Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaluH

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 14:42

Nou dat idd Margee. Het ergste vind ik het nog voor oma die in haar eentje aan het begin van het erf in haar huisje zit, arme vrouw zal zich niet op haar gemak voelen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:16

Ik was deze week al in paniek, licht in de stal brandde 's morgens.
Nu kan ik dat vergeten zijn de vorige avond, maar dan zie ik het vanaf het bankhangen.
Bovendien was het zaterdag/zondag dus kwamen beide stappende kinderen thuis en toen was het ook gewoon uit. Er was niets geks te zien, er mistte niets maar toch. Je leest zo veel ellende.....
O... en Bink kan echt niet bij de lichtknop, hij zou het zeker proberen want wat is dat beest ondeugend!!!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:22

Maluh wat voor zadels hadden jullie?

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:56

Kijk je uit naar oefenspringen,kom je daar aan laad je je pony uit valt hij op zijn knieen tegen de klep.. -O- even kijken,zo te zien niks aan de hand,opgetuigd en al. Bij het inrijden was er iets anders merkte ik, dit was niet mijn dali. Meerde keren gebokt gestijgerd uit galop wegschieten en zelfs aan de hand omhoog komen. Parcour afgezegt dus maar afgestapt en ja hoor.. dikke knie ,thuis Uurtje in de bak gelopen met natte doek om zijn been en toen was het al minder. Dus morgen kijken hoe het is en anders weer door de bak lopen..

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:58

Ohhh jeetje wat balen Maluh!! Dat is wel gewoon k-t!!

Myandalusier: Oh jeetje! Hopen dat het morgen over is!!

Ik heb vandaag Fedra weer getraind, ze liep supernetjes! En dat na twee weken pauze ;)
Daarna nog een galopje buiten gedaan, wat was ze braaf <3

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:03

ff een berichtje tussendoor: mochten hier nog mensen zijn die nog een spaanse knapperd zoeken en iets geschikts te koop zien…doe mij eerst ff een PB-tje (meer kan ik er niet over zeggen)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:14

Wat vreselijk!!! Maar toch een geluk dat er niets gebroken is.
Heel veel sterkte voor jullie en beterschap! :(:)

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:13

zo he! wat een pech zeg! Dat is denk flink schrikken! heel veel sterkte met jullie paardjes :(:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:37

Jeetje...wat een pech komt er voorbij de laatste dagen :(:)
Lanasjoe daar heeft ie echt even geluk gehad...poeh! Heb dat in de buurt op de manege ook gezien, was een ander verhaal...helaas :(
Heel veel beterschap voor de gewonde patiëntjes !!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:18

tjonge, wat erg.
Dat is waarom het belangrijk is als staleigenaar (en paardeigenaar) stallen te nemen met tralies dichterbij elkaar. Allemaal om te voorkomen dat paarden met de benen vast komen te zitten.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 17-06-16 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht uit post verwijderd

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:23

vreselijk lanasjoe.... hopelijk komt je paard er snel bovenop! Kan de stal aangepast worden waardoor het niet meer kan gebeuren?

lanasjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 07:31

Nee helaas zit de tralie rondom en alleen 1 wand zit dicht. Niemand snapt hoe hij het voor elkaar heeft gekregen de tralie zit behoorlijk hoog. Alleen dicht maken met hout is een optie maar dan ziet hij niets meer. Ik heb gisteren gehoord dat hij zeker 7 uur heeft vast gezeten.
Gisteren zagen we dat hij er met zijn levenslust en keiharde instelling weer bovenop gaat komen. Ik ben absoluut dolgelukkig want toen ik hem eergisteren zag dacht ik niet dat hij er bovenop zou kunnen komen. Nu dadelijk weer naar stal slobber en de medicatie geven en heeeel veeeel knuffels. Wat een wonder paard.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:39

Dali's knie is al minder dik, maar hij loopt wel stijf. Vandaag loslaten met zijn homovriend

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:45

Beterschap voor alle gewonde diertjes ! :(:)
Myandalusier iets wat goed helpt tegen bloeduitstortingen en oedeem is Reparil Gel....bij de apo te halen, is voor mensen maar werkt ook heel goed bij paarden :j Wel niet gebruiken als er een wonde is...

Lanasjoe misschien is het een optie om nog bijkomend 50cm dicht te maken met hout, zodat hij nog kan zien maar het gevaar op zo'n 2e ongeval toch weer aanzienlijk kleiner wordt...Of de tralies er gewoon helemaal uithalen...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:49

Of sterk gaas ervoor.... dat het allemaal net wat krapper wordt.

Angstig idee zoiets ook.... ik heb het ook wel vaker gehoord.
Jullie hebben geluk gehad zeg!!
Beterschap voor alle gewonde paardjes!!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:51

Bink is weer eens ondeugend geweest.
Ik heb de ronde baaltjes gras in het weiland liggen met een groot zeil erover tegen de vogels.
Bink heeft gezien dat ik er iedere week eentje uithaal en dat het zijn voer is.
Hij is er dus zelf maar aan begonnen, gewoon open geknaagd!!!
Er staat nu een lintje omheen maar hij weet precies waar er stroom op staat!!!!
Slimme paarden zijn soms best lastig! :(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:00

lanasjoe schreef:
Nee helaas zit de tralie rondom en alleen 1 wand zit dicht. Niemand snapt hoe hij het voor elkaar heeft gekregen de tralie zit behoorlijk hoog. Alleen dicht maken met hout is een optie maar dan ziet hij niets meer. Ik heb gisteren gehoord dat hij zeker 7 uur heeft vast gezeten.
Gisteren zagen we dat hij er met zijn levenslust en keiharde instelling weer bovenop gaat komen. Ik ben absoluut dolgelukkig want toen ik hem eergisteren zag dacht ik niet dat hij er bovenop zou kunnen komen. Nu dadelijk weer naar stal slobber en de medicatie geven en heeeel veeeel knuffels. Wat een wonder paard.

