bitloos goed loopt en braaf is :D.

Waarschijnlijk gaan de paardjes vanaf morgen 2 aan 2 naar buiten want Shaddy word door 2 van de paarden ontzettend gepest :(. Daardoor word ze naar ons toe ook heel moeilijk, op stal kunnen we er niks mee, alleen op de poetsplaats kunnen we haar poetsen enz... maar dan nog erg voorzichtig want ze is nu echt bang dat wij haar ook aanvallen :(. Ook mogen we haar deken niet meer om en af doen :(.

Waarschijnlijk heeft ze vandaag een trap gehad want haar rug is erg pijnlijk :( ze loopt wel goed maar zodra je aan haar rug komt gooit ze de oren in de nek en hapt ze of ze loopt weg.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:44

Anouk: Nog gefeliciteerd! Jij ook natuurlijk Frank, alhoewel je er lekker geinterreseerd bij zit :+

Bedouin: Onwijs gave foto's! Ziet er echt mega tof uit. Soort van de Dakarrally, maar dan anders.

Esther: Balen dat het zo loopt op stal. Zoiets kan aardig sfeerverziekend zijn. Ben ook zeker heel blij dat "mijn" meiden dit gedrag niet vertonen, zou het ook zeker niet accepteren.

Nadine, spannend! Wat voor een veulen?

Hier valt het gelukkig wel mee met de sneeuw. Beetje natte sneeuw, maar daar houd het wel mee op.
Adelin is vandaag aangekomen, ironisch genoeg heeft ze meer weg van Calinda (mijn moeders paard), dan van Banto. Ze is een jaar ouder dan Bant, maar ze oogt veel puppy achtiger. Ben benieuwd wat ze onder het zadel doet.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:58

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
Utixo grappig dat je dat zegt van die dakarrally. Via een duits berber forum schrijf ik zo heeeel en nu en dan een berichtje in mijn steenkolenduits en schrijf nu met een duitse jonge vrouw ook in Tunesie die dus met endurance races meedoet in en rond Tunesie en goede resultaten behaalt. Ze was de dag voor kerst derde geworden op een 60 km afstandsrit en een paar jaar terug in ALgerije was ze zelfs eerste met haar berber. Ze schreef al dat ze wel eens met haar eigen paard naar de sahara zou willen komen. Allerlei spannende plannen spelen dan alweer door mijn hoofd.
Adelin wat n bijzondere naam!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:02

Ja, de fokker zocht leuke namen uit. Banto heet voluit Banto S Biko, naar de vrijheidsstrijder, Calinda komt uit de Alinda stam, en Adelin was ook iets mee :+
Had vandaag al met wat meiden erover dat ik ze gewoon paard 1, 2, 3 t/m 9 ga noemen, word een beetje moe van alle namen zo ondertussen :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:02

Eline, sterkte met Atlas!

Esther, vervelend zo'n gezeur :(

Wenda: oohww ik zit ook vol plannen! Heb hier zoveel interessante mensen ontmoet in Tunis, Mo's oom traint renpaarden en kent ook iedereen in de endurance hier, en we zijn ook bij iemand op bezoek geweest die sportpaarden vanuit europa hierheen heeft gebracht (kwpn, selle francais, trakehner, hannoveraan..) en daarmee springt. Nouja springen is niet echt mijn ding, maar endurance heb ik vroeger ook al gereden en zou ik graag weer willen doen! Alleen in Djerba schiet niet op, maar zodra we in het noorden wonen..... Jij zou met Douz festival mee moeten doen met de endurance, jullie paardjes zijn toch al getraind :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:04

Zo hier weer even lekker op stal genoten van de sneeuw.
Topicje...

Echte Bikkels in de sneeuw

En wie geen zin heeft dat topic te bekijken:
Dochterlief van 5 op Jippe met sneeuw en erg koude wind.
ENNNNN haar nieuwe dekje. Helemaal blij!!

Afbeelding

Koud he Jippe die wind van links

Afbeelding

En mijn nieuwe jas. STOER!!
Mouwen kunnen eraf voor een bodywarmer te maken.

Afbeelding