@ prinslover alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Spannend, je eerste rijles !
@DinkeyGirl , wat rot weer, ik duim ook hard mee.
@ regine ze staat er ook lekker half slapend bij hahaha, lekkere dikke buik heeft ze, hoe lang moet ze nog ?
@madelief, echt een geweldige foto,ik heb er hard om gelachen.
Gaat het goed met fuur ?
1.5 week geleden is Janet Bos bij ons geweest, een andere stalgenoot kon haar 2 jarige hengst niet wassen en eilde graag waslessen. Geweldig om te zien hoe snel zij dat toch voor elkaar kreeg, vooral door kalmte.(de laatste keer dat ik het had gezien brak ie de boel af)
Ik kan Jacolien heel moeilijk krijgen in de bak of in het land. Ook Janet had er veel moeite mee in het begin. Jacolien wilde niet opgeven. Ze moest dus uit zich zelf naar haar toe komen, dat snapte ze niet en bleef heel dominant doen. Een paar keer lukte het maar ze moest zonder halster touw ook gewoon bij ons blijven staan, dan ging ze er weer vandoor en begon het feest weer opnieuw.(vertel het wat beknopt) Jacolien was kletsnat van de zweet, en begon moe te worden en dr dominantie op te geven, liep netjes zonder halster touw mee op een gegeven moment.
Geweldig om te zien wat Janet kan bereiken. Het was genoeg voor Jacolien die middag.
Twee dagen erna het ik een van onze kleinere bakken doormidden gedeeld door middel van een extra lijntje. (hoefde ik me niet zo rot te lopen) Elke keer als ze bleef staan deed ik een beweging met mijn arm, zo van kom maar ( had ik gezien van janet) en verhip ze deed steeds twee stappen mijn kant op.
Dus kon ik haar pakken. Ik wil ook dat ze zonder halster met me mee gaat lopen in de toekomst dus ik ook proberen, twee of drie keer ging ze ervandoor, dus dan moest ik haar weer weg jagen.(dat heeft te maken met dominantie, zo geef jij aan dat jij de baas bent, klinkt hard maar het werkt) Als ze dan weer rondjes om me heen gaat draven ( teken van opgeven) en ze bleef staan en ik deed weer het "kom maar gebaar" met mijn hand kwam ze ook daadwerkelijk dichterbij. OP een gegeven moment liep ze ook zonder halster een stukje, dit snapt ze nog niet helemaal maar dat komt wel.
Als ik haar nu aan het halstertouw heb mag ik dr niet aan trekken, ze moet zelf lopen. En daar heb ik weer wat trukjes voor gekregen.
Binnen kort ga ik een curcus paardentaal volgen van Janet Bos met een paar stalgenootjes, ik heb er echt onwijs veel zin in.
Vanavond wil ik weer eens gaan rijden want dat had ik de afgelopen weken niet meer gedaan.
En morgen ga ik met wat stalgenootjes een lekker buitenritje maken.
Iedereen hele fijne paasdagen !