[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:46

Madelief...ja wel een goed gevoel. Horst heeft me een ingang laten zien bij Esnueño die ik niet kende. Zal nog wel wat aanvaringen krijgen met esnueño omdat hij daarvoor aan het werk moet. Maar al met al vondt hij het harde werken eigenlijk helemaal niet erg.

Fijn dat het goed gaat met Fuur.

Enn Peet alvast een hele fijne verjaardag toegewenst maandag(voor ik het vergeet Clown )

Nickyou...wie was dat dan?? Of beter welk paard..namen ken ik al helemaal niet onthouden Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:01

Het ging vandaag weer erg goed met Picasso, het rijden. Ja
Ik zal straks even foto's & topic hier plaatsen. Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:02

Leuk, foto's Haha!
Iemand had een foto van Fuur bewerkt van het topic vd castratiedag:

Afbeelding

Kortom, je moet echt ff een kijkje nemen bij dat topic, is echt de moeite waard Tong uitsteken

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:17

Grappige foto madelief88. Ja

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:20

Ja, de mafkees Tong uitsteken
De eerste keer dat ie dat deed Was dat ie 1 van de 1e keren los was), nou, echt je kon me opvegen!! Tranen over mn wangen van het lachen Knipoog

Tis dat we weten dat Fuur altijd heel rustig blijft als bv een touw om zn benen heengewikkeld zit (dan blijft ie braaf wachten tot iemand hem komt bevrijden Knipoog ) anders had ik het wel beetje eng gevonden, maar hij "kruipt" er ook echt weer onderuit, mijn kanjer Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:24

Hahaaa wat een leuke foto Madelief!! Fijn dat alles goed gegaan is, kan hij binnenkort zoals Malin al zei fijn met wat vriendjes de wei op!

Woehoew ik heb weer een superfijne les gehad, manmanman, waarom zijn we niet eerder met dat ll werk begonnen? Na een half uurtje aan de lijnen ben ik erop gegaan en meteen als ik aandraafde voelde ik die achterhand zakken. Ik had een perfecte aanleuning en de verruimingen die ik vandaag gevoeld heb... nou zo zouden ze altijd moeten zijn, in net hetzelfde ritme met dezelfde tact voelde ik hem onder mij groeien. En mijn leraar maar roepen: super! super! En ik hoefde niet eens wat te doen, het was meeliften en wat de richting aanwijzen... Hihi Haha! Het is duidelijk dat Licor deze manier van werken erg fijn vindt!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:27

ooo, wat heerlijk Lachen echt super, ga dat denk ook oppakken als we Fuur weer gaan oppakken Ja
Misschien ook wat voor de pony die ik tijdelijk rij Haha! Hahaha tis een valkkleurig vuilnisbakkie, en echt maf Tong uitsteken Super voorwaarts, en die galop Tong uitsteken Springt continu om, dan weer achter omspringen dna weer voor en omgekeerd :p dat rijdt maf hoor Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:04

Fijn hoor picassox! Fijn rijden geeft altijd weer zo'n voldaan gevoel he! Hopen dat jullie vooruit blijven gaan Ja

Madelief88: Ik ga echt stuk hier Haha! Haha! HAHAHA! Hij is echt zoo grappig, op zn knieën dat gras eten.. Ge-wel-dig!

Idra: Wat heerlijk zeg dat je zo'n profijt van dat LL werk hebt! Nu gaan jullie weer met sprongen vooruit! Super toch, en Licor is al zo'n geweldig dier Haha!

Patriesje: Ik neem aan dat je met Peet mij gewoon bedoelt Clown Bedankt alvast! Heb alweer 1 tegenslag gehad.. Scheve mond Een 'goede vriendin' heeft nu net afgebeld, omdat ze (zogenaamd?) vergeten was dat ze tot half 11 moet oppassen. Verward Echt zó gemeen vind ik het! Maar ik zal me avond er maar niet door laten verpesten Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:10

Prinslover heel veel plezier vanavond (ondanks dat er 1 iemand heeft afgezegd) en vast gefeliciteerd voor maandag!

Madelief ik heb het hier bescheurd! Ik dacht dat die foto bewerkt was zo van 2 foto's over elkaar en dat de ene van dat hek was, en de andere van het opstaan van de castratie *LOL* En toen keek ik in je topic en zag dattie dat echt gewoon zelf deed Haha! Vork hahaha lachen hoor, Suevo zou zoiets ook gewoon doen! De vorige keer stond hij met zijn voorbenen al op zo'n grote ronde baal kuil en keek mij ontzettend trots aan zo van: GOED HE Cool

Lobke wat super joh, ik ben jaloers... ik wil zo graag ook verder komen nu maar het is me weer niet gegunt Huilen

