dankje Gelukkig heb ik tele lens dus stond op redelijke afstand.. Hij werd wel ff boos hor, legden hooi neer en toen blies ie en stond ie op en spreidde ze vleugels
waar is Jan??? ik ben ook eens gevlucht voor een groep zwanen. zaten in een zgn. wiel (plas water die is overgebleven van een vroegere dijkdoorbraak). wij met een paar jongens aan het vissen en die beesten kwamen van lieverlee onze kant opgezwommen. we waren net op tijd pleite.
Mijn zus heeft er ooit eens flink naar gemept met haar kano-peddel. Die voer steeds achteraan,maar met zo'n zwaan in de buurt (of Jan, kan ook, was er ook bij) kon ze warempel verdraaid snel!
Suus: Ik zal het de volgende keer zeggen. haha! Maar ik voelde het zelf nu ook heel goed wat ik zat te klooien, dus ik kon het in elk geval nog redden met weer neerwaarts werken. Ik het de keertwendinkjes gebruikt om hem zo laag over de rug te krijgen en zijn aandacht. Werkte heel fijn!
Ik geloof niet meer dat het meer mag, maar toch iedereen de beste wensen voor 2010. En hopen dat 2010 wat moois gaat brengen voor één ieder. Ik ben bij met lezen, maar het was te veel om bij te reageren. Leuke veulentje is verkocht, wel fijn dat het naar leuke mensen gaat en in een koppel komt te staan. Toch geen surprise in juli, jammer hoor. Frustrerend als je bij iemand lest die het niet zo goed begrijpt. Ik zou ook niet meer gaan bij haar.
Nieuws over Atlas heb ik nog niet echt. Hij is vrolijk, maar het eten blijft een gedoe. Hij kreeg eerst 8x toen 6x en nu 5x (ivm werk) te eten, maar hij staat er naar te kijken of het vergif is. De ene keer eet hij het wel op en de andere keer eet hij gewoon een paar dagen niet. Hooi en peen eet hij wel en dat krijgt hij ook. Biks was het eerste probleem. Slobber at hij wel, maar laat dit nu ook steeds meer staan. Volgende week komt de homeophaat weer langs en kijken we wat er verder aan de hand is. Gisteren heb ik even zonder zadel met hem gereden, maar dan is hij toch harstikke vrolijk, dus wat er aan de hand is hoop ik snel achter te komen. Ik hoop niet dat hij veel af gaat vallen, want zoveel reserve had hij nog niet opgebouwd. Ik hou jullie op de hoogte.
Utixo
Geplaatst: 08-01-10 17:29
Ik kom jullie hier ook nog even snel de beste wensen geven. Ik moet eerlijk bekennen, ik lees niet meer mee, heel afentoe werp ik nog even een vluchtige blik in het topic, maar omdat ik merendeel op mijn telefoon op Bokt zit, is het moeilijk vol te houden. Ik wil overigens wel mee als we weer een meeting houden
Op stal gaat allles super, mijn moeders paard is inmiddels ook ge-arriveerd (Sandreo x Nourejev), en zondag krijg ik Banto z'n halfzus in training, die zal voor een tijd blijven staan (Tuschinski x 00Seven). 6 Februari rijden Banto en ik mee in een clinic van Sander Marijnissen, in Ermelo, als hij daar braaf z'n ding doet, wil ik hem eigenlijk nog vooor het outdoorseizoen een keertje starten, dan het outdoorseizoen lekker trainen, en het indoor echt beginnen met hem. Het is echt een droom om hem te rijden, hij zit heerlijk, is werkwillig, pikt alles goed op. M'n eigen Pennypony dus Met Utixo had ik eigenlijk een crosstraining gehad in december, maar helaas ging deze niet door. Ik denk niet dat ik hem nog veel in de dressuur ga starten, hij vind er echt geen flikker aan. Springen gaat wel onwijs goed tegenwoordig, dus we blijven lekker trainen, halen ooit een winstpuntje in de B, en gaan dan wellicht eens een parcourtje meenemen. Ik zie wel.
Even snel een plaatje van mijn Pennypony:
Ik blijf proberen mee te lezen, maar in het tempo dat jullie gaan, is het gewoon niet te doen.
Heey Idefix : Pff leuk lesje zeg Utixo : Wat een knapperd zeg Snowy : Ik hoop mee dat ie niet meer gaat afvallen en dat jullie snel vinden waarom hij niet goed wilt eten .
Verder nog leuke foto's gezien
Net weer heerlijk met shaddy geknuffelt en getuttelt, wat een heerlijk knuffel paard is het toch . Ze had wel last van jeuk, ze ging helemaal tegen mij aanhangen om maar geborstelt te worden .
Anouk geweldige foto van Basje! Vind wel dat Frank ook even had mogen lachen hoor Gefeliciteerd!
bedouin
Geplaatst: 09-01-10 15:40
Anouk van harte gefeliciteerd met je fijne ventje! Leuke foto!
We zijn weer terug van trektocht en zowaar is er 'zomaar' een foto van mij en Omar.
Nu zijn we ook gisteren wezen picknicken en dat is ook wel leuk om te laten zien nu jullie zo in de kou zitten. We hebben manden op een gewoon zadel gehesen en met 3 paarden de woestijn ingetrokken om een sporadische regenbui op komst te ontlopen.
