Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:50

Dus de paarden staan al helemaal in Almere terwijl ze in Nijmegen gebracht hadden moeten zijn?

Waar slaat dat op, zijn ze gewoon jullie voorbij gereden!

Als ze hier in de buurt gestaan hadden, had ik ze voor je opgehaald :(:)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:55

Ze hebben ze meegenomen en op stal gezet omdat ze 3 dagen later arriveerden dan beloofd en er toen overdag niemand op stal aanwezig kon zijn. Dus dat ze ze even mee hebben genomen naar Almere is op zich prima, zou alleen fijn zijn als ze de paarden dan uiteindelijk alsnog komen brengen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:38

rider schreef:
Ze hebben ze meegenomen en op stal gezet omdat ze 3 dagen later arriveerden dan beloofd en er toen overdag niemand op stal aanwezig kon zijn. Dus dat ze ze even mee hebben genomen naar Almere is op zich prima, zou alleen fijn zijn als ze de paarden dan uiteindelijk alsnog komen brengen.

Je bent je gevoel voor humor in elk geval nog niet verloren. :D

Maiske

Re: Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:42

Almere - Nijmegen... geen wereldafstand.

Gezien het wagenpark was het toch chique geweest als ze nog iets geregeld hadden.

Vanavond op tijd naar bed en wat proberen te slapen dan is het zo ochtend :(:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:40

Wat een ellende zeg, hopelijk zijn ze er morgenochtend!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:48

Ik vind dat ze die van jullie gewoon hadden moeten brengen. Dan laten ze dat paard wat niet op zijn nieuwe stal terecht kan maar staan. Wat een raar gedoe zeg! -O-

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:40

Jeetje, wat een gedoe zeg! Ik zou hier giftig van worden. Ik hoop dat ze vandaag gezond en vrolijk aankomen zodat jullie uiteindelijk vd paarden kunnen genieten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:49

heel bijzonder dit inderdaad, je kunt toch afleveren wat terecht kan...

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:24

Spannend vandaag, hopen dat ze nu echt komen!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:50

Als ze vandaag niet komen zou ik idd proberen vervoer te regelen en gaan halen, dit gaat nergens meer over om het zo lang te laten duren

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:19

@Nouvel en @Jessix
Hun paarden (van Rider en Riddershow) konden juist niet terecht. In elk geval niet overdag omdat er dan niemand is om ze op te vangen. Daarom was besloten die mee te nemen naar stal van BSS.
Er is een derde paard dat naar Duitsland moest, dat ook op stal van BSS kwam. Ik neem aan dat ze een en ander wilden combineren met afleveren, met name omdat ze dus een verkeerd adres in hun hoofd hadden.....(waar rider goddank net op tijd achter kwam)
Weet niet of die al afgeleverd is, of dat ze dat nog steeds willen combineren, maar daar weet ik verder niks van.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:38

Spannende dag vandaag!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:55

Ik heb nog steeds geen bevestiging van aankomst tijd....

Eigenlijk Had ik vandaag een afspraak bij de kliniek voor een paard, heb die maar een weekje verzet. Want je zult net zien dat het samenvalt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:14

Nou, even gebeld, blijkbaar wilde een paard de trailer niet op. (ik weet niet of dat één van ons was)Dus ze zijn net pas vertrokken.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:20

Maar... ze zouden dus wel onderweg zijn? ECHT onderweg dan? :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:33

Ja en gelukkig vroegen ze zelf of ik de paarden bedoelde die naar Duitsland moesten net over de grens bij Nijmegen... dus het adres zal ook wel kloppen.

