[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:28

Oeps, de eerste zin klopt niet helemaal, dat moest : Als ik het zo lees en zie bij ons in de buurt ben ik wel..... zijn.

Madelief: Helaas wel ja :( Met die spuit is het wel al een stuk minder geworden :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:28

Madelief: Hahaha die vrachtwagen is wel heel luxe inderdaad! Erg handig om alles mee te nemen enz... Echt ideaal, zou ik zelf ook wel willen hebben :=. Maar ja een vrachtwagen is zo duur en dan moet ik ook nog een C-rijbewijs halen... Als ik nu ooooit geld heb zou ik wel zo'n B-rijbewijswagentje willen hebben!

Angela: Lastig hoor dat ze last heeft van mok, maar dat heb je al snel bij dat type paardjes natuurlijk...

Ben benieuwd wat voor weer het morgen is... Moet half 2 geloof ik op strand zijn met pony en hoop niet dat het natregenen wordt...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:56

zo ben een paar dagen druk en jullie kletsen een hoop bij.

heb het wel gelezen maar op het moment blijft het niet zo hangen maar dat ligt niet aan jullie maar meer thuis situatie maar dat ga ik niet zo open en bloot hier neer zetten.

Ja heb de stagaires overleefd hoor maar lijkt wel of ze steeds minder op school leren en brutaler worden maar gelukig was het maar voor 3 dagen.

ja amor is een stoere coole man maar nu zit ik een beetje in dubio, mijn stal is in amsterdam en daar wordt vrij veel vuurwerk afgestoken, we hebben containerstallen dus lkkr buiten nou wordt meer dan de helf van de paarden aan kalmerings spul gezet om ze zo door het vuurwerk heen te helpen en nu weet ik ff niet wat te doen ene kant denk ik zet hem der maar aan kan geen kwaad en komt ie goed de nacht door aan de andere kant wil niet iets geven als het niet nodig blijkt omdat ie zo cool in het hoofd is want heeft er nu ook nog geen last van. wat zouden jullie doen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:04

Dat is lastig inderdaad.... Kalmering schijnt ook niet altijd te helpen, zelfs met dingen als scheren schijnen ze daar gewoon doorheen te knallen als ze echt bang zijn. Degene die rustig blijven zouden dat misschien anders ook wel zijn geweest.

Ik ben blij dat die van mij binnen staat, stalhouder laat expres het licht aan in de stallen zodat ze de flitsen niet zien en de radio gaat hard aan (en die kennen ze al staat normaal ook aan alleen dan wat zachter...).

Blijft er ook iemand daar op stal of is er geen controle?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:09

als hij nu zo rustig blijf zal ik hem geen spuit geven.

bij ons gaat ook de muziek aan en blijft meestal de eigenaresse op het terrein

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:42

Bij ons weet ik eigenlijk niet wat ze doen?
Xantha heeft er niet veel van, ik heb geen van mijn paarden ooit sedering gegeven voor zoiets.
Meestal zijn het de eigenaren die het eng vinden ;)
Als het gaat onweren geef je je paard toch ook geen kalmeringspiletje :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:48

Het zoontje van mn oude staleigenaar die heb ik nog is verrot gescholden.... Was de dag na oud en nieuw stond bij Shaggy in de box gaat ie voor de staldeur een hele mat afsteken. Als die paarden in paniek (stonden oa een arabiertje wat al snel in paniek raakt en een 2 jarige die ook niet veel gewend was). Shaggy werd ook wel onrustig doordat die andere twee bijna de box uit sprongen (waren alleen halve wandjes en geen tralies erboven).

Maar ja dit was echt voor de deur en maakte zo'n leuke herrie tussen twee gebouwen in :(. Dat vond dat ventje natuurlijk geweldig maar die denkt niet na dat er achter die deur paarden staan die zowat hun box uit springen.... Ging ook naar de eigenaar van stal en die lachte dr om, ik vond het niet echt grappig... Maar ach ben dr ook niet voor niks weg :P. Was een van de irritaties...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:03

Xantha schreef:
Bij ons weet ik eigenlijk niet wat ze doen?
Xantha heeft er niet veel van, ik heb geen van mijn paarden ooit sedering gegeven voor zoiets.
Meestal zijn het de eigenaren die het eng vinden ;)
Als het gaat onweren geef je je paard toch ook geen kalmeringspiletje :P

Maar onweer is wel even wat anders.
Dieren voelen onweer namelijk aankomen, dat is een natuurlijk iets.
wat vuurwerk betreft, dit komt onverwachts, dus is dat lastiger voor ze te pijlen.

