[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 08:27

Bij ons is de bak nu ook echt bagger.... En de maneges mag je echt niet rijden (en dan moet je nog een heel eind over straat....). Enige waar je kan rijden (en dat is dan 10 euro per keer/15 euro per keer) zijn de kleihoeve en de hubertus ofzo in Lisse. Maar dat vind ik dan wel weer een beetje erg duur... En dan moet je er eerst ook nog met de trailer heen. En die heb ik niet dus probleem snel opgelost :P.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:19

op dit moment ben ik gewoon heerlijk blijf met mijn binnenbakkie

sterkte mies met wat het is dat je hebt gehoord van meheeb
en succes voor straks

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:20

Hier hetzelfde. Blij met binnenbak. Kost wel meer stalling. Maar door de week rij ik vrijwel altijd 's avonds rij en het Nederlandse weer onvoorspelbaar blijft, is het mij dat waard. En Frío is ook een zeur wat nattigheid betreft :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:25

Bij mijn stal willen ze heeeeel graag een binnenbak neerzetten, maar helaas doet de gemeente lastig :(. Dus ja dan moeten we het maar doen met dat wat er is...

Zodra ze vergunning hebben staat ie er binnen een maand zegt de eigenaar altijd :P. Dus ja maar even duimen dat ze ooit toestemming gaan geven...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:34

Heey

Michelle: Leuke foto's :D Mag ik pb? Iig sterkte ermee :(:).

mf31: Lekker dat je weer even gereden hebt :D

Geeske: Super dat je het rijden een beetje kunt oppakken en dat het zo goed gaat :D

Esther: Wat een heerlijke foto's <3

Dapperedodo: Stoere Amor :D Fijn dat hij zo rustig bleef.

Martine: Met zulke foto's mag je wel binnenvallen hoor :P Echt heerlijke foto's <3

Madelief: Wat leuk dat je verhuist bent :D

Kusniek: Welkom :D

Hier ook alleen een natte buitenbak. Nikita ploegt daar wel doorheen dus ik kan gelukkig wel gewoon rijden.
Er zijn hier wel stallen met betere buitenbakken maar daar komen ze dan in de winter amper buiten. Dan liever wat minder rijden en dat ze gewoon lekker buiten staan. Binnenbakken hebben we hier niet in de buurt. Dan zouden we met de trailer op pad moeten en die hebben we niet :P.

Zondag een heerlijk buitenritje gemaakt <3. Mijn vader was mee en toen ging het een stuk beter. Ze had nog wel haar dwarse momenten maar met hulp van mijn vader heb ik dat op kunnen lossen. Ze had ook weer hele fijne ontspannen stukken er tussen zitten <3.

Gister lekker in de bak getraint. In draf is ze nog erg wiebelig. Volgens mij is ze toch niet bereden geweest hoor. Ze heeft alle tekenen van een paard waar bijna nog nooit iemand op gezeten heeft. In draf heeft ze dus nog weinig balans maar dat komt wel goed. We oefenen lekker rustig door en langer als 20 minuten is het toch niet.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:59

hier op dit moment geen goed nieuws
ik had toch verteld dat heike wat vast zat op links nu heb ik dus sins een paar dagen een bult ontdek die groter wordt ook wil die nu helemaal niet meer lopen van de pijn en staat die heel erg te pompen.
dierenarts is vanavond geweest en maandag wordt die onderzocht in de kliniek de bult ziet er namelijk niet goed uit.
even duimen draaien dus.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:00

Pff, denise het zit jullie ook niet mee he :(:)
Ik ga heel hard duimen voor jullie
Sterkte :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:44

:wave:

nog niet weg gespoeld allemaal??? :=

denise, wat naar zeg, sterkte...

verder lees ik vooral over veel regen en veel nattigheid...

bij ons is ook alles nat, en we kunnen ook niet in de bak...
paddocks waren nog aardig maar beginnen nu ook flink nat te worden...
gelukkig hebben ze vanmiddag nog een paar uurtjes buiten kunnen staan!