het gaat er niet om hoe hoog de tralies zitten, maar om de afstand tussen de tralies...daar mag geen hoef of stuk hoef tussen komen.
Je zou hem ook als extra traumeel druppels kunnen geven. Dit is een super middel (homeopatisch) bij dit soort dingen. Hier zit bv ook arnica in (oa) en nog meer middelen voor spieren, gewrichten, banden en blauwe plekken.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 09:33

Jeetje wat een pech allemaal zo begin 2015, hopelijk blijft het hierbij.

Verschillenden Duijfje, van 100EUR zadels tot western zadels van over de 2000EUR.
Het is gewoon PIEP.
Afgelopen weekend 6 zadels gepast en alle 6 lagen ze niet goed nu maar weer wachten tot de zadelmaker weer langs komt met de volgende serie zadels en hopen dat daar wat bij zit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:53

Candor had gisteren last van spatjes. Vond hem al wat anders op stal, toch maar longeerlijn klaargelegd voor het geval dat. Ben eerst gaan stappen, toen draven, toen galopperen. In de galop trok hij wel heel erg door. Toen hij zijn rug begon te bollen heb ik hem teruggehaald naar halt en ben afgestegen. Toch maar een rondje aan de longeerlijn. Nou, dat was geen overbodige luxe, hij ging echt aan de kletter. Toen ik de longeerlijn voor de andere richting wilde vastmaken, vloog hij gewoon weg toen ik hem los had gemaakt. Meneer had het nodig.... Hij heeft 20 tot 30 minuten echt lopen rondrazen om daarna bij me stil te komen staan van "zo, KLAAR!". Ben toen weer gaan zitten en heb nog heel even gereden in stap en draf, maar hij bleef erg heet.

Vanavond mag mijn bijrijdster hem rijden, heb haar gevraagd hem eerst maar even aan de longe te zetten voordat ze gaat zitten. Better safe then sorry. Gelukkig is het in de les, dus toezicht is er gelukkig wel. Hoop dat hij het nu weer ff kwijt is. Paard heeft trouwens ook echt een top conditie, want zelfs na het rondrazen was hij niet eens klam, laat staan bezweet...

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:39

MaluH schreef:
Jeetje wat een pech allemaal zo begin 2015, hopelijk blijft het hierbij.

Verschillenden Duijfje, van 100EUR zadels tot western zadels van over de 2000EUR.
Het is gewoon PIEP.
Afgelopen weekend 6 zadels gepast en alle 6 lagen ze niet goed nu maar weer wachten tot de zadelmaker weer langs komt met de volgende serie zadels en hopen dat daar wat bij zit.

Houd je internet in de gaten?

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:16

Ja dat doe ik zeker en de politie is er echt heel druk mee bezig aangezien wij niet de enige stal zijn geweest afgelopen week.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:18

Jeetje Lanasjoe, wat een verhaal. Brrr, ik mag er niet aan denken.
Spoedig herstel voor je paardje.

Maluh, wat vervelend van die zadels.
Hopelijk vinden ze ze terug.

Hier is het uitkijken naar morgen voor een zadel. Hopelijk zit er een gepast leenzadel tussen, anders is het nog even wachten om te rijden met Babieca.
Duimen dat de bak morgen minder nat ligt, dan kan de training van Ferrari terug starten. Het zal de eerste keer zijn met een Myler bit. Ben eens benieuwd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:33

RebeccaC Fijn dat Ninon morgen langskomt ! Zag nu pas dat je ook in belgie woont :o

Hier is de bak ook redelijk nat met die stomme sneeuw/regen vanmorgen -O- Mijn spaans vriendje vind dit weer echt helemaal waardeloos....staat met een heel lang gezicht op de wei, oren op halfzeven en heel boos kijken :') :')

Tesssz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:41

Jeej RebeccaC wat ontzettend vervelend zeg, moet er niet aan denken dat het bij ons gebeurd. Naast het geld is het ook vaak een kriem weer een passend zadel te vinden..

Oh Lanasjoe wat erg zeg, krijg helemaal de kriebels. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Ik heb ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn vorige paard, maar die had het gepresteerd om met zijn been tussen de deur vast te komen (was een houten niet al te stevige deur). Hij had sneeën tot op het bot maar wonder boven wonder waren er geen pezen etc. geraakt en was hij na twee weken rust weer de oude. Veel beterschap voor je paardje gewenst!

Bij ons op stal is het ook al weken één en al modder. Begin die binnenbak nu wel een beetje zat te worden dus hopelijk knapt het snel weer op!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:13

Mijn spanjaard is ook niet gecharmeerd van dit weer... Gisteren even in de natte bak gereden... Vind hij echt niet leuk... Hij is echt een Diva! Maar hij leert we lsnel,loopt nu zonder gezeur de trailer op,kan hem nu alleen laden. Zaterdag onze eerste oefenwedstrijd, ik merk wel dat hij eerst vanalles gezein moet hebben voordat hij relax word. Dus we kaan oefen km maken....