[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:36

Mies_Apollo schreef:
Sanne: Maar ik heb wel 1 onderdeel van je ensemble bij me :P Het oogpotlood is ingepakt!

Saida: De site maakt inderdaad een hoop duidelijk.
Ben je nog bij de trailer geweest? Ja dus :P Nou op voor je E en je kan overal heen!

Cloris: leuke foto's! Geen van het teugelwerk zelf? Wat mocht je doen tijdens de les?

amanda: Die bok foto! Geweldig!

anita: Zodra shannon nog rustiger is wil ik ook een paar keer zonder zadel rijden, ideaal voor je houding! Maar ik zal dan ook niet veel voorwaarts draven denk ik ;) vreselijk dat gehobbel! Heb je nog gesteigerd?

Frank: Is des al weer helemaal de oude?

Jan: Merk ik daar enige jarloezie? Heeft Lisenka nog wel tijd voor je :P
Gefeliciteerd met het 2e veulen!

Nou ben ik jullie helemaal vergeten te vertellen over mijn nieuwe verkering :P
Op mijn werk komen altijd 2 oude rare mannetjes die erg van mij gecharmeerd zijn... Nou was ik een tafel aan het poetsen en tegelijk met een andere vaste klant aan het praten (die van de rare mannetjes op de hoogte is). Loopt een van die mannetjes langs en vraagt aan die man: Doet ze het niet goed? Je staat zo te kijken. Waarop die man zegt: Nee hoor we staan gewoon te kletsen. Zegt die rare weer: ow ja..ja michelle is toch zo'n mooie verschijning he...Waarbij die andere eruit floept..ja ze is niet voor niks mn vriendin _O- waarop die rare echt met open mond stond te kijken.... is dat zo? ehmm jaa... ow nou oke ..en toen liep die weg!

Geweldig!
(voor degene die het niet weten (anders klinkt dit verhaal wel erg raar), ik werk in een chauffeurscafe, die 2 mannetjes komen hier wel uit de buurt)

hahahahaaaha lachuu en nu wel foto`s plaatsen he van je nieuwe vlam
ben je er aan gewend dan hihihi

tsjillert

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:37

en weer zo`n mooie veulen van harte dit keer met de hengst erg gaaf beestje

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:42

saida van harte en kom maar gauw deze kant op ;)

oh en branka ik heb nu nog pijn in me buik van vannacht hahahhaha }:0 doen we snel over en dan die ... :+ lalalala. :+ ... opduiken ahhahahhaha op waagplein
he en ik mis nog steeds dat ene wat we zouden gaan doen dus dan moeten we dit nog maar een keer halen he voordat ze op zijn tegen iemand ze hoofd :D
en dan die steen ik denk dat hij heel erg goed aankomt als we hem nog ff wat zwaarder maken toch heb je nog wat andere tips dan lig nu weer in een deuk, wel moe maar ach gaan zo naar het strand doeidoei en denk er aan dat je de hoeken ff niet rijdt he, niet vergeten te zeggen tegen die jury

marielle je had ze me al gestuurd maar ze zijn echt super je foto`sssssssss ziet er goed uit die lieve djemo geef hem een knuf van me ik zal hem binnekort zelf wel ff knuffen hihihi

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:00

jan en lisenka: gefeli! volgende weer een merrie?
peet: uhm, is dat geheimtaal?
marielle: het blijft een geweldig mooie fries joh!
michelle: wat ben je toch een sjansbal haha. val je op oude mannetjes? tip: neem er dan 1 die veel geld heeft, trouwen, doodkietelen en hoppa ze zijn van jou :P
sanne: veel plezier en succes vandaag
denise: kom op, zonder zadel over die balken, ik wil het met des ook gaan proberen. zonder zadel is de draf wel hobbelig, galop lijkt me makkelijker maar nog niet geprobeerd

vanmiddag anouk op sam en ik op des naar de drunense duinen, lekker genieten hoop ik. zal kleine camera meenemen voor wat foto's en filmpjes

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:04

ja frank een beetje wel hahaah komt wel een keer aan de dag denk ik haha en geniet he ik ga proberen ook foto`s te maken maar weet niet of het lukt hoor op het strand

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:10

cloris schreef:

Heel leuk om te zien Cloris, Piropo blijft er ook heel rustig onder.
Licor die wordt superheet van lange teugelen, ik doe het dan ook bijna niet meer, hij windt zich op voorhand al zo op dat ik hem met geen mogelijkheid ontspannen krijg.
Doen jullie enkel zijgangen, of ook rechtuit?

