Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:16

Lauke schreef:
Jamiejoyce schreef:
Ik ben een slechte verliezer maar geef wel altijd me zelf de schuld ik wil het persee maar dat werkt helaas niet altijd daarom zie ik er alweer Op tegen morgen weet alweer dat ik laatste word -__-

Wat voor jou misschien kan helpen is om t naar het positieve te draaien, hoe moeilijk het ook is.
zie het als een ervaring rijker worden, gewoon rijden, niet voor de punten, maar voor de ervaring. Kilometers maken in de ring.

ik weet dat t moeilijk is. Heb zelf een paard onder mn kont die prima een L proefje kan lopen, maar we krijgen het er nog niet uit. Toch gaat t elke keer beter ondanks dat het soms wat vechten is. Maar iedereen heeft goede stukken er tussen. Probeer je daar op te focussen. Die goede stukken zullen dan steeds langer gaan duren :)

Ja precies thuis gaat het al aardig goed maar op ander terrein best lastig en dan morgen tegen veel die een L proef rijden uiteindelijk komt het wel

DewiRox

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:22

Ik zou je echt totaal niet druk maken om de mensen om je heen hoor, zonde van de moeite ;). Je rijdt voor jezelf, waarom zou jij minder zijn dan een ander? En dan nog, we kunnen niet allemaal 'het beste paard van stal hebben' :). Gewoon lekker voor jezelf rijden, is al lastig genoeg!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:24

Niet te druk maken om anderen (stiekem doe ik het zelf ook :') concurrentie facebooken :') )
Je rijdt toch voor jezelf en de punten, of rijdt je voor de prijzen.
Dat is wel iets wat ik na m'n eerste wedstrijden wel uit m'n hoofd gezet heb. Die prijzen krijgen we toch niet, dan maar voor het puntje :+ En toch is het leuk als je dan heel onverwachts toch iets mee naar huis mag nemen, maar ik verwacht eigenlijk nooit prijs :P

Laatst een overzichtje gemaakt van hoe we begonnen en hoe we nu rondrijden.
2,5 jaar lijkt lang, maar is echt voorbij gevlogen. Toch heeft het 2 jaar moeten duren voordat we een B proefje neer konden zetten. terwijl paardlief iets meer dan 3 jaar geleden nog winst heeft gelopen in het L1 met de vorige eigenaar. Nou, toen ze hier kwam was daar niks van te merken. ook wel te zien :')
Heeft echt lang geduurd voordat ik Verna een beetje door had :j
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:31

Leuk overzicht

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:31

Een doel voor mij is bv proberen hals te laten strekken vind hij moeilijk lukt het niet jammer wel dan is het super. Ik moet er geen stress van krijgen.

Amoor ik zou proberen meer Ruw voer te gaan geven 1 plak is echt weinig dan kan het kracht naar beneden. En ik zou adviseren om 3 kwartier te lessen kan je net iets meer oppakken zodat jezelf weer de rest van de week verder kan trainen.

Lauke hele verandering hoor! Ziet er goed uit!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:35

Laura, zo doe ik het idd ook. Halsstrekken is ook niet ons sterkste punt, jammer dan, die 5 of 4 maken we ergens anders wel weer goed :) Mocht het wel gaan is het inderdaad mooi meegenomen. :)

Thanks meiden :) Ben benieuwd hoe het er over een jaartje uit ziet :))

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:12

Lauke schreef:
Niet te druk maken om anderen (stiekem doe ik het zelf ook :') concurrentie facebooken :') )
Je rijdt toch voor jezelf en de punten, of rijdt je voor de prijzen.
Dat is wel iets wat ik na m'n eerste wedstrijden wel uit m'n hoofd gezet heb. Die prijzen krijgen we toch niet, dan maar voor het puntje :+ En toch is het leuk als je dan heel onverwachts toch iets mee naar huis mag nemen, maar ik verwacht eigenlijk nooit prijs :P

Laatst een overzichtje gemaakt van hoe we begonnen en hoe we nu rondrijden.
2,5 jaar lijkt lang, maar is echt voorbij gevlogen. Toch heeft het 2 jaar moeten duren voordat we een B proefje neer konden zetten. terwijl paardlief iets meer dan 3 jaar geleden nog winst heeft gelopen in het L1 met de vorige eigenaar. Nou, toen ze hier kwam was daar niks van te merken. ook wel te zien :')
Heeft echt lang geduurd voordat ik Verna een beetje door had :j
[ Afbeelding ]

Haha ja dat facebooken doe ik ook heeel slecht :P je bent echt wel heel erg verbeterd. Ik zie dat ook wel als ik foto's terug kijk voor de rest geniet ik wel van hoe braaf ze is

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:48

Wij focussen ons op middendraf middenstap en impuls. Daar ligt ons probleem

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:21

Ja midden draf en stap verdient ook aandacht maar dat is net teveel om op te focussen hihi

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:05

Zooooo wat zijn jullie even hard gegaan zeg := even snel alles bij gelezen maar misschien hier en daar wel wat dingetjes gemist.

