juiste hals houding fries .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Re: juiste hals houding fries .

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:11

Zeker.. Als ze er vanavond is ga ik er echt wat van zeggen...

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:58

ik zou het in ieder geval overleggen. Iets er van zeggen klinkt meteen alsof je haar aanvalt. Zij weet waarschijnlijk niet beter, en doet dit niet bewust zeg maar. Dus ik zou gewoon rustig met haar overleggen en vragen of ze wilt proberen hem wat meer op lengte te rijden (dat moet ze begrijpen) en vragen hoe hij precies reageert op haar hulpen. Als je dat dan weer hier neer zet, kunnen wij je misschien ook helpen..
Ik hoop dat jullie het een beetje eens kunnen worden.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:01

Misschien dat je ook wat meer foto's kunt maken of een filmpje (onder het mom van interesse tonen) want die ene foto van laatst was natuurlijk wel een momentopname. En dan even plaatsen uiteraard

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:17

Ik ga er nu heen, ben benieuwd!
Zal proberen foto ect. de maken.
Lief dat jullie met me mee denken! :)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:13

Het rijden ging goed vandaag! Lekker neusje eruit gereden, ben dik tevreden!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:33

Mooi! Nog foto's gemaakt?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:27

Nog één keer offtopic, sorry. Ik kreeg op mail een aanbieding van de Paardendrogist binnen van een borstelset mét tondeuse dus die komt vandaag binnen. Ben benieuwd! Wilde die van mijn vriendje al meenemen maar dat zou hij niet heel erg op prijs gaan stellen :+

Ontopic: wij gaan ook weer heerlijk de laatste tijd. Ben een beetje ziekig nu dus ik doe deze week heel veel keertwendingen en travers/sbw in stap, wat wordt hij daar lekker los en fijn van!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:54

Heb ik die aanbieding net weer gemist zeker! Heb wel de tondeuse daar besteld dinsdag, hoop dat hij morgen binnen is ivm wedstrijd zondag.
Vandaag mijn wekelijkse priveles, stalgenootje was zo lief om foto's te maken. Misschien zet ik er wel een paar op bokt, even afwachten of ze een beetje gelukt zijn.
@Gulpje: respect voor de keertwendingen, ik vind dat zo moeilijk! (moet zeggen dat ik ook nog niet echt oefen..)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:12

Nou Matsje, mijn keertwendingen beginnen nu pas een klein beetje ergens op te lijken hoor, en dan vooral die naar links :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:54

Ik ben gelukkig nog niet zo ver dat het moet, dus ik heb nog even om te oefenen...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 01:06

Ik zal jullie topic even nieuw lezen inblazen, maar bij Friezen is toegestaan dat ze de nek ietsje lager dragen als de gemiddelde KWPNer tijdens concours. Iedereen blij?

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 01:40

Dit is de houding van mijn fries:

Afbeelding

Ik houd haar gewoon losjes in de hand. Dan loopt ze lekker ontspannen en niet te diep.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:48

De foto is niet echt superduidelijk, heb je er nog meer?
Hoe weet jij trouwens dat dat mag met die halslengte, ik heb het nog nooit gehoord namelijk, en zie op mijn protocol geregeld staan dat ik meer er door heen moet vragen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:34

setteke schreef:
Ik zal jullie topic even nieuw lezen inblazen, maar bij Friezen is toegestaan dat ze de nek ietsje lager dragen als de gemiddelde KWPNer tijdens concours. Iedereen blij?

Waar haal je deze wijsheid?

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:46

setteke schreef:

:?

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:48

Matsje schreef:
Mooi! Nog foto's gemaakt?

Heb geen foto's meer gemaakt nee.. Maar heb met haar wel beproken dat ze het neusje eruit moet rijden en daar zijn we nu vooral mee bezig.
Die avond heb ik met haar besproken dat ik het langzaam ga overnemen met wat hulp van haar..
Alleen helaas de volgende dag zei ze tegen me dat ze m,n moeder had gesproken en dat het beter zou zijn als zij zelf er lang op zou blijven rijden :?
Mensen en afspraken, sjongejonge..
Maar neusje er uit rijden gaat wel goed!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:30

Dat is wel fijn inderdaad dat ze er meer rekeing mee houdt. Ik kan natuurlijk jouw niveau en het niveau van de ruiter die er nu op rijdt niet inschatten, maar dit soort dingen zijn altijd lastig. Of je moeder dit nou direct besloten heeft, het kan ook zijn dat de ruiter een beetje op je moeder in heeft gepraat over wat zij denkt dat beter is. Maarja, als zij het nu wat beter rijdt hoeft er geen probleem te zijn in principe.. Maar het zou wel fijn zijn als jij er zelf ook binnenkort eens op kan.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:33

mexlovenoa schreef:
Dit is de houding van mijn fries:

http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... 1273275560

Ik houd haar gewoon losjes in de hand. Dan loopt ze lekker ontspannen en niet te diep.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'ik houd haar lekker losjes in de hand' hier toch niet echt op vind gaan. Niet dat het er slecht uit ziet, maar ik zie toch wel degelijk druk in de (binnen(!))hand.
Maar goed, dat is mijn mening.
Ik vind ook dat de binnenhand wel wat meer naar voren mag, je draagt hem bijna tegen je been aan.

Maar van mij ook nogmaals de vraag: hoezo mag de fries zijn nek langer op concours?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 16-05-10 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. Foto in link geplaatst.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:34

setteke schreef:

denk ook :? ... Met het ras, wisselt niet het gewenste plaatje bij de jury..... voor zover ik weet.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:37

Nee lijkt mij ook niet, en lijkt me ook niet terecht. Je kiest er zelf voor om met een 'ander' ras de ring in te komen, dus dien je je ook aan dezelfde regels of voorschriften te houden als de rest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:39

En zelfs binnen een ras, verschillen dieren soms enorm van bouw.
Wat uiteraard invloed heeft op het getoonde plaatje en de oefeningen.
Maar lijkt mij dat je als ruiter moet accepteren wat je sterke en minder sterke punten zijn,
daar aan moet werken indien mogelijk en anders ermee moet leren leven.
(of ander paard kopen? ;) )

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:44

Hahaha ja dat is ook een oplossing :d
Maar moet zeggen dat ik niet echt het gevoel heb dat ik wel eens benadeeld ben tijdens mijn proef door het ras. Denk dat dat er al redelijk uit aan het gaan is bij de jury's. En terecht.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:49

Als je je paard lekker aan het lopen hebt, ongeacht het ras, rijdt je gewoon je punten.
Of het nou Fries, Shetlander, Fjord, KWPNer, BWP of wat dan ook is.

oei, gaan weer off topic.. hoe redt ik me hieruit???

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:00

nou dat is ook gewoon zo. Ik was best huiverig dat ik met mijn frieslandje de ring in ging in het begin, je hoort namelijk wel eens verhalen.. Maar toen ik zelfs met een paard crosspartijen tussendoor nog punten haalde realiseerde ik me dat het allemaal wel mee viel.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:01

Het gaat toch nog steeds over de halshouding en algehele houding, en dan de link naar het ras, en of dat uit moet maken ja of nee ... :p