[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:54

Whitesoxs, bighorseshop uk, hooks, eskadron halsters passen hier ook, horsetopshop, horseshopinternational

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:32

VogeltjeM schreef:
@Karin hoe gaat het met het beleren van de mannen?


Goed! Ik kreeg gister een filmpje dat ze op Willem zijn rug staan := Ze hebben er gister voor het eerst opgezeten maar dat heb ik natuurlijk ook al gedaan dus dat ie braaf is verbaast niet. Ze zijn helemaal weg van hem en hij doet goed zijn best. Ze zijn bezig er een stuur op te zetten en hij reageert heel licht. Gas en rem zijn under construction haha maar hij staat er pas anderhalve week.

..maar of hij zo blij met ze is..:D

Afbeelding

Gentleman loopt al rond met een beer in het zadel. Dat kon ik echt niet geloven. Hij doet vreselijk zijn best. Zij heeft echt een klik met hem en dat merk je direct. Schrik- en obstakeltraining doet ie ook goed.

Afbeelding

Welke zadels hebben jullie? Ik twijfel heel erg over wow. Klinkt als het ideale zadel maar weet niet eens of ze in Willem zijn maat verkrijgbaar zijn. Heb voor Willem nu een Ghost maar dat vind ik echt niet lekker zitten. Veel te dik.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:40

Mijn zadel is van Ideal, is echt heel fijn :) Het model Grace heb ik

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:45

Ik had de wintec isabell, maar pluis heeft de rode boom dus die is niet zo breed.. En ben sinds dit jaar over op de bates kimberley omdat dressuur toch niks meer word en ben heel tevreden over de bates en de ligging! Volgens mij heeft bates ook wide dressuur/veelzijdig modellen en het zit heerlijk!

Woooww wat goed van gm!! Zo stoer van hem, dat word heerlijk rijden straks, ik zie het al!
En. Willem, hahahaha, die wilt lekker terug de wei op :p
Wat zien ze er goed uit allebei! <3

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:50

Zal ook eens naar Bates kijken dan. Willem en dressuur wordt ook niks denk ik haha. Zou t liefst een westernzadel hebben maar ik krijg geen 23 kg zo hoog de lucht in.

Willem wil graag naar huis ja. Zijn demotie naar werkpaard bevalt duidelijk niet :')
Ik ben super trots op Gent! Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat het een fijn rijpaard wordt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 22:43

Ik heb een Kent & Masters, S-line High Withers op maat laten maken voor Duke.
Zeer betaalbare prijsklasse, wel leer en super goed aanpasbaar, waardoor het zadel telkens op je paard aangepast kan worden als ze meer bespiering krijgen. Duke moest na 3 maanden al een grotere boom er in, zo goed ontwikkelde zijn spieren zich onder dit zadel.

Afbeelding


Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:44

Bates kimberlry is een australian stock zadel van rond de 8 a 10 kilo denk ik? Niet veel zwaarder dan een leren dressuur zadel met wringen en diepe zit iedergeval!
Ben er echt mega blij mee, mooie breedte ruimte tussen de kussens, wisselbare boom en cair systeem. Ideaal! Afbeelding

En hij zit echt heeeerlijk! <3

Heb hem bij "de zadelmaakster" gekocht, die kan hem helemaal op maat maken en daarna ook uitleggen hoe je dat zelf kan doen in de toekomst, altijd super service

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:02

Kent en Masters heb ik gehad en dat was drama. Super scheef zadel meermaals aangepast maar bleef waardeloos. Nieuw gekocht maar geen geld terug gehad.. die koop ik nooit meer. Maar fijn dat ie bij jou wel goed past op Duke.

Nadien, 8 a 10 kg moet nog wel lukken ja. Anders eerst een krukje pakken en dan hijsen haha. Ziet er comfi uit. Zal het zadel eens aan vriend laten zien. Die moet er ook op zitten wat de keuze wat moeilijker maakt

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:58

Selka schreef:
Kent en Masters heb ik gehad en dat was drama. Super scheef zadel meermaals aangepast maar bleef waardeloos. Nieuw gekocht maar geen geld terug gehad.. die koop ik nooit meer. Maar fijn dat ie bij jou wel goed past op Duke.

Nadien, 8 a 10 kg moet nog wel lukken ja. Anders eerst een krukje pakken en dan hijsen haha. Ziet er comfi uit. Zal het zadel eens aan vriend laten zien. Die moet er ook op zitten wat de keuze wat moeilijker maakt


Ik pak. Ook meestal een krukje, zodat ik wat makkelijker me. Dekje eronder netjes kan leggen, anders zit je zo boven je macht te prutsen, maar eerlijk.. Dat deed ik met mijn lichte wintec ook haha!

