[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:27

Woeste man haha, mooi dier hoor!

Heeft jullie paard het deken al weer op, watvoor dekens hebben jullie?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:40

Ja zeker :brr: s'avonds sowieso, overdag gaat die soms nog af als het zonnetje lekker schijnt.
Merrie heeft een 50 grams HH deken op, die moet ik toch wel scheren over ongeveer 2 weken denk ik en dan nog 6 keer dit jaar -O-
Mijn ruin zit super mooi in z'n vacht en ik hoop dat ik hem niet hoef te scheren dit jaar. Hij staat nu onder een 100 grams deken van Shire. Dat zijn echt fantastische dekens voor speknekjes trouwens :j

wendely

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:14

Mira heeft inmiddels buiten een 250gr rambo farilayer deken met hals op. Het is zo'n 3° overdag.. snachts op stal heeft ze niets op. Scheren hoef ik gelukkig nog niet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:24

Tamme krijgt geen deken om, maar mijn KWPN'er staat nog slechts met een ongevoerde regendeken op.. Vanochtend was 't echter zo koud dat ik hem toch wat wil opschalen :P Maar ik vermoed dat ik hem ook nog wel zal moeten scheren -O-

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:35

Die van mij heeft een fleece gevoerde regen deken op.

Wil wel binnenkort een 200 grams met hals erop gooien als t nog wat kouder wordt.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:18

Ik heb der toevallig vandaag onder de 100 gram amigo gezet.... ik wacht normaal redelijk lang met dekens maar hier regende het de ochtend en ik vond het behoorlijk koud!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:18

Klasien heeft nog niets op, maar dat is meer vanwege Alpha... die molt alle dekens anders. Hij gaat begin november op zichzelf, ik denk dat ik haar dan gelijk maar scheer en een deken op doe.
Als ze alleen had gestaan had ik haar nu wel onder een 100 grams deken gezet denk ik. Vind het toch behoorlijk fris worden :brr:

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:26

Pablo staat onder een regen deken! Hij heeft nog z'n zomer vacht dus ik hoop dat z'n vacht niet zo dik word en anders scheer ik hem.

Gaat iemand van jullie nog kijken/mee doen met de Friezen strand rit aankomende zaterdag? Wij doen mee! <3

P.s nog wat foto's van pablo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje veel sorry haha

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:21

Wat een gaaf dier zeg, prachtige uitstraling!

Ik doe niet mee beetje te ver..

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:46

Hebben 3 jaar geleden meegedaan met de strandrit! Was erg leuk maar ik doe het nooit weer :')
Veel plezier voor degene die gaan!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:59

Jaaa had ze al gezien, ze zijn zooo mooi!!! <3 <3 Wat een gave foto's maakt zij toch! En heerlijk paard natuurlijk haha.

Wij doen ook niet mee hoor..
Waarom nooit meer bantu?! :P

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:12

Lijkt me super gaaf om een keer aan die strandrit mee te doen. Helaas is het wel dik 3 uur rijden vanaf hier, dat houd me dan toch weer tegen...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:23

Famke staat onder een 100 grams regendeken. Haar vacht is nog mooi dun en dat wil ik zo houden haha.

Die Friezen strandrit lijkt mij onwijs gaaf! Wilde dit jaar ook echt mee doen maar helaas is Famke nu dus geblesseerd :(
Over 2 weken weer naar de kliniek. Kijk er naar uit maar ben ook onwijs nerveus..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:55

0 gram regen deken

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:57

xXutopiaXx schreef:
\
Waarom nooit meer bantu?! :P

Het was erg lang! Rit zou 3 uur zijn werd 5uur... en dat dan hoofdzakelijk in stap....
Ervaring was absoluut heel gaaf hoor!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:51

Ahaaa, snap 'm.. Das wel best pittig ja..

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:28

Hier ook nog 0 grams regendeken en daar doet ze t prima onder :)
Staat ook nog heerlijk 24/7 in de wei, superchill dat dat zo lang kan. Nog van genieten zolang t nog kan, als het straks weer natter wordt dan is dat met de kleigrond hier echt niet meer te doen, dan breek je serieus je benen :P

Spannend Celine!

Moooie foto van Tamme, ook al zo'n hunk :D

En Pablo natuurlijk ^^

Had ook graag mee willen doen aan de strandrit maar geen vervoer en t is best ver. En hier ook een herstellend paard haha.

Zondag kon ik wel janken hoe ze erbij liep. Stond letterlijk bijna op 3 benen.
Maandag de DA direct laten komen en er zat een dikke hoefzweer in de rechter achterhoef.
Ze was wel een bikkel, gaf weinig reactie bij tikken op de hoef (al zag ik dat ze het ongemakkelijk vond). Dus DA op goed geluk heeeel kleine incisie gemaakt (was bij de witte lijn op de draagrand dus een gat maken ging niet) en daar stroomde de zwarte smurrie al naar buiten.

