Michelle -> Rintske is soms echt wel een beetje een monstertje, hoor!
Maar wel een hele lieve!
Als ze zich onhandelbaar gedraagt dan kan ik het de meeste keren wel terugkoppelen naar mezelf.
Ze zeggen niet voor niets dat je paard jou spiegelt!
Maar ze heeft ook een heel eigen willetje en is goed in het laten blijken dat ze het ergens niet mee eens is of iets moeilijk vindt.
Met longeren moet ze van mij heeeeeel langzaam draven en stappen.
Dat is goed voor de spieren in de achterhand, maar ozo moeilijk.
Als ze het genoeg vindt gaat ze zelf terug naar stap en als ik haar dan weer naar draf toe wil geeft ze even demonstratief een bokje, hahaha!
Lekker hè, zo'n tuttijdje met je meissie!
Ik doe het ook zo'n 1x per week met Rints, haar manen borstelen en opnieuw invlechten, staart uitborstelen, sokken goed napluizen, hoefjes wat extra aandacht en glans,....... alleen heeft Rints nog niet zoveel geduld.
Ach ze is nog jong en moet nog veel leren denk ik maar.
Nameless -> Sire is knappppppp!!!!
Gefeliciteerd met jullie hond! Veel plezier met haar!
Aline -> Hoe is het gegaan op de keuring?
Miichelle90 -> Mocht je haar toch niet kwijt willen of kunnen verkopen, dan mag je haar ook bij mij stallen, hoor!
Stalling is stukken goedkoper dan bij jou!
Marielle -> Lekker ding is Djemo!
Fanny -> Zo gek is het niet hoor, dat je zo gigantisch veel van je paardje houdt!
Ik zou Rintske ook voor geen goud meer kwijt willen, ben stapelgek op mijn monstertje!
Heidi -> Friezen zijn en blijven het mooiste ras vind ik!
En op een dikke 2e plaats komen voor mij de Andalusiër en de Lusitano.
Petra -> En al een trailer gevonden?
Ik ben ook al een beetje aan het rondneuzen voor een 2e hands 1,5 paards trailer.
Alleen moet deze wel voor een B-rijbewijs geschikt zijn, aangezien ik geen E heb.....
Zag een mooi Hotra Salinero, maar weet niet of ik deze mag rijden? Weet jij dat toevallig?
Noor -> Leasen klinkt misschien wel leuk maar heb je ook uitgerekend hoeveel je uiteindelijk betaald voor een trailer van bijv. € 3.250,=?
Aflossing is dan € 60,92 per maand over een looptijd van 6 jaar, dus betaal je uiteindelijk € 4.386,24
Op die manier maken ze een winst van maar liefst € 1.136,24!!!
Ilona -> Al is ze naakt, dan is ze nog hartstikke knap! Hahaha!
Ik heb gewoon de knapste friese merrie die ik me maar kon wensen!
Robijntjah -> Aangezien ze geen papieren heeft is ze stukken minder waard.
Aan de andere kant is ze ook nog vrij jong, loopt ze op L-niveau en ga ik er vanuit dat ze verder geen gebreken heeft.
Ik denk dat ze hooguit € 2.500,= waard is.
Vandaag Rintske weer met zadel op gelongeerd.
Eerst in de binnenbak, omdat de longeerring bezet was, maar die was zo stoffig dat er binnen no-time een stoflaag op Rints, het zadel en het dekje lag.
We zijn maar naar buiten gewandeld om te kijken of ze al klaar waren met longeren, maar nog niet.
Toen ben ik maar met Rints naar de buitenbak gewandeld en heb ik daar rondjes met haar gelopen.
Kan ze alvast een beetje wennen aan de bak daar en alles er omheen, straks moeten we er in rijden natuurlijk!
De eerste 2x dat we langs het stuk land liepen was haar aandacht volledig bij Adamo, haar vriendje.
Hinniken naar elkaar en niet door willen lopen.
Dat moet ik niet hebben, hoor!
Dus wel een keer of 5-6 er langs gelopen tot ze doorliep.
De randen waar bomen langs staan zijn ook eng, misschien dat er van die terroristische bakkabouters verstopt zitten die met bommetjes gaan gooien vanuit de struiken.
Je weet het maar nooit natuurlijk.
Ze wilde hier niet op de hoefslag blijven lopen en sprong 1x bijna in m'n nek, SCHRIK!
Hier ook een aantal keren langs gelopen, en uiteindelijk gingen we met een travers langs
maar wel op de hoefslag met de voorbenen!
Gek peerd......