[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:21

ik ga na mn huiswerk bijreageren, eerst even snel voor laura ;)

Laura: dat eerste nummer heeft tot een tijdje terug nog op mn mp3 gestaan... heel vrolijk en blijft lekker hangen ;)

laulau85

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:22

Haha ja geweldig he! Mocht je bijna in slaap vallen dan ben je door dat liedje weer helemaal fit haha...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:23

geweldig laura hahahah en dan trekt die zo een kop van ....... wat moet je :+
Laatst bijgewerkt door marialva op 04-09-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:24

Haha ja mijn kat is echt zwaaar verwaand :P

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:29

[quote="Prinslover"]Peet, das oud nieuws :+ Alles is al weg nu ook denk ik _O- .

oh ok dan haahaaha nog niet wakker dus
ga ik nu ook maar verder slapen doeiiiiiii
weltrste

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:02

Leuke foto's Laura!

Even geen puf om bij te lezen, verrek van de koppijn en heb het ijskoud!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:44

wanda: Heb je het er nog met de smid over gehad hoe je de volgende keer de scheur kan voorkomen?
En als jij geen deken wilt hoef je dat niet te doen, een paard kan zich prima zelf redden. Encanto heeft ook altijd 's winters onder een deken gestaan maar nu we niet meer intensief trainen heeft hij vorige winter prima zonder gestaan, enkel in de hele koude periode kreeg hij kort een staldeken.
leuk dat je weer kon rijden! Ik vind het wel grappig om te lezen dat je heel voorzichtig opstapt maar vervolgens wel aansingeld en je beugels doet terwijl je erop zit ;)

saida: Zeker blij jorrick weer te zien? Hoe is zn 1e week bevallen?
Shannon is ook nog bloot...pas rond de 12/10 graden ga ik is aan een deken denken...

nathalia: Echt? ik had het niet herkend! En de pony's van je zusje?
Leuk foto's van de vakantie, en ah dat ze mager zijn, tsjah dat is in elk vakantieland! Super initiatief van jou en je zusje!

yenneke: Spannend! Hopelijk kun je op gesprek komen!

anouk: Poing? Dat ken ik niet? Iig niet de term... Bij ons in de buurt wordt er bijna alleen maar aan huis lesgegeven, maargoed als je frank hebt is dat ook makkelijk!

Wenda: klinkt als een lelijke wond! Sterkte!

sanne: foto van de baby! En ow wat zijn we weer een heerlijk stel! Ik ging vanochtend winkelen en kwam thuis met een shirt..ik wilde ook nieuw lingerie setje maar kon niks leuks vinden!
Super dat iggie beter is :D

cyrina: leuke foto's! veulen groeit hard!

Debby: wil harry in conditie blijven?! Jammer dat ze groot worden, maar hij is nog steeds mooi!

madelief: ja scott is sexy! Leuk dat het clickeren zo goed gaat! ik heb ook een beetje moeite met de jambette omdat het me niet echt lukt om aan te geven dat ze tot een bepaalde hoogte moeten, echt dat tagetten...maarja en de clicker bedienen en snoep geven!

Vandaag weer heerlijk met encanto, joris in het bos gereden! Hij kan dan zo ontspannen en blij zijn! Lekker even kunnen genieten. En voor het eerst alleen op navarra gereden, normaal was er altijd nog wel iemand bij de bak. Na zo'n 10 min kwam jenny, hey je zit er al op. Maar pff wat is dat een braaf paard!

Ow en de bak is bijna af! Sproeiinstallatie zit er in en al een halve bakrand..morgen mag ik me uitleven met een spijkerpistool en de andere helft maken!

:D het is kermis in de stad!!!!! Ik gelukkig!

Wat een leuke honden allemaal! Ik vind de collies toch wel het leukste ;)
Ik wil ook 'mijn' hondje showen! Joris is van stal en slaapt daar maar verder mag ik hem overal mee naar toe nemen/met hem doen, zoals vliegen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:50

Leuke dag gehad dus! Leuke foto's :+:

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:50

@Saida, bij ons staan er ook al een paar onder een ongevoerde regendeken, niet die van ons hoor.
Maar goed bij ons zetten ze de paarde op zo'n dag als vandaag binnen vanwege het weer :?
Ik wacht nog lekker even met een dekentje hoor!
Liep vanmiddag in de zon en had het gewoon warm! :P

@Zilfstar, wat goed!!!! En nu lekker rijden maar! *\o/*

@Laura, klinkt weer heerlijk zo'n bosrit.
Wij gingen vroeger naar de Galderse meren, lekker zwemmen (met mijn ouders)
Wij stonden daar ergens op een camping. :D

Je kat, hahahaha, wat zijn het toch een heerlijke beesten!

@Mies, jij hebt een Lassie, mooie hond!!

@Peet.Ik ben gisteren naar de Lidl geweest voor die dekjes, maar ik vond ze er niet uit zien.
Er zat echt zo'n "plakplaatje" op. :o

Nou vandaag weer heerlijk bij Xantha geweest, ik heb haar gelongeerd.
Lekker laag bijgezet zodat ze lekker over haar rug ging draven.
Vind ze nog steeds wel moeilijk, Xantha loopt het liefst bovenin.
Morgen gaat Elise waarschijnlijk een buitenritje maken met haar. ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:06

Mies_Apollo schreef:
wanda: Heb je het er nog met de smid over gehad hoe je de volgende keer de scheur kan voorkomen?
En als jij geen deken wilt hoef je dat niet te doen, een paard kan zich prima zelf redden. Encanto heeft ook altijd 's winters onder een deken gestaan maar nu we niet meer intensief trainen heeft hij vorige winter prima zonder gestaan, enkel in de hele koude periode kreeg hij kort een staldeken.
leuk dat je weer kon rijden! Ik vind het wel grappig om te lezen dat je heel voorzichtig opstapt maar vervolgens wel aansingeld en je beugels doet terwijl je erop zit ;)

Wat betreft de smit: De hele scheur ius nu dus weg, puur met afknijpen van de te lange hoefwand (geloof ik dat het heet). Zij zei dat het vooral door het droge weer van de laatste weken komt dat er veel paarden met brokkelhoefjes en scheurtjes staan. Het was geen ramp en de volgende keer: net even een weekje eerder laten bekappen :o .

