Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:24

wat een mooi nieuws!
kan me voorstellen dat je helemaal blij bent nu Ja

straks als het veulen er 1 keer af is komt de merrie wel bij hoor,
alleen persoonlijk vraag ik me wel af of die rug en been houding van haar ooit helemaal goedkomen,
maar het zal in elk geval wel een stuk opknappen!

nou, het aftellen is dus zo'n beetje begonnen, spannend!
is het veulen wel van een friese hengst, of weet je dat niet?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:34

Wat een fijn nieuws voor je! OK dan! Dat is toch een groot compliment na alle zorgen en moeite die je voor dit paard doet.
Ik hoop van harte voor je dat de merrie de bevalling goed doorstaat en dat je straks een mooi gezond veulentje hebt! En daarna zal je paardje vast ook wel wat gaan aanzetten.

Lucerne hielp trouwens bij mijn friese merrie van 15 erg goed om wat aan te komen. Die viel nogal in omdat ze opeens hard aan het werk moest en dat was ze niet gewend. Na een paar zakken lucerne ziet ze er weer tiptop uit. Misschien is dat ook wat voor jou paard? Ik voer mijn friezen trouwens ook pavo biks, daar doen ze het erg goed op.

Stofallergie is idd ook zeer vervelend. Nat hooi of kuil voeren zoveel mogelijk buiten helpen goed. En stofvrij strooisel in de stal.

Veel succes nog met je paardjes en houd ons op de hoogte!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:41

ik wist ook niet beter dat je hooi in water moest leggen, maar hoorde laatst bij zv pony dat de voedingswaarde er dan uitgaat, en hun doen speciale spray over het hooi, dus dat is ook een optie!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 21:42

Marigold schreef:
wat een mooi nieuws!
kan me voorstellen dat je helemaal blij bent nu Ja

straks als het veulen er 1 keer af is komt de merrie wel bij hoor,
alleen persoonlijk vraag ik me wel af of die rug en been houding van haar ooit helemaal goedkomen,
maar het zal in elk geval wel een stuk opknappen!

nou, het aftellen is dus zo'n beetje begonnen, spannend!
is het veulen wel van een friese hengst, of weet je dat niet?

Normaal zou de vader een niet-geregistreerde hengst zijn, maar heb geenf foto's. Ik mocht geen hebben Verward
De verkopers hebben over alles gelogen waar ze maar konden, dus ja, ik verwacht niet echt een zuivere fries, denk ik.

Haar rug is geen probleem, ze heeft enkel een héél lage staartaanzet. Ze heeft wel héél rechte achterbenen, maar daar kan je niets aan doen. Haar voobeen is veel verbeterd, maar of ik het nóg rechter ga krijgen, dat denken we niet. Dit zijn vooral woorden van de osteopate in december en zij ziet niet echt problemen. Het voorbeen, ja, daar worden in sept/okt foto's van genomen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 21:43

Marigold schreef:
ik wist ook niet beter dat je hooi in water moest leggen, maar hoorde laatst bij zv pony dat de voedingswaarde er dan uitgaat, en hun doen speciale spray over het hooi, dus dat is ook een optie!

Ik begrijp nie hoe die voedingswaarde eruit zou gaan met water?

Wat moet je er dan op sprayen?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:47

Ik zie ook niet in dat de voederwaarde van hooi achteruit zal gaan als je het nat maakt. Voor mij fries maak ik het ook nat. Ik heb voor mijn pony van die spray van de paardendrogist gehad. Maar vond het nogal onzin je kunt ook gewoon even met een gieter er overheen gaan.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:59

wat een goed nieuws amigotje Haha! heb de rest ook even nog doorgelezen allemaal, aangezien ik het nog niet helemaal had gevolgd

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:07

Helemaal goed!! Je goede zorgen werpen vruchten af!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:33

Als eerste wil ik even zeggen dat je echt goed werk hebt verricht Knipoog Ik hoop dat er maar een mooi en gezond veulen mag komen en dat het daarna met haar nog beter gaat

Wij hebben ons paardje nu bijna een half jaar en gered van de slacht. Hij was er ook zeer slecht aan toe ( super mager en hele erge mok). hij is enorm opgeknapt en word 27 maart 21. ( kijk in maar profiel voor foto's)

Ik heb niet alles gelezen maar wel veel Knipoog en ik vraag me eigenlijk af of je haar nu gaat houden of toch gaat verkopen?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 21:11

Amai, dat was ook een hoopje beenderen, zeg! En daar werd nog op gereden? Phoe, zou dat niet durven, uit schrik dat em door zn gammele benen zou vallen Verward
Gelukkig is het ook allemaal goed gekomen, hij ziet er echt stúkken beter uit.

