[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:47

Michelle: Volgens mij zijn jij en Shannon op de goede weg en ik denk dat lekker tutten daar ook wel bij helpt, dan kunnen jullie een goede band opbouwen.
De rijfoto's zien er ook al een stuk ontspannender uit, denk er wel om dat je recht op blijft zitten Knipoog

Malin: Was het gezellig met Evelien?

Ilona: Ik word inmiddels gek van de spanning, in mijn hoofd heb ik steeds dat de kleine 13 augustus wordt geboren en dat het een bruine merrie zal zijn... Het is nog even afwachten of ik gelijk heb. Maar voor mijn gevoel kruipen de weken echt voor bij! Ik wil gewoon zo graag dat het zover is! Ik heb ook al allemaal namen verzonnen enzo, dus ik ben er helemaal klaar voor!
Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Frank: Leuke foto's. Ben je alleen zondag heen geweest?

Saida: Je bent lekker met Rintske aan het oefenen zo te lezen! Ik ben benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen!

Aline: Jammer dat de keuring niet verliep zoals je gehoopt had, volgende keer toch maar zelf gaan lopen met haar. Gaan jullie haar nog een keertje voorbrengen? En heeft ze wel goed gescoord op exterieur?

Lisenka: Je hebt dus een succesje geboekt op de keuring Haha! Netjes een 4de plek en uiteindelijk 6de!

Vandaag weer op Tibi gereden en hij liep wel redelijk, het duurt altijd zolang voordat hij ontspannen is in zijn mond, de eerste 20/30 minuten loopt hij altijd onwijs te trekken. Veel overgangen rijden helpt niet, hij wordt dan alleen wat vlugger voor het been. Vaak doet een galopje hem wel goed, maar ik wil graag dat het ook anders kan, want ik wil hem graag ook over zijn rug laten lopen als ik warm stap en draaf. Heeft iemand tips?
Verder baal ik er steeds meer van dat er voorgaande jaren met lessen niet wat meer op mijn tenen/benen is gelet.., want ik zag laatst foto's van mij en Goldy in 2002 en daar liggen mijn benen zo mooi.. Het moet dus wel kunnen. Helaas past het zadel van Lisa niet heel goed voor mij dus ik het erg lastig om mijn knieen goed aan te leggen. Heeft iemand hiervoor ook nog tips?

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:11

Sanne; Spannend hoor!! Haha! Ik vind het ook altijd leuk om te fantaseren over een eigen paard Tong uitsteken Maar die van jou komt toch echt steeds dichterbij! Pling Leuk dat je ook al namen hebt! Een tip voor zn mond heb ik nu even niet, maar over je beugels kan je dit misschien proberen: een touwtje/riempje om je beugel heen aan je singel. Dan blijven je benen in een gedwongen houding en kan je nog moeilijk heen en weer gaan zeg maar Lachen Probeer het eens!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:02

DinkeyGirl schreef:
Haha het wordt nog een drukke boel, Lobke en ik gaan ook nog eens meeten met de paarden en het was ook de bedoeling dat ik met Suev richting Cloor, Piep en Elvis ga Cool

goh heb jij toch wat streepjes voor zeg

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:13

Saida :
Dat zal vast wel aardig eindtje hier vandaan zijn ofniet?
Ik woon namelijk by leiden Knipoog
Ik wil haar niet kwijt mahja ik kan het gewoon niet. Het zal fijn ze als ze naar iemand gaat waar ik weet dat ze het goed krijgt. Aangezien ze toch al 21 is.
Maargoed dr leeftijd zegt niks want ze is nog gek genoeg Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:38

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:14

Ilona gefeliciteerd meis Kusje

Nameless: wat een super leuke hond. vind ze zoo gaaf he Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:14

Aline: Het lijkt me inderdaad ook niet goed als je niet trots op je beestjes bent. Gewoon volgend jaar weer proberen, het is zo'n momentopname. Als hij het minder had gedaan was ik eveneens trots geweest.

Ilona: Je mag Halley best zien, maar niet doodknuffelen hoor. Jouw eigen paardje komt ook heus wel. Gefeliciteerd met je diploma.