Nu 2x per dag 5 minuten in de biotex voor 5 dagen. Vrijdag komt de eigen smid weer en die beslist verder wat er gaat gebeuren.
Ze loopt in ieder geval weer goed, merk wel dat de ontsteking er nog niet helemaal uit is maar t gaat echt 99% beter.
Ben zo blij dat het 'maar' een hoefzweer was en niet iets met pezen enzo!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:38

_Nynke schreef:
Hier ook nog 0 grams regendeken en daar doet ze t prima onder :)
Staat ook nog heerlijk 24/7 in de wei, superchill dat dat zo lang kan. Nog van genieten zolang t nog kan, als het straks weer natter wordt dan is dat met de kleigrond hier echt niet meer te doen, dan breek je serieus je benen :P

Spannend Celine!

Moooie foto van Tamme, ook al zo'n hunk :D

En Pablo natuurlijk ^^

Had ook graag mee willen doen aan de strandrit maar geen vervoer en t is best ver. En hier ook een herstellend paard haha.

Zondag kon ik wel janken hoe ze erbij liep. Stond letterlijk bijna op 3 benen.
Maandag de DA direct laten komen en er zat een dikke hoefzweer in de rechter achterhoef.
Ze was wel een bikkel, gaf weinig reactie bij tikken op de hoef (al zag ik dat ze het ongemakkelijk vond). Dus DA op goed geluk heeeel kleine incisie gemaakt (was bij de witte lijn op de draagrand dus een gat maken ging niet) en daar stroomde de zwarte smurrie al naar buiten.

Nu 2x per dag 5 minuten in de biotex voor 5 dagen. Vrijdag komt de eigen smid weer en die beslist verder wat er gaat gebeuren.
Ze loopt in ieder geval weer goed, merk wel dat de ontsteking er nog niet helemaal uit is maar t gaat echt 99% beter.
Ben zo blij dat het 'maar' een hoefzweer was en niet iets met pezen enzo!

Gelukkig maar. Want idd, met de pezen ben je wel langer van huis...

Famke heeft jaren terug ook een hoefzweer gehad. Pijnlijk voor ze, maar als de druk weg is lopen ze alweer bijna helemaal goed en het is super makkelijk op te lossen. Famke kreeg toen een verbandje om haar hoef waar soort spul in zat dat het schoon hield en dat de prut eruit trok. Hoefde verder niks ermee te doen. Na 2 dagen mocht het verbandje eraf en al het vuil was eruit. Moest toen alleen nog een hele tijd haar hoef opvullen met watjes en hoefteer zodat er niets anders geks in het gat zou komen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:38

Even een beetje Alpha spam tussendoor :o . Vandaag voor het eerst geoefend zonder Klasien een rondje over het erf te lopen. Meneer liet zijn stoere kant zien en keek helemaal nergens naar, liep keurig mee! :) Nog een maandje en dan gaat hij van zijn moeder af.

Aangezien volgende maand de eerste bezichting van de hengstenkeuring is, hebben we ook maar gelijk even geoefend voor over een paar jaar ;) .

Zijn er trouwens nog meer mensen van hier die naar de eerste bezichting gaan?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:44

Oehhhh das wel heel erg leuk... Wanneer en waar is 't?
Ennee, wat loopt Alpha mooi zeg!! Wat een gaaf ding! <3

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:00

Schattig filmpje van Alpha en wat een mooie fotos van Pablo zeg!!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:31

Phoe , heb al een hele tijd niet meer gereageerd , zo weinig tijd dus eerst maar even bijgelezen! :)
Ivm dekens ga ik Siebe een 0 grams gevoerde regendeken opleggen aangezien meneer dag en nacht buiten staat en ik toch graag met een proper paard ga rijden :P

Over de strandrit , die lijkt mij zooo leuk om mee te doen ! Enkel is Siebe niet oud genoeg (en toch nog teveel stresskip) + voor ons is dat al super ver rijden dus dan zouden we er echt al een weekend van moeten maken ofzo :)

Verder zijn wij nu aan het longeren met een pessoa , wat hij supergoed doet ben heel tevreden van deze manier van longeren! Het rijden begint ook steeds beter te gaan. Ben vooral gefocust op dat de voorwaarste drang er goed in zit aangezien verzamelen vanzelf gaat bij hem. Helaas ben ik vaak alleen dus hoop echt wel eens een stukje te kunnen laten filmen! :)
Heb nu ongeveer 20x gereden met Siebe en afgelopen zaterdag is onze fitter al een boommaat groter komen insteken :)
Ik ben van plan (als alles goed gaat) om vanaf December bij ons stamboek een kleine oefenwedstrijd mee te rijden. Ze organiseren hun eigen 'Cup' en er is dus een zelf samengesteld proefje te rijden speciaal voor jonge Friezen die enkel bestaat uit stap en draf - oefeningen. Dus tegen dan even kijken of we kunnen meedoen ! :)
Afbeelding

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:48

Sorry dat ik nu pas weer reageer maar het lukte niet eerder te posten.
Goed nieuws, Jasmijn heeft gister haar 3 maanden echo gehad en alles gaat goed.
15 juni 2017 is ze uitgerekend

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:21

28 november t/m 1 december is de eerste bezichtiging in Drachten! Wij gaan met een jonge hengst van mijn stalbaas :).

Spannend nadezda!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:09

Afbeelding
Hier een foto van baby Jasmijn x Epke