[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:22

te paard 28 ernaast 18 graden.....
verslaafd he?!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:27

Petra -> Zodra ik m'n E heb hoor je van mij!

Lobke -> Idd een heel mooi filmpje van Penedés!
Ik vind de manier waarop hij wordt gereden heel vriendelijk en met veel ontspanning, echt een heel fijn gezicht!

Benthe -> Wat een moeilijke maar begrijpelijke beslissing...... :(:)
Zoals ik het begrijp wordt Mats min of meer door je vader gebruikt in jullie ruzies, en dat is not done.
Sterkte meis, dikke knuf van mij!

Frank -> Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik met Rints in m'n trailer een keer bij je gekomen voor een bosrit!

Denise -> M'n nichtje heeft een buitenritje gemaakt, een rondje om de kerk.
Marieke houdt het graag leuk voor de (jonge) kinderen waar ze les aan geeft en wisselt daarom regelmatig af.
Alleen maar hard werken in de bak gaan ze op een gegeven moment niet leuk vinden.
Fien vertelde heel enthousiast dat ze zelfs had gedraafd op straat!
Zo leuk die trotse en blije Pennymeisjes! :D

Ik heb een lesje in houding en zit gekregen vandaag, heel leerzaam!
Ik had de laatste tijd best vaak last van mijn onderrug tijdens en na het rijden, dit kwam omdat ik niet in mijn bekken mee bewoog maar daarboven dus meer vanuit mijn rug.
In het begin vond ik het erg moeilijk en kon ik me moeilijk ontspannen, maar dit ging gaandeweg steeds beter.
Ik had ook veel minder last van mijn rug nu!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:07

frankiej schreef:
te paard 28 ernaast 18 graden.....
verslaafd he?!

:D :D :D . Even een dolletje hoor Frank hihi. Dat wordt nog wat morgen!! *\o/*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:10

haha vertel mij wat. enne omdat jullie het allemaal op prijs stellen, trek ik hem bij hoge uitzondering maar aan...... het wordt namelijk morgen weer warm, maar vooruit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:11

frankiej schreef:
haha vertel mij wat. enne omdat jullie het allemaal op prijs stellen, trek ik hem bij hoge uitzondering maar aan...... het wordt namelijk morgen weer warm, maar vooruit

*\o/*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:17

_O- :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:59

Iedereen bedankt voor het medeleven. Mijn moeder heeft vanmiddag een uur met de vriendin van mijn vader gepraat, ikzelf heb het heel even gehad (Iloon is zelfs als een inbreker mijn oude zadel gaan weghalen, die hadden we nodig :) ) en er is besloten dat hij toch terug komt. Aan de ene kant juich ik natuurlijk, aan de andere kant heeft het een wrange smaak. Het liefst zou ik hem kopen, maar helaas, hij verkoopt hem echt niet.
Voor alle duidelijkheid, mijn vader heb ik zelf niet gesproken vandaag, ik wil heel even rust. Ik ga het nog 1 kans geven, voor het paard, maar ik weet wel dat het hierna voor mij klaar is. Ik heb geen zin meer in dit soort dingen, hoeveel pijn het me ook doet. Alle energie die ik erin steek word gelijk de grond in gestampt, ik doe het in zijn ogen toch niet goed. Mijn vader en ik verschillen teveel van mening daarvoor, qua omgang van paarden. Nogmaals, ik hoop dat het verandert, maar ik weet het niet. Zou het ieder ander paard zijn geweest, die minder had meegemaakt, was het misschien simpeler geweest. Maar ik heb zoveel met Mats meegemaakt in dit jaar, ik kan het hem niet aandoen om weer heen en weer gesleurd te worden. Ik laat me alleen niet meer pakken met hem, en dat moet hij heel goed begrijpen.
Mijn moeder heeft het dus geregeld, zelf word ik nog een beetje heen en weer geslingerd tussen de gevoelens.

Ander nieuws, de strandrit van net is een soort, ehhh, survival geworden. Utixo was een geweldig voorbeeld, Ilona wilde graag weten hoe dat zand nou voelde als je neerkwam, en Mies vroeg zich af op wat voor een pony we haar hadden gezet. Ik laat de rest van het evrhaal aan Ila en Mies over, die kunnen dat vast veel mooier vertellen dan dat ik dat kan :')

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:04

nou worden we toch nieuwsgierig iloon en mies

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:08

Geduld zul je moeten hebben, ze zijn aan de zuip in Scheveningen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:11

Even een ego post hoor...