En ja Hihi... zodra ik erop eenmaal op zat was het weer zooooo normaal en gewoon en vertrouwde ik hem volledig. Hij was ook prima rustig. En dat terwijl ik dus bij het bekijken bijna 4 maanden terug er 4 voltetjes op gereden heb en daarna nog niet eens 1 hele ronde bak en voor de vakantie 4 rondjes de bak rond uitstappen. Dus zoveel had ik er nog niet op gezeten. Maar het voelde gewoon zo goed. Mijn beugels zaten net even 1 gaatje te kort. Dus automatisch ging ik ze goed doen en ja, toen ging Jippe gewoon stilstaan (klooi jij maar effe lekker aan hoor... }:0 ) Scheelt dat ie natuurlijk daarvoor 20 minuten aan de longe gelopen had :D. En ja het aansingelen voor ik hem in draf ging zetten vond ik wel even heel erg noodzakelijk. Hihi. Moest wel even moed verzamelen voor draf en heb ook echt even nagedacht over de galop. Maar ik had zoiets van: NU gewoon DOEN! Dan ben je er helemaal doorheen, door die bibbers (echt angst was het niet, meer spanning). Ben heel blij dat ik dat allemaal gedaan heb.

En de dekens: ja, vond het wel lastig hoor. Wel of geen fleece om met uitstappen of daarna?? Maar hij was kurkdroog onder het zadel en de singel na afloop. Vond zijn lijf in rust (borstelen) vrij koel aanvoelen maar volgens mij had ie het niet koud. Maar euh.. stomme vraag misschien: Hoe zie je dat een peerd het koud heeft?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:14

Lisenka: ik wou meedoen maar heb de carte papieren nog niet opgestuurd
kwam steeds vanalles tussen. dus dat ga ik denk ook neit halen, had ook gehoord dat er nog maar 1 plekje vrij was.

Karina: Betunero heeft het zeker naar z'n zin, hij staat in een buiten stal, gaat nu elke dag naar de wei,
hij vind het wel best zo :) We hebben eergisteren Garbosa nog 1x behandelt met gek spul voor mok/mijt voor de zekerheid
maar het is al gelukkig zo goed asl weg, alleen aan 1 achterbeen nog wat korstjes.
wat een gave honden heb je !! ik ben zelf zooo gek op collies !!!

Kelly: ja postomentje is zo een blok weet je wel, waar ik toen ook foto's van Betunero erop had laten zien.
Nou dan ga ik maar eens op E-bay zoeken :P

Lakshmi: Jamaica is echt super !!! had echt moeite om er weer weg te gaan, heb wel een ongelovelijke cultuur schok gehad
om al de armoede te zien, maar het is een prachtig land met geweldige mensen. we zijn met z'n 6e geweest: ma, vriend van ma (hun zijn net onze leeftijd :P )
mijn zusje en haar vriend en ik en mijn vriend :D

Idefix: klopt, het was ook geen toeristenpraatje want mijn zusje en ik gingen bijna elke dag naar de paarden toe (de paarden stonden zo een 50m
buiten het hotel) met brood en appels dat we uit het hotel meenamen en de mannen waren altijd bezig met de paarden te verzorgen, water geven, afspoelen
enz. ze doen gewoon hun best voor hoever ze kunnen. jamaica is gewoon een heel arm land en de paarden zijn hun enige inkomsten, ze zorgen er zo goed
mogelijk voor maar moeten natuurlijk ook zelf wat geld overhouden voor hun en hun gezinnen.

Cyrina: wat is Jerezana een prachtig dier !!

Saida: ik heb Betunero vandaag onder een regendeken gezet, dan staat ie toch niet helemaal kaal.

Ilona: hij lijkt idd op Chico, maar net een beetje witter volgens mij.

Zilfstar: wat leuk !! helemaal geweldig als alles zo fijn gaat !

Mies: op die foto's zijn we haar in de stoloods aan het longeren daar hebben ze en kelin stukje longeerbak van gemaakt ;)
mijn zusje staat weer bij van beek, ze miste haar vriendinnen en is weer terug gegaan :)
prachtige hond heb je ook !!!

Vandaag Betunero mij weer behoorlijk laten schrikken, ik ging longeren maar het waait natuurlijk niet normaal hard. dus ik ga de longeerring in draai Bet om
en doe de poort dicht, laat Betunero los en ga longeren (doe dit altijd los) na een 5 minuten komt er toch een wintvlaag die de poort met een rot gang openwaait !!
Ja dat was nog geen seconden en Betunero had al door dat hij zo weer eruit kon rennen, hij met een rot gang terug naar stal rennen (longeerring is helemaal echterin bij de weien)
ik dacht echt van NEEEEEEEE, al die hengsten daar, dat gaat nooit goed !! gelukkig kwam de eigenaares net voeren, dus kon ze hem gelukkig net optijd voordat hij de stallen
bereikten tegenhouden... pfff hij moet altijd eens in de zoveel tijd mij de stuipen op het lijf jagen, daarna ging het het super en heeft meneer toch nog een grote dikke appel verdient.

en omdat iedereen z'n hondje showt: dit is Maya :D
we hebben haar in December 2008 zwaar vermagerd en verwaarloosd uit het asiel in Polen gered, nog een paar weken en ze zou ingeslapen worden
omdat ze er al te lang zat. Maya is een mixje uit een mixje uit een mixje :P dat op straat heeft geleefd
en ze is een van de trouwste en liefste hondjes die ik heb meegemaakt.
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:51

Ah wat een schatje is Maya! :+:

Dit is Luna:
Afbeelding
En dit was vorig jaar toen Suevo op de kliniek stond en Luna elke dag zijn ontvelde hoofd aflikte:
Afbeelding

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:07

aaaah wat lief ! een echt moedertypje :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:24

ik dacht nog, goh het barokke topic staat niet bovenaan in mijn eigen berichten, misschien is het rustig? Heb ik gewoon al 30 (!!!!) pagina's én het nieuwe topic gemist! De opening is weer leuk meiden!

Ik ga eens even bijlezen, jullie gaan gewoon asociaal hard, ben je ff een paar dagen niet op bokt zeg :( :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:30

Cynt: Oh.. := Nouja, het zal wel hihi, maar vind het paard wel leuk :D !

Zilfstar: Jeeh, op Jippie gereden, gaaf 8-) !

Eline: Okee je moet het zelf weten, maar het is niet verplicht op álles bij de reageren hoor ;) . Fijn dat Atlas weer beter gaat nu!

Laura: Omg, roddels op stal _O- . HAhahaha nog even ;) . Gelukkig was je er zelf bij! En wat super dat ie zo braaf is. Leuk om te lezen ook. Goede combi jullie! *D Mooie foto, topic kijk ik later..

