Laura: dat eerste nummer heeft tot een tijdje terug nog op mn mp3 gestaan... heel vrolijk en blijft lekker hangen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

het is kermis in de stad!!!!! Ik gelukkig!

Mies_Apollo schreef:wanda: Heb je het er nog met de smid over gehad hoe je de volgende keer de scheur kan voorkomen?
En als jij geen deken wilt hoef je dat niet te doen, een paard kan zich prima zelf redden. Encanto heeft ook altijd 's winters onder een deken gestaan maar nu we niet meer intensief trainen heeft hij vorige winter prima zonder gestaan, enkel in de hele koude periode kreeg hij kort een staldeken.
leuk dat je weer kon rijden! Ik vind het wel grappig om te lezen dat je heel voorzichtig opstapt maar vervolgens wel aansingeld en je beugels doet terwijl je erop zit
.
) Scheelt dat ie natuurlijk daarvoor 20 minuten aan de longe gelopen had
. En ja het aansingelen voor ik hem in draf ging zetten vond ik wel even heel erg noodzakelijk. Hihi. Moest wel even moed verzamelen voor draf en heb ook echt even nagedacht over de galop. Maar ik had zoiets van: NU gewoon DOEN! Dan ben je er helemaal doorheen, door die bibbers (echt angst was het niet, meer spanning). Ben heel blij dat ik dat allemaal gedaan heb.
We hebben eergisteren Garbosa nog 1x behandelt met gek spul voor mok/mijt voor de zekerheid
)

