barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:17

Leo schreef:
Wat een leuk topic, ik ben me aan het inlezen op het 'ras' / stamboek en kwam dit toen tegen. :)
Sinds zaterdag ben ik eigenaar van een hele leuke bonte kruising, moeder is kruisinh fries en vader is BP, het lijkt er op dat het Rieuwerd Jack is.
Ik kende het stamboek niet, dus ben voor de gein wat aan het oriënteren. Leuk om alle karakteromschrijvingen van jullie paarden te lezen en wat een verschillen en overeenkomsten er zowel in karakter als in uiterlijk zitten. Hele gave paarden hebben jullie. :j
Mijn paard is volgens mij te klein voor BP (ik gok hem op 1,45, mijn merrie is 1,42 en hij is wat groter, hij is 4 en net geruind dus mogelijk komen er nog wat cm's bij) en daarbij ruin dus voor mij is het niet interessant om hem in te schrijven bij het stamboek. Wel vind ik het erg leuk om wat van zijn achtergrond te weten.

Dit is Rock-it:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(Foto's nog van bij de fokker)

Heb ws zijn vader gevonden, Django van anna kulicke. Via de eigenaar van rieuwerd jack gevonden :) voor als je geinteresseerd bent

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:55

Esaqar schreef:
Donderdag komt de zadelmaker. Even Sterre's zadel laten nakijken, vermoed dat die nu toch wel wat strakker begint te zitten... dankzij Fabster's opmerking toch maar even wezen denken, haha. Thanks!

Geen dank hoor! Haha! Het blijft toch altijd puzzelen, met die dieren. Ik heb het zelf heel lang zonder hoofdstel moeten doen, omdat hij daar vreselijk gestresst van werd. De oplossing bleek een vliegendeken. Moet je ook maar op komen... 8)7

nanda1980

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:50

Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ik was wat op Internet aan het rondneuzen en kwam ineens een super leuk veulen tegen die te koop stond. Dit bleek dus een barock pinto te wezen, van Bonte Lotti. Nu is er ook plek over op stal, dus ik zou er wel 1 bij mogen. Na heel erg leuk mailverkeer gehad te hebben was de afspraak om te kijken gemaakt. Zondag zouden we richting Friesland gaan. Helaas kreeg ik vanochtend bericht dat het veulen al verkocht is aan iemand in Italië (ze had mij al wel vertelt dat er interesse was hoor en dat ze hem niet vast kon houden). Wel wilde ze graag nog mijn nummer voor het geval het toch niet helemaal door gaat.
Nu was mijn interesse wel gewekt voor de BP en ben dus wezen zoeken. Dat valt niet mee. Maar nu blijkt er in de buurt een leukerd te staan, zit geen papier bij, maar is 75% Fries en 25% tinker. Volgens mij had iemand van dit forum ook zo'n kruising en die vond ik erg gaaf.
Ik ga iig vrijdag kijken en misschien kan ik morgen al terecht. Aan wat voor prijzen moet ik dan denken? Zie hele verschillende prijzen op Internet, maar deze is gewoon hier in de buurt, dus prijs is nog ?

En wanneer ik het veulen zou kopen, kan het dan in het stamboek opgenomen worden ofzo?
Alvast bedankt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:42

Volgens mij mag het tinkerdeel er niet bij, in het stamboek. Fries en warmbloed willen ze daar graag zien. Wat natuurlijk niet weg neemt, dat het misschien een hartstikke leuk veulen is. Of hij nou wel of niet bij het stamboek ingeschreven kan worden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:44

Leuk dat je geïnteresseerd bent in een barock pinto!
Wel jammer dat je net misgrijpt, maar bij een goed gebouwde en mooi getekende bp moet je snel zijn want ze zijn gewoon snel weg.....