Mies: Aaahh, lekker naar buiten met Apollo :+: . Lekker beest is dat ook he! Fijn rijden zo :j . En Joris, das gewoon een grote schat :D !

Debby: Zo, dame Xantha ook weer aan het werk ;) . Even het luie zweet eruit hihi! En leuk, op buitenrit! Ga jij mee als fotografe?

Malin: Die foto van Luna en Suev.... *smelt!!!!!* :+: Zooo lief!

Naat: Pfff, schrikken! Niet gek hoor die Betunero.. :P . Stinkie is het hahaha! Lief hondje!

*Kruipt weer hoog op die roze wolk!!!!* Me les ging súper... Hij ging echt super lekker, op het eind echt al lekker constant in de aanleuning, goed over de rug en ontspannen. Die keer ook in galop volte sluiten doen, hij deed het echt goed. Lekker mooi doorspringen, rondblijven en binnenachterbeen eronder :D ! Voelde goeed! Ook nog met van hand veranderen door kleine achtjes bezig geweest (stap en draf), ook daar moet hij constant nagevelijk bleven en dus niet een cm 'tegen de hand' komen. Heel veel basis voorlopig, maar daar heb je later ook heel veel aan. Ik heb heerlijk gereden! :D En bij Chico stond het schuim tussen de billen hahaha! 8-)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:54

alleen maar bij chico??? sorry kon het niet laten :D :+

hehe, eeeiiindelijk weer bijgelezen. tjongejonge wat een geklep hier zeg. ik ga maar niet reageren. ik kan wel melden dat ik m'n onderschrift inmiddels wel aangepast heb...
ik lees dat jullie allemaal slecht weer hebben (gehad), hier niks hoor, wel wat veel wind maar alleen gisterochtend wat druppels. momenteel wordt het wel wat onstuimig.

kan laura niet een eigen bokt-forum beginnen?? haha, nie normaal zoveel jij post zeg. maar wel gezellig hoor

m'n pa is van de week begonnen met een 3 jarige k-welsh wat mak te maken met longeren. en wie had de primeur om als eerste op d'r rug te zitten? Bas! (de jongste). Vanmiddag heeft ie er al een rondje op gestapt, uiteraard vastgehouden door papa. daarna heb ik hem nog ff laten staan op d'r rug, ook geen probleem. zal er morgen een paar foto's van spammen. Pony is echt schaapmak, ik roep al van het begin af aan dat het een heel braaf beestje is en je ook volledig vertrouwt. zelf heb ik er een paar weken terug al eens ff opgehangen. alles zonder zadeltje overigens. vanmiddag kreeg ie voor het eerst een hoofdstelletje aan met bit.

ik las daarstraks nog een artikel in de Paard en Sport over een 90-jarige man die regelmatig nog op het paard stapt voor een buitenrit op de utrechtse heuvelrug. echt geweldig toch als je dat op die leeftijd nog kunt. *goh, dan ben ik nog niet eens op de helft*

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:37

Heey
Sorry even geen meeleesmodus maar ik heb nogal hoofdpijn :(.

de opening is erg gaaf geworden :D. Helaas zie ik mezelf nergens tussen maar dat geeft niet hij blijft erg gaaf.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:00

@Nathalie, schrikken zeg als je paard opeens naar zijn stal rent.
Wat een schattig hondje heb jij zeg, met van die pientere oogjes. :+:

@Malin, Luna is ook al zo schattig.
Bij ons op stal liepen vroeger ook twee van die Border terriers maar die luisterden echt voor geen meter.
Ik heb er regelmatig eentje bij zijn nekvel gegrepen en bij de kippen weg gehaald. :o

@Bianca, je moet ook elke dag lezen! :P

@Ilona, ik kan morgen niet, daarom gaat Elise haar rijden (zaterdag is boodschappen/kinderen brengen en halen/was dag)
Wat goed dat je les weer zo lekker ging! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:39

Naatjuh: Je paard Betunero oogt veel groter, maar dat komt dan omdat je zelf niet zo groot bent, of hij toont zich groot. Jonge, jonge, dan is ie maar 2 cm kleiner dan Sam! Mooi beest!

Martine: Dat klinkt al wel beter. Darius heeft het ook niet echt leuk gehad zeg! Bah.
Ik heb thuis altijd 'eigen' paarden en pony's gehad, maar na een flink meningsverschil ben ik thuis weggegaan en zat ik zonder paard. Na 2 jaar zonder paarden, ben ik bij een manege gaan rijden en al snel kreeg ik de opvoedgevallen onder mijn kont. Wel leuk natuurlijk. Beginners durven daar niet op, heel handig! Maar ja, na verloop van tijd werden ze de meest gevraagde, omdat ze opgevoed waren en dat vond ik minder. :+ Dus toen begon ik tegen mijn schoonpa dat ik toch wel heel graag weer een eigen paardje wilde. Hij bleek al geboden te hebben op mijn oude paardje, maar mijn ouders gunden het me niet. (Dat vertelde hij veel later pas!) Dit zei ik op donderdag. Op vrijdag stonden we bij iemand die een heel mooie vos met heel bijzondere gangen had. Ik heb niks met vossen en deze sprak me helemaal niet aan. De gangen vielen ook tegen. En hij wilde heel veel geld hebben, terwijl de röntgenfoto's niet goed waren. Wat ik dan wilde? Een Andalusiër! Maar die kwam er niet in bij hem, dus ik: ruin, L1-dressuur, liefst donkerbruin en een jaar of 6 oud. Maandag kwam ik uit mijn werk en toen moesten we 's avonds bij een andere handelaar een anderhalf jarige donkerbruine ruin laden. Een heel onzeker paardje stond daar. Net geruind en verhuisd. Mijn schoonpa kocht hem voor de opfok, maar eigenlijk ook omdat ie er op rekende dat wij er wel blij mee zouden zijn en hem over zouden nemen! Haha. Hij heette Samaranch en toen ik hem de volgende morgen bekeek en de papieren kreeg en al die keur en prestatie zag staan, dacht ik: "wow!" In oktober is het al weer 9 jaar geleden. :+ We hebben moeten wennen aan elkaar, ik heb nog nooit een paardje echt helemaal zien groeien naar het moment dat er een zadel op ging en ik vind het dan weer een nadeel dat je dan ook ziet wat een paard allemaal kan doen. Sam heeft ook een 4 tal keren op marktplaats gestaan hoor, dat ik het helemaal niet meer zag zitten. Je ziet dan wel dat het echt een gunst is van zo'n dier dat je er op mag zitten. Maar hij is zoo aanhankelijk en ook met beleren (dat heb ik uitbesteed) was ie altijd blij me te zien, dus de liefde zit heel, heel diep! Heel verhaal, maar dat is zijn geschiedenis. 8-) :o

Die hond haha, dat zwarte ook geeft hem een heel apart koppie! Mooi!

