Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:06

Raisa van zadel-logisch!

Ik lees wel mee maar ik kan jullie niet heel goed bijhouden :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:11

Wat fijn flubberboot!
En dankjewel <3 Ben er ook heel blij mee, nog even wachten op de laatste foto’s (en nog die van Rambo!)

Ik zoek ook nog een goede om m’n zadel aan te passen ..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:20

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben blij dat we eindelijk weer wat kunnen doen. Ze begint steeds een beetje meer te zakken en het begint er een beetje op te lijken. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:33

Dais_ schreef:
Hebben jullie aanraders wat betreft zadelmakers?

Hipica of Pura Nobleza :j

Wat fijn Elize!

Ik ben ook weer lekker aan het rijden. Morgen mag mijn dochter (net 9 jaar) weer, lekker met een touwtje langs de fiets het bos in. Morgen gaat ze voor het eerst in het bos galoperen, ben benieuwd :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:38

Kwa zadels ben ik echt fan van Countrymill. Wij komen daar al 12 jaar en is zelden voorgekomen dat we uiteindelijk een niet passend zadel mee naar huis kregen. En als het dan zo was, altijd netjes opgelost! Hebben voor onze lastige paarden (Peetje was heel neerwaarts zonder schoft en Kayin is plat op de rug, kan je een bord op kwijt) goede zadels gevonden!

Hier vandaag voor het eerst sinds maaaaaanden weer les gehad en fijne tips gekregen! Stap-galop en galop-stap overgangen lukken ineens! Gisteren al eventjes meegenomen en ging toen ook prima en vandaag gingen ze weer een stuk beter! Wijken gaat ook steeds beter! En na het rijden nog een lekker rondje uitgestapt
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:22

Dat ziet er goed uit Elisa2! Lekker zo.

Flubberboot wat goed! Moeilijke oefeningen zijn dat hoor, vooral van galop terug naar stap.

Wij hier lekker rondje bos gedaan. Nero had weer een tak gevonden, of eigenlijk uit de grond getrokken := , daar heeft hij een halfuur mee in zijn mond gelopen. Dat dier spoort echt niet :')
Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:10

@Tarzan, wat een prachtige foto's <3 echt waauuuww ... nu ben ik wel extra jaloers op jullie hoeveelheid sneeuw :p

@Flubberboot, nog gefeliciteerd met de nieuwe baan!! Hopelijk krijg je paard snel weer rechter, maar komt vast goed :) Goed dat jullie alvast zo'n fijne les hebben gehad.

@Dais, ik denk dat ik wat ver zit om te adviseren :p

@Elisa, Dat ziet er voor een puppy zeker niet slecht uit!!

@Nadir, oh klinkt heerlijk, geniet ervan!

@Autumn, haha die Nero toch :') hij was er ook supertrots op wss?

Vandaag is eindelijk de ostheopaat langsgekomen, de andere persoon die vorige week al ging komen is ziek geworden, buikgriep, dus die moest last minute aflassen en tegen dat het duidelijk was dat het voor lang ging zijn, was het al donderdag en dan heb ik z.s.m. iemand anders gecontacteerd en die kon vandaag :)

Het bleken haar twee achterste wervels te zijn die geblokkeerd zaten en ondertussen ook wat stijfheid aan de andere kant ter compensatie. Ze is vandaag in ieder geval helemaal behandeld en is weer helemaal los gemaakt, vandaag wat korte stukjes stappen en vanaf morgen rustig terug beginnen opbouwen van op de grond. Wel een flinke opluchting dat het probleem nu opgelost is :) En stiekem was ik wel wat trots op mezelf dat ik zelf zo goed had gezien waar het probleem precies zat.
Tegen volgend weekend kunnen wij ook onder het zadel weer onze training oppakken :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:46

Pff Nero _O- Ik zie dat dan ook gelijk voor me, lekker aan het wandelen in het bos en zie je ineens een paard met een tak in zijn mond voorbij komen _O-

Jammer dat de ene niet kon en fijn dat de andere zo snel al kon komen! Meega fijn dat het probleem nu opgelost is! Nu weer lekker opbouwen *\o/*

Peet heeft vandaag een dagje vrij, snapt hij niet helemaal :') Zit mij de hele tijd aan te kijken en te hinniken. Ga hem zo maar even poetsen, heeft dat arme ding wat extra aandacht gekregen :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:28

Vooral heel tevreden met zijn stok. Lekker knabbelend op die stok liep hij met zijn oortjes naar voren in het bos. Raar dier, ik blijf het zeggen _O-

Wat goed van je Jenara dat je dat zag! En super dat het nu los is gemaakt en jullie weer op kunnen gaan bouwen!