Heefr die fries x tinker officieel papieren of geregistreerd bij het barock pinto oid? Dat maakt vaak verschil in prijs.
Ook afstamming etc kan van belang zijn bij waarde bepaling.
Tinker zien ze liever niet bij een barock pinto.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:31

nanda1980 schreef:
Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ik was wat op Internet aan het rondneuzen en kwam ineens een super leuk veulen tegen die te koop stond. Dit bleek dus een barock pinto te wezen, van Bonte Lotti. Nu is er ook plek over op stal, dus ik zou er wel 1 bij mogen. Na heel erg leuk mailverkeer gehad te hebben was de afspraak om te kijken gemaakt. Zondag zouden we richting Friesland gaan. Helaas kreeg ik vanochtend bericht dat het veulen al verkocht is aan iemand in Italië (ze had mij al wel vertelt dat er interesse was hoor en dat ze hem niet vast kon houden). Wel wilde ze graag nog mijn nummer voor het geval het toch niet helemaal door gaat.
Nu was mijn interesse wel gewekt voor de BP en ben dus wezen zoeken. Dat valt niet mee. Maar nu blijkt er in de buurt een leukerd te staan, zit geen papier bij, maar is 75% Fries en 25% tinker. Volgens mij had iemand van dit forum ook zo'n kruising en die vond ik erg gaaf.
Ik ga iig vrijdag kijken en misschien kan ik morgen al terecht. Aan wat voor prijzen moet ik dan denken? Zie hele verschillende prijzen op Internet, maar deze is gewoon hier in de buurt, dus prijs is nog ?

En wanneer ik het veulen zou kopen, kan het dan in het stamboek opgenomen worden ofzo?
Alvast bedankt.

Wat leuk dat je geinteresseerd bent in een Barock Pinto! Ze zijn ook gewoon prachtig :D

Een kruising friesxtinker kan worden ingeschreven bij het Bonte paarden stamboek.
Tevens weten zij ook vaak wel paarden die te koop staan. Zowel veulen als volwassen paard.
Het is daarom ook zeker de moeite eens even contact met hen op te nemen. Ze hebben ook een Facebook pagina ;)
Succes met je zoektocht en hopelijk aankoop! Ben benieuwd..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:21

VivaByoux schreef:
Leo schreef:
Wat een leuk topic, ik ben me aan het inlezen op het 'ras' / stamboek en kwam dit toen tegen. :)
Sinds zaterdag ben ik eigenaar van een hele leuke bonte kruising, moeder is kruisinh fries en vader is BP, het lijkt er op dat het Rieuwerd Jack is.
Ik kende het stamboek niet, dus ben voor de gein wat aan het oriënteren. Leuk om alle karakteromschrijvingen van jullie paarden te lezen en wat een verschillen en overeenkomsten er zowel in karakter als in uiterlijk zitten. Hele gave paarden hebben jullie. :j
Mijn paard is volgens mij te klein voor BP (ik gok hem op 1,45, mijn merrie is 1,42 en hij is wat groter, hij is 4 en net geruind dus mogelijk komen er nog wat cm's bij) en daarbij ruin dus voor mij is het niet interessant om hem in te schrijven bij het stamboek. Wel vind ik het erg leuk om wat van zijn achtergrond te weten.

Dit is Rock-it:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(Foto's nog van bij de fokker)

Heb ws zijn vader gevonden, Django van anna kulicke. Via de eigenaar van rieuwerd jack gevonden :) voor als je geinteresseerd bent

Wat goed, hoe is ze daar achter gekomen? Zijn moeder is een volledig bruine pony merrie (kruising Fries) en er moet nog via foto's bekeken worden in welke kudde ze heeft gelopen in 2010. Ik kan de hengst zo snel niet terug vinden maar moet nog wat beter zoeken. Had wel al foto's van de andere BP hengst die in 2010 gebruikt is gekregen. Zal hem dan zijn :j

Rock laat duidelijk zien dat hij BP bloed heeft _O-

Afbeelding

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:39

Leo schreef:
VivaByoux schreef:

Wat goed, hoe is ze daar achter gekomen? Zijn moeder is een volledig bruine pony merrie (kruising Fries) en er moet nog via foto's bekeken worden in welke kudde ze heeft gelopen in 2010. Ik kan de hengst zo snel niet terug vinden maar moet nog wat beter zoeken. Had wel al foto's van de andere BP hengst die in 2010 gebruikt is gekregen. Zal hem dan zijn :j

Rock laat duidelijk zien dat hij BP bloed heeft _O-

[ [url=m/s4qtXm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jesus hijs wel knap hoor!