Wow wat een filmpje! Brrrrr!

Zilfstar: Ja, mooie hond zeg!!! Nooit geweten dat daar nog verschil in zat bij Labradors. Het blijft een mooie brede kop hoor! Ik vind hem erg mooi. Bij Duitse Herders zit ook verschil ja, dat heb ik inmiddels ook gezien. Wij hadden een heel mooie bedaarde herdershond. Leek behoorlijk op die hier langs het strand rende. Maar inmiddels ken ook andere Herders. :+ Bij Jackies heb je dat ook. Daar is er de Australische lijn en de Engelse lijn. Die van mij zijn Engels, maar ze willen de Australische... :z

Jellie: Ik heb de vraag er neergelegd...
Axl Rose, ja da's een lang verhaal, was eens op het nieuws dat ze een scheermes naar hem hadden gegooid en toen was ie geblesseerd en kon ie een concert niet doen. Is me altijd bijgebleven haha. Moet nog ergens in een dagboek van me staan. :+ Ja, de hond is onze 4-jarige Mechelse Herder. Ik vind het ook wel een plaatje van een hond. Mooi gebouwd is ze ook. Zij is er voor de waak. Ik heb dus ook nog 2 Jackies, maar die zijn voor de sier. De oudste kon verdienstelijk muizen vangen.
Haha, het is maar goed dat ik niet naast je woon... Ik ben ook een babbelkous...

Malin: Zoals je kan lezen heb ik heel weinig ervaring met dekens haha. :o Sam had er zo één en die heeft ie eens niet gesloopt. Daar is ie mee blijven hangen aan de poort van de bak, toen ze hem wilden losgooien. Ze hadden de poort niet goed opengedaan en hem slordig losgelaten. Hij kon er dus niks aan doen! ;) Heeft daarna weer maanden geduurd, voor ie weer rustig was met deken omdoen. Nu heeft ie een tweedehandsje. Een degelijke, maar die zit al 2 jaar in het plastic, want zijn pension was lekker warm, dus de deken had ik niet nodig. Wij zijn niet zo dekenachtig. Despi kreeg afgelopen winter ook nauwelijks vacht en heeft niet eens een deken!

Oempf, dat is geluk zeg, dat je even kritisch was! Het zal je maar gebeuren.

Laura: Thnx ga het morgen meteen halen! Kijken hoe Sam het er mee doet. Die van mijn schoonpa schuurt ook behoorlijk.

Gab: Wouw, wat een hond!

Cyrina: Mooie foto's van je hoeve joh! Die boom, geweldig!

Debbie: Die Harry!! Zo'n kat wil ik! En Tommy is ook errug mooi, da's al een oudje? En ja, Xantha is een beauty. Wouw wat een hagel. Volgens mij was het hier de hele dag droog...

Mayke: Da's idd niet oud zeg! Onze Aura is 14 jaar geworden, daarna volgde Athena (die kwam uit Duitsland en werd wereldjeugdkampioen) van dik 12 en Honey werd 9. Zij had lymfeklierkanker. Heel jammer, dat was echt mijn maatje. Heb er nog ergens een heel mooie foto van. Tjippie zat in De Meern en werd ook 13 volgens mij. De 'Uit 't Groes'lijn is een heel sterke. :P Die heb ik heel bewust meegemaakt. De meeste Berners die ik kende werden wel plus 10, maar de generatie van Honey begon al meer met kanker te kampen. Persoonlijk vind ik veel Berners tegenwoordig wel aan de stevige kant. Wij hielden ze wat magerder. Bij Athena is de baarmoeder ook verwijderd na het 2e nest. Die had ook baarmoederontsteking. Ze gedijden bij ons het beste op Canexbrokken met bij de rui wat zonnebloemolie voor de vacht. Die haren kan ik over meepraten die vond je jaren later zelfs nog in de goot haha! Maar het zijn fijne honden, dat is helemaal waar. Ook mijn type hond! Bij het raad van beheer voor de kynologie hadden ze een heel stambomenregister wat je online kon raadplegen. Jammergenoeg ligt ie er al even uit.

Cloris: Aha, vandaar dat ik dat niet weet. Zo ver ben ik nog niet geweest. Dank voor de uitleg!
En mooi joh, zo'n vliegende hond!!! En een vliegende wissel. Alles vliegt bij jou! Rijden met wind geeft mij ook altijd wind in het hoofd. Dat is slecht voor mijn concentratie.

Ilona: Wat een stoer paard toch, die chico van jou. Netjes dat ie zich netjes liet beheersen door jou, ondanks de afleiding. Jullie gaan goed!

Suus: Ja, joh, snap het wel, ik slaap af en toe ook zo vast, dat ze een kanon naast me kunnen afschieten. Maar ja, het is weer opgelost toch?

Regine: Ah, Rexona is er ook nog één van de oude stempel dan! Een barok type! Hier hadden we ook zo'n heel kalme altijd blije hond. Een reu en kinderen noemden hem in het bos altijd commisaris Rex. Hij leek er ook echt op. Toen ie 12 was, is ie overleden van ouderdom. Zijn heupen waren ook niet zo sterk. Ik vind dat het wel mooie type herdershond. Die van mijn zwager heeft het nerveuze in de bloedlijn zitten. Er is schijnbaar een reu die dat heel sterk vererft. Mechelse Herders staan ook bekend als nerveus. Beau is wel actief, maar absoluut niet nerveus. ;)

Saida: Ik denk van niet. Toen Frank vroeg of ze op Despi wilde, waren haar eerste woorden: Ja, maar niet in galop! haha. Tommie is een mooi hondje hoor!
Joh, dat filmpje! De politie was te aangeslagen om wat te doen. Ik hoop niet dat ze dat hier zijn als er zo iets gebeurd... pfff. Voor mij geen goede politie-agenten. ;( Hij mocht dan wel wettelijk gezien niet ingrijpen, maar dan nog denk je toch in het belang van levensredden? Het zal je vader met maar zijn! Het is hier in Den Bosch ook een keer gebeurd overigens. Daar is op die manier iemand verdronken in de gracht toen ze te water ging vanuit de parkeergarage. Mensen zijn dan net schapen. Ze gaan met z'n allen staan toekijken. Iedereen wacht tot er iemand wat gaat doen. Ik oordeel maar niet. Heb nog niet in dat schuitje gezeten. Zou niet weten wat ik zou doen.
En uhm, nee, ze staan hier nog niet onder een deken. Wel gaan ze 's avonds naar binnen nu. Ik praat ook veel met paarden.