We hadden vanavond schriktraining van balingehof (werd gehouden bij de nieuwe heuvel in Lunteren)
En wát was moreno toch gaaf...echt zó vreselijk stoer was hij,vuurwerk,rook,alles trotseerde hij...

als jullie me morgen zoeken...dan hang ik boven jullie,op een rose wolk!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:13

Ja dag! Ik trek je aan het touwtje naar beneden hoor!
Wil je in het echie zien, en niet boven me zwevend! :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:28

borderjay schreef:
Even een ego post hoor...

We hadden vanavond schriktraining van balingehof (werd gehouden bij de nieuwe heuvel in Lunteren)
En wát was moreno toch gaaf...echt zó vreselijk stoer was hij,vuurwerk,rook,alles trotseerde hij...

als jullie me morgen zoeken...dan hang ik boven jullie,op een rose wolk!

Het was echt superleuk! Veludo was ook mega-stoer! Gedroeg zich echt niet als een paard wat nog amper iets van de wereld heeft gezien.... Ook helemaal trots!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:34

:o we werden dan ook genoemd als beste 2 combinaties van de klas :o en daar mogen we best trots op zijn met onze pownies, Karina ;)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:35

Lobke, mooi dat filmpje, en fijn dat je een vertaling erbij hebt gemaakt! Heel interessant om te zien.

Cloris, Piep is echt wereldsstoer op de filmpjes, heel gaaf! Ik wil ooooookkkk......... ben helemaal into de "doe leuke dingen met je paard"....

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:37

Ja daar werden we wel even verlegen van, John vond ons allebei zo'n leuk team met onze pownies en zo leuk bezig.... we waren ook de enige die geen lid waren van de organiserende vereniging whahahahahahaha!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:42

haha leuk dames!!
benthe: die zullen morgen nog wel vrolijk zijn dan hihi

nou hier komen de pics dan. van mijzelf alleen te paard heb ik er geen, sam kon niet stilstaan dus anouk kon geen foto's maken. voor de pose samen heb ik een wandelaar gestrikt.

des tijdens de pauze

Afbeelding

nogmaals

Afbeelding

samen tijdens de pauze

Afbeelding

tijdens die pauze nog ff oefenen

Afbeelding

onderweg meneer ongeduld

Afbeelding

dessie met z'n spiegelbeeld

Afbeelding

sam en des tegenover mekaar

Afbeelding

en als laatste, wat zijn wij toch braaf

Afbeelding

zo en nu naar bed. heb me vanavond toch een last van me rug gekregen zeg. hoop dat het morgen toch wel beter gaat.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:51

aah die een na laatste foto, je ziet echt zo dat oortje van Des jou in de gaten houden van: wat ben jij aan het doen :P
leuke foto's, ziet eruit als een gezellig dagje :D

Iedereen veel plezier morgen !!!!!!!!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:45

Hallo allemaal!

Ik meld mij ook maar eens in dit topic... Ik zit wel al stiekem een hele tijd op de meeleesmodes :D

Ik ben de eigenaresse van Sun, Kyrtje, Donatello en Dutchie, petepaardjes van Anita, en vriendin van Debby (en Aniet natuurlijk). Daarnaast ben ik lekker druk met Xantha, de knappe dame van Deb, totdat zij weer beter is. Daarna blijf ik haar nog wel trainen, maar natuurlijk niet zo intensief meer als nu (helaas...).

Ik volg momenteel de instructeursopleiding bij Voest en ben hard aan het nadenken wat ik volgend jaar ga doen :+ (Stilzitten is niet mijn sterkste kant :Y) ).

In het dagelijks leven hou ik mij bezig met heeeeeel hard autorijden over de snelweg :# :D en verder geef ik lesjes en drink ik vooral heel veel koffie :9k

Ik heb 2 trouwe, maar vooral stronteigenwijze viervoeters, in de zin van mijn maatjes een kruising Franse bull x schotse terrier en een kruising border collie x jack russel := Helaas heeft mijn bulletje een bloedoortje (2e keer) en moet hij binnenkort worden geopereerd
|(

En verder rij ik rond in de grootste auto van het weste, een heuse Subaru Vivio 8-)

@ Aniet, leuk dat je de filmpjes hebt geplaatst, haha!