Gefeliciteerd Lisenka en Jan!
Die foto van Halley is super :j

Sjaad: leuk om Urbino in het jong te zien :D Ik heb hier ook ergens een foto liggen van Licor als 3-jarige, echt grappi om te vergelijken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:22

Cloris: gaaf! Ik wil het lange teugelwerk ook zoooooo graag met Frío eens proberen!

Jan en Lisenka: wat een prachtige veulens.

Peet: we zouden het niet te opvallend doen. Geloof juist geen steen. Waagplein maken we nog wel een keer onveilig.

Frank: niet proberen te begrijpen. Deden wij ook niet en maakte het stukken leuker :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:56

Jolyn, haha, misschien wel ;) zullen meer de sausjes zijn dan hoor, bereiden is niet zo moeilijk (van vlees en vis enzo)
Denk niet meer dat ik jullie hier spreek, dus allemaal tot morgen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:22

Ik heb gisteren een trainingsvideo doorgestuurd gekregen van Lics en Terroso's fokkers. Ze hebben een 8-jarige hengst (Penedés) van hun in training staan bij Jan Nivelle in Duitsland (hij is o.a. trainer van de Spaanse Junioren-equipe). De video geeft wel een fijn beeld van waar ze mee bezig zijn. Misschien vinden jullie het ook wel leuk om te zien.
Er hoort een voice-over bij op de video, in het Spaans, maar ik heb het vertaald, dan hebben jullie ook wat achtergrond. Ik heb mijn eigen commentaren er bij gezet in italic.

In het stapgedeelte legt ze uit dat Jan hem heel traag en verzameld laat stappen zodat Penedés op hem wacht en zich concentreert op het stappen. Het is een paard met veel temperament en als je hem zou laten doen zou hij snel en hectisch beginnen stappen (komt me nogal bekend voor, haha). Het is de bedoeling dat hij ontspannen wordt in de vertraging van de bewegingen.
Verder vertelt ze dat Penedés 8 jaar wordt in 2009 en dat hij de laatste 2 maanden veel lichamelijke veranderingen heeft ondergaan, die ook in het werk merkbaar zijn. Hij werkt met veel plezier.
Jan streeft ernaar dat het paard aan het werk is zonder stress en dat alles makkelijk gaat. Penedés heeft zeer veel temperament en heeft al wat slechte ervaringen achter de rug (in Spanje bij een andere ruiter). Momenteel concentreert hij zich heel goed in het werk. Het is een paard met veel potentieel.
Dan doet Jan de pirouettes in stap (vind ik er super uitzien persoonlijk, zo veel rust). In de 2de slaat hij 1 stapje over. En dan weer lange teugel om even te stappen.
Drafwerk: Een drafje om op te warmen: hoofd-halshouding naar beneden en in een traag tempo, met veel voorwaartse impuls en een goed achterbeen. HIj draaft met veel tact en kadans. (in mijn opzicht mag hij nog trager gaan draven en moet hij wat meer lengte krijgen in de hals (neusje mag er wat meer uit), maar het paard ziet er zeer dürchlassig uit en draaft ontspannen, dat zie ik aan zijn rustige staart en zijn constante tempo en tact).
Appuyementen. Jan doet altijd veel overgangen, zodat het achterbeen meer afdruk zou creëren en ook om het ruggebruik te stimuleren (aan zijn mooi gedragen, rustige staart te zien, is dat ruggebruik helemaal in orde).
Galop. Penedés heeft een zeer goede galop. Jan laat hem eerst uitstrekken en oprekken, om hem daarna weer te verzamelen. Het paard moet altijd op hem wachten, maar mag het wel als een spel zien. Hij moet plezier hebben in het werk. Hij mag nooit stress krijgen, het aanleren van nieuwe oefeningen en de routine van het dagelijks werk mag nooit een marteling worden. Jan hecht er veel belang aan dat het paard zijn werk graag doet. Je kan ook zien dat dat zo is, aan het vertrouwen dat het paard heeft in de ruiterhand en aan de "predisposicion" (dürchlassigkeit) van het paard.
Voorbereiding op de galoppirouette. Jan vraagt nu travers op een grote cirkel en verkleint tot een pirouette. Het paard mag nooit de galop gaan "verliezen" (eruit vallen dus), voor dat gebeurt rijdt hij weer uit de cirkel.
Begin van passage. Het is nog geen passage, maar je kan zien dat het paard talent heeft om het te kunnen. Jan forceert ook niks, daarom laat hij de teugels ook hangen, het paard mag niet gedwongen worden, maar moet alles "makkelijk" doen. Hij doet het paard nooit geweld aan. Af en toe komt hij wat te veel naar boven, hij is nog niet geheel onstpannen (je kan idd duidelijk zien dat Penedés nog moeite heeft om zijn ruggebruik in de passage goed te houden). Jan wisselt daarom de piaffe/passage af met enkele passen middendraf. Na de voorwaarts beweging kan hij hem dan weer gaan verzamelen.
Jan speelt veel met de hoofd-halshouding, hij wisselt af tussen het voorwaarts-neerwaarts en opgericht rijden. Zo moet hij steeds weer de ontspanning opzoeken en zet hij zich niet vast in de spanning (denk "aanspanning") die hij moet opbouwen om passage te gaan doen. (je kan ook duidelijk zien dat hem dat deugd doet, de volgende passage-sessie is veel relaxer en constanter).
Middendraf en uitgestrekte draf. Hier is Penedés heel goed in (kan je ook duidelijk zien, jummie :9 Ik viond het vooral heel knap dat hij in hetzelfde tempo blijft en mooi zijn passen correct verruimt, zonder zwaaibenen). Ook dit doet Jan als afwisseling na de passage.
(Ook het uitdraven ziet er knap uit.