Cynthia: Regel één in EHBO is toch echt: Eigen veiligheid eerst! Haha, maar ze zullen je wel dankbaar zijn geweest dat jij de redder was. Toch is het des mens om te wachten tot er één iemand iets doet. Iedereen gaat er op staan wachten. Ik zou niet weten wat ik zou doen. Als ik alleen ben, rijd ik altijd door. Vooral in het donker. En idd ga ik ook verder als ik zie dat er voldoende hulp is. Hier op de kruising verleen ik ook wel regelmatig hulp als het nodig is. De overbuum is ook EHBO'er en die is er altijd als de kippen bij. (Hij heet ook nog kiep, dus wat wil je? :+ )

Ilona: Hij heeft er wel van weg ja! Wel vroeg? om nu al te beleren toch? Heeft ie niet een litteken op zijn bil of lijkt dat maar zo?

Eline: Wat fijn dat je zadel weer past!

Wanda: FANTASTISCH!!! Wat heerlijk, dat je Jippe kon rijden zeg. En nu gewoon kalm aan vertrouwen krijgen in elkaar...

Denise: Ja, da's waar ook! Haha, hij is ruin. Soms raak ik het overzicht hier wel eens kwijt. Derde is ook heel mooi!

Saida: Waarom wil je eigenlijk beenbeschermers omdoen dan? Die van ons staan 'bloot' op de trailer en dat gaat al jaren goed. Gaat ze alleen mee op de trailer? Dan zijn ze meestal helemaal niet nodig, naar mijn mening. Ik heb één keer een pony op de trailer gehad met beenbeschermers en die hadden geen nut, toen ze nodig waren. Tot bloedens toe waren de benen, want ze had de beschermers gewoon naar beneden gestampt.

Laura: Die clip had ik nog nooit gezien. Ik heb heel lang moeten wachten voor wij MTV hadden. :o :+ En ja, 5ive ken ik ook!!! mooie jongens... *D Zat even op het verkeerde been, omdat het in één adem met de spicegirls werd vergeleken. Ik dacht dat het een meidengroep was. Noem het maar vervroegde dementie... :o
Hahaha, wat leuk zeg! Een pony drachtig van Hinc. Ga je dekgeld vragen? hahaha. Humor. Wat een kletstantes hè?
Wat heerlijk om zo de bossen in te kunnen zeg!
Dat is een flinke kat zeg! En een mooike ook. Zo'n kat hadden wij vroeger ook. Maar dan 2 maten kleiner.

Mies
http://www.youtube.com/watch?v=IQmtwsNhvi4
Echt niet? Mijn neef was toen in Italië en vond het een belachelijk nummer, bleek het uit Nederland te komen. Het is van de 'Rotterdam Termination Source'
Ja, joh! En Frank kost me qua geld niks! :Y) *D Dat mag ik op een andere manier betalen. Mag jij invullen hoe!
Aaah, een echte lassie!!! Wat een mooie. Ik weet niet wie er toen gekker was?

Debbie: Lekker joh, hobbyen met Xantha. En morgen mag ze naar buiten. Joepie!

Wanda: Ik weet niet beter, dat zo lang je blijft wandelen met je paard er geen deken op hoeft. Ze hebben het niet zo maar koud.

Naatjuh: Wat een dondersteen! Despi zou zo iets nooit doen! Weet je wel zeker dat het een PRE is? Hij heeft meer KWPN streken.. :D En een mooi hondje hoor! Hij oogt idd heel trouw.

Malin: Suevo heeft dezelfde sneb als Sam zeg! Dacht even dat het hem was. Mooi hondje heb je, maar volgens mij heb ik Luna life gezien toch?

Ilona: Wat lekker! Jij hebt echt lekker gereden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:50

Zo nu ego...

Sam had een dagje vrij. Frank had ze net gras bijgegeven en toen vroeg ie mij of ik ze van de wei wilde halen. Sam liet zich mooi niet pakken! Dus ik heel stoïcijns eerst Despi gepakt. Die was het daar natuurlijk ook niet mee eens, maar hij werkte wel mee. Sam zag het gebeuren en ging al nijdig verder met gras eten. Hij liep al te twijfelen. Toen Prince gehaald en lekker getutteld met hem op stal. Ondertussen brak Sam de wei bijna af, want hij staat stijf van de verlatingsangst. Hij is absoluut geen paard, dat alleen op de wei kan staan. Daar heb ik vandaag maar even van geprofiteerd. Nu liet ie zich natuurlijk zo pakken. Haha.
Hij was zeer opgelucht dat ik hem toch kwam halen. :Y)
Het weer is hier te onstuimig en ik had net gedoucht, dus ik dacht, laat het rijden maar zitten...

Mijn schoonpa is druk met zijn K-welsh. Hij is er echt heel gek mee. Gewoon mooi om te zien. We hebben zijn paardje uitbundig op de foto gezet, toen zijn jongste kleinkind Basje er op rond werd gedragen. Gut wat was ie trots! De Welsh is wel te koop zegt ie steeds, maar dan wel hogere prijsklasse. Het is een leuk beestje.