Ik denk ook wel dat het ooit goed komt met Ceara. We leven in hoop, é.

Heb net 2 zakken Pavo merriebrok gehaald, kan ik gelijk starten met het langzaam overschakelen.
Knipoog

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:48

Mij was vertelt dat ik daar gewoon op kon rijden ( afteraf denk ik dat ik dat idd beter niet had kunnen doen maargoed) nu zijn we nog bezig met wat spiertjes kweken Knipoog
en ik vind het echt super dat je haar nog een 2de kans hebt gegeven Knipoog

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:22

Ja, ik zou daar toch ook niet op rijden, op zo'n stakker. Ik vraag me soms af waar mensen met hun hoofd zitten door te zeggen dat het ok is om op zo'n paard te rijden Rolleyes
Maarja, nu heeft ie het zo te zien véél beter Haha!

Ik ben sinds gisteren gestart met mn overschakeling van voer voor Ceara. Ik ga overgaan op Pavo, op aanraden van mn DA. We zullen zien hoe ze het erop doet Vork

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 10:42

moppielover schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar wel veel Knipoog en ik vraag me eigenlijk af of je haar nu gaat houden of toch gaat verkopen?

Ze wordt gehouden, hoor Knipoog We kunnen ze hier thuis al niet meer missen Clown dus, neen, ze blijft lekker hier bij ons en de andere paardjes Cool

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:35

Ik heb net het topic voor de eerste keer helemaal gelezen. Wat is er veel gebeurt zeg! Ik heb veel bewondering voor je.

Zo heb ik ook een paard die ik aan het opknappen ben (met HKO, dus er zit altijd een risico aan) en de meeste mensen verklaren me voor gek dat ik het paard genomen heb. Maar het is een van de liefste paarden die ik ooit gehad heb en heb er ook geen moment spijt van gehad.

Veel succes, en ik blijf dit volgen!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:07

Udella: In welke mate heeft hij HKO? Ik heb iemand hier op bokt gesproken die ook een paard met HKO en atrose heeft maar door rechtrichten loopt het paard weer helemaal goed.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:23

biancanij schreef:
Udella: In welke mate heeft hij HKO? Ik heb iemand hier op bokt gesproken die ook een paard met HKO en atrose heeft maar door rechtrichten loopt het paard weer helemaal goed.

Klassering 4...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 22:28

Udella schreef:
Ik heb net het topic voor de eerste keer helemaal gelezen. Wat is er veel gebeurt zeg! Ik heb veel bewondering voor je.

Zo heb ik ook een paard die ik aan het opknappen ben (met HKO, dus er zit altijd een risico aan) en de meeste mensen verklaren me voor gek dat ik het paard genomen heb. Maar het is een van de liefste paarden die ik ooit gehad heb en heb er ook geen moment spijt van gehad.

Veel succes, en ik blijf dit volgen!

Thx Knipoog

Euhm, wat is HKO?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:56

Citaat:
Euhm, wat is HKO?
HKO is de afkorting voor hoefkatrolontsteking.

Fijn om te lezen dat ze bij jou een blijvend plekje gevonden heeft, ze had het zoveel slechter kunnen treffen OK dan! Ben erg benieuwd naar d'r veulen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:06

Zo heb dit hele toppic door gelezen, pffff Tong uitsteken

Allereerst mijn complimenten voor je geduld en doorzettingsvermogen om toch dit paard een kans te geven.
Je geeft je zorg en je krijgt zoveel meer terug en dat maakt het allemaal dankbaar.
Ik weet zeker dat als dit paard kon praten ze zou zeggen; "Dankje voor de kans die je mij gaf".
Gelukkig was jij er, om haar dit geweldige leven te geven.