Vandaag is de osteopaat geweest voor Fifi, ik mag nu de eerste 2 dagen alleen wandelen, dus dat komt op zich wel even goed uit nu met die nattigheid... 8-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:47

Dat heb je goed uitgezocht dan inderdaad! Ik ben blij dat ik morgen met stalgenootje mee kan rijden naar de binnebak! Er is bij ons ook geen beginnen aan... Zondag als het weer meezit lekker naar strand, ook wel lekker!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:56

Moet zeggen dat de bakken op de nieuwe stal van Frío luxe zijn. Goede binnenbak en in de buitenbak ligt wel een flinke plas, maar volgens mij is die ook nog prima te rijden.
Helaas wel binnengebleven vandaag, maar je mag dan wel je paard buiten zetten als je op stal bent. Dus vanmiddag even een klein uurtje gedaan voor het rijden. 1 van zijn dames werd er ook nog bij gezet. Dus meneer stond niet alleen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:09

Sterkte Denise!!
Bij ons is ook alles nat, maar gelukkig hebben we een (kleine) binnenbak!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:28

Wij hebben helaas geen binnenbak en ook niet eentje in de buurt die we kunnen gebruiken...
overdags kan ik wel evt de duinen in, maar 's avonds na werk wordt dat een beetje lastig... :+

Maar goed, lekker wandelen is ook wel een goed! :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:35

Inderdaad!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:46

ellis met dit weer opzich wel goed uitgezocht maar het is idd een drama dit weer

branka onze buitenbak is ook nog prima te rijden
en wat je zegt ook ik betaal er wel voor maar dan heb je wel een fijne binnenbak

esther ik ben jaloers op je eventuele stranrit, als heike weer helemaal goed is ga ik volgend jaar zeker naar het strand

en voor de rest iedereen bedankt ik hou jullie maandag op de hoogte

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:04

Heb niet bij gelezen maar Denise ik wou even laten weten dat ik duim voor jullie!! Heel veel sterkte maandag in de kliniek.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:57

Madelief fijn nieuw huisje :D

Michelle wat vervelend, toch slecht nieuws over Maheeba.. ;( pbtje? Implanol is goed gegaan he?

Jolijn kga je topic kijken :) bevalling valt wel mee hoor :') je kan er dan toch niets tegen doen dus het overkomt je gewoon :) alleen keizersnede uiteindelijk is niet leuk, dan loop je daarna nog 6 weken krom van de pijn :')

Hier gelukkig geen binnenbak nodig.. Het is nog steeds mooi weer, hoewel het volgende week wel slechter schijnt te worden (paar dagen regen, temperatuur een stukje naar beneden..)

Ellis hoe gaat het verder nu met Fifi?

Denise jemig zeg wat een narigheid nu weer ;( heel veel sterkte ermee, zal voor jullie duimen..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:53

Denise sterkte en ik zal voor je meeduimen!!

Hier gelukkig ook een binnenbak. Toen we van stal gingen wisselen 2 jaar geleden zei mijn moeder van ach een binnenbak, dat is niet nodig voor die paar keer. Maar na afgelopen winter en nu al die regen denkt ze daar anders over en zijn we heel blij dat we een binnenbak hebben.
Helaas is deze niet altijd beschikbaar door groepslessen dus het is soms even plannen wanneer ik kan rijden. En de buitenbak (springwei) ligt er eigenlijk nog best goed bij maar die heeft ook dit voorjaar nog een nieuwe bodem gehad. De andere buitenbak heb je bij ons inderdaad ook een snorkel en zwemvliezen voor nodig :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:05

Denise: Lees het nu pas van Heike, maar hopelijk valt het allemaal mee bij de dierenarts... Had ie wel al een idee wat het kon zijn of moest ie het echt eerst onderzoeken?