Haha Flubberboot :D herkenbaar, Nero snapt vrije dagen ook nooit zo vooral als ik dan evengoed op stal ben. Hij kijkt me vaak echt zo aan van “vergeet je niet iets??” Echt grappig :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:40

Heel herkenbaar Auumnn!! Zo schattig vind ik het eigenlijk!! Morgen mag hij weer!

Knabbelend ook nog? _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:31

Jazeker, uiteindelijk heeft hij hem helemaal opgegeten :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:05

Flubberboot, lekker aan de slag dus weer, klinkt goed!

Die Nero is echt een lolbroek :')

Jenara, fijn dat de osteopaat is geweest en ze weer lekker los is nu. Goed aangevoeld dus.

Vanochtend met mijn dochter en de fiets naar het bos geweest. Ben ontzettend trots op haar en mijn paard. Heerlijk stukken helemaal los gestapt en met een touwtje gedraafd en gegalopeerd. Wat een heerlijk paard en wat een dapper meisje heb ik toch <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:18

Klinkt goed! Wij konden ook eindelijk weer een wandelingetje maken.

Autumn, ik moet echt zo hard lachen hahahaha..zie hem al helemaal lopen met die stok in zijn mond. Ja, je hebt een raar paard. :+ :')

Goed dat er toch nog iemand geweest is Jenara, had ze ook enig idee hoe ze er aan gekomen is? Uitgegleden oid?

Arme Peet voelt zich verwaarloosd met zijn vrije dag. :D

Bedankt Jenara en Autumn, ik ben ook blij met de ontwikkeling.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 08:49

Wat een leuke foto's elisa, ziet er al goed uit!
Spannend Nadir!
En wat een heerlijke oortjes Flubberboot <3
Nero, de clown _O-
Wat fijn Jenara dat ze weer helemaal los is!

Ik heb inmiddels de andere foto's ook ontvangen van Fuego en ben er echt mega blij mee, zo'n mooie serie geworden <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:59

Ik had gisteren weer les en ben aan de slag gegaan met jullie tips. Ging super goed en kreeg complimenten van de instructrice :D heel fijn gereden! Dank jullie :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:08

Wat fijn Autumnn, heerlijk dat iedereen elkaar zo kan helpen! <3
Trouwens iemand van jullie waar ik even mee kan sparren via PB?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:09

Tuurlijk mijn PB-box staat altijd open :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:40

Dankjewel Tarzan! Ik ben benieuwd naar de foto,s en voor sparren staat mijn inbox ook altijd open.

Klinkt super Autumn! Inderdaad fijn als iedereen elkaar zo kan helpen. :-)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:03

Hier ook benieuwd naar de foto's Tarzan! En mijn pb staat ook altijd open!!

Fijn dat de tips helpen Autumnn!!

Hier een confronterend ritje gehad met Peet. Het is soms heel fijn zo een sensibel paard te hebben, maar soms heel confronterend. Kreeg Peet maar niet recht, blijkt dat ik zelf schits schots scheef ben.. Nu weer recht gezet en hopelijk een fijner ritje morgen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:42

Ik heb maar even een topic gemaakt met de foto's :D <3
[ITP] Spaans geweld in de sneeuw

Wat fijn Flubberboot! En ja heel confronterend maar soms juist fijn dat ze zo goed kunnen laten zien waar de 'pijn' zit zeg maar!

Ik had vandaag weer even ruzie met Rambo :=
Na een flinke confrontatie die ik helemaal zelf schuld was en ik mij even moest pushen door te zetten, liep hij weer de sterren van de hemel, soms he :')
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:32

Zo super mooi die foto’s van Fuego <3 ga je nog wat laten afdrukken?

