Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseloverl schreef:Heee allemaal! Ik heb ff een vraag. Onze merrie is nu 8,5 maand drachtig en moet voor de eerste keer. Wij hebben alleen nog nooit zo snel een veulen zien springen (meestal pas op maand 10 bij haar moeder die ook in ons bezit is) is dit normaal? Daarbij is ze enooorm boos. Plat de oren in de nek als je de box inloopt, is dit een soort nest gedrag? Dus haar terratorium? Haar moeder is vanaf het eerste veulen (ze heeft er 5 gehad) super makkelijk dus wij kennen dit gedrag niet. Vind het ook allemaal best spannend omdat dit onze eigen gefokte Friese merrie is die een veulen krijgt haha
Janinevv schreef:Horselovr: het kan zijn omdat ze voor de eerste keer drachtig is dat ze het allemaal niet zo goed weet. Het is natuurlijk iets heel nieuws. Boos zijn kan last van hormonen zijn of dat het veulen toch al wel dwars zit voor haar.
Mocht je toch echt twijfelen even je dierenarts vragen
Boemel wat een goed nieuws ! Hopelijk in voorjaar ook een goeie scan.
Ik ben zaterdag met mijn Fries en welsh naar het bos geweest. En ze was super braaf!
Aller eerste keer.
[ [url=m/W03sxi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zonnebloem92 schreef:Sorry dames ik heb lang niet gereageerd.
Na de ontsteking aan haar been kreeg ze last van een knie die op slot ging.
Half oktober nog een keer de zadelmaker laten komen en begonnen met lessen.
Na een paar weken merkte ik op dat ze af en toe een gek huppeltje had, maar kon mijn vinger er niet op leggen en mijn instructrice ook niet.
Ook werd ze wat kribbiger met opzadelen en loopt ze naar achter met opzadelen.
Ik heb haar toen nog 1x geprobeerd te rijden en stappen ging prima, maar toen ik wilde aandraven bleef ze bokken en steigeren.
Dus heb ik een afspraak gepland met de zadelmaker omdat ik het idee had dat het zadel toch niet lekker lag.
Nu ben ik nog 1x gaan rijden met bareback pad en 1x zonder zadel, maar ook dan blijft ze bokken en steigeren dus ben er meteen afgegaan.
Bij het longeren loopt ze wel goed en lijkt nergens last van te hebben.
En nu? Wat kan het zijn?
Zal ik een osteopaat laten komen? Toch de dierenarts of meteen naar de kliniek?
_evelien_ schreef:Timmie klinkt alsof je nu op de goede weg bent.
Hierbij weer eens een foto van ons. Dit was 1 van de laatste keren dat ik op paard zat.
(Ben ziek en heb momenteel 24 uur infuus aan. Rijden zit er dus niet meer in)
[ [url=m/hEMcKU.jpg]Afbeelding[/url] ]