[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:08

Even snel een berichtje tussendoor, want we gaan zo naar vrienden voor een Paasbrunch.

Maar het ging goed!! Hij was super braaf! Willy, m'n instructeur, heeft wat gehangen en er even opgezeten. Ik dus nog niet. Moest 'm vasthouden. Maar hij bleef heel mooi stil staan.
Vriendje heeft gefilmd, dus filmpje komt er nog aan vandaag of morgen!

Iedereen vrolijk pasen!!!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:16

VROLIJK PASEN ALLEMAAL!!!

Hier sneeuwt het ook maar blijft er helaas niks van liggen.. balen!

@t Yenneke: Fijn dat het goed ging, voor je het weet hobbel je rond op zijn rug!!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:23

Hier ook snel een berichtje.
Iedereen vrolijk pasen!!!!

Yenneke wat gaaf voor je! Fijn dat alles zo goed ging en dat hij zo lief was en je had ook nog eens mooi weer!

Ben benieuwd naar het filmpje.

Malin: Hoe gaat het met suevo zijn kreupelheid?
Marit: Bij wie les jij nu eigenlijk?

Bianca: Hoe gaat het met yippie eigenlijk?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:26

AfbeeldingIEDEREEN VROLIJK PASEN TOEGEWENST Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:32

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:39

Karina schreef:
Haha dat meeeeen je niet, jalours op sneeuw? Ik vind het alleen maar leuk op foto's, wat een bende als je daardoor heen moet ploeteren met je kruiwagen...
Er ligt hier echt binnen een uur ofzo een heel pak! Ik blijf liever binnen maar nu moet ik dus echt in de auto en naar de schapen met hooi, want als het blijft liggen hebben ze niks meer te eten Vork

Oh, hahahah Nagelbijten / Gniffelen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:40

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:46

Ik bij 5 Nors opkijken

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:43

peetisgreat schreef:
dani62, weet je waar je dit middel kan halen en hoelang heeft ze die benen ingepakt???????
zou je me iets meer info willen geven mss helpt het ook wel bij tsjillert zijn mok

Het is een kuur van hoogstens 2 weken en je pakt de benen elke 3 dagen opnieuw in.
Ik weet eigenlijjk niet waar je het kunt halen, ik zal het eens voor je navragen!

!!VROLIJK PASEN ALLEMAAL!!

Ik heb net een wandeling gemaakt met Furia door het witte bos, echt prachtig! En hij vond het geweldig, werd helemaal speels van de sneeuw en ging er ook meerdere malen in rollen... Haha! Gek paard!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:47

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:56

Gaaf Yenneke!!

Ook van Mynke en mij Vrolijk Pasen allemaal.
Ik heb vanmorgen met mijn meisje een soort van sneeuwstorm getrotseerd en heerlijk een uurtje gewandeld.
Het bleef niet liggen gelukkig Haha! daarna scheen volop de zon en nu is alles weer grijs en grauw.
Waar blijft de lente???????

Mynke d'r bult is weer verdwenen,maar echt happy is ze nog niet geloof ik.
Morgen nog maar een dagje rust en daarna maar eens verder kijken.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:08

Vrolijk pasen iedereen
Ben vanmorgen even bij Xantha geweest en heb heerlijk getut met haar.
Toen ik weer naar huis ging begon het net te regenen,ik heb het dus weer goed gepland. Knipoog
Ik las in het LVN bald dat de lusitano keuring 14 september is...
Heb er helemaal zin in, alleen staat Xantha dan nog op het land en ze zal tegen die tijd wel flink dik geworden zijn Tong uitsteken
Ga nu weer even gezellig doen, ik zal morgen wel weer bij reageren!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:11

Hier ook sneeuw, maar blijft niet liggen Boos!. Es, wil wel ff ruilen hoor haha.
Dani, leuk!
Yenneke, spannend hoor, fijn dat het goed ging!
Zal zo, als de buien ff ophouden, Goya proberen te laden, gaat altijd moeilijk. Gister ging hij in 1x, daarna wou ie niet meer..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:50

Karina -> Hier sneeuwt het inmiddels ook flink!
Jammer genoeg natte sneeuw.....

