Hier is de galop onze makkelijkste gang. Dat het een friesen probleem is ben ik het niet mee eens mijn vorige had er ook geen moeite mee. Ik vermoed dat de bouw van het paard ook invloed heeft.
Dat zou inderdaad kunnen kloppen Laura Ik heb barokke Friezen gereden en kreeg die met heel veel moeite in galop. Nu ik de wat luxere rijd/en reed zie je dat niet.
Dankje meiden , ja ik denk ook de bouw me stalgenootje heeft echt nog het ouderwetse type lekker breed maar die kan na 10 jaar nog niet goed aangalloperen terwijl die van mij het eigenlijk zo doet en ik heb een slank friesje
Estherr__1
Geplaatst: 23-12-14 20:26
Goed gedaan Jamie!
Hier ook een fries die moeite heeft met de galop. Maar er zijn indd zat friezen die wel gewoon goed galopperen. Indd volgens mij meer de luxere friezen die het makkelijker doen. Wat bij mij altijd scheelt is dat je voorbereiding echt goed moet zijn, die van mij springt linksom nog wel eens verkeerd aan. Heb je ook al eens met buitenstelling geprobeerd? Dan moeten ze t binnen voorbeen als eerste naar voren zetten. Bij mij wil het ook nog wel eens helpen om ze goed aan mn binnenbeen te zetten en een beetje wijken op de volte of richting de hoefslag en dan aanspringen. Had vorige week een clinic van jenny veenstra en die zei dat het ook een balans probleem is, die van mij valt snel naar binnen waardoor ze dus makkelijker dr buiten voorbeen naar voren zet ipv het binnen voorbeen. Ik moest dan weer rechtuit en goed aan mn binnen been zetten en ook meer op mn binnenbeen laten aanspringen. Maar ik ben ook al 1,5 jaar bezig met de galop haha
Haha ja nu nog wel, in de hogere klasses steeds meer galop. Bij ons is er niet echt een bos, alleen maar een klein stukje.. Wel rijd ik 's zomers veel in t land om rechte stukken te galopperen, heeft afgelopen zomer wel al flink geholpen
Anoniem
Geplaatst: 23-12-14 21:16
Jenny_S schreef:
Ik zou dan zelf (als iets lichamelijks is uitgesloten) galop eerst oefenen aan de longe met stemcommando.
Ze kent de galops hulpen wel heel goed. Maar ze springt gewoon in de verkeerde galop.....
L_Vie
Geplaatst: 23-12-14 23:37
Lange rechte lijnen in het bos galopperen amooor!:) meestal vinden ze t erg leuk, is goed voor de bespiering en je neemt gelijk de galop mee
Ik lees andere keer even bij, kerststress enzo Maar ik wilde jullie wel even op de hoogte brengen van Isanne. Vandaag op controle waren ze het met me eens, het is niet over, maar stukkrm beter! Ze is weer behandeld en volgend jaar kijken we weer verder. Ik mag nu ook weer galop trainen