[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:33

goedemiddag dames.
Het duimen heeft geholpen!! Hij heeft helemaal niks! Zijn spieren moeten gewoon goed getraind worden met rijden. Omdat hij graag met weggedrukte rug weg loopt en zo moet ik daar heel goed aan gaan rijden. Het is dus rijtechnisch op te lossen! Hij is helemaal finaal binneste buiten gekeerd.

Zijn tanden bleken niet goed te zijn met haken en scherpe randen en daar is hij denk ik een half uur mee bezig geweest. Er zijn foto's van zijn rug gemaakt en van zijn hoeven. Hij had traanogen dus zijn traanbuisjes zijn geheel goed doorgespoten. Bij thuiskomst op aanraden gelijk zijn hoeven aan de voorkant een stukje korter gemaakt (wij hebben een hoefsmid op stal) Ik heb zelf een andere smid maar de dierenarts zei dat ik echt niet lang moest wachten want hij zag wel op de foto's van de hoeven dat dit snel moest gebeuren. Ik ben zoooo blij jongens! De rugklachten zijn oa door het verkeerde zadel gekomen dat hij had. En rijtechnisch had hij anders getraind moeten worden door de vorige eigenaar zei de dierenarts.

Iedereen bedankt voor de steun!!! En geniet van het heeeeerlijk weer. Men vond op stal dat ik wel gewoon kon rijden vandaag. Maar had mijn rijspullen niet bij me haha want ik had nooit verwacht dat er alleen foto's gemaakt zouden worden. Iedereen dacht dat hij ingespoten moest worden.
Hij is ook 2 x gesedeerd voor de foto's dus hij heeft lekker 2 uur in de paddock gestaan vandaag!

De dierenarts adviseerde zeker wel om hem te laten castreren. NIet vanwege gedrag want hij vond hem braaf maar vanwege spierspanning in zijn rug en hals. Een hengst staat meer op scherp kwa bespiering had hij het over. Een ruin kan zich makkelijker ontspannen. IK ga het eens laten bezinken allemaal.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:05

redina, wat een geweldig nieuws!! jouw paasweekend kan vast niet meer stuk Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:29

Eef gelukkig joh, ik ben zoooo blij voor je! Echt super dat het allemaal niets ernstigs was! Hoe denk je nu (en na mijn halve boek wat ik jou PBde Knipoog) over castreren? En heb je die PB nog naar madelief doorgestuurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:34

Zo, super dat het zo goed is afgelopen! Helemaal als iedereen bij je op stal al dacht dat hij ingespoten moest worden.....
Zo zie je maar, na regen komt altijd zonneschijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:45

Gelukig goed neiuws. Doet me sterk denken trouwens aan een paard dat ik heb getrained nadat het jaren met een te klein zadel had gelopen (zadel gehouden waar het mee geocht ws toen ze een stuk slanker was....) en totaal stijf was geworden in de hals schouders en rug en om de haverklap struikelde. Is ook gewoon goed gekomen met training. (Veel balkjes lopen en buitenrijden oa)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:45

Eef wat een heeeeerlijk nieuws!!!! ik heb echt geduimd voor goed nieuws Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:49

Wat een fijn nieuws!

Jij kunt weer opgelucht adem halen en straks lekker met hem aan de slag!
Super hoor!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:52

Super Eef! Ik zou, persoonlijk, Enno dan wel laten castreren.. Als zijn spierklachten dan ook minder wordne.. Blijft moeilijk natuurlijk, ook omdat je het rijtechnisch wel op kunt lossen, maar scheelt altijd weer.. Maar it's up to you Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:55

Wat een goed nieuws Eef Lachen

Wat betreft castreren, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Mijn instructeur zei onlangs over Licor dat dat een paard zou zijn dat ongelukkig zou zijn als hij zou worden gecastreerd, omdat hij zo in rust is met zichzelf. Daar zou ik persoonlijk wel bang voor zijn bij castratie van een hengst als Licor.
Maar als het Enno's spierproblemen ten goed zou komen zou ik niet twijfelen Lachen

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:32

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:29

Zo, wat ben ik opgelucht zeg! Bedankt voor alle "sterktes", het heeft blijkbaar geholpen, Fuur heeft het prima doorstaan!!
Ging heel makkelijk en geleidelijk de verdoving in en ook weer rustig uit, hij wachtte eerst rustig tot hij echt voldoende kracht had om op te staan...
En 's middags stond ie al weer vrolijk zijn oude ik te zijn (alleen dan miste er iets Knipoog ).
Moet wel zeggen dat het er vreemd kaal uitziet, moet wel aan het idee wennen. Vooral het idee: Ik heb nu een ruin, maar hij gedraagt zich nu nog als hengst Vork is heel dubbel Knipoog
Ook vreemd gevoel krijg je erbij hoor, als je je paard zo compleet hulpeloos ziet liggen, de angst bij elke ademhaling die wat langer duurt...
Maar voor de rest helemaal perfect gegaan OK dan!