En morgen of maandag ben ik verplicht tot een bezoekje Drunens Ruiterhuis, want ik moet een hoofdstel terugbrengen. Mijn schoonpa had er één gekocht, maar wij hadden er nog één hangen, want die hebben we ooit aangeschaft, toen we Prince nog niet hadden en Sabrina af en toe op Clarissa rondhobbelde. Ze wilde vanmorgen wel ponyrijden, maar spelen kreeg toch de voorkeur, dus vandaag was ook Prince vrij. We dringen het maar niet op hè?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:09

Wenda: mooi binnenkort dus nog meer beestjes bij jou :D ik weet het niet met Flaaf ik wil hem alleen kwijt als hij heeel goed terecht komt. Nu was er vandaag de oude trainer van de club langsgekomen en hij was gelijk verliefd op hem, een aardige vent. Ga er maar eens kijken, het schijnt dat hij een prachtige stal heeft en heel mooie paarden, en er ook goed voor zorgt. Wie weet.. Mijn arme zorgenkindje ;(

Malin: zoo je was mooi net op tijd! Echt hoor, heb je eindelijk een vent zover dat hij het vuilnis buitenzet, gooit hij waardevolle spullen weg... _O-

Cyrina: ooh wat een poepie :) mams ziet er inderdaad iets minder happy uit hehe. Darius is ook half bruin geworden in de zon :)

Ilona: ja hij heeft een heel leuk kleurtje, een donker oog en een licht, en idd een soort van kamelenbont :D lekker je les ging dus goed! Chico wordt een echte man zo he :) vind hem trouwens mooier dan dat paard te koop, hij is zo lekker stevig Chico :)

Saida: ooh ja joh? M'n vriend kwam hem toevallig tegen op internet, schrok er wel van zeg.. Raar filmpje trouwens, dat die mensen gewoon doorrijden, en dat het paard er niet langs rent.. Je filmpje kan ik niet bekijken, hier werkt youtube niet! Maar ze hebben die man dus gewoon laten verdrinken?? Waar gaat het heen met de wereld :( met Rintske gaat het dus goed, laat je haar voorlopig op blote voetjes?

Snowy: haha ja je moet ze er een beetje voorzichtig inleiden he ;) ik was vandaag weer even overenthousiast en hij was het gelijk zat, van 'betrek mij niet in die paarden**** van je', hoewel hij daarna wel kwam kijken trouwens toen ik aan het rijden was op een paard van de club.

Zilfstar: jeeeeej :) grote roze wolk dus :)

Laura: hehe ja het is hier wel behoorlijk anders dan in NL! En ook een paar uur verderop... Gelukkig heeft Hinc verder geen last gehad van het draadje!

Naatjuh: wauw het lijkt mij wel geweldig ook! Ben ook een groot reggae liefhebster 8-) en hier is het ook zo lastig met de paardjes.. Vaak zijn ze na een bepaalde leeftijd gewoon niet meer dik te krijgen, lastig inderdaad ook gebrek aan voedzaam eten voor ze. Zo gelukkig nog net goed gegaan vandaag met Betunero..

Anouk: ja gelukkig is hij er verder gewoon goed onder gebleven, hij is wel nog wat lastig met voetjes geven af en toe maar het gaat steeds beter :) oh jij hebt ook een ruzie in de familie gehad dus... Snap dat dat frustrerend was, heb je met dat paardje net vooruitgang geboekt, wordt hij weer van je 'afgestolen'. Zoo je hebt Sam echt al lang dus :) zo bouw je wel een hele goede band op! Je wilde toen dus ook eigenlijk al een andalusier? Maar misschien was het dus toch het lot dat Sam bij je bleef :) met hem blijft het in ieder geval een uitdaging.. Vandaag kwam trouwens die vent waarvan ik Darius heb gekocht langs, hij wilde Flavio kopen, nou aan hem dus mooi niet... En Kleintje is leuk he! M'n vriend heeft hem gevonden, een stel gasten wilden hem voor hondengevechten gaan gebruiken... Hij was nog piepklein ;( zo zielig! En hihi die Sam, je moet hem dus gewoon zo lokken :P

Flavio was vandaag weer lastig.. Hij hinnikt altijd als ik kom, maar als ik eenmaal naast hem sta moet ik heel erg voorzichtig doen, anders probeert hij gelijk te bijten.. Heb hem niet meer gereden sinds die trap, elke keer is hij zo lastig.. Heb vandaag wel op twee paarden van de club gereden, een had gewoon beweging nodig en de andere moest even rustig worden, het meisje wat erop zat had les maar Apache, het paardje trok zich er weinig van aan, bleef maar steigeren en rondjes draaien in het midden van de bak. Ging wel goed op hem rijden, het is echt een leuk paardje, een jonge berberhengst met een heel leuk karakter. Toen ik net hier in Tunesie was heb ik ook een paar keer een strandrit op hem gereden, echt een leuk ding is het. Verder niet veel bijzonders gebeurd hier, ben gisteren op het strand een beetje verbrand en de vrienden die hier een weekje waren zijn weer vertrokken.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:42

Regine: Tis zeker heerlijk om te doen mennen, zag vandaag op weg naar stal mijn buurman ook weer met zn Fjordje op pad..
Zo leuk he :D Ik merk dat Furia het vooral eng vind dat hij zo weinig kan zien, door die oogkleppen.
Dacht juist dat die dingen ervoor waren het paard te kalmeren?
Jesser: Ach, daar is de middelbare school ook voor, lekker beetje lanterfanten :D T echte leven begint later wel!!
Lekker op Querido gestapt, lekker joh :D

Die dekjes zien er nog best leuk uit bij de Lidl :j
Handig al die musthaves voor een medicijn kistje, moet ik ook maar aanschaffen :j
Wat ik zelf héél handig vind is groene klei, voor wondjes ed.
Nieuwe Boktlogo vind ik echt 10 keer beter!!
En de Mexicaanse griep... Wat een onzin!! Tenzij je heel oud of heel jong of heel ziek bent, als je gewoon gezond bent no worries.
Het is inderdaad een vrij normaal griepje..
Ik heb vandaag toevallig iemand gesproken die een week terug de Mezicaanse griep had, hele hoge koorts enzo, maar niemand in haar omgeving heeft t gekregen verder.

Laura: eng van dat draadje, brrr! En ook niet leuk van die weides, zo naar gezicht als een paard in paniek raakt en begint te trekken..
Mies: Leuk naar het strand!! Jouw kat is ook zo stoer :D Dat probleem heb ik precies hetzelfde met de jambette, vind dat echt lastig.
Joris!! Ook zo'n prachtig mannetje!
* zoekt ondertussen een plaatje op van Scott hoe die er nu uitziet, is wel nieuwsgierig*

Afbeelding

uhhh... Vond ik m zo toch leuker :=

Afbeelding
Saida: Leuke foto's van jou&Rints, idd herkenbaar :D
Kelly: Heerlijk he je paardje lekker mooi maken, vooral als het zo'n prachtig eindresultaat geeft :D
Lekker dat je toch lekker hebt gereden op de schommelstoel haha.
Denise: leuk foto's van Heike! Je bent de dagen zeker aan het tellen tot ie weer lekker op zn vertrouwde plekkie staat?
Veel plezier met de bbq..!