wat ik altijd deed was 3 minuten voor 12 de paarden hooi geven en er gewoon bij blijven staan praten.
Ze weten het nu wel zo 1 x per jaar, maar toch in het begin zijn ze even onrustig.
met hooi blijven ze toch eten, en kijken het aan.
ik ben ook altijd bij ze , met oud en nieuw.
wat ik altijd zo sneu vind is de vogels...die vliegen in paniek van hier naar daar.., zo sneu om te zien.
ik vind echt dat het verboden moet worden..., al die lawaai op niets af, en helemaal in deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:47

Bij ons weet ik eigenlijk ookniet wat ze doen, voorheen deed ik het natuurlijk altijd zelf :')

Toch eens iets om na te vragen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:35

:wave:

Kom me ook weer even melden hier. :+

Ik heb alleen de laatste 2 pagina's meegelezen, en las iets over sedatie bij vuurwerk?
Hoe was hij er vorig jaar onder? Daar kan je je wellicht aan vasthouden.

Rints gaat verder weer lekker vooruit.
We zijn weer rustig aan aan het opbouwen, en ze pakt het lekker op.
Vorige week onze eerste les gehad na mijn operatie, en er zijn weer wat puntjes op de i gezet.
Ben ook erg blij met onze huidige stal vwb de binnenbak!
Daar hebben we al aardig wat keren dankbaar gebruik van gemaakt met al dat water van de afgelopen tijd! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:42

Heey

Esther: Helaas wel ja. Dat had ze al toen we haar kochten maar nu lijkt het gelukkig wel minder te worden/ weg te gaan.

Saida: Super dat het zo lekker gaat bij jullie :D

Wij geven Nouchka geen sedatie. In de opfok heeft ze eigenlijk geen vuurwerk meegemaakt maar ze is vrij nuchter. Ik hoop dat het goed gaat. Wij gaan iig voor 12 uur naar stal toe en dan blijven we tot het ergste weer voorbij is. Nikita krijgt ook geen sedatie. Ik heb geen idee hoe ze erop reageert maar ook zij is erg nuchter en rustig. Ze blijven wel allebei buiten met schuilstal. Op stal is hier niet mogelijk.

Vanochtend lekker met Nouchka getut. Ze was echt een moddermonster maar ik heb haar weer aardig schoon gekregen. Ze is momenteel ook weer lekker aan het groeien. Haar kont is weer een stuk hoger dan haar schoft.
Afbeelding
Afbeelding

[ITP] Nouchka en Nikita itp

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:51

Tja vuurwerk is misschien anders dan onweer, maar Xantha zit er iig niet mee.
Het begint natuurlijk ook al een paar weken/dagen ervoor. Eerste paar keer zie je haar een beetje kijken en daarna is het over.
Ik hou er ook niet van maar het is nou eenmaal zo. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:03

Fijn zeg Saida!

Waaaauw, ik heb net echt een fantastisch buitenritje achter de rug met SuperMo!
Na een week niet lopen gewoon opstappen en wegrijden!

Zucht <3

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:25

Heb het op het moment echt super druk, lees wel steeds mee, maar kom niet toe aan bijreageren.

Denise: Sterkte met Heike, ik hoop dat jullie een beetje positief nieuws krijgen maandag :(:)

Voor geïnteresseerden

[ITP] Andalusier Igneo @ being beautiful

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:59

Ik heb vandaag weer een heerlijk bosritje gemaakt. Wilde eigenlijk naar strand maar het ging onweren dus toen maar bos in gegaan... Gelukkig was het snel over gewaaid en heb ik een heerlijke droge rit gehad! Had afgesproken met een oud lesgenootje van mn oude manege die is pas terug verhuist naar Nederland en heeft dr Clydesdale meegenomen uit Engeland vandaan. Dus ja die moesten we natuurlijk even gaan meeten! Vriendin van mij kwam ook nog even langs om het op de foto vast te leggen :D.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:49

mooie foto's esther

angela nouscka gaat zeker weer groeien knappe merrie
zal ook even in jou topic reageren

saida fijn dat het rijden lekker gaat en super dat je alweer een les hebt gereden lekker genieten hoor

sanne zal even in je topic reageren

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:36

Hoihoi!
Kom ook weer ff kijken.
Vuurwerkn, hier staan ze lekker in stalletje, met hooi, volgens mij valt t altijd wel mee. Mijn ouders passen altijd op ze, en heb ze er nooit over gehoord.
Esther, leuke fotos! Ben wel jaloers hoor, zo een mooie omgeving!

Hier ook alles goed, druk met kerstcadeautjes kopen. 2 weken geleden lekker op vakantie geweest naar Gran Canaria, was heerlijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:49

Ohhhh ik ben jaloers op jou, wil ook wel naar het zonnetje!

