[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:55

Oh, dan heb ik alleen dezelfde neusriem Clown

Maar, het paard is dus onderweg Pling
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-08 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:56

Campeonato was mooi, gezellige stands; ik was ook nog nooit in Deurne geweest, mooi spul hoor.
Hier dan wat foto's van de campeonato vanmiddag. veel mooie dieren gezien, ook een aantal die ik niet echt rastypisch vond, maarja smaken verschillen he. vraag me niet naar de namen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:58

Michelle -> Rintske is soms echt wel een beetje een monstertje, hoor!
Maar wel een hele lieve!
Als ze zich onhandelbaar gedraagt dan kan ik het de meeste keren wel terugkoppelen naar mezelf.
Ze zeggen niet voor niets dat je paard jou spiegelt!
Maar ze heeft ook een heel eigen willetje en is goed in het laten blijken dat ze het ergens niet mee eens is of iets moeilijk vindt.
Met longeren moet ze van mij heeeeeel langzaam draven en stappen.
Dat is goed voor de spieren in de achterhand, maar ozo moeilijk.
Als ze het genoeg vindt gaat ze zelf terug naar stap en als ik haar dan weer naar draf toe wil geeft ze even demonstratief een bokje, hahaha!
Lekker hè, zo'n tuttijdje met je meissie!
Ik doe het ook zo'n 1x per week met Rints, haar manen borstelen en opnieuw invlechten, staart uitborstelen, sokken goed napluizen, hoefjes wat extra aandacht en glans,....... alleen heeft Rints nog niet zoveel geduld.
Ach ze is nog jong en moet nog veel leren denk ik maar. Knipoog

Nameless -> Sire is knappppppp!!!! Vingers aflikken
Gefeliciteerd met jullie hond! Veel plezier met haar!

Aline -> Hoe is het gegaan op de keuring?

Miichelle90 -> Mocht je haar toch niet kwijt willen of kunnen verkopen, dan mag je haar ook bij mij stallen, hoor! Knipoog
Stalling is stukken goedkoper dan bij jou!

Marielle -> Lekker ding is Djemo!

Fanny -> Zo gek is het niet hoor, dat je zo gigantisch veel van je paardje houdt!
Ik zou Rintske ook voor geen goud meer kwijt willen, ben stapelgek op mijn monstertje! Lovers

Heidi -> Friezen zijn en blijven het mooiste ras vind ik! Haha!
En op een dikke 2e plaats komen voor mij de Andalusiër en de Lusitano.

Petra -> En al een trailer gevonden?
Ik ben ook al een beetje aan het rondneuzen voor een 2e hands 1,5 paards trailer.
Alleen moet deze wel voor een B-rijbewijs geschikt zijn, aangezien ik geen E heb.....
Zag een mooi Hotra Salinero, maar weet niet of ik deze mag rijden? Weet jij dat toevallig?

Noor -> Leasen klinkt misschien wel leuk maar heb je ook uitgerekend hoeveel je uiteindelijk betaald voor een trailer van bijv. € 3.250,=?
Aflossing is dan € 60,92 per maand over een looptijd van 6 jaar, dus betaal je uiteindelijk € 4.386,24
Op die manier maken ze een winst van maar liefst € 1.136,24!!!

Ilona -> Al is ze naakt, dan is ze nog hartstikke knap! Hahaha! Haha!
Ik heb gewoon de knapste friese merrie die ik me maar kon wensen! Pling

Robijntjah -> Aangezien ze geen papieren heeft is ze stukken minder waard.
Aan de andere kant is ze ook nog vrij jong, loopt ze op L-niveau en ga ik er vanuit dat ze verder geen gebreken heeft.
Ik denk dat ze hooguit € 2.500,= waard is.