Ik liet haar Rock eigenlijk eindelijk is zien, nadat ik eraan herinnerd was en het eerste wat ze zei was: Jack is de vader niet, maar ben heeeel zeker wie wel. Ze vond hem erg heel erg op lijken en kon hem direct plaatsen omdat ze Django eerst zelf zou kopen. Keuze tussen Jack of Django.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56640280

Geen idee of dit de beste foto is om hem te herkennen maarja haha

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:34

Wat leuk, nog iemand die het ras leuk vind!

Jou verhaal doet me een beetje aan mezelf denken.
Sterre was ook eigenlijk al verkocht maar toch kreeg ik 2 weken later een bericht dat ze nog niet verkocht was, gelukkig dat ik was meteen een afspraak gaan maken en wezen kijken.
Dus heeeeeel misschien krijg je nog wel een bericht? :D
Maar tof als die je nu op het oog hebt ook gaaf is! ben benieuwd naar foto's haha!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:34

Dat ligt dan zeker aan het ras :+ Sjaak was soort van toegezegd aan mij, maar ineens ook verkocht. Maar dat ging ook niet door en heb ik m alsnog gekocht. Dat was toen hij 4 mnd was. Inmiddels is hij 5 en groeit hij mooi uit! Het is echt wel een plaatje. Inmiddels zadelmak en onder het zadel. Ben best trots op hem :o

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:47

Heeft iemand hier toevallig een kruising Fries met paint? Ik heb ze nog niet voorbij zien komen maar het kijkt me een logische uitkomst als je een wat meer allround paard wilt dat bont is en warmbloed. Of zijn ze qua bouw echt niet compatibel?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:56

Ik ken ze niet. Eigenlijk (bijna) altijd met kwpn of aanverwante stamboeken. Misschien dat paint meer in de westernhoek zit en niet de dressuur. En wat de boer niet kent....

Maar op zich lijkt het mij best een aardige kruising. Qua maat misschien ook. Voor mij dan, want ik vind alles boven de 1.55 al groot. Voor mij hoeft dat niet zo. Alhoewel die van mij ook aardig richting 1.70 gaat. Tja.... :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:28

Xyris schreef:
Heeft iemand hier toevallig een kruising Fries met paint? Ik heb ze nog niet voorbij zien komen maar het kijkt me een logische uitkomst als je een wat meer allround paard wilt dat bont is en warmbloed. Of zijn ze qua bouw echt niet compatibel?

Die van mij is eigenlijk bp x paint. Hijs wel all around en heeft best veel wit. Hij komt best wel mooi uit in bouw. Weet niet of dat toevallig altijd zo zou gaan, zijn broertje gaat volgens mij ook wel mooi momenteel

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:34

Zo, ik ben vandaag wezen kijken en was verliefd <3
Zijn vader is een volle fries en zijn moeder kruising fries/tinker. Beide ouders gezien en vooral zijn vader vond ik erg mooi.
Ik heb hem nu mondeling gekocht, dus ik mag mij al bijna eigenaresse noemen van deze knapperd. Hij valt toch wel onder de barock pinto volgens jullie? Anders mag ik hier natuurlijk niet kletsen haha.
Bij deze alvast wat spam
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:40

Oh die heb ik wel op internet zien staan. staat neit zo ver van mij vandaan Nanda. Leuk veulen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:57

Volgens mij is het dan geen BP, maar hij is echt leuk. Mag hier best mee kletsen, hoor! :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:46

Dank jullie wel.

Wat is een barock pinto dan precies? Ik dacht een fries met iets anders gekruist. Op de eerste pagina staan toch ook 2 BP met tinker bloed, of heb ik het mis?
Maakt ook niet uit hoor, maar als mensen ernaar vragen, kan ik een antwoord geven haha.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:53

Thanks voor de antwoorden!

En jouw paard is slechts volgens het stamboek geen BP omdat ze liever geen tinker (of koudbloed) zien in een BP. Das alles. Het is dus meer wat het stamboek wilt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:17

Afbeelding

Hier een deel uit het stamboekregelement. Fries (min 25%) + bont warmbloed.