Hieronder nog een 3-jarige zoon van Penedés, Unico, die net uit de kudde gehaald is om in handen te komen en op termijn zadelmak te worden gemaakt (duidelijk aan de video dat hij nog niks kent, haha).

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:49

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:51

O Idra, wat een gaaf dier, die 8 jarige hengst!! Prachtig, doe mij die maar :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:10

Ik heb gister met pijn, moeite en tranen besloten dat Mats voorlopig niet meer terug komt. Zoals vele van jullie weten, is hij officieel van mijn vader en had ik hem in training staan. Alleen is de band tussen mij en mijn vader nooit geweldig geweest, en zonder er verder op in te gaan, ik heb dit jaar meerdere keren gedacht "was ik er maar nooit aan begonnen". Begrijp me niet verkeerd, mijn halve hart ligt bij dat paard, ik heb alles eraan gedaan om hem op te lappen, we boekten langzaam wat vooruitgang. Helaas bleef mijn vader bij iedere ruzie die we hadden schreeuwen dat hij hem terug haalde. Enkele weken terug had hij hem nodig voor de kar. Nog dezelfde avond belde hij op "Ik wil even met je praten, Mats is veel te mager. Voer je hem wel genoeg? En die benen, doe je daar wel wat aan?" Mensen die me kennen, en ook mensen hier, zullen het horrorverhaal nog wel weten van de slagaderlijke bloeding en daarna de auto van Ilona waar hij tegenaan liep. Jullie zulen hopelijk ook nog wel weten dat ik er alles aan heb gedaan om hem op te lapen, dat de veearts kind aan huis was.
Na dit telefoontje bleef ik een wrange bijsmaak houden. Momenteel staat hij alweer een dikke week bij mijn vader, omdat hij hem nodig had, en na de zoveelste ruzie gister heb ik besloten het vorlopig op te geven. Het gaat niet, en het werkt niet. Ik zit het nu weer met tranen te typen, ik zal mijn vriendje gaan missen. Maar dit kan niet meer.

Het is een vrij warrig verhaal geworden, maar ik ben momenteel niet in staat om er iets duidelijkers uit te krijgen. Enkel degene die weten hoe mijn vader is, zullen het misschien wat meer snappen. Ik weet in ieder geval dat ik hem nu, hoeveel pijn het me ook doet, niet terug wil.

Edit: Ik heb geprobeerd of hij hem wilde verkopen aan me, maar dit wilde hij niet. In het heetst van de strijd gister riep hij wel dat ik hem dan maar moest kopen als ik zo gehecht was aan hem, maar toen ik zei dat hij zijn prijs moest noemen krabbelde hij terug.
Ik vind het voor mezelf heel vervelend natuurlijk, maar nog vervelender vind ik dat dit paard, die zoveel heeft meegemaakt, weer versleept zal gaan worden. Ik heb me voorgenomen dat hij echt terug komt, ik weet enkel niet wanneer. Maar dit paard slijt zijn laatste levensdagen bij mij.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:27

Benthe: :(:) . Ik snap het wel... maar ik ken jou én je vader dan ook in het echt...... Wel héél treurig dat het zo moet gaan ;( .

Even snel een ego post! Ik ga nu Mies van het station halen :D !! We gaan zo lekker een strandrit maken :# . Heb er heel veel zin in, het weer is prachtig 8-) .

Bijreageren lukt niet meer denk ik, ik zie jullie morgen :):) .