Vandaag Rintske weer met zadel op gelongeerd.
Eerst in de binnenbak, omdat de longeerring bezet was, maar die was zo stoffig dat er binnen no-time een stoflaag op Rints, het zadel en het dekje lag.
We zijn maar naar buiten gewandeld om te kijken of ze al klaar waren met longeren, maar nog niet.
Toen ben ik maar met Rints naar de buitenbak gewandeld en heb ik daar rondjes met haar gelopen.
Kan ze alvast een beetje wennen aan de bak daar en alles er omheen, straks moeten we er in rijden natuurlijk!
De eerste 2x dat we langs het stuk land liepen was haar aandacht volledig bij Adamo, haar vriendje.
Hinniken naar elkaar en niet door willen lopen.
Dat moet ik niet hebben, hoor!
Dus wel een keer of 5-6 er langs gelopen tot ze doorliep.
De randen waar bomen langs staan zijn ook eng, misschien dat er van die terroristische bakkabouters verstopt zitten die met bommetjes gaan gooien vanuit de struiken.
Je weet het maar nooit natuurlijk.
Ze wilde hier niet op de hoefslag blijven lopen en sprong 1x bijna in m'n nek, SCHRIK!
Hier ook een aantal keren langs gelopen, en uiteindelijk gingen we met een travers langs Haha! maar wel op de hoefslag met de voorbenen!
Gek peerd......

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:00

saida, spannend allemaal dus!
gewoon veel doen, komt 't allemaal goed!

fankiej, gave foto's, ziet er leuk uit, mooie paarden!

robijntje, wat voor merk hoofdstel heb je dan?
zal vast dezelfde zijn dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:03

Bedankt ook voor je advies Lachen

Ga ook even in jullie profielen spieken!

Mooie foto's trouwens zeg! Knappe paarden zitten ertussen!

Mijn hoofdstel is van Imperial, maar niet rondgenaaid!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:07

oke, dat zijn ook fijne hoofdstellen!
de mijne zijn van HB, ik vind het rondgenaaide super mooi, maar de kwaliteit is minder dan van IR...
Er komt als het goed is volgend jaar een bruine rondgenaaide van IR op de markt... Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:09

Zeg dat nou niet Boos!

Ik vind rondgenaaid zooo mooi, maar heb voorlopig wel even genoeg geld uitgegeven aan nieuwe spullies Clown

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:14

ik weet vooral paarden..maar wil jullie toch even mijn hondje showen..ze is zeker niet op haar moiste maar ander voer en goede vachtverzorging zal veel verbeteren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:15

Wat een ontzettende leukerd Lachen

Nou, ik ben lekker slapen, morgen weer een drukke dag.
Nogmaals iedereen bedankt voor het advies!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:21

nameless, wat een leukerd zeg!

robijn, we gaan sparen... Clown

ik ga ook, truste allemaal alvast! Dromen

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:39

Zo, ben ik weer even!
Prinslover en Saida, we zijn hartstikke trots op onze merrie, want ze deed het zo voor een allereerste keer reuze braaf allemaal! Stond daar ook relaxt op stal tussen al die andere paarden.
Ook de files op de heenweg heeft ze gelukkig prima doorstaan (bijna 4 uur onderweg geweest!).
Helaas kwam ze tijdens de keuring in dat korte momentje voor haar niet helemaal uit de verf. De witte hekjes rond de bak vond ze ook maar raar Knipoog
Het voorbrengen zelf ging jammer genoeg ook nog niet helemaal vlekkeloos. Degene die haar voorbracht heeft daar wel veel ervaring mee en is er ook echt goed in (ik bracht haar niet zelf voor), maar ze hadden slechts één keertje samen kunnen oefenen en eigenlijk is dat toch wel veel te weinig om goed op elkaar ingespeeld te zijn. Wij hadden wel zelf thuis met haar geoefend, maar voor een ander is het natuurlijk weer even aftasten hoe het paard reageert en waar je op moet letten tijdens het laten lopen, zeker als je het paard verder ook niet echt kent.
(Eenmaal weer terug thuis in de groep wilde ze natuurlijk wèl even mooi showen hè... Knipoog
Ik vond het wel super gaaf voor degene die deze rubriek won (Manon met Descarada), want zij deed ook voor het eerst mee, en ook gewoon even alles helemaal zelf gedaan met voorbrengen en alles. Toppie!!
Verder was het enorm gezellig en leuk om weer allemaal bekenden te zien! Haha!
En nu maar weer een jaar wachten tot we weer heen kunnen Clown