Achter de LL kruipen klinkt hier ook bekent, zodra het wat spannend word krult mijn merrie zich ook helemaal op. Heb vandaag even de proef voor de oefendressuur geoefend en dat ging best aardig. Kan alleen wel merken dat ze nog weinig conditie heeft maar goed we blijven daar gewoon lekker op werken (zijn tenslotte pas ook 2,5 maand weer bezig na een jaar niets doen := )

Gaan jullie allemaal veel op wedstrijden dan of meer af en toe een leuk wedstrijdje mee pakken? Ik had eigenlijk in de planning staan om gewoon af en toe een wedstrijdje mee te pakken maar moet eigenlijk best toegeven dat het kriebelt om gewoon weer fanatiek wedstrijden te gaan rijden :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:14

Ik probeer 1 x per maand te gaan soms 2 maar echt niet meer.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:37

Zelfde als Laura. 1 per maand soms 2

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:02

Ik probeer ook 1 x of hooguit 2 x kan ook niet meer i.v.m werk

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:51

Whoehoee!! Nog even en dan kan ik hier hopelijk ook meekletsen :o :D
Bezig met de aankoop van een geweldige friese merrie, loopt met huidige eigenaar Z.
Zij gaat echt mijn leerpaardje worden en hopelijk lekker alle klasses doorfietsen :)) Zin in!!
Volgende week wordt ze gekeurd en als dat goed uitpakt nemen we haar lekker mee naar huis.. Zal volgende week dan ook wel even een mooie foto posten van haar.

Gaaf iig om te zien hoeveel friezen er in de dresuur meelopen! Mooie foto's komen er ook voorbij..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:06

Nou suus ik ga voor je duimen

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:25

Gezellig Suus! Ik ben benieuwd naar jou friezin :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:27

Gaaf overzicht lauke!! :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:30

Dank jullie wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:43

Wat leuk suus! Ik hoop voor je dat het door gaat! Leuk dat je mee komt kletsen. Heb je foto's? Soms denk ik dat het voor ons ook beter was, een paardje dat zelf al een berg ervaring heeft en een leer paard voor mij zal zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:50

Welkom Suus, hopelijk gaat dat lukken, dat zou leuk zijn! Spannend hoor :D
Welk niveau heb je zelf?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:10

Leuk suus spannend hoor!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:14

AmoorM schreef:
Wat leuk suus! Ik hoop voor je dat het door gaat! Leuk dat je mee komt kletsen. Heb je foto's? Soms denk ik dat het voor ons ook beter was, een paardje dat zelf al een berg ervaring heeft en een leer paard voor mij zal zijn.

Hahha.. Ik ben dit keer ook specifiek op zoek gegaan naar een leerpaard, én eentje die licht in de hand is. Vorige week mijn tinker verkocht, die dat absoluut niet was!

Vind het ook rete spannend. Hopelijk komt ze de keuring door.

Mijn niveau is niet zo denderend.. Kan een leuke L proef rijden en van de week met proefrijden op dit paard wat schouderbinnenwaarts meegepakt. Maar op wedstrijdterrein ben ik echt nog behoorlijk groen.
We gaan dus lekker rustig aan kennis maken en dan eens zien wanneer we in de B gaan starten.
Wel cool hoor, een paard waar alle knopjes al op zitten. Al wordt je dan wel enorm geconfronteerd met je eigen (niet)rijkunsten :o

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:22

Wat een prachtige friezen komen er voorbij!!! Wauww!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:58

Suusenmalvin schreef:
AmoorM schreef:

Hahha.. Ik ben dit keer ook specifiek op zoek gegaan naar een leerpaard, én eentje die licht in de hand is. Vorige week mijn tinker verkocht, die dat absoluut niet was!

Vind het ook rete spannend. Hopelijk komt ze de keuring door.

Mijn niveau is niet zo denderend.. Kan een leuke L proef rijden en van de week met proefrijden op dit paard wat schouderbinnenwaarts meegepakt. Maar op wedstrijdterrein ben ik echt nog behoorlijk groen.
We gaan dus lekker rustig aan kennis maken en dan eens zien wanneer we in de B gaan starten.
Wel cool hoor, een paard waar alle knopjes al op zitten. Al wordt je dan wel enorm geconfronteerd met je eigen (niet)rijkunsten :o

Waarom heb je je tinker verkocht?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 08:11

Ik heb een whiplash en daar m'n tinker zich echt heel sterk kon maken (vooral als hij echt aan het werk moest), was dat niet fijn. Lag regelmatig op bed na het rijden..
Ben nu dus echt op zoek gegaan naar een paard dat heel licht in de hand is..