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:31

BrankaZ schreef:
Cloris: gaaf! Ik wil het lange teugelwerk ook zoooooo graag met Frío eens proberen!

Jan en Lisenka: wat een prachtige veulens.

Peet: we zouden het niet te opvallend doen. Geloof juist geen steen. Waagplein maken we nog wel een keer onveilig.

Frank: niet proberen te begrijpen. Deden wij ook niet en maakte het stukken leuker :+

HOU OP DOOS ONEE MEVROUW DOOS HE :D :+

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:34

ZO DAN ALLES KLEURT HIER NU MOOI ROOD -WIT !!!!!!!!!!

FEEST VANAAFFFFFFFFFFFFFF KAMPIOENUUUUUUUUUU

en dat voor iemand die echt niet van voetbal houdt :+ :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:19

Benthe ; Sterkte meis ! Ik weet natuurlijk hoe het gaat en hoop dat je matz dan ook gewoon zijn laatste dagen bij jou kan doormaken!
(K)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:34

:wave:
kom weer even zwaaien hoor! :D

gave foto's weer en Piep aan de lange teugel!
gaaf is die clinic van Piet, heb ik vorig jaar ook gedaan!
ik was het graag blijven doen, maar voorlopig kan ik dat echt niet bijlopen, moet ik het dus maar even uit m'n hoofd zetten...

vanmiddag tuig en wagen schoon gemaakt, en wagen vast in de bus geparkeerd,
vanavond paard nog even aan de longe en dan 'in de was' en dan morgen richting Bunschoten! 8-)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:50

benthe veel strekte met de ze keuze

liefs peet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:51

tsjillert schreef:
benthe veel strekte met de ze keuze

liefs peet

ook namens mij heel veel sterkte met dit besluit... :(:)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:34

Jolynn: ja dat is het bij mij nou ook net, om helemaal zonder bit te zitten vind ik dus
ook nog wel behoorlijk eng.

Sjaad: wat leuk :D weet alleen niet welke nou urbino is :P

Saida: Gefeliciteerd met de nieuwe trailer :D

Djemo: leuke foto's joh !

Jan & Lisenka: Gefeliciteerd met alweer een prachtige baby ! :D

Mies: haahahaha , leuk man :P heb je altijd een vriend :P achterdehand hahahaha

Cloris: leuke filmpjes ,doet piropo ook heel knap trouwens.

Frank: en lekker gereden in de duinen ? hopelijk wel leuke foto's voor ons :D

Idra: mooi filmpje ziet er goed uit, mooie hengst ook zeg ! die zoon van hem is ook een knapperd hoor !

Spokie: hahah leuk dat filmpje, en dat gejuig dan ook :P

Benthe: wat erg :( vind het heel rot voor juow en het paard, hoop voor je dat je hem nog ooit terug kan halen :(:)

Vind het best wel jammer dat ik morgen niet naar de barokke paarden dag kan :( Had er graag bij willen zijn en jullie in het echt willen ontmoeten..
Hopelijk kan ik voglende keeer ook komen :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:55

tsjillert schreef:
HOU OP DOOS ONEE MEVROUW DOOS HE :D :+

Ik zeg toch niets bijzonders mevrouw Muts? :+ :+ :+

tsjillert schreef:
ZO DAN ALLES KLEURT HIER NU MOOI ROOD -WIT !!!!!!!!!!

FEEST VANAAFFFFFFFFFFFFFF KAMPIOENUUUUUUUUUU

en dat voor iemand die echt niet van voetbal houdt :+ :D

Hahaha, ik heb je gewaarschuwd. Geloof dat je blij moet zijn dat je morgen niet thuis bent. Dan wordt het echt een gekkenhuis. Als ze gewonnen hebben.
Hoor trouwens hier in Noord al het geknal.

Benthe, wat een moeilijke keuze. Sterkte ermee!

Heb vandaag trouwens zooooo fijn gereden. Doe ik normaal dag voor wedstrijd niet maar had het idee dat Frío vorige week nadat ik hem een dag helemaal stil had laten staan wat uit zijn ritme was. Regelmatig dagje rust is prima maar dit was anders.
Vandaag liep ie heel fijn. Nog even proefje geoefend met degene die morgen meeging en zij wist feilloos hoe ze mij moest 'aanpakken'. Ik moet i.p.v. naar mogelijke obstakels kijken die negeren.
Frío leek wel wat moe na het rijden door de warmte maar toen ik hem buiten zette viel dat ook mee want meneer ging bokkend de paddock in om daarna uitgebreid te gaan rollen. :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:11

Heel veel sterkte met je besluit Benthe, en ik zal voor je duimen dat je vader verstandig wordt.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:38

Kelly – dat is idd een dubbel gevoel blij omdat je morgen mag rijden maar verdrietig omdat het daarna de laatste keer is

Saida – en hoe ging de les van je nichtje :D

Frank – ik heb wel al met zadel gesprongen maar zonder zadel :n nog niet geprobeerd ach weer iets nieuws om te doen.
Hoe was het in de duinen ? het weer had je iig mee

Lobke – heel mooi filmpje ziet er heel goed uit voor een paard wat al aardig wat mee heeft gemaakt.