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:30

Ja peet was gezellig weer eens met je mee naar buiten heb er echt weer van genoten zalig hoor in het bos rijden op de Boos! vliegen na dan he . en voor djemo was het ook wel weer een keer goed was weer ff geleden voor hem maar ging weer helemaal Pling super !!!!!. want dat was al weer een poosje geleden he !!!!
kom gewoon tereug naar stal muts Haha! dat was veeeeeeeeeeeeeeeeel gezelliger Pling
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! DINSDAG Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! ga ik mijn baby kitten op halen foto`s volgen nog hoor als ik hem hebt (9 juli) haal ik hem op
leuk verjaardags kadoo voor mijn middelste dochter die is woensdag 10 juli jarig nee ze krijg wat anders ze heeft wensen zat moet nog ff gaan vragen wat allemaal Pling natuurlijk wel iets wat met paarden of paardtrijden temaken heeft want er bestaat bijna niks anders voor haar dan paarden Pling
hier wat foto`s van mijn dochter die woensdag 10 juli jarig is ze wordt 12 jaar
Afbeelding
en hier op haar eigen pony winnie aan het springen dat vindt ze helemaal geweldig
Afbeelding

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:36

nameless... wat een super mooi hond zeg het zijn wel hele eigen wijse honden he
heb zelf 2 en half jaar getraind met mij langhaarige duitse herders en daar waren ook zulke honden ik vindt deze erg mooi om tezien hoop dat je er heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier van mag hebben Pling hoe oud is ze eigenlijk ?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 07:57

Peet: Ik maakte een volte bij de a en toen brak ze uit, hier waren we al voorbij de B! Een trailer is inderdaad wat goedkoper, daar hoef je toch ook geen belasting voor te betalen of wel?

ilona: Ja die momenten horen er ook nog bij Knipoog

robijntjah: Je moet inderdaad voor 2 paarden betalen, maar ik denk ook tussen de 2000 en 2500. Ze loopt wel op L niveau. Wel super dat je de mogelijkheid hebt om je verzorgpaard te kopen!

Saida: Ik tut eigenlijk wel vaker, maar nu was het wel heel uitgebreid Tong uitsteken Heel spannend zo een nieuwe bak! Maar als ze erlangs ging is het goed! Longeer je heel de tijd rustig en langzaam of schakel je veel?

frank: Geslaagde dag gehad zo te horen! Valt me op de foto wel op dat het allemaal wat grotere paarden zijn (of iig lijken)

nameless; wat heeft ze een grote snoet!!! Ze vind het allemaal wel best zo te zien

Ik ben nogal aan het verven geslagen, nu mn kastje bijna af is heb ik ook maar een naambordje voor Shannon gemaakt. Het ontwerp dan, ik ga zo verven! Zal een foto van het resultaat maken!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:36

apollo: dfoto vertekent het ook nog iets, maar wel ronde snoet
djemo: tot nu toe erg lief, kent basiscommando's, ga straks met haar langs d.a ff check up.ontvlooien enn nieuw en dan vooral goed voer kopen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:58

De voorbereidingen voor de keuring zijn weer voorbij. Super gezellig weekend gehad. Zaterdagochtend lekker ontbeten met Aline. Was een hele mooie rubriek waar Aline in meedeed.
Zaterdagmiddag echt kippenvel gekregen toen Principia zich liet zien. Wat kan die merrie lopen. Ben heel benieuwd naar het veulen volgend jaar.

Zondagochtend vroeg opgestaan om Halley te wassen. Nog even met Elise (eigenaresse Principia) gekletst en even met Halley bij Principia geweest. Ze kenden elkaar nog goed. Ze hebben even geneusd, maar Halley had wel door dat zij weinig interesse in hem had, dus het tieripje aan de ketting was veel interessanter.