@ Kelly :wave:

@ Utixo, wat een gedoe zeg! Maar gelukkig met een goede afloop...

@ Frankiej, wbt de filmpjes, Aniet laat hier Sun voor het eerst steigeren, zij heeft dit nog niet eerder gedaan en Sun vind al snel dat hem iets "niet goed wordt gevraagd". En dan krijg je zoiets, dan moet hij even laten weten dat hij het er niet geheel mee eens is, voordat hij doet wat er van hem gevraagd wordt... Een paard met sterallures dus ;)

@ Everyone else... Helaas ben ik er morgen niet bij :( heb crosstraining met Sun en Anita gaat gezellig mee. Daarnaast doen 2 lesklantjes van mij mee met een onderling wedstrijdje en ga ik even kijken, daarna nog lesgeven, 3 paarden rijden en vervolgens de 60ste verjaardag van mijn moeder vieren :s

Geloof dat ik zo maar eens moet gaan slapen (ben nu nog aan het werk, dienst liep uit)...

:evaw:

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 07:13

Frankiej, wat een prachtige omgeving daar om te rijden! Leuke foto's.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:28

@Karina; Ik denk ook dat de Spaanse en Portugese paarden zich lenen voor 'leuke dingen doen'. Ik rijd op het strand, doe wedstrijden, rijd met de Garrocha, lange lijnen en alles door elkaar zonder vaste volgorde, hij vindt het allemaal prima en leuk *D
Het lange lijnen vind ik zo leuk omdat er geen ruiter op zit die het paard kan storen en je dus makkelijker de wat moeilijke oefeningen kan opzoeken (in Piropo's geval de aanzet Pi/Pa) en je kan zo mooi zien hoe hij gaat zitten en dat moet ik normaal maar voelen :+

@Suelza; Welkom hier. Waarom laat je je hond daaraan opereren? tis een pijnlijke hoor ze stikken door het kraakbeen heen ;) ik heb het oor van mijn hond wel 5x laten prikken, uiteindelijk is het gekrompen maar aangezien ze toch geen shows liep vond ik dat minder erg dan een operatie zeker gezien het een Bull betreft, das toch een pittig risico hoor..

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:35

Allemaal veel plezier bij de paarden van de zon!!
Helaas ga ik het niet redden ;(

Cloris, misschien kan ik voor Elise antwoord geven.
Cooper, heeft aan zijn andere oor het zelfde gehad, ze hebben het toen ook leeggehaald.
Helaas mocht dat niet baten en hebben ze het uiteindelijk moeten opereren.
Een bijkomend "probleem" is Cody (de andere hond) die regelmatig in Cooper zijn oren hangt met het spelen. :o

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:51

Elise, welkom hier ;). Gezellig hoor.

Frank, leuke foto's! En Elise heeft het antwoord al gegeven op je vraag. Bij Sun moet je iets goed vragen en anders maakt hij er zelf iets moois van :). En hij kent dit ook nog maar een weekje en was mijn eerste keer.

Karina, ik hou ook van leuke dingen doen met je paard. Kan met Sun dan ook alles wat ik wil, dressuur, zonder zadel en bitloos, beetje VD, lekker naar buiten, spelen, wandelen, lange lijnen. En wil nog meer gaan leren.

Gab, leuk die schriktraining. Zou ik ook nog wel eens willen doen met Sun. Zal hij wel goed in zijn. Soms snurkt hij alleen nog wel als hij iets eng vindt.

Benthe, vervelend zeg van dat gedoe met je vader. Maar gelukkig heb je Mats nu weer bij je. Nu duimen dat het allemaal goed blijft gaan. Sterkte meis.

Iloon en Mies, ik ben benieuwd!!!!!!!

Saida, leuk zo'n les!

Iedereen veel plezier op de BP dag!!!! Ik ben benieuwd naar alle verhalen.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:42

he luitjes veel pelzier op de barokke dag vandaag

jammer hoor dat we niet kunnen moet zo dus al naar de eerste verjaardag en daarna de tweede
groetjes en geniet ervan :D

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:49

Elise: Welkom :D

zo maar naar Betunero, ga hem vandaag gewoon lekker in de wei gooien, kan hij ook eens relaxen :P

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:38

Wat een rust hier zeg ;).
Vandaag weer leuke filmpjes en foto's gemaakt van Elise en Sun. Ga ze zo even uploaden.