Yenneke -> Klinkt goed!

Zojuist Grytsje weer even lekker gepoetst.
Jammer genoeg was het buiten rotweer en in de binnenbak te druk om Grytsje en Cipke even uit elkaar te halen.
Morgen komt de Paashaas en zijn er kuddes kinderen eieren aan het zoeken, dus dan kan het ook niet.
Dan dinsdag maar weer een poging doen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:06

Hallloooo iedereen Doei! Haha!

Ten eerste: sorry dat ik een tijd zo weinig gepost heb, het gaat hier zo snel, dat ik het dan l*llig vind om een egopost te plaatsen zonder op de anderen te reageren, en daar heb ik dan meestal weer geen tijd voor Haha!

Ten tweede: Madelief, wat heb je er een prachtige opening van gemaakt. Ik werd een beetje stil bij de foto's van Yara, en hoe mooi je het hebt gemaakt. Is vast veel werk geweest! Ik ben nog niet met de naambordjes begonnen trouwens Bloos maar zodra er vorderingen zijn zal ik je pben Ja

Met Yippie gaat het heel goed Haha! ze is al helemaal ingeburgerd in Venlo, gaat allemaal super. We zijn lekker aan het wandelen, spelen, vd-en en grondwerken en dat vind ze ontzettend leuk. Heb voor de liefhebbers wel een paar filmpjes Haha! .

Verder ga ik eens rustig de tijd nemen om de laatste 18 (!) pagina's maar bij te lezen. En ik zweer plechtig dat ik hard mijn best ga doen om vaker te posten hier Haha!

Het is trouwens ook privé wel hectisch geweest hier, ik heb een nieuwe baan per half april, en aangezien mijn contract afliep zijn het best een paar spannende maanden geweest. Maar nu op naar mijn nieuwe job Haha!

lieve groetjes,

Bianca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:11

Jolynn schreef:
Ik las in het LVN bald dat de lusitano keuring 14 september is...

Misschien kan X-tremo dan ook wel mee doen als hij onder de man is! En zijn papier heeft.............
Dat laatste is nog maar de vraag!

Heb twee filmpjes die ik nu aan het uploaden ben. Duurt alleen ontzettend lang!
Eentje van toen we aan het werk waren en het tweede filmpje is van het hangen en zitten.
Dus be patient, maar ze staan er of vanavond of morgen op! Vork

Net bij de brunch geweest en zo weer naar m'n schoonvader toe. Weer eten..... Pffftt hoop dat ik nog een gaatje heb! Vork

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:28

Even een nieuwtje: Frío en ik hebben vandaag ons wedstrijddebuut gehad. De proeven heb ik dramatisch gereden. Vermoed dat ik als laatste ben geëindigd. Maar ik heb toch een tevreden gevoel overgehouden.
Frío liep, geheel tegen mijn verwachting in, probleemloos en in 1x keurig de trailer in. En dat ondanks ik wat zenuwachtig was.
In de rijhal was het allemaal wel spannend, maar uiteindelijk liep hij braaf in de inrijbak. De eerste ring vond ie spannend en ik ook. Peesjes vergaten we af te doen en hij wilde eigenlijk de bak niet rond omdat het veel te spannend en eng was. Bij het begin van de proef reed ik al een letter voorbij terwijl ik al de volte op moest. Gecorrigeerd maar wel puntaftrek. Uiteindelijk liep hij braaf de bak rond. Maar helaas niet lekker nageeflijk en daar word je op afgerekend. Mijn schuld, moet meer durven doorpakken.
Tweede proef in andere ring was helemaal 'feest'. Meneer wilde daar de bak helemaal niet door om daarna in volle galop er vandoor te willen gaan. Niet terug gaan naar draf en nog meer spanning. Ik wilde het al opgeven toen ik op mijn donder kreeg van de hulptroepen. "Rijden jij! Niet zo piepen!" Toen even boos op mijzelf en later een beetje op Frío geworden en we konden redelijk de bak doorkomen hoewel het jury-hokje toch nog wel erg eng was.
Al met al dus vooral leerzaam geweest en ik moet heel hard gaan werken aan mijn balans en de nageeflijkheid. Gelukkig hebben we nog een maand voor de volgende wedstrijd Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:57