Halley deed mee in de sectie van de 7 jaar en oudere paarden. We moesten in een andere hal al op volgorde gaan lopen en dan naar de hoofdpiste toe. Toen we buiten kwamen was hij heel ondeugend. Zo heeft hij op keuring nog nooit gedaan. Kwam voor het eerst aan de hand omhoog en ging dribbelen. Dit bleef de eerste ronde in de hoofdpiste ook zo. Ik balen want hij heeft echt een superstap. We stonden met 20 hengsten op een rijtje en 1 voor 1 werden ze aan de jury getoond. Hij was toen heel erg braaf. De kwaliteit was ontzettend hoog. Toen ik de eerste paarden zag draven, zonk de moed mij wel een beetje in de schoenen. Wat een paarden!!!! Toen ik aan de beurt was, kwam de spanning bij Halley helaas weer terug. Ik vond zijn stap niet denderend (maar al stapt hij wat korter, het is toch vaak nog ruim), de galop en draf waren weer goed. De 3 die de hoogste punten op exterieur en gangen aan de hand hadden, mochten blijven de rest moest gaan. Met zulke kwaliteit was ik al blij als ik bij de eerste 10 zat. Bleek later dat Halley de vierde plaats had voordat hij onder het zadel moest. Was dus supertrots.

Helaas tijdens de proef toch weer spanning. Hij zette zijn rug hierdoor vast, waardoor ik niet lekker kon zitten. Hierdoor toch wat plaatsjes verloren. Maar uiteindelijk had hij toch nog een zesde plaats veroverd in het totaal klassement. Ik was hier superblij mee, want bijna de hele rubriek bestond uit supermooie paarden, die ook nog eens super konden bewegen. Ben het overigens ook met Frank eens dat ze niet allemaal even rastypisch waren, maar dat waren een paar uitzonderingen.

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:02

Buenos Dias!
Gister ook naar Campeonato geweest! Er zaten echt wat mooie beestjes tussen......zwijmel zwijmel........zal vanavond wat fotos online zetten.
Leuke kraampjes en ook leuke spulletjes voor mijn spaanse proppie gekocht:-) Het is trouwens wel raar om te weten dat er veel bokkers rond lopen maar dat je niet weet hoe ze eruit zien hihi!
Vanochtend heerlijk wakker geworden met de spaanse flamenco cd die je mee kreeg. VIVA ESPANA!!!
Beso Joyce y Bandito

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:05

is coppeanato speciaal voor spaanse paarden???

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:05

Hey Lisenka,
Ik lees net bovenstaande bericht. Had jij gister een rood met geel sjabrak en zelf een donker rood jasje aan???? Heb je fotos van gister?
Groetjes,
Joyce

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:47

Ik had wel een donkerrood jasje aan met voorbrengen. Onder het zadel had ik wedstrijdtenue aan, blauw jasje en blauwe cap. Halley kan niet zo goed tegen applaus en vloog na de proef weg op het applaus. Ik zal kijken of het me lukt foto's te plaatsen.

Nameless: De campeonata is speciaal voor Spaanse paarden oftwel Pura Raza Espanola. De paarden van 4 jaar en ouder moeten ook goedgekeurd zijn voor de fokkerij (Apto/Apta).

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:06

Hai Lisenka!
'k Vond het ook gezellig zaterdagochtend samen aan het ontbijt!
En Halley 6e in het totaalklassement, wow dat is nog supergoed joh!!
Jammer dat ik jullie zondag niet meer heb kunnen zien en dat Halley wat spanning had. Het moet ook allemaal maar net in dat korte moment gebeuren hè Knipoog Kun je nagaan waar hij eigenlijk misschien had geeindigd als die spanning er niet zo was Cool Gaaf hoor! Kan me voorstellen dat je trots bent! Haha!
En eigenlijk zijn we dat allemaal wel op onze paardjes denk ik!

Flamenco cd?? Ik heb niets mee gekregen Verward Misschien gemist omdat ik er op zondag niet bij was..?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:13

Nameless -> Wat een schatje die hond van je!

Aline -> Kan me er wel wat bij voorstellen, hoor.
Vreemde omgeving, van die rare witte latten op de grond, iemand die je niet kent die met je in de rondte wil rennen...... logisch dat ze zich wat ingehouden heeft of het eng vond.
Ze heeft het toch maar even gedaan!
Ik wil Rintske volgend jaar of het jaar daarop naar de keuring brengen voor stamboekopname, maar ik denk dat ik haar dan wegbreng om keuringsklaar te laten maken.
Mayke vindt dat ik het zelf moet doen, maar zelf heb ik iets van; die lui doen het zo vaak, die weten precies wat ze moeten doen om het beste eruit te halen.