Jas je. Moet er natuurlijk samen lekker in zitten! Al vermoed ik dat dit ook een lekker mannenzadel is!
Want die western zadels hebben zo. Hoge knop aan de voorkant waar deze lekker de ruimte heeft en door die steunen bovenop ga je echt nergens heen je zit als een huis!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:43

Wij hebben heel wat zadels gehad bij onze dames.
Bij Emmy hebben we een (15 jaar geleden) Kieffer Lech Profi gekocht. Heerlijk dressuurzadel! Maar ik ben er uitgegroeid. Mijn bovenbenen zijn te lang geworden, waardoor ik er niet meer in kan zitten.
Jewel kwam met een oud duits legerzadel, maar die hebben we vervangen door een boomlooszadel (Torsion Extra Light, inmiddels verkocht) en uiteindelijk een Wintec Pro Dressuur.
Bij Daisy past dat allemaal voor geen meter, dus zij heeft nu een semi-boomloos zadel, de Flexible Dressage. Zit heerlijk!

Ik weet dat Loes wel een wow heeft gehad bij haar shire.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:54

Ik had voor mijn Ideal trouwens een tekna dressuurzadel, die was ook suuuuperfijn!
Maar zitvlak was voor mij eigenlijk een maatje te groot, waardoor ik in deze ideal steviger zit.

Nog steeds spijt dat ik die weg heb gedaan toen want als ik hem ergens tegen kom voor niet te veel koop ik hem opnieuw :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:17

Bedankt voor alle tips! Ik ga ze dit weekend eens op een rijtje zetten en aan vriend laten zien.

Ireen, lange benen heb ik niet haha dus de Kieffer is een optie. Mooie diepe zit trouwens.
Voor Gent wil ik sowieso een WOW omdat hij ontzettend aan het ontwikkelen is. Ik wil niet iedere paar maanden een ander zadel moeten kopen. Dan kan er meteen gekeken worden of het voor Will iets is.

Granoek, die Tekna ziet er leuk uit en is best betaalbaar. Misschien iets om naast een eventueel stock/westernzadel te doen voor als ik wat serieuzer in de bak wil rijden.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:25

Ja ik ging er mee de zee en de duinen in, is kunststof dus makkelijk schoon te krijgen en zat super lekker. Verwisselbare boom, gemakkelijk zelf te wisselen.
Argh.. heimwee :')

Qua westernzadels had ik nog een barefoot arizona maar die heb ik weg gedaan. Ik krijg bij die western fenders altijd pijn aan mijn enkels en knieƫn. Vond die ook niet fijn liggen op mijn tonnetje-ronde dikzak

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:12

Wow supergoed zeg Karin!! :D

Ik heb voor Ed een wow-zadel en dat bevalt supergoed. Dus over een paar weken ga ik er ook 1 voor Janus zoeken. Ik heb gewoon een wow-mens dat langskomt en de goede match zoekt :) ze heeft ook veel tweedehands. Voor Ed heb ik een destijds ZGAN showmodel met verlengde zweetbladen voor de helft van de prijs kunnen overnemen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:22

Ik heb nooit gevonden waarvoor wow stond dus voor mij staat daar ongeveer hetzelfde als wauw-zadels en wauw mens :')

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:24

Granoek schreef:
Ik heb nooit gevonden waarvoor wow stond dus voor mij staat daar ongeveer hetzelfde als wauw-zadels en wauw mens :')


Hahaha same _O-

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:53

Wie is jouw wowmens Merel? De paarden staan nu in Zuid-Holland en ik wil ze daar langs laten komen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:56



Aangezien het filmpje op facebook staat kan ik m hier ook wel delen :D

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:17


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:19

Thanks!

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:32

Hahahaha _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 18:36

Selka schreef:
[ Video ]

Aangezien het filmpje op facebook staat kan ik m hier ook wel delen :D


Wat ontzettend braaf!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:41

Ja het is echt een schat. Ik stond al als een idioot naast hem op een stoel te springen en te zwaaien met van alles en nog wat toen hij nog een baby was. Ik denk dat het geholpen heeft :D

Ze vroeg ook of ze er met behulp van een trampoline op mag springen. Dus ik ben benieuwd of ik daar binnenkort een filmpje van ontvang.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:23

Ahhh zo braaf!
Ben wel benieuwd naar die trampoline :')

VogeltjeM

Berichten: 3768
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:02

Selka schreef:
[ Video ]

Aangezien het filmpje op facebook staat kan ik m hier ook wel delen :D


Zo, die is echt RELAXED... _/-\o_