Branka: het komt vast wel goed. misschien als je een keertje een wedstrijd dicht bij hebt kun je vragen of je de avond ervoor ( wanneer ze hem meestal klaar hebben staan) er eventjes in mag rijden ik ga dit ook doen met janske. ik kreeg haar er wel door heen maar ook ik kreeg haar niet nagevelijk gereden terwijl ik weet dat ze het goed kan.
ik ga voor je duimen Knipoog komt zeker goed met jullie Haha! Knipoog

ALs alles door gaar het ik 30 maart weer wedstrijd Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:23

Dat komt wel goed. Dit was dicht bij huis en ik wil met een stalgenoot informeren of we eens mogen vrijrijden tegen vergoeding.
Verder was vandaag niet de beste dag voor een debuut. Koud en in een vreemde omgeving. Het punt waar de regenpijp langs de bak liep was dus eng. Juryhokje bij de 2e ring was ook eng.
Ach, volgende keer beter Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:27

Ook al ging het rijtechnisch gezien niet zo heel goed,toch zijn jullie superstoer Cool
De kop is eraf en een volgende keer zal het vast alweer beter gaan.
Het is iig een goede ervaring geweest voor beide.
Zo leer je waar je aan moet werken toch?
Gaat vast goedkomen met jullie Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:31

Dank je. Ja, dat klopt. En het was vooral veel 5-jes, dus met wat werk worden dat hogere cijfers. Sleutelwoord is ontspanning. Vooral bij mij, dan volgt Frío wel. Verder moet ik durven doorvragen.
Maar de tijd die ik in de verzorging had gestoken had wel 2x een 8 opgeleverd Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:37

superr Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:07

Yen, gaaf hoor. Ik heb nog aan je gedacht.

Deb ga je met Xantha naar de keuring? Anders zorgen we er toch voor dat ze in topconditiie is.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:34

Hier van mij ook nog even snel een vrolijk pasen Haha!

Vandaag was het heerlijk weer hier in Brabant! Vanmorgen strak blauwe lucht met een zonnetje, maar toen moest ik natuurlijk nog paasbrunchen Knipoog
Heb heerlijk vanmiddag 2 uur lang buitengereden met Maaike (had dr al een week niet gereden, ze was wel een beetje hyperdepiep en stuiterig, maar verder gedroeg ze zich keurig!)
Op het eind van de rit werd het wel wat frissig en we waren net voor een (natte) sneeuwbui weer binnen.
Maar al met al een heerlijke dag gehad vandaag Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 01:47

@ Pipi: Gelukkig is de bult al bijna verdwenen.

@ Jolynn: Lekker zo tutten met je paardje. Leuk als je mee wilt doen Haha!.

@ Soeske: Kon dat maar Tong uitsteken.

@ Saida: Jammer dat je ze niet ff weer kon oeffenen met uitelkaar halen.

@ Kjoetie: Dat is goed nieuws! Haha!

@ Yenneke: Ben benieeeeeeeeeeuwd!

@ Branka: Oei, dat is jammer dat het niet zo goed ging. Idd dan maar hopen dat het de volgende keer beter gaat. Maar is niet zo gek, zo voor de eerste keer. Is niet erg hoor.

@ Cruesli: Lekker het zonnetje weer. Gelukkig heb je zo'n leuke dag gehad!

Ik ben eerst even het binnenland ingereden, de bergen in en even naar Alicante geweest. er stond een enorme harde wind, wel scheen het zonnetje. Ik had geen zin meer om Fuego te berijden, ook om die wind enzo. Dus had ik hem ff lekker los in de bak gedaan, en dat vind hij steeds leuker worden en heeft het sjeezen helemaal ontdekt hoor. Ook de typisch Spaanse oude bewaker vind het altijd leuk om even te kijken naar hem, en aandacht te geven. Hij heeft zich dus lekker kunnen uitleven, bokken en racen wat hij deed, rare sprongetjes die soms nog wel is misgaan, slidings. Hij maakt me altijd weer aan het lachen.