Vanochtend heeel vroeg mn bed uit (6 uur) en toen even aankleden en naar stal pony uit box plukken (die had echt zoiets van wat kom je nu al doen....). Dekentje verwisseld en transportbeschermers om en toen mocht ie de vrachtwagen op :=. Toen had ie wel even zoiets van jahhhh doei! Maar met Jan dr achter die m even wat aanmoedigde ging die dan toch maar... In de binnenbak lekker gereden, alleen de cola automaat die naast het raam in de kantine stond was even spannend maar verder deed ie niet gek :P. Hij was wel even bommetje na een half uur (moest denk eerst even warm draaien :')) maar na wat galop was ie weer prima te rijden. Was weer even goede oefening met op vreemde locatie rijden... In januari gaat ons debuut plaats vinden dus nog even hard oefenen! Maar terug liep ie ook zo de vrachtwagen in, knappe pownie!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:37

esther fijn dat het rijden zo lekker ging, en dit is idd een goede oefening voor hem zo op vreemd terrein

en op dit moment kan het van alles zijn, zelf denk ik aan een spierscheur, ontsteking of gezwel/tumor.
daarom wil die hem ook helemaal onderzoeken zodat we van alles uit kunnen sluiten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:48

Dat snap ik ja! Hopelijk valt het allemaal mee en is het iets waar ze wat aan kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:52

Fijn zeg Esther!

Jeetje Heike, ik duim heel hard voor jullie hoor!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:06

Pff, nou ik miste gisteren ook ernstig een binnenbak hoor :=
Had eigenlijk les, maar het regende zo en de vorige keer nog in die storm gelest, wilde nu dus echt even lekker aan het werk kunnen zonder er af te waaien of te regenen. Maar dus maar naar vandaag verplaatst en vanochtend scheen het zonnetje en ging de les dus hartstikke lekker!
Hier is inderdaad de combi binnenbak&genoeg buiten komen ook erg zeldzaam.. Ach, ben allang blij dat het nog niet aan het vriezen en sneeuwen is! Nu aan het huiswerk (nouja, nu eventjes niet :+ ), weer meer dan genoeg te doen voor mijn studie, nog even een weekje bikkelen!

Angela, lekker dat het zo goed gaat met Nikita, leuk om te horen! Lekker aan het oefenen voor meer balans, en aan het buitenrijden, super joh! Fijn dat je nu een paardje heb waarmee je kan doen wat je wilt :)

Denise, he gatver wat een pech! Een grote bult, en naar de kliniek, brr. Wat ontzettend vervelend :(:) Hopelijk valt het allemaal mee!

Ellis, ja inderdaad weg gespoeld haha. Fijn dat de osteo is geweest, paar dagen wandelen is geen straf met die nattigheid idd.

Esther, wat lekker met iemand meerijden naar een binnenbak, wil ik ook wel! Helemaal met een vrachtwagen, luxe.

Martine, hoe is het met je kleine meid? Ja, bij jou prachtig weer, maak ons maar weer jaloers :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:24

Heey

Ellis: Haha, we zijn hier nog niet weggespoeld :P Fijn dat de osteo weer geweest is. Hopelijk gaat het rijden straks weer wat fijner.

Esther: Stoere Shaggy :) Fijn dat hij het zo goed deed :D

Madelief: Vanochtend was het idd prachtig weer :D Super dat je les lekker ging :D
Ja, ik ben echt blij dat het nu zo lekker gaat met Nikita.

Als ik het zo lees ben ik wel heel blij dat ze bij ons op stal nog veel buiten komen. Overdag van 10 tot 4 op de wei en dan s'avonds en s'nachts in de paddock met onbeperkt voordroog.

Vanochtend weer lekker gereden. Ze was wel wat stijfjes. Ze heeft gister weer een spuit gehad voor de mok en daar had ze wat last van. We hebben lekker veel stapwerk gedaan. Ze was erg braaf.

En vanmiddag ons nieuwe zadel opgehaald *\o/* En het testzadel terug gebracht.
Ben echt zo blij dat we eindelijk een goed zadel hebben :D.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:16

Ooh, Furia staat wel buiten van zonsopgang tot zonsondergang hoor. :)
Dat is voor mij wel een vereiste.. Alleen geen binnenbak helaas!
Fijn dat je je nieuwe zadel hebt Angela! Heeft Nikita zo'n last van mok dan? Arm paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:23

Mo staat ook gewoon van 9 tot donker buiten!