Alleen zou de chauffeur bellen over aankomsttijd en daar heb ik nog steeds niks van gehoord.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:28

Sjonge jonge wat een gedoe. Is er inmiddels iets meer bekend?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:43

Tip koop geen paard in portugal die al geruind is.in die lande ruinen ze niet.alleen echte rotte appels worden geruind en verkocht naar bv nederland of ze gaan naar de slacht

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:10

keona schreef:
Tip koop geen paard in portugal die al geruind is.in die lande ruinen ze niet.alleen echte rotte appels worden geruind en verkocht naar bv nederland of ze gaan naar de slacht

Het is een feit dat ze hier niet zo standaard ruinen als in Nederland omdat ze het nut niet inzien, en dus zijn ruinen met een lantaarntje te zoeken (ik raad ook altijd aan om ze zelf maar te laten ruinen als je persee een ruin wilt, dat vergroot de kans van slagen om een paard te vinden maar het is niet zo dat alleen slechte paarden geruind worden. Echt slechte paarden belanden gewoonlijk in het slachthuis. Zeker die van betere fokkers.

Er wordt bv ook geruind om een groter en breder paard te proberen te krijgen.
En de mentaliteit van "als je er toch niet mee gaat fokken kun je hem net zo goed castreren" begint ook door te sijpelen.

Overigens bestaan er door de strenge selecties geen typische rasverbonden fouten.
Er kunnen natuurlijk wel fouten bovenkomen bij menging van niet inheemse rassen.
En juist om te voorkomen dat die erin sluipen en doorgegeven worden, worden cruzados vaak ook gecastreerd.

Ik raad wel altijd aan om er achter te komen wat de reden van castratie was. Enig voorbehoud is idd goed, maar een "nooit kopen" overdreven. Tenzij je geen verstand van paarden hebt en geen slecht paard kunt herkennen. (Maar moet je dan wel zonder hulp een paard gaan kopen?)

Overigens is het natuurlijk ook niet zo dat in een land waar standard geruind wordt, alle ruinen picobello zijn...
Je moet altijd checken op exterieur- of karakterfouten/problemen. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:13

Verkoper van Estame heeft net trouwens weer gebeld en vind het maar een bezoeking voor het paard.
Ik heb hem gerustgesteld dat hij tenminste op stal stond met anderen en dat zo ook de overgang niet zo groot is en dat hij nu dan echt op weg is.

Even iets heel anders, hij is benieuwd hoe hij aan van die raampjes kan komen die in van die opleggers voor paarden of trailers zitten. Weet iemand dat?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:16

Lusitana schreef:
Even iets heel anders, hij is benieuwd hoe hij aan van die raampjes kan komen die in van die opleggers voor paarden of trailers zitten. Weet iemand dat?

Producent vragen waar hij onderdelen kan bestellen. Als er reparatie mogelijk is, dan zijn daar ook de onderdelen voor beschikbaar. Vraag is enkel of dat direct naar een particulier verkocht wordt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:56

Even iets heel anders, hij is benieuwd hoe hij aan van die raampjes kan komen die in van die opleggers voor paarden of trailers zitten. Weet iemand dat?[/quote]

Kijk eens via google op ...paardentrailer onderdelen....

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 14:00

Goh...toch fijn dat ze de paarden zoals afgesproken uiterlijk rond half 12 zouden brengen! :')
#BSSfaal #verbaastniemand

Ik betwijfel ook of ze, zoals gezegd, om 11.14 "echt" zijn vertrokken. Het zal een rit van ongever 2 uur zijn met vrachtwagen/trailer en ze zijn er nog steeds niet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:09

Schiet lekker op zo.

Moet zeggen dat het bij ons ook langer heeft geduurd voordat onze paarden vanuit nl naar Frankrijk kwamen. Ze zijn wel op de goede dag opgehaald maar ze hebben er plotseling 3 dagen over gedaan om ze hier te krijgen.

Volgens de berichten kwamen ze daar gewoon in de paddock maar erg netjes is het niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:14

tamary schreef:
Lusitana schreef:

Producent vragen waar hij onderdelen kan bestellen. Als er reparatie mogelijk is, dan zijn daar ook de onderdelen voor beschikbaar. Vraag is enkel of dat direct naar een particulier verkocht wordt.

caravan en camperbouwers kunnen ze ook leveren