Suev is WEER onregelmatig in draf... echt niet te filmen dit hoor, heb 1 les gehad en aanstaande dinsdag mocht ik weer. Nu zit er een vochtbal rond 1 van zijn pezen, is wel minimaal en in stap loopt hij niet kreupel. Ben dus maar weer aan het afspuiten en stappen. Hopelijk is het gewoon van de wei en trekt het snel weer weg. Duimen jullie voor ons jongens?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:37

Nou het is nu echt zo ver hoor, Capriola is met zwangerschapsverlof. Het echte dressuurwerk deden we al niet zo veel meer, maar nog zo 3 keer het bos in was toch wel aan de orde. De laatste ritjes voornamelijk gestapt maar gister was het done. Ze heeft zo dikke buik met zucht precies waar de singel zit dus mevrouw mag met verlof.
Check haar dikke dikke dikke buik:

Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:14

Prinslover...ik schaam me dood!! Sorry.... Afbeelding

Echt superfgoto van Furia... lache... Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:07

DinkeyGirl Getver wat vervelend. Natuurlijk duim ik voor je dat het niets ernstigs is.

Patries Gezellig dat je langskomt maandag. We hebben er geen idee van of het druk wordt of niet. De bedoeling is dat ik Halley om ongeveer 14.00 ga rijden.

Prinslover Trek je er maar niet teveel van aan en geniet gewoon van je avond. Alvast gefeliciteerd voor maandag.

Die foto van Furia, gaaf. Mijn fjord deed vroeger ook altijd van die dwaze dingen. Ook al stond er stroom op het draad, gewoon met je lekkere dikke manenkam eronder. Ging ook gewoon door sloten om in ander weiland te komen. Kon ik hem weer uit het andere land vissen met allemaal kroos op zijn kont. Nu nog gaat hij onder omheiningen door, alleen als er stroom op staat doet hij het gelukkig niet meer.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:24

Eef gefeliciteerd dat het zo goed is, echt geweldig nieuws

Madelief jij ook gefeliciteerd dat het zo goed ging, en nu dan met je ruin, lijkt me inderdaad wennen.

Ilona vast gefeliciteerd met je verjaardag 18 jaar leuke leeftijd, autorijles, en volwassen nu he!!!

Volgende week komt de tandarts voor Rod, denk dat hij een hoop moet doen, vind het bit niet echt lekker in zijn mond zitten dus ga ik ook even kijken voor een ander bit, ik wil gaan kijken voor een mailer bit, iemand ervaring hier mee, mijn bit is gewoon te dik voor hem, waar rijden jullie mee?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:46

Fijne paasdagen allemaal!

Zij zijn groot en ik is klein!

Niet echt een toepasselijke smiley maar hij heeft wel een ei op zn koppie Pling

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:07

@ prinslover alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Spannend, je eerste rijles !

@DinkeyGirl , wat rot weer, ik duim ook hard mee.

@ regine ze staat er ook lekker half slapend bij hahaha, lekkere dikke buik heeft ze, hoe lang moet ze nog ?

@madelief, echt een geweldige foto,ik heb er hard om gelachen.
Gaat het goed met fuur ?

1.5 week geleden is Janet Bos bij ons geweest, een andere stalgenoot kon haar 2 jarige hengst niet wassen en eilde graag waslessen. Geweldig om te zien hoe snel zij dat toch voor elkaar kreeg, vooral door kalmte.(de laatste keer dat ik het had gezien brak ie de boel af)

Ik kan Jacolien heel moeilijk krijgen in de bak of in het land. Ook Janet had er veel moeite mee in het begin. Jacolien wilde niet opgeven. Ze moest dus uit zich zelf naar haar toe komen, dat snapte ze niet en bleef heel dominant doen. Een paar keer lukte het maar ze moest zonder halster touw ook gewoon bij ons blijven staan, dan ging ze er weer vandoor en begon het feest weer opnieuw.(vertel het wat beknopt) Jacolien was kletsnat van de zweet, en begon moe te worden en dr dominantie op te geven, liep netjes zonder halster touw mee op een gegeven moment.
Geweldig om te zien wat Janet kan bereiken. Het was genoeg voor Jacolien die middag.