Marielle -> Wat een mooie dochter heb jij! Knappe meid!
Zo aan haar uiterlijk te zien is zij al verder dan mijn dochter van 13,5. Haha!
Qua lichamelijke en emotionele ontwikkeling loopt zij 1 - 1,5 jaar achter.
Ze is nog zo speels dat als ik zeg dat ze net 12 is, je het nog gelooft ook.
Maar ze is wel ontzettend lief, heel behulpzaam en bijna altijd vrolijk.
Ze begint nu wel te puberen; grote mond, continue in discussie gaan, enz.
Achja, het hoort er allemaal bij! Cool

Michelle -> Nee ik schakel niet veel met longeren.
Meestal doe ik zo'n 2-3 min. de ene kant op, dan de andere kant op, weer terug de ene kant op zo'n 2-3 min. en een paar rondjes galop er achteraan, en dan de andere kant weer op met een galopje er achteraan.
De longeerring is vrij zwaar, en omdat ik niet zit te wachten op een peesblessure longeer ik haar niet zo lang.
Omdat Rintske het best moeilijk vindt om zo langzaam te lopen schakelt ze zelf al vaak terug naar stap, waarop ik haar weer in draf zet.
Het gaat wel steeds beter, ik kan goed zien dat als ze echt heel langzaam draaft dat ze dan haar achterbenen veel meer moet onderzetten, en dát is nu juist de bedoeling!
Ze houdt het ook steeds langer vol en laat al steeds vaker haar hoofdje lekker zakken.
Ben benieuwd naar je naambordje!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:47

_Saida_ Pling Pling Pling ja saida priscilla lijkt ouder maar dat is ze ook in haar doen en laten hoor patricia mijn oudste dochter was op die leeftijdt wel heel anders hoor maar priscilla heeft dat echt van mij ik was op die leeftijdt ook zo ze lijkt ook heel veel op mij Pling
en dit is mijn oudste dochter patricia onze pubber pffffffffffff soms beetje moe van maar het zijn schate van meide hoor elke leeftijd heeft wel wat maar soms is het best wel moeilijk hoor maar ja dat komt ook allemaal wel weer goed Pling zal ff foto bij doen van patricia ben wel erg trots op mijn 3 meiden hoor Pling
Afbeelding
en priscilla ze lijken best wel op elkaar
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:28

Even ego beginnen hoor Bloos maar ik ben officieel GESLAAGD! voor me Directie secretaresse dilpoma op niveau 4 Haha! . Dus ben helemaal blij!!

Gister nog naar het land geweest, even het water bijgevuld en manda na gekeken. Ze zag er goed uit, ze begint al lekker dik te worden haha Haha! . Wel vervelend dat al die andere paarden ook achter je kont aanlopen, en ook echt niet meer weg gaan. Rolleyes Ik dus allerlei dingen verzonnen om ze weg te jagen, maar weinig hielp... Sigaar Later me jas maar uitgetrokken, en daarmee staan wapperen om ze op afstand te houden. Gelukkig werkte dat wel Vork

Namles; Gaaf hondje zeg!! Ik vind Sharpei's wel cool! Cool

ALine; Wat jammer zeg.... maar wel goed voor de ervaring!! Pling Volgende keer gewoon beter! Al is het wel zonde als je weet dat ze beter kan..

Lisenka; Goed zeg an Halley!! Hij is ook erg knap hoor Pling Ben benieuwd hoe die in het eggie is Haha! . Ben ook benieuwd naar de foto's!!

Frankiej; Super zeg die foto's!! Jammer dat ik niet ben geweest.... Echt onwijs mooie paarden zeg Kwijl

djemo: Leuke dochter heb je hoor Lachen En wat lief een kitten erbij! Pling

Mies; Jij bent ook een creabea! Pling ! Ben benieuwd naar het resultaat! Ja

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:46

Wat een mooie foto's allemaal Haha!.

Sorry dat ik er niet vaak meer ben, maar mijn internet valt de laatste tijd erg vaak uit en ik ben erg druk. Maar ik wilde even melden dat deze Zondag me wedstrijd is, iets later dan de vorige keer. 1ste proef om 10.17 en de 2de om 10.47.