Je moet m wel even vergroten, denk ik (of heule goede ogen hebben :D ).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:25

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, is wasrom ze zo gewild zijn. Niet dat ik het geen leuk paard vind, natuurlijk, maar ik vind fjorden, belgen en gangenpaarden óók heel leuk. En daar zie je ook geen wachtrijen voor.

Zijn er gewoon zo weinig? Of wat is dat?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:51

Wat een knappiee en wat loopt ie al gaaf!!
Volgens mij is t ook gewoon een bp, al zien ze t liever niet binnen het ras

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:26

Je kunt het ook zo zien, als je een fries met arabier kruist is het niet per definitie een arabo fries.
Dat is met een bp het zelfde. Een bp is een "bonte fries" met warmbloed toevoeging.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:42

Waarom de barock pinto zo gewild is?
Ik persoonlijk heb voor het ras gekozen omdat ik geen kwpn'er wou, dat is me te sportief, vind het saai en meestal is het niet echt speciaal. Een fries vond/vind ik erg gaaf, alleen daar zou ik niet echt mee kunnen springen of oefencrossen mee kunnen rijden en dat was de reden dat ik geen fries wou...
Ik zocht altijd naar appaloosa's op marktplaats, echt altijd. Kwpn'er maar dan gestippeld, perfect!
Maar van Danique (VivaByoux hier) wist ik dat ze een barock pinto had en Byoux is erg gaaf. Dus toen ben ik ook op barock pinto gaan zoeken op marktplaats.
En ineens deelde DE Mark Stuiver een prachtige barock pinto merrie op zijn facebook.
En ze werd maar niet verkocht... gemaild en gemaild.
Was ze eerst bijna verkocht naar mensen bij Danique op stal ): maar dat ging gelukkig niet door :D en toen ging ik kopen en 3 weken later stond ze hier. <3

Maar mijn conclusie dus om dit lange verhaal heen.
Ik denk omdat ze eigenlijk net niet een sportpaard zijn, maar je opzich met de meesten wel bijna alles kan doen wat je met een sportpaard wil kunnen.
Echt slanke barock pinto's zijn prachtige, opvallende sportpaarden.

+++++ ze hebben een geweldig karakter ! <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:48

Oh ja update trouwens van hier.
De zadelmaker is geweest. *\o/*
Ze vond het zadel inderdaad ook wat strak zitten maar gelukkig, Sterre had nog nergens last van, niks was verdikt, pijnlijk, gevoelig etc etc.
Haar spieren waren nog helemaal goed en ik was er mooi op tijd bij!
De boommaat van het zadel was ook precies goed, 31,5.
Het is nu iets breder maar nog breder zou helaas niet kunnen, ze dacht ook dat als Sterre eerst in de breedte ging groeien en daarna meer schoft zou krijgen het zadel niet meer zou passen.
Als eerst de schoft gaat groeien en zij daarna in de breedte kon ik dit zadel wel gewoon houden.
Maar ja. Dat zien we dan wel, maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit dit zadel is toch te groot voor m'n kont (18 inch) :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:24

Esaqar schreef:
Oh ja update trouwens van hier.
De zadelmaker is geweest. *\o/*
Ze vond het zadel inderdaad ook wat strak zitten maar gelukkig, Sterre had nog nergens last van, niks was verdikt, pijnlijk, gevoelig etc etc.
Haar spieren waren nog helemaal goed en ik was er mooi op tijd bij!
De boommaat van het zadel was ook precies goed, 31,5.
Het is nu iets breder maar nog breder zou helaas niet kunnen, ze dacht ook dat als Sterre eerst in de breedte ging groeien en daarna meer schoft zou krijgen het zadel niet meer zou passen.
Als eerst de schoft gaat groeien en zij daarna in de breedte kon ik dit zadel wel gewoon houden.
Maar ja. Dat zien we dan wel, maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit dit zadel is toch te groot voor m'n kont (18 inch) :')

Moet je nagaan hoe ze al in bespiering is gekomen bij jou <3 jullie maken zoveel voortuitgang, passen echt bij elkaar