Héérlijk al die foto's van die katten en honden! Wat een práchtige katten heb jij Cynthia!

Jongens wat een weer := Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is, maar hier is het gewoon eng.
Zaten net in de auto, wegen stonden zowat blank! Doodseng daar langs t kanaal.. Mn vriend werkt vanavond op Jazz&Sail, denk dat er geen hond komt, ik blijf lekker thuis vanavond :D
Wel net mijn staleigenaresse gesmst (Furia staat in principe 24u buiten, tenzij het weer heel slecht wordt), of zijn groepje op het land blijft.
Zou t eigenlijk wel prettig vinden als hij nu naar binnen gaat... := Heeft wel een regendekje op hoor.
Hmm, ze blijven buiten.. Had vanmiddag al een naar gevoel, dat ik dacht ik laat m lekker binnen staan.
Altijd naar je gevoel luisteren dus! Yes krijg weer een smsje binnen dochter van staleigenaresse haalt m voor me binnen!
Helemaal happy slaap ik weer geruster :D Wat een lieve mensen toch :+:

Ik ben blijkbaar echt een leek, maar wat is Reiki? Zelfde als magnetiseren of..?

Yenneke: Balen van je huidige baan, maar ja, misschien ligt er wel iets veel leukers voor je te wachten!
Anouk: Een topic van 2 jaar terug, Furia als 4 jarig jonkie (en ik als hoogblondine :D ):
[RT-HAW] Furia de veelzijdige anda @ beginnend mennen!
Schrikken was inderdaad puur eenmalig, zo'n heftige reactie is ook eigenlijk niets voor m. Maar, t blijven paarden ;)
Spannend weer wedstrijd met Sam! L1 zo te lezen in je onderschrift?
Jellie: Sneu voor je nichtje, hopelijk is alles in orde en hoeft ze niet meer naar het ziekenhuis :(:)
Iloon: Als Chic t goed doet, is een halfuurtje bak toch meer dan genoeg, lekker hoor nog even naar buiten!
Natalia: Mooie foto van Garbosa!
Bedouin: Sterkte met je paardje.
Sanne:Fijn dat de puppy het goed maakt, wel balen dat het niet op de normale/natuurlijk weg kon maar helaas.. Ssst, klop t nou maar af dat Igneo niet meer hoest. ;) Balen van Igneo, maar heb paarden vaker een schuiver zien maken met hun kont en dan valt t meestal wel mee :j
Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Aaah lekker shoppen, wil ik ook! Helaas geen geld :n
Mayke: Daar ben ik het helemaal met je mee eens. Vind het dan ook echt de verantwoording van touristen om niet op ondervoedde/slecht uitziende paarden te gaan zitten!!!
Net als de arme kermispony's... En dit is allemaal aan ons te denken, de touristen en de mensen van wie hun kindje wel even paardje mag rijden.
Zo sneu. En idd het inspelen op de gevoeligheid van de touristen.. Eigenlijk zou je moeten zeggen, weet je wat, ipv geld betaal ik je voor het ritje wel in paardenvoer.
Weet je zeker dat die paarden een maand lang kunnen weten toch?

Dekens: Ik heb Furia toen ie laatst begon met hoesten een regendekje op. Gaat nu eigenlijk ook niet meer af tenzij het erg warm wordt.
Zilfstar: Je kan hem bloot laten staan. Echter wel op letten, als je paard koud aanvoelt/het koud lijkt te hebben toch evt een dun dekje op.
Vind zelf aan geen dekens wel wat nadelen zitten, die lange vacht, een kwartiertje rijden is dan in de winter wel maximaal, tenzij je een mooi solarium hebt, maar goed, dan kan je alsnog niet echt aan het werk.
Spieren zijn dan ook koud voor het trainen.
Ik gebruik mijn dekens als volgt: Eerst beginnen met een regendek bij slecht weer.
Als ik merk dat hij iets langer in zn vacht zit, meestal zeker wel begin oktober, de 200 gr staldeken onder de regendeken.
Dan, wanneer het écht koud word, mn 350 gram (echt een heerlijke deken) erop, meestal december/januari.
Vorig jaar was hij geschoren (doe ik dit jaar waarsch niet), toen krijg hij de 200 gram onder de 350, dus totaal 550.
Als het echt héél koud was, en dat was het af en toe wel afgel winter, dan er ook nog een fleecedekje onder.
De sportpaarden op de dressuurstal waar ik werkte stonden s winters onder minimaal 5 denkens, maar das het andere extreme.
200 grams is meestal wel voldoende, je kan ook niet opeens 350 gram opleggen, moet je opbouwen.

Dus, dan kom ik op 4 dekens uit: Fleecedeken, regendeken, 1e warme dek, 2e warme dek.
Dan natuurlijk de nier/inrijdekens... Als je paard onder dekens staat en alleen beschikking hebt over een buitenbak zeer raadzaam.

Karina: Heerlijke foto's van je border collie, vind het zulke pracht beesten.
Helaas als we in de toekomst een hond nemen, wordt het er denk ik geen. Mijn vriend was nogal bang voor honden, dus vind ik de border collie niet het meest geschikt.
Evt dat we dan voor een Friese stabij gaan (hebben toch een iets vriendelijker uiterlijk, wel handig voor mn vriend :+ )
Regine: Ach, nog zo'n pracht hond! Ik ben echt een grote honden mens, (duitse) Herders, witte herders vind ik ook heel gaaf, border collie's, golden retrievers.
Saida: Voor de Jackies maak ik een uitzondering, dat zijn toch echt mijn favoriete kleine hondjes :j En Tommie is zo mooooi!
Jellie: Nou oke voor die van jou ook een uitzondering, wat een geniale foto!!

Furia's zwilwratten blijven altijd behoorlijk netjes, af en toe krab ik er wat af (ben echt zo'n peuter mens, heb een sterke behoefte om korstjes ed altijd open/weg te krabben zodat de huid er weer gaaf uit ziet..).

Kelly: Benieuwd naar je shirt! Mn vriend zei vanmiddag ook, hier hadden we foto's van moeten maken, voor op Bokt.
Haha, hij wordt altijd een beetje gek van Bokt, altijd bokt bokt bokt zegt ied :P
Martine: Aah joh hondje is ook schattig, wat een puppylook nog. Zit iets bull-achtigs in?
Anouk: Ik smelt gewoon bij de foto van jouw hond :+:
Bedouin: Ach, die hond is ook een droppie!

IK WIL EEN HOND :') Ik hou zo van die beesten..