Sanne: Leuk he, dat wachten. Nee hoor, ik plaag je maar. Ik weet wat het is en dit wordt dan ook nog eens je eerste eigen paardje. Is natuurlijk wel gaaf dat je je paardje al direct meemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:17

Ik lees voorlopig voornamelijk mee denk ik om van iedereen even erachter te komen hoe en wat, want jullie zijn stiekem nog met best veel Nagelbijten / Gniffelen

Maar Sanne haar veulen is dus op komst?
Spannend hoor Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:21

nou meiden ik heb voorlopig ff geen internet me pc wordt ff nagekeken dus ben ik hem ff kwijt
hopen dat hij snel weer klaar is mis het forum nu al echt afkicken voor mij hoor
nu zeker omdat celine op ponykamp is en john weer weg is voor zijn werk pfffffffff en ikke maar niks doen hahahah tsjillert blij nu ben ik nog langer bij hem joeppieeeeeeeee dat is weer een plus punt
groetjes peet tot snel hoop ik

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:25

Robijntjah schreef:
Maar Sanne haar veulen is dus op komst?
Spannend hoor Haha!

Ik moet nog ongeveer 5 weken wachten Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:31

Kom even uit de meeleesmodus Clown Vond het gisteren erg leuk en gezellig op de keuring mensen! En weer mooooooie paarden gezien!!! Iedereen nog van harte gefeliciteerd met de geboekte successen!!! Ik heb nou al weer zin in volgend jaar Clown

Enneh, voor de geinteresseerden, heb er weer foto's opgezet Lachen [GVL-ITP] Jauke VD, weer kleine nieuwe dingetjes :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:47

Keuring klinkt in ieder geval als goed geslaagd als ik dat hier zo lees! Knipoog
leuk!

ik heb verder weinig te melden (of eigenlijk wel heel veel, maar dat komt nog wel...), druk met laatste loodjes voor de vakantie... Cool

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:28

ben ik ook weer eens.
De paarden waren niet allemaal groot hoor, maar er liepen er idd wel een paar flinkerds tussen. Persoonlijk vind ik dat niet zo mooi bij iberische paarden.
Banditto: tja die gedachten had ik ook van de bokkers haha. volgens mij heb ik je wel gezien, je foto in je profiel komt ineens als een bekend gezicht over. Heb er amable ontmoet, en natuurlijk Lisenka, verder niemand.
Ilona: gefeliciflapstaart!! en halley is echt een prachtbeest in t eggie hoor, geloof me.
Aline: volgende keer beter, je hebt in elk geval genoten van een fijn weekend met ook nog eens mooi weer.
Esss: ik mistte je al haha. succes a.s. weekend! laat ze een poepie ruiken
Robijntjah welkom hier. Ja het is een drukke boel en het zal niet meevallen om iedereen te leren kennen.
Petra: oeioei, maar hopen dat je pc rap terug is, anders heb je wat te doen volgende week.
Amable: moooooie foto's! lekker ontspannen en vrijwillig. we hadden het gister nog over mijn Samaranch dat die daarvoor wel of niet geschikt zou zijn, toch denk ik nog steeds dat hij daarvoor veel te vurig/ ongedurig is. Ondanks dat jij zegt dat alles is te leren. Bij hem is het echt zo van wat de boer niet kent dat vreet ie niet. alles wat nieuw is, is paardenvleesetend....

zo, dat was het voor vandaag in dit topic, ga ook vroeg slapen omdat ik vanochtend al om kwart voor 5 naast me bed stond. en vanavond pas om 8 uur klaar. Boos!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:52

Daan het ziet er weer geweldig uit. gewoon super Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:09

heb eigenlijk een vraagje ?:o
hoe kan ik het beste beginnen om janske de spaanse pas aan te leren.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:13

ik ga morgen janske weer rijden sinds twee weken.
heb haar een weekje vakantie gegeven en ook even voor mezelf en daarna 1 weekje longeren aan de dubbele longe. ben benieuwd morgen. ga het rusig oppakken en begin lekker met laag stappen links en rechts om en als dat goed gaat nog een drafje.

trusten iedereen Doei, doei

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:17

Iedereen bedankt voor de felicitaties Haha! . Ben er wel blij mee! Lachen stiekem ook weer niet, want nu begint het echte leven Nagelbijten / Gniffelen

Fanny; Je kunt wel op Amable haar site kijken, die heeft het allemaal mooi omschreven Lachen

Lisenka; hihi, doodknuffelen zou zonde zijn!! Dat doe ik niet hoor Tong uitsteken . Maar even staan kwijlen voor de stal kan toch geen kwaad?! Haha!

Amable; ik zal snel eens kijken naar je foto's! Lachen

Robijntje: Haha, lastig he, al die namen en verhalen, moeilijk plaatsen. Maar komt vanzelf wel Knipoog

Ellis; Lekker op vakantie? Haha! Waar gaat de reis naar toe?