Ik ga eens lezen wat ik de afgelopen dagen / weken zo 'n beetje gemist heb,...
Anouk: Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!! Is ie lekker verwend . Bedouin: Leuke foto's. Lijkt me heerlijk zo in de woenstijn (en in de warmte) paardrijden . Het is hier echt te koud!!
Vannochtend was ik al vroeg naar stal in de hoop de paarden op het land te kunnen zetten (er is nu een zomerlandje vrij voor gebruik). Maar helaas daar stond al een groep op (wat ik eigenlijk al verwacht had, want die staan er zo ongeveer de hele dag). Maar ja staleigenaar was er en na flink zeuren mocht er ook een ander land gebruikt worden. Alleen toen werd ik praktisch om het half uur gevraagd of ze er al vanaf gingen, want ja bij het rechter landje is het een ijsbaan er naar toe en het linkerlandje niet. Dat het linkerlandje zelf veel gladder is ach ja daar hebben ze het niet over. Paarden met ijzers die gaan rennen omdat ze al dagen niet buiten staan gaan daar natuurlijk minder op hun plaat.... Ze hebben in ieder geval 3 uurtjes buiten gestaan voordat ik het gezeik echt zat was!!
Heey Idefix : Gefeliciteert met je zoontje Bedouin: Heerlijke foto's zeg esther : fijn dat ze in iedergeval 3 uurtjes buiten zijn geweest .
pfff wat een pokke weer zeg . Paardjes zijn vandaag niet buiten geweest . ( bij hun moet het dan toch wel erg slecht zijn want ze gaan meestal toch wel gewoon naar buiten).
Rijthof
Geplaatst: 09-01-10 19:07
Annash schreef:
Als er hier iemand zit die bekend is met Stoeterij Koertshuis in de Lutte of veel weet van prijzen van PRE... zou die mij dan even kunnen pb'en?
Thanks!
Yep, je kan ook even contact opnemen hoor. Verder kan je alles over de Pura Raza Española lezen op www.purarazaespanola.nl
idefix4
Geplaatst: 09-01-10 20:13
Suus: Ik vrees dat dat toch wel een beetje gaat gebeuren dat ik bij andere instructeurs dingen leer die niet helemaal passen. Maar je lessen van de kerstvakantie hebben me wel wakker gemaakt. Maar dat gevoel in je eentje vasthouden is moeilijk hè? En nog dank je dat je al aan hem had gedacht vanmorgen. Bas heeft zijn kado gehad hoor! Hij is er helemaal blij mee. Alles in Cars stijl. Bas is een heuse autofreak!
Eline: Van mij mogen ze me in augustus nog de beste wensen hoor! Zo lang ze het maar menen. Mss moet je het in zijn mond of keel zoeken? Een paard met pijn eet ook slecht. Heb het gezien toen met een merrie hier. Het is een oud paard, mss een tand die niet mee wil werken of een ontsteking toch? Krijgt hij antibiotica nu?
Benthe: Wouw wat is Banto een beauty! En die crosstraining! Ja, sommige paarden vinden dressuur echt saai hè? Sam heeft af en toe ook echt wat anders nodig, anders gaat ie lopen klieren. Maar als ik hem iets nieuws leer in de dressuur waardeert ie dat wel. Als ie maar moet nadenken. Ik denk dat Sam Cross ook wel leuk zou vinden. Jammer dat ik niet durf te springen!
Laura: Ja, Frank wil best lachen,maar hij wordt zo vaak gebeld! Tot nu toe tref ik altijd bellende mannen, ik dacht altijd dat vrouwen zulke beppers waren...
Wenda: Ja, mooie foto's zo in de woestijn.
Esther balen joh! Dat de anderen geen rekening houden met andermans paard. Hier is het buiten zetten niet meer verantwoord. Ik zou het geen week volhouden zo. Kan er niet een keer goed over gepraat worden? Dit werkt zo echt niet!
Allemaal dank voor de felicitaties. Het was rustig op zijn feestje, want mensen van ver kwamen natuurlijk niet. Maar hij is overstelpt met leuke autootjes van Cars. 2 rijden behoorlijk hard en lawaaiierig door het huis. Van ons heeft ie een baan gekregen, waar ie autootjes mee kan afschieten. Hij heeft de hele middag ontzettend gespeeld met een vriendje die 2 jaar ouder is. Ook een cars fan. We konden lekker blijven zitten meestal en af en toe wat drinken halen of wat te snoepen, maar er waren veel leuke, gezellige gesprekken. Alles is weer naar huis nu en nu genieten we van de rust!
Anouk, ja, ik weet t.. T is erg moeilijk. Ander Frank maar laten filmen, zet ik er wel onder wat je moet doen haha. Ja, dat Basje auto freak is heb ik wel ondervonden haha. Ester, balen zeg.. Ik doe ze nog wel gewoon naar buiten hoor..
Bij ons is er alleen wat van die stuifsneeuw gevallen... Wij zijn vanmiddag maar naar een verjaardag gegaan ipv vanaaf voor t geval t erg zou worden met de sneeuw. Zit wel even moed te verzamelen om met de hond te gaan wandelen T is vreselijk kkkkkkoud, staat een gemene woeeiiiii