Malin: :oo Zo dat was schrikken van je deken!!! Ooh dan had je echt gebaald zeg, gelukkie dat je t op tijd doorhad!
Cyrina: Echt een mooie hengstennekkie dat kleintje al! Leuk die foto's van die giraffes :D
Gabriela: Wooow wat een foto, prachtig!
Iloon: Ik heb altijd van die vlagen dat ik aan VD ga. Moet het eigenlijk fanatieker doen..
Heeft idd wat van Chico weg :D Super dat je les zo geweldig ging!
Beda: Zo helemaal les met oortje, luxe hoor! Had ik ook af en toe in Belgie haha. Gelukkig dat de koning goed in zn bloed zit haha, alweer 16!
Zilfstar: SUper, lekker gereden! IS Jippi nog groen eigenlijk?
Gave foto van je vliegende doggie.
Eline: Denk dat je mij bedoelt met "Jasmijn", Furia heeft namelijk n spier geblesseerd met het inspannen :D
Geen rare fout hoor, we zijn tweelingzusje haha :D Gaat inmiddels wat beter voor zove rik kan voelen zien, maar hou de training nu gewoon op stap draf.
Na de galop gaat hij raar lopen, t lijkt alsof hij dan die spier dus extra belast.
Laura: Leuke foto ga zo je topic bekijken!
Debby: lekker met Xantha bezig geweest dus, heerlijk!
Natalia: Jouw hondje is ook echt te schattig, dat koppie!
Frank: Lekker droog :') Alleen maar bij Chico hahaha!
Op buienradar viel te zien dat de gigantisch buien nu jullie kant op komen.
En tis een hoop regen hoor wat er uitvalt!!
Martine: :(:) Balen dat Flavio zo'n pittig karakter heeft.. Hopelijk gaat hij je toch weer helemaal vertrouwen.

Hé hé. Ik weet niet hoe lang ik over het bijreageren heb gedaan, nou eigenlijk wel, zo'n bijna 2 uur maar ben een beetje traag/moe.
Deze week dus de eerste week aan de universiteit. Wordt meteen een hoop van je verwacht! Daarnaast nog werk en Furia, dus behoorlijk pittig..

Heb dus ook niet echt energie om te rijden ofzo.
Vandaag weer lekker gevd't.
Targetten is echt leuk, hij volgt me de hele bak door. Zo ook een begin met het compliment gemaakt, echt nog een beginnetje hoor, maar dat snapte hij goed!
Daarnaast weer bezig geweest met het kusje, de jambette (moeilijk, iemand tips please??), en het pakken.
Vooral de voerschep blijft hij erg leuk vinden :D Wilt ie dan ook niet meer loslaten. En ook een skippybal geprobeerd, deed ie wel maar met minder enthousiasme.
Mijn vriend raakte er ook helemaal enthousiast door, begon op een gegeven moment te pas en te onpas "touch" te roepen haha.
Toen maar even uitgelegd dat we dat wel even moet overleggen, zodat ik het clicken goed kan timen.
Op een gegeven moment duwde Furia mn vriend omver (af en toe echt een lompe hork, Furia dan), maar mn vriend is ook nog n beetje bang dus die pikt dat dan gewoon.
Hij is niet zo'n bazig type :D Moet ie nog maar leren!

Iemand nog meer leuke/makkelijke dingen voor VD?
Daniele Deel jij nou eens wat unieke tips met ons, koningin van de VD??!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:54

Martine: Groot gelijk, die zou mijn paard dood nog niet krijgen! brrr, wat een kreep!
en mijn vorige paardje was een 8 jarige ruin die al M-dressuur was. Een erg leuk beest. Hij had alleen schrik van hoog gras. Dan ging ie met 4 benen de lucht in. Mijn moeder is er zo een keer flink afgevallen en toen werd ie van mij. Mijn moeder klikte totaal niet met hem. Idd zie ik het ook maar zo. Mijn Pre komt nog! Sam is een enorme uitdaging. Met dank aan hem heb ik veel geleerd over paardengedrag en rijtechnisch heb ik enorm geleerd van hem.

Madelief: Goh, wat lijkt ie daar op Despi! Ja, idd al veel voorwerk! Mooi topic!
Haha, niet alle mannen worden knap naarmate ze ouder worden... :D
Wij rijden idd L1. Hopelijk eindelijk weer eens mét winstpunt.. :P Ik rijd al even L1. :o
En we moesten een naam bedenken voor haar en ik kon maar één naam bedenken Beau. Dat betekent mooi. En dat is ze!
Haha, ja ik sta ook altijd te malen bij Liesbeth: "Uhm, wat kunnen we nog meer met hem doen?" Liesbeth ging ook nog rennen met Despi en dan onverwacht stoppen en hopen dat ie op tijd stilstaat. Dat doet ie heel erg goed. Verder zijn we begonnen met het compliment. Ik moet alleen nog wortels halen. Dat is lang en dan gaan ze dieper buigen. En Jambette, pff, bij Frank wilde het ook niet vlotten, maar ineens had des hem door en nu gaat het als vanzelf! Zo volgens mij heb je een nieuw record bijreageren!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:02

Oohja tis best wel lang he... Ziet het nu pas haha :=
Ben alleen gesloopt! Maar vriendlief is er niet, dus helemaal even wennen, zal nog wel even wakker zijn. Gelukkig wel zijn laptoppie, dus lekker online in bed :D Hoop dat Furia het ook ineens doorheeft.
Hij kan er zo driftig van worden, dan gaat hij stampen. Lijkt wel alsof hij het niet echt leuk vindt. Rest blijf ie enthousiaster bij..

Edit: Anouk, nog even mooi vergelijkingsmateriaal:

Furia ruim een jaar terug:

Afbeelding

En Furia nu :

Afbeelding

Roep ook altijd dat ik Des wat van Fuur weg vindt hebben! OOk het karakter volgens mij, allebei van die heerlijke makkelijke beestjes..

En jongens, ik blijf zo blij met deze foto he:

Afbeelding

Hebben hard voor dat scharen moeten werken! Ben wel benieuwd naar rijtechnische meningen hierover, liefst wel lief wijken is dus iets wat nig niet bevestigd is. Ben vooral blij dat ik kijk waar ik heenga haha, doe heel hard me best dat te verbeteren!

Deze foto had ik nog niet laten zien, best sfeervol toch?

Afbeelding

Deze ook nog niet, toch ook best leuk:

Afbeelding