Sanne; Leuk hoor die actie! Pling Woon alleen een beetje ver weg.. Nagelbijten / Gniffelen

Peet; Ojee Knipoog Dat word zeker afkicken dan. Nouja, je hebt Tjillert nog Clown

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:40

Ilona: Kwijlen mag hoor, dat doet hij ook als er een hengstige merrie voor zijn neus staat.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:52

FLAMON: veel succes, na een vakantie ijn ze vaak weer zofijn, lekker hun hoofd leeg.

ik heb gisteren voor de 2 e keer les gehad met sire bij ingeborg.
ze wist niet wat ze zag, vorige week kon hij echt niet in galop gaan en blijven zonder onwijs aanmoedigen enz,
vorige week was alles spannend en liep hij echt niet zoals hij thuisloopt. gister was alles gewoon ok, kon echt gewoon net zo ijden als thuis. GEWELDIG wat een toppaard..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:04

frankiej schreef:
Amable: moooooie foto's! lekker ontspannen en vrijwillig. we hadden het gister nog over mijn Samaranch dat die daarvoor wel of niet geschikt zou zijn, toch denk ik nog steeds dat hij daarvoor veel te vurig/ ongedurig is. Ondanks dat jij zegt dat alles is te leren. Bij hem is het echt zo van wat de boer niet kent dat vreet ie niet. alles wat nieuw is, is paardenvleesetend....

Ik geef ondertussen 2 jaar les en heb ook probleempaarden op Balingehof geclickerd. Ik heb zo onwijs veel paarden in handen gehad dat ik met zekerheid durf te beweren dat ook die van jullie eea bij te brengen is Knipoog En misschien niet het hele repetoire, maar iig een heel aantal oefeningen. Het leuke van clickertraining is dat je het paard geconcentreerder, opener, en geinteresseerder maakt. Hij mag zelf raadsels oplossen en wordt beloont als 'ie het goed doet. En dat is leuk! Ik heb met een hengst gewerkt waar de concentratieboog begon met ong een halve sec. Na 2 weken konden we een kwartier aan 1 stuk clickeren zonder dat hij afgeleid raakte. Een 5 jarige hengst die zo gesloten was dat hij stilstaand in de bak niet eens opkeek als er een merrie langs kwam, die eigenlijk nergens meer op reageerde. Na 2 dagen clickeren kwam hij al uitzichzelf kusjes geven en zocht contact. Maar ook gewoon die blije, vrolijke paarden worden blij van clickeren. Ze worden iets rustiger en happy gedrag wordt in banen geleid, waardoor het veiliger werken is.

Dus ik blijf erbij, ieder paard kan het leren Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:52

Frankiej, ik wou net zeggen! Veerle is ook zo'n ongeduldig paard, en ik was ook bang dat ze er helemaal niets aan zou vinden!

Maar ze doet het super! Natuurlijk heeft ze wel eens geen zin, maar dan is het aan mij om op het juiste moment te stoppen....
Dat is echt het enige verschil wat ik zie met Jauke en Veerle (staan bij elkaar op stal Knipoog ) , Jauke doet het echt graag, en Veerle af en toe wel, maar soms heeft ze er gewoon echt geen behoefte aan!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:36

Nameless: Gaat dus lekker met Sire.

Daniëlle: Supergave oefeningen zeg. Knap van jullie. Jammer dat ik je zondag niet wat langer gesproken heb. Kom jou (met of zonder Jauke) vast wel weer tegen.

Robijntjah: Leuk dat je bij Daniëlle op stal staat. Kan je mooi wat oefeningetjes leren.

Lees net dat het Spaanse dressuurteam voor de OS uit slechts 1 PRE bestaat. Ik vind dat toch wel heel jammer. Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar toch ......

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:54

Lisenka schreef:
Lees net dat het Spaanse dressuurteam voor de OS uit slechts 1 PRE bestaat. Ik vind dat toch wel heel jammer. Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar toch ......

Dat vind ik ook jammer, ik vind het altijd erg leuk om te zien als er een PRE mee doet Ja Ik blijf ze toch mooier vinden dan al die sportpaarden die er lopen.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:24

hoi hoi Doei!

ben al weer tijdje terug van het rijden. maar hoe kon het ook anders. mevrouw was weer eerste klas sterre kijker in de draf en in de stap en draf zoo heerlijk tegen de hand in en niet luisteren naar mijn been hulpen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:41

Fanny: Hoe zit het nou met die paarden in Amerika waar je het laatst over had?
Balen dat het niet lekker ging, ging het in stap wel goed?