Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
christel1857 schreef:Het is toch eigenlijk belachelijk dat uitstrekken pas 'goed' uitstrekken is wanneer de benen op een bepaalde hoogte komen. Want dat is eigenlijk wat er wordt gezegd. Ja die friezen kunnen strekken máár niet zo hoog en ver als de warmbloedpaarden. Het gaat toch om de verruiming? Waar is de essentie van de dressuur gebleven , vraag ik me toch sterk af.
Starbreeze schreef:[img]
http://marktcom-beek.nl/fpl/LWF00051.jpg[/img]
ik zou hier geen problemen mee hebben hoor
en dat kan hoger!!!
Daaaagggg Edward en Lingh
waar is dat achterbeen nou??![]()
Pletje123 schreef:
En dan haal je uitgerekend LINGH erbij!![]()
Pletje123 schreef:Omdat ie dat achterbeen wellicht kan compenseren met het juist uitoefenen van de andere onderdelen... ?
Ik vind Lingh nou geen paard met een goed en actief achterbeen.. Heb ze wel eens beter gezien.
christel1857 schreef:Pletje123 schreef:
En dan haal je uitgerekend LINGH erbij!![]()
Uhm hoe kan edward gal dan 2e worden op het nk?
Pletje123 schreef:*pakt het artikel erbij*
Daar staat oa in dat,
* Het individu het gebruiksdoel bepaalt
* Christa Laarakkers niet denkt dat de gemiddelde Fries een talentvol dressuurpaard is, de keuze tussen een 'warmbloed' rijpaarden en een Fries is nog altijd makkelijk volgens haar.
* Om souplesse en goede lengtebuiging te verkrijgen bij een Fries moet je harder trainen dan bij een gemiddeld warmbloedpaard.
* Binnen het Friese ras bestaat veel kwaliteitsverschil, net als bij alle andere rassen
*Friesen hoeven op concours geen extra credits te krijgen omdat het een Fries is, andersom ook niet. Juryleden moeten dus gewoon punten wat ze zien
Het stuk is overigens grotendeels gebaseerd op de mening van Christa Laarakkers en ik vind dat zij goede punten noemt waar ik het dus mee eens ben
Ik heb overigens het begrip 'warmbloed rijpaard' gewoon overgenomen van het artikel.
Het beste is natuurlijk om het gehele stuk te lezen. Ik heb enkel wat steekproeven genomen van wat er oa besproken wordt.
EDIT: waar het eigenlijk op neer komt, de conclusie dus: 'De Fries zal in de toekomst vaker als dressuurpaard terug te zien zijn, maar net als bij alle andere rassen, is uiteindelijk de kwaliteit van het individu bepalend of hij geschikt is voor het gebruiksdoel dat de ruiter voor ogen heeft.'
horseyfries schreef:Omdat hij op Gribaldi zat??![]()
Starbreeze schreef:Pletje123 schreef:*pakt het artikel erbij*
Daar staat oa in dat,
* Het individu het gebruiksdoel bepaalt
* Christa Laarakkers niet denkt dat de gemiddelde Fries een talentvol dressuurpaard is, de keuze tussen een 'warmbloed' rijpaarden en een Fries is nog altijd makkelijk volgens haar.
* Om souplesse en goede lengtebuiging te verkrijgen bij een Fries moet je harder trainen dan bij een gemiddeld warmbloedpaard.
* Binnen het Friese ras bestaat veel kwaliteitsverschil, net als bij alle andere rassen
*Friesen hoeven op concours geen extra credits te krijgen omdat het een Fries is, andersom ook niet. Juryleden moeten dus gewoon punten wat ze zien
Het stuk is overigens grotendeels gebaseerd op de mening van Christa Laarakkers en ik vind dat zij goede punten noemt waar ik het dus mee eens ben
Ik heb overigens het begrip 'warmbloed rijpaard' gewoon overgenomen van het artikel.
Het beste is natuurlijk om het gehele stuk te lezen. Ik heb enkel wat steekproeven genomen van wat er oa besproken wordt.
EDIT: waar het eigenlijk op neer komt, de conclusie dus: 'De Fries zal in de toekomst vaker als dressuurpaard terug te zien zijn, maar net als bij alle andere rassen, is uiteindelijk de kwaliteit van het individu bepalend of hij geschikt is voor het gebruiksdoel dat de ruiter voor ogen heeft.'
Ja en dus? Ik ben het hier ook wel mee eens,
dit zegt nog steeds niet dat een fries geen geschikt dressuurpaard zou zijn namelijk.
Daarom begrijp ik niet waarom jij vind dat ik het stuk dan maar niet moet lezen en ook niet je knipoogsmiley achter het stukje over punten wat jury's zien. Gelukkig scoor ik punten juist doordat mijn fries het wel kan.Degene die lopen te piepen dat ze gediscrimineerd worden kunnen gewoon niet rijden imo, maar dat is een heel ander verhaal.
Starbreeze schreef:Ik heb je stukje hierboven over de hoefslag idd verkeerd gelezen.
Pletje123 schreef:Maar moet het dat dan per se zeggen? Dat ze niet geschikt zijn.
Blijkbaar heb ik mijn mening anders naar voren gebracht dan de bedoeling was... Of het is net als bovenstaand stukje verkeerd gelezen
Pletje123 schreef:Misschien zijn we dan wel gewoon uitgel*ld...