Maar je kan altijd nog een keertje langs komen voor een ritje hoor, ze doen bij ons ook aan vakantiestalling :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:05

Goya meenemen word hem helaas niet.. Had wel erg leuk geweest! Doen ze ook aan paardenverhuur voor paar uurtjes?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:11

Ze hebben helaas geen leuke lieve buitenrijpaardjes te huur :P. Wel twee maneges maar eentje weet ik zeker dat ze dat niet doen en die ander, ach daar zou je niet eens een paard van willen huren (maar die schijnen het nog wel eens te doen...).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:38

Hm, nee, dan word dat hem voorlopig niet! Misschien over een paar jaar, als ik een paard heb die wel makkelijk mee gaat :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:55

Ik kom ook weer is buurten :D !

Suus, ooh heerlijk! Was het nog lekker op de Canarische eilanden? En hoe is t met de shetters en Goya?

Esther, zoooo die is groot! Shaggy lijkt dan een echte ukkepuk haha, terwijl dat best mee valt! Wel een heerlijk ritje zo te zien, jij kan ook echt fantastisch buitenrijden daar he, bofkont ;)

Denise, ahh wat een ellende! Arme Heike... hopen dat het niks ernstigs is.. Sterkte en vooral succes!! Vandaag moest je naar de kliniek toch? Wat is daar uitgekomen?

Angela, ah wat is Nouska toch een knapperd!! Ze is ook al zo "af" voor dr leeftijd! En nog steeds happy met Nikita lees ik, houden zo! :)

Saida, bevalt je wel zo'n binnenbak :D ! Had ook niet anders verwacht haha, toch handig in deze tijden.. Wel fijn dat Rints goed gaat. Jij ook weer 100% de oude met je knie enzo? En nog aan t lessen bij Beda?

Jolijn, haha, heerlijk he een droompaard hebben :D .

Deb, hoe bevalt je nieuwe baan?! En nog foto's van de kür met Xanth?

Dapperedodo, is er wel toezicht op stal aanwezig? Ik zou komende weken ff aankijken wat zijn reactie is als er vuurwerk knallen voorbij komen.. Ik heb mijn paard nog nooit gesedeerd. Zag laatst ook een programma met huisdieren, over vuurwerk. Sederen werkt voor dat soort dingen meestal niet eens zo goed, omdat ze alles wel gewoon kunnen waarnemen en wat Esther dan ook zegt; knallen ze idd gewoon door de sedering heen!

Madelief, ooh heerlijk in een zonnetje gelest :D ! Mocht ook wel eens, na die ellende met lessen afzeggen etc. Moet zeggen dat ik iedere keer wel geluk heb! Kan nu natuurlijk ook nog lekker kiezen welk tijdstip ik ga :o .

Martine, wat een práchtige foto's blijven er voorbij komen op FB van al je kanjers <3 . Dat heeft Renee toch maar mooi gedaan :D . Ze staan er zo prachtig op, dat iedere foto wel een afdruk op Canvas waard is haha.. Wel heel veel genoten dus ook afgelopen weken van je paardjes denk ik.

Chico gaat súper goed afgelopen tijd! Hij blijft maar groeien in zelfvertrouwen en onder het zadel etc. Het is echt een heerlijk paard <3 . Afgelopen zaterdag ook nog naar t strand geweest met m'n vriendinnetje en dr pony, was weer genieten!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:01

Hee Iloon!
Ja, was nog zo`n 25 graden gemiddeld, heerlijk! Waren eind november, dus alweer even geleden. Met Goya gaat het goed, dartelt lekker rond in de wei. Met de ukkels ook alles goed, hebben een poetsmeisje die het liefst elke dag komt, en het liefst in de stal slaapt bij ze (tot ze hoorde dat er muizen in de stal waren) maar nu zo`n 2x in de week komt haha.
Wat fijn dat het met Chico ook goed gaat! Leuk om te lezen dat hij groeit in zelfvertrouwen. Rijden jullie nog wedstrijden?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:08

Oh heerlijk zeg!! Ik zou ook zo wel weer op vakantie willen. Jammer dat het altijd zo'n berg geld kost :+ . Maar wat leuk zo'n kleine penny!! Haha, die bang voor muizen is hihi, aahh arm kind :P . Wel leuk voor de ukkies, nog extra aandacht erbij. Rijd je nog met Goya? Chico en ik gaan nog steeds op wedstrijd! Ben niet super fanatiek, maar ongeveer een keer in de maand vind ik knap zat! Geloof 2 weken terug nog een wedstrijdje gereden in de B.. Helaas vond hij het juryhok écht héél eng.. Dus de eerste proef ging daar door de mist in, maar de 2e proef toch nog 186 kunnen rijden. Hij loopt echt heel fijn. Volgend jaar maar is L1 proberen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:13

Ja, bang voor muizen haha.. Achja, is ook maar beter dat ze niet in de stal slaapt, anders komt ze hier nooit weg haha.
Met Goya rijd ik de laatste tijd niet meer. Ga in januari naar de kliniek om foto's te laten maken, dan kijken wat er nog mogelijk is.
Juryhokjes, ja, dat blijven rare dingen he..