Anita – gave filmpjes van sun :j

Benthe – ook ik weet het nog wel van die slagaderlijke bloeding en van dat ongelukje met ilona der auto en ook weet ik dat je er alles en heb gedaan en zou doen om het beter te maken helaas ziet je vader het anders in (ik kan je vader verder natuurlijk ook niet) maar zoals je al schrijft je bent gehecht aan hem en hij zou echt nog wel terug naar je komen en ik weet zeker dat hij zijn laatste dagen bij jou slijt,
Als er wat is of je wilt je hart luchten me PB staat open heel veel sterkte
En heel veel succes morgen tijdens je wedstrijd

Ilona en Mies – veel plezier met jullie strandrit :D

Ellis – veel plezier morgen en zorg dat spookie er weer op der best uitziet he ;)

Branka – fijn dat het rijden goed ging en veel succes morgen met je wedstrijd

Vandaag weer heerlijk gereden de eerste 10 min hield die aardig vast in zijn bovenlijn maar daarna heerlijk ontspannen en nagefelijk gereden :D

En morgen gaan we met de familie dag varen dus ben benieuwd

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:44

lobke: mooie films maar het moet van me hart dat ie rond de 3e minuut uitgebreid op het verkeerde been lichtrijd. hij loopt wel idd zoals jij het verwoord.
anita: was dat een gecontroleerde steiger of meer zoiets van wat wil ze nou, ik spring maar eens omhoog?
branka: nee ik doe al geen moeite meer... enne een buitenritje voor een wedstrijd kan ook wonderen doen hoor
benthe: tja lastig iets. ik ken de lastige vader-discussies ook. ik denk dat het voor jouzelf desondanks beter is zo.
ilona: en lekkere strandrit gemaakt? in de duinen hier was het heet te paard maar wel lekker
ellis: jij bent er klaar voor dus
nathalia: heel jammer. kun je me roze bb niet aanschouwen joh haha
denise: veel plezier morgen!

vanmiddag dus met z'n tweetjes de drunense duinen in geweest. op de trailer vertoonde des toch nog wel hengstenkuren naar samaranch. die was er overigens niet van onder de indruk. onderweg in de bossen was ie af en toe wat opdringerig naar sam maar het ging steeds beter. des loopt niet graag voorop, sam daarentegen wel. des heeft meer zoiets van: loop nou maar, ik volg jou wel. in het zand ging ie warempel sam achterna in een beheerste rengalop. z'n conditie moet echt nog een eind omhoog. op het eind (na zo'n 1,5 uur) moest des telkens bijdraven om sam in stap bij te houden. als ik door wilde rijden om wat voorsprong te krijgen staakte hij toch net achter sam, de batterijtjes waren echt leeg dus. maar al met al een heerlijk ontspannen ritje gehad, zelfs sam was relaxed.
paar foto's staan op andere pc, zal ze straks ff uploaden

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:17

frankiej schreef:
ilona: en lekkere strandrit gemaakt? in de duinen hier was het heet te paard maar wel lekker

vanmiddag dus met z'n tweetjes de drunense duinen in geweest. op de trailer vertoonde des toch nog wel hengstenkuren naar samaranch. die was er overigens niet van onder de indruk. onderweg in de bossen was ie af en toe wat opdringerig naar sam maar het ging steeds beter. des loopt niet graag voorop, sam daarentegen wel. des heeft meer zoiets van: loop nou maar, ik volg jou wel. in het zand ging ie warempel sam achterna in een beheerste rengalop. z'n conditie moet echt nog een eind omhoog. op het eind (na zo'n 1,5 uur) moest des telkens bijdraven om sam in stap bij te houden. als ik door wilde rijden om wat voorsprong te krijgen staakte hij toch net achter sam, de batterijtjes waren echt leeg dus. maar al met al een heerlijk ontspannen ritje gehad, zelfs sam was relaxed.
paar foto's staan op andere pc, zal ze straks ff uploaden

Haha moet echt lachen om je quote!! Heet te paard? Hoe heet was het naast het paard dan :D
Sorry mies en ik konden het niet laten! ;)