Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idefix4 schreef:Volgens mij is het vergelijkbaar met Rapide. Dat moet volgens de fabrikant op schoon leer worden aangebracht. Dit spul kun je meteen gebruiken, zonder het leer te hoeven schoonmaken. Er zit in dit spul een middel wat ze ook gebruiken in de leerlooijerij om het leer te conserveren. (Leerlooijerijen werken meest met spullen op natuurlijke basis overigens, dus chemisch zal het niet wezen) Ik heb er net de singel en zadel van Frank mee gedaan. (Dat was het smerigst hier, weet ook niet wrom...) Het wordt er heel schoon van en ziet er weer keurig uit! Het hoofdstel van Sam zat onder het zweetvet van hem en het is nu weer keurig schoon, net als mijn laarzen.
En uhm, Marijke, dat verhaal is mij dus ook verteld, maar het is voor mij inmiddels naar het rijk der fabelen. ik heb nu een paar zadels gezien die zo onderhouden worden en je ziet de zeepresten op het zadel zitten. Je handen spoel je toch ook af na het wassen met zeep?
Ik heb ook wel eens gezien wat het met naden doet van je tuig. Het meeste wordt genaaid met harsdraad dat in de bijenwas is geweest. Zo blijft het mooi waterafstotend. Zeep is daar helemaal funest!
Laarzen onderhoud ik ook met schoensmeer gewoonlijk. Mijn schoonma komt uit het schoenlapperslaend, dus dat heb ik ook zo geleerd. Maar om ze even netjes te maken vind ik dit wel ideaal spul.
Enne...
Vandaag is Prince gereden door een meisje van 14. Een leuke lichte, wat kleine meid, met een eigen pony, dus ook mans genoeg! Ze misstond absoluut niet op Prince! Sabrina is er een paar weken geleden in een uur 2 keer afgevallen. Dus die heeft wat schrik in het lijf. Om die reden had ik dat andere meisje gevraagd of ze wilde helpen.
Prince ging me aan het sjouwen! Ik dacht echt, wouw! Hij kan het nog! Halsje er op en lopen maar. Je kon ook zien dat Prince het leuk vond om weer eens te mogen galopperen met een ruiter. Met één oor plat door de bocht!
Daarna mocht Sabrina er nog even op, maar ze was nogal aan het keutelen, dus Prince schudt zich lekker uit! Bom, kind op de grond! Haha. En janken, maar ze is er weer op geklommen en heeft weer aan 2 kanten los gedraafd! Langzaam aan begint ze weer wat moed te krijgen! De juf van de ponyles was blij dat Sabrina had afgemeld. De andere pony's waren heel druk en ze had de handen vol aan de les! Dus ééntje minder was prettig voor haar. Ze kwam na de les nog wel even met Sabrina praten om te vertellen dat ze zo'n lieve pony heeft. Deze maand gaat Sabrina nog niet meedoen in de lessen, maar ik neem haar wel mee naar de club, zodat ze het ritme houdt. Volgende maand gaan we kijken of het weer kan.
Als het weer meezit ga ik vanaaf Sam nog even plagen...
BrankaZ schreef:Mee eens Esther, maar ik denk dat een goede instructeur heel veel ziet wat jij voelt.
Bij mij is het vaak zo dat ik iets voel wat een fractie later door mijn instructrice wordt benoemd.
Overigens in 1x je teugels helemaal aanhalen bij mijn een instructrice een don't! Met beleid, mondje is gevoelig en daar ga je niet in zitten trekken.