dat op straat heeft geleefd

Nouja, het zal wel hihi, maar vind het paard wel leuk
!
!
. Fijn dat Atlas weer beter gaat nu!
. HAhahaha nog even
. Gelukkig was je er zelf bij! En wat super dat ie zo braaf is. Leuk om te lezen ook. Goede combi jullie!
Mooie foto, topic kijk ik later..
. Lekker beest is dat ook he! Fijn rijden zo
. En Joris, das gewoon een grote schat
!
. Even het luie zweet eruit hihi! En leuk, op buitenrit! Ga jij mee als fotografe?
Zooo lief!
. Stinkie is het hahaha! Lief hondje!
! Voelde goeed! Ook nog met van hand veranderen door kleine achtjes bezig geweest (stap en draf), ook daar moet hij constant nagevelijk bleven en dus niet een cm 'tegen de hand' komen. Heel veel basis voorlopig, maar daar heb je later ook heel veel aan. Ik heb heerlijk gereden!
En bij Chico stond het schuim tussen de billen hahaha!
.
. Helaas zie ik mezelf nergens tussen maar dat geeft niet hij blijft erg gaaf.
Dus toen begon ik tegen mijn schoonpa dat ik toch wel heel graag weer een eigen paardje wilde. Hij bleek al geboden te hebben op mijn oude paardje, maar mijn ouders gunden het me niet. (Dat vertelde hij veel later pas!) Dit zei ik op donderdag. Op vrijdag stonden we bij iemand die een heel mooie vos met heel bijzondere gangen had. Ik heb niks met vossen en deze sprak me helemaal niet aan. De gangen vielen ook tegen. En hij wilde heel veel geld hebben, terwijl de röntgenfoto's niet goed waren. Wat ik dan wilde? Een Andalusiër! Maar die kwam er niet in bij hem, dus ik: ruin, L1-dressuur, liefst donkerbruin en een jaar of 6 oud. Maandag kwam ik uit mijn werk en toen moesten we 's avonds bij een andere handelaar een anderhalf jarige donkerbruine ruin laden. Een heel onzeker paardje stond daar. Net geruind en verhuisd. Mijn schoonpa kocht hem voor de opfok, maar eigenlijk ook omdat ie er op rekende dat wij er wel blij mee zouden zijn en hem over zouden nemen! Haha. Hij heette Samaranch en toen ik hem de volgende morgen bekeek en de papieren kreeg en al die keur en prestatie zag staan, dacht ik: "wow!" In oktober is het al weer 9 jaar geleden.
We hebben moeten wennen aan elkaar, ik heb nog nooit een paardje echt helemaal zien groeien naar het moment dat er een zadel op ging en ik vind het dan weer een nadeel dat je dan ook ziet wat een paard allemaal kan doen. Sam heeft ook een 4 tal keren op marktplaats gestaan hoor, dat ik het helemaal niet meer zag zitten. Je ziet dan wel dat het echt een gunst is van zo'n dier dat je er op mag zitten. Maar hij is zoo aanhankelijk en ook met beleren (dat heb ik uitbesteed) was ie altijd blij me te zien, dus de liefde zit heel, heel diep! Heel verhaal, maar dat is zijn geschiedenis.
Bij Jackies heb je dat ook. Daar is er de Australische lijn en de Engelse lijn. Die van mij zijn Engels, maar ze willen de Australische...
Ja, de hond is onze 4-jarige Mechelse Herder. Ik vind het ook wel een plaatje van een hond. Mooi gebouwd is ze ook. Zij is er voor de waak. Ik heb dus ook nog 2 Jackies, maar die zijn voor de sier. De oudste kon verdienstelijk muizen vangen.
Sam had er zo één en die heeft ie eens niet gesloopt. Daar is ie mee blijven hangen aan de poort van de bak, toen ze hem wilden losgooien. Ze hadden de poort niet goed opengedaan en hem slordig losgelaten. Hij kon er dus niks aan doen!
Heeft daarna weer maanden geduurd, voor ie weer rustig was met deken omdoen. Nu heeft ie een tweedehandsje. Een degelijke, maar die zit al 2 jaar in het plastic, want zijn pension was lekker warm, dus de deken had ik niet nodig. Wij zijn niet zo dekenachtig. Despi kreeg afgelopen winter ook nauwelijks vacht en heeft niet eens een deken!
Die heb ik heel bewust meegemaakt. De meeste Berners die ik kende werden wel plus 10, maar de generatie van Honey begon al meer met kanker te kampen. Persoonlijk vind ik veel Berners tegenwoordig wel aan de stevige kant. Wij hielden ze wat magerder. Bij Athena is de baarmoeder ook verwijderd na het 2e nest. Die had ook baarmoederontsteking. Ze gedijden bij ons het beste op Canexbrokken met bij de rui wat zonnebloemolie voor de vacht. Die haren kan ik over meepraten die vond je jaren later zelfs nog in de goot haha! Maar het zijn fijne honden, dat is helemaal waar. Ook mijn type hond! Bij het raad van beheer voor de kynologie hadden ze een heel stambomenregister wat je online kon raadplegen. Jammergenoeg ligt ie er al even uit.
Hij mocht dan wel wettelijk gezien niet ingrijpen, maar dan nog denk je toch in het belang van levensredden? Het zal je vader met maar zijn! Het is hier in Den Bosch ook een keer gebeurd overigens. Daar is op die manier iemand verdronken in de gracht toen ze te water ging vanuit de parkeergarage. Mensen zijn dan net schapen. Ze gaan met z'n allen staan toekijken. Iedereen wacht tot er iemand wat gaat doen. Ik oordeel maar niet. Heb nog niet in dat schuitje gezeten. Zou niet weten wat ik zou doen.
)
En ja, 5ive ken ik ook!!! mooie jongens...
Zat even op het verkeerde been, omdat het in één adem met de spicegirls werd vergeleken. Ik dacht dat het een meidengroep was. Noem het maar vervroegde dementie...
Dat mag ik op een andere manier betalen. Mag jij invullen hoe!
En een mooi hondje hoor! Hij oogt idd heel trouw.
ik weet het niet met Flaaf ik wil hem alleen kwijt als hij heeel goed terecht komt. Nu was er vandaag de oude trainer van de club langsgekomen en hij was gelijk verliefd op hem, een aardige vent. Ga er maar eens kijken, het schijnt dat hij een prachtige stal heeft en heel mooie paarden, en er ook goed voor zorgt. Wie weet.. Mijn arme zorgenkindje
mams ziet er inderdaad iets minder happy uit hehe. Darius is ook half bruin geworden in de zon 
lekker je les ging dus goed! Chico wordt een echte man zo he
vind hem trouwens mooier dan dat paard te koop, hij is zo lekker stevig Chico 
met Rintske gaat het dus goed, laat je haar voorlopig op blote voetjes?
ik was vandaag weer even overenthousiast en hij was het gelijk zat, van 'betrek mij niet in die paarden**** van je', hoewel hij daarna wel kwam kijken trouwens toen ik aan het rijden was op een paard van de club.
grote roze wolk dus
en hier is het ook zo lastig met de paardjes.. Vaak zijn ze na een bepaalde leeftijd gewoon niet meer dik te krijgen, lastig inderdaad ook gebrek aan voedzaam eten voor ze. Zo gelukkig nog net goed gegaan vandaag met Betunero..
oh jij hebt ook een ruzie in de familie gehad dus... Snap dat dat frustrerend was, heb je met dat paardje net vooruitgang geboekt, wordt hij weer van je 'afgestolen'. Zoo je hebt Sam echt al lang dus
zo bouw je wel een hele goede band op! Je wilde toen dus ook eigenlijk al een andalusier? Maar misschien was het dus toch het lot dat Sam bij je bleef
met hem blijft het in ieder geval een uitdaging.. Vandaag kwam trouwens die vent waarvan ik Darius heb gekocht langs, hij wilde Flavio kopen, nou aan hem dus mooi niet... En Kleintje is leuk he! M'n vriend heeft hem gevonden, een stel gasten wilden hem voor hondengevechten gaan gebruiken... Hij was nog piepklein
zo zielig! En hihi die Sam, je moet hem dus gewoon zo lokken 
Ik merk dat Furia het vooral eng vind dat hij zo weinig kan zien, door die oogkleppen.
T echte leven begint later wel!!

Dat probleem heb ik precies hetzelfde met de jambette, vind dat echt lastig.

Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is, maar hier is het gewoon eng. 
Heeft wel een regendekje op hoor.
Wat een lieve mensen toch 
):

Balen van Igneo, maar heb paarden vaker een schuiver zien maken met hun kont en dan valt t meestal wel mee 

)
En Tommie is zo mooooi!

Ik hou zo van die beesten..
Zo dat was schrikken van je deken!!! Ooh dan had je echt gebaald zeg, gelukkie dat je t op tijd doorhad!
Super dat je les zo geweldig ging!
Gaat inmiddels wat beter voor zove rik kan voelen zien, maar hou de training nu gewoon op stap draf.
Alleen maar bij Chico hahaha!
Balen dat Flavio zo'n pittig karakter heeft.. Hopelijk gaat hij je toch weer helemaal vertrouwen.
Wilt ie dan ook niet meer loslaten. En ook een skippybal geprobeerd, deed ie wel maar met minder enthousiasme.
Moet ie nog maar leren!
Ik rijd al even L1.

Hoop dat Furia het ook ineens doorheeft.