Als die klik er is dan ga je door onvoorwaardelijk.
Heb ik ook gehad met mijn merrie; die kreeg een peesblessure, drie jaar met haar aan het wandelen geslagen en na een moeizame revalidatie periode kreeg ze ook nog spat.
Ze is er met veel geduld helemaal boven op gekomen en is nu zelfs drachtig.

Veel succes met je zwarte parel en ik volg dit toppic omdat ik zeer benieuwd ben naar het veulen.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:05

ik heb het ook eindelijk doorgelezen... wat een verhaal seg... arm paardje (toen toch) ze heeft ECHT geboft dat ze je gevonden heeft en jij haar gevonden hebt... Lachen petje af echt waar, kvind het sjiek! en over dat paard kopen zonder keuring enzo... ik pleit schuldig... *bloos*
kheb die van mij gekocht nadat ik er een keer had opgezeten... kerel moest geld hebben en wou hem naar de slager brengen (goe zot ze) dus belden ze mij maar op om te vragen of ik hem ni wou kopen (toen 3jaarse hengst MET volledie stamboekpapieren)... klein detail dat hij in Hongarije stond (en ik daar op die moment ook was) dusja... kon hem toch ni laten dood doen, of wie weet waar was hij idd beland... dus! Ik ben SUPER gelukkig met mn paard, 't is ne schat en hij was ook heel mager toen hij eindelijk in januari aankwam maar nu is't een 'dikkertje' aant worden...

Meisje Lachen VEEEEL succes en sterkte nog met uw paardje Lachen zorg er goed voor (maar dat zal wel geen probleem zijn he :p) en geef ze zoveel mogelijk liefde als kan (dat is ook geen probleem I guess)...
Ik ben ook benieuwd naar het veulen...
succes nog!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:03

Heb je nog wat foto's van hoe ze er op dit moment uitziet? ik ben wel benieuwd!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:29

Bedankt voor de lieve reactie's Bloos

Het is idd moeilijk geweest soms en ik heb soms wel gedacht om ze weg te doen, voor het financiële dan, want ze kost me veel geld.
Maar zoals gezegd, ik krijg er héél veel van terug. Ik denk wel dat ze ergens beseft dat ze goed is terecht gekomen. Ze kon ze veel en véél slechter gezeten hebben.

De goede zorgen en liefde geven zijn idd geen probleem. Ze krijgt hier heel veel liefde, veel zoentjes, knuffels en lieve woordjes ...

Ze krijgt nu af en toe een witloofwortel, wat ik daar niet allemaal heb moeten voor doen om daaraan te geraken? Overal gaan vragen, zoeken, ... Pfff, tegen dat ik dat gevonden had...

5 kg voer krijgt ze nu, iedere dag een appel en wortels, 1 baal hooi per dag, bijna iedere dag vers stro, ... Nee, ik denk niet dat ze te klagen heeft Vork

Recente foto's, jah, ik wou ze dit weekend nemen, maarja, het heeft hier zo hard gesneeuwd dat ze terug met een deken op staat. Er ligt hier 10 à 12 cm sneeuw.
Deze week geven ze beter t°, dus dan ga ik zéker foto's nemen Knipoog

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:13

Ben benieuwt hoe ze eruit ziet Knipoog
echt super dat je zoveel voor haar doet Haha! ze boft maar met jou Knipoog

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:19

wat een verhaal
t is al zo vaak gezegd, maar er zouden meer mensen als jou op de wereld moeten zijn. (die zijn der vast ook wel,maar nog meer).
Echt mijn complimenten, en ik volg dit ook

Super dat je dit allemaal doet! Haha!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 09:40

Thx Haha!

Door het slechte weer deze week nog steeds geen foto's kunne nemen Boos! Ik probeer voor één dezer dagen.
Ik kan wel al zeggen dat ze weer iets ronder is geworden en haar uiertje zich goed begint te vullen Lachen