Wij waren vandaag weer lekker naar het strand, zo genoten!
Nero is ook zo braaf he. Denk dat er wel 6 blaffende honden op Nero af zijn gestormd, blaffend en grommend. Nero doet echt helemaal niks. Ik zet hem dan vaak stil want dan is de lol er snel af voor de honden, maar hij blijft ook gewoon braaf wachten tot ik zeg dat hij door mag. Knap hoor want er hing bijna een hond letterlijk in zijn been :x

Op de terugweg kwamen we nog een stel tegen, waarvan de man vroeg of ik aan endurance deed. Ze zagen (en hoorde :Y) )dat ik er een goed paard voor had.
Ze vroegen ook nog of het een Arabier was _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:04

Ah Flubberboot, is het nu opgelost?

Ruzie klinkt minder leuk Tarzan, fijn dat jullie goed hebben kunnen afsluiten in ieder geval.

Oh heerlijk het strand Autumn, ook lekker gegallopeerd? Knap dat hij niet reageert op die honden. Haha..een Arabier..wat antwoorde je?

Wij hebben gisteren weer een wandelingetje gemaakt, beetje verkeersmak maken. Blatende schapen, rennende paarden, en koeien zijn het engst. Ze kroop zo wat in me soms haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:17

Elisa2 schreef:
Ah Flubberboot, is het nu opgelost?

Ruzie klinkt minder leuk Tarzan, fijn dat jullie goed hebben kunnen afsluiten in ieder geval.

Oh heerlijk het strand Autumn, ook lekker gegallopeerd? Knap dat hij niet reageert op die honden. Haha..een Arabier..wat antwoorde je?

Wij hebben gisteren weer een wandelingetje gemaakt, beetje verkeersmak maken. Blatende schapen, rennende paarden, en koeien zijn het engst. Ze kroop zo wat in me soms haha.

Ja zeker lekker even gegaloppeerd! Niet voluit hoor, gewoon lekker een handgalopje. Maar het is wel fijn op het strand want je kan lekker lang rechtuit.
Haha nou ik stond wel een beetje met mijn bek vol tanden :')

Fijn dat ze braaf bij je bleef! Dat is goud waard hoor <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:23

Heerlijk Autumnn <3
Ja Elisa, we hadden ruzie, hij liep echt als een domme ezel en ik werd nogal gefrustreerd, ik uitte dat, wat ik niet had mogen doen en toen kreeg ik zijn mening (subtiel) terug, ik moest even slikken maar heb doorgezet en doorgereden. Was z’n goed recht hoor om reactie te geven en daarna liep hij de sterren van de hemel en sinds dat is gebeurd gaat hij ook weer echt super vooruit (en ik ook :+ )

Leermomentje ook weer voor mijzelf :=

Knappe Rambo <3
Afbeelding
Afbeelding

En Fuego even apart met z’n vriendje Rocky gezet aangezien m’n vriend nog wat veulens gekocht heeft :+
Beter voor Fuego om niet nog meer jong grut om zich heen te hebben!
Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:40

Ik heb gisteren voor het eerst terug gereden :D erg van genoten!
Nog voor 90% gewoon stapwerk gedaan en Jenara voelt wel nog iets stijver en terug wat schever, maar dat lijkt me wel normaal, komt wel weer goed!
Ze was in ieder geval superbraaf en ik was vooral erg blij dat we weer aan de slag kunnen.

@Tarzan, die Rambo toch! Wel fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten!

@Autumn, Nero klinkt echt als zo'n heerlijk nuchter paard <3 en natuurlijk ook helemaal als een endurance lopende arabier :') duidelijk mensen met kennis van zaken ...

@Elisa, aww, arme puppy, zo'n enge wereld :p nu moet ik wel toegeven dat ook Jenara het meeste moeite had met andere dieren en nog het allermeest met andere paarden :') dat blijven ook de enige dingen die nu wat spanning kunnen veroorzaken op buitenrit, gelukkig laat ze het ook vrij makkelijk wel weer los.
Dat komt in ieder geval vast helemaal goed!