Twee dagen erna het ik een van onze kleinere bakken doormidden gedeeld door middel van een extra lijntje. (hoefde ik me niet zo rot te lopen) Elke keer als ze bleef staan deed ik een beweging met mijn arm, zo van kom maar ( had ik gezien van janet) en verhip ze deed steeds twee stappen mijn kant op.
Dus kon ik haar pakken. Ik wil ook dat ze zonder halster met me mee gaat lopen in de toekomst dus ik ook proberen, twee of drie keer ging ze ervandoor, dus dan moest ik haar weer weg jagen.(dat heeft te maken met dominantie, zo geef jij aan dat jij de baas bent, klinkt hard maar het werkt) Als ze dan weer rondjes om me heen gaat draven ( teken van opgeven) en ze bleef staan en ik deed weer het "kom maar gebaar" met mijn hand kwam ze ook daadwerkelijk dichterbij. OP een gegeven moment liep ze ook zonder halster een stukje, dit snapt ze nog niet helemaal maar dat komt wel.
Als ik haar nu aan het halstertouw heb mag ik dr niet aan trekken, ze moet zelf lopen. En daar heb ik weer wat trukjes voor gekregen.
Binnen kort ga ik een curcus paardentaal volgen van Janet Bos met een paar stalgenootjes, ik heb er echt onwijs veel zin in.
Vanavond wil ik weer eens gaan rijden want dat had ik de afgelopen weken niet meer gedaan.
En morgen ga ik met wat stalgenootjes een lekker buitenritje maken.

Iedereen hele fijne paasdagen !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:26

Wat een geweldige foto van Furia, briljant Haha!

Regine, damn wat een buik zeg.. wow

Chica, BALEN met hoofdletters... Verdrietig

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:00

eef ik heb, van mijn vorige merrie een trauma over gehouden wat betreft zulke enorme zwangerschapsbuiken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:43

jeetje DinkeyGirl ,wat een ellende ook met suevo,schiet echt niet op he,ik ga heel hard voor je duimen dat het heel erg meevalt!

madelief geweldige foto....ik heb hier ook een "onderdraadjesdoorkruiper",kan er alleen inmidels niet echt meer om lachen,daar madam alle lijnen stuk maakt...

Prinslover nog een leuke avond gehad???

leonietje,klinkt wel goed,en het klinkt ook dat het werkt,ben benieuwd hoe het verder gaat tussen jullie... Ja

en regine,phoe die is dik!!!!zal niet lang meer duren dat daar een veulentje uit komt rollen..ben benieuwd Lachen

vandag heb ik wat foto's gemaakt van de paardjes(wederom),en hier is maesje..met gekleide voorpootjes,geopeerde been is weer gewoon en dun,zijn goede been heeft hij bovenaan aangetikt daar zit een zwelling nog op,en laz en maes liepen te dollen,hij liep eerst super goed,maar later toch weer kreupe..balen ,maar ja...

ik klei nog wel even door...

maesje.. Lovers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en yip,begint langzaam en zeker toch wel een stoer nekkie te krijgen,ze is nu 1 jaar en 10 maanden,en zo aan het veranderen..wel heel leuk om te zien.. Ja
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:47

Die foto van Furia! Haha!

IdraSoms gaat er ineens een wereld voor je open en vraag je je af waarom je nog nooit eerder met datgene bent begonnen Knipoog Het moet echt een super gevoel zijn geweest hoe je het omschrijft. Zou het bijna zelf ook willen voelen Knipoog

Malin Balen joh van Suev! Maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Anders ben je verder van huis. Hopelijk herstelt zijn beentje snel!

PrinsloverHoop dat je alsnog een fijne verjaardag hebt gehad?

Fijne paasdagen allemaal! Ik ga lekker m'n buikje rond eten bij m'n schoonouders.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:48

Femke: Wat een hele hele mooie foto's zeg! Die eerst van maestro is echt heel heel mooi!
Balen van zijn been. Maar ja hij is al 'vaker' opgegeven en steeds komt hij er weer bovenop bij jou dus we gaan gewoon weer duimen. Tot nu toe werkt dat duimen super bij iedereen geloof ik Knipoog

dames: voor de andalusier liefhebbers: http://www.hipica.nl/

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:07

Yip is echt aan het toverballen... maar wel mooi Haha!

Gave foto's weer hier in het topic!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:48

Die foto van Furia is geweldig inderdaad!

Kimmie, sterkte met Maes!
Mooie foto's trouwens weer!

Moet zo eerst even weg, dan zal ik de rest even rustig bijlezen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:57

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:24

[quote="PatriesjeMR2"]Over mijn avonturen de laatste week. Heb met Ensueño meegedaan aan de vaquera les vabn Cloris bij Balingehof(link staat hier ook ergens in het topic. Was hartstikke leuk. Jammer dat Piep er neit bij kon zijn, maar komt een andere keer wel.
Ik vondt het hartsikke leuk..Cloris is overigens een goede instructrice....
quote]

Lijkt mij ook heel gaaf om les van Cloris te krijgen. Heb Cloris zelf nog niet live aan het werk gezien. Ik vind dat de foto´s van haar en Piropo zoveel harmonie en respect uitstralen, dat ik daar al van kan genieten. Als die andere keer er in het Noorden komt, wil ik er ook graag bij zijn. Lijkt me ook leuke afwisseling voor Halley.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:45

Gaaaaaaaaave foto's weer. Lovers