En Eef, wat een geweldig nieuws voor jou zeg!!! Echt heerlijk, jij ook opgelucht denk Clown

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:47

Redina, wat ben ik blij voor je. Gefeliciteerd met het goede nieuws, super dat er niets ernstigs aan de hand is.
Madelief, een ruin ! Denk dat het meer wenne voor jou zal zijn dan voor Fuur.

@Prinslover, Janet Bos is idd geweest, maar vertel er morgen even meer over moet nu rennen... wilde even snel kijken of Redina nieuws had !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:18

evelien en madelief,wat een super goed nieuws,madelief een ruintje(dat hengstegedrag hebben ze nog wel even na castreren),en eef,wat zal jij ontsettend lekker kunnen slapen vannacht,en zorgeloos kunnen rijden!!

echt heel goed nieuws!

wessel heeft weer mogen hobbieen vandaag...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:29

Oh Fem, Die eerste foto!!! Zo super gaaf zeg!
Bedankt iedereeen voor de lieve berichtjes!
Madelief, heel erg fijn dat alles goed gegaan is!
Het was vandaag echt super voorjaar (aan enno te merken althans) dus ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Furia zijn hormoontjes wat kwijt is en of hij dan erg veranderd in zijn gedrag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:49

Kimmie, stoere foto's! Cool

Madelief, fijn dat het bij jullie ook goed is verlopen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:14

hey wat fijn redina!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:55

Goeiemorgen allemaal!
Ik heb even alles vluchtig bijgelezen,geen tijd om te reageren eigenlijk,maar toch even kort:
Gefeliciteerd met het goede nieuws Eef Go jij! Go jij! super !!
Ook Madelief:fijn voor je dat alles goed is gegaan.
Verder heb ik weer hele mooie foto's voorbij zien komen Tong uitsteken
Die laatste van Wessel vind ik echt geweldig.
Slecht nieuws over Maes Huilen ,Fem,ik ga je snel uitgebreid spreken.
Nick: Heerlijk dat je weer een leuk ponypaardje onder je kont hebt,ben erg benieuwd naar foto's,die moeten nu snel komen hoor nu je weer een digi hebt Knipoog
Cloor: je kleine meisje ziet er toppie uit,wat een dametje al zeg.

Verder sorry voor alles en iedereen die ik vergeten ben Bloos m'n hoofd is een vergiet momenteel,heb het druk met van alles en niks.
Moet ik toch eens wat aan gaan doen,beter plannen ofzo,hahaha.

Hier geen spectaculair nieuws.
Mynke doet het goed,het wordt tijd dat ze de wei op kan en daarna aan het werk.
Ze vind het volgens mij een beetje saai worden allemaal,ze is een dametje wat veel afwisseling nodig heeft en graag nieuwe dingen leert.
Maar ja,met zo'n puppylijf kan je nog niet zo heel veel.
Ik heb trouwens besloten om haar dit jaar niet voor de keuring te brengen,volgend jaar lijkt me beter.
Dan is ze wat meer ontwikkeld en hopelijk is ze dan nog mooier Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:59

Gefeliciteerd Redina. Ik had het er gisteren hier op stal nog over met mensen die Enno ook kennen. Het meisje heeft les van de eigenaar van de pensionstal in De Groeve.

Madelief Mooi dat alles goed gegaan is.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:18

pfff.... heb wel heel veel bij moeten lezen... maar afijn...

@Femke...wat naar van Maes... hopen dat zijn blessure dit keer sne voorbijgaat. Ik snap dat je hem niet kwijt wilt..'t is een scheet Haha!
Zag hele stoere en leuke foto's van paardjes...altijd leuk om te zien. Die laatste foto van Wessel vindt ik gaaf.. hij is wel braaf met dekken?

@Redina...super dat alles ok is met Enno... lekker met hem aan het werk nu. Gaat vast allemaal goed komen.

@Madelief... gelukkig is het goed gegaan met castreren(ik vindt zo'n verdoving ook eng). Ben benieuwd of je snel verschil merkt.

@Lusitana... klinkt alsof het veulen er elk moment aan kan komen... spannend. Zal voor een mooi en gevond veulen duimen Tong uitsteken

@Lisenka... ik kom maandag wel even langs. Hoe laat ging je die demo met Halley doen?? Haha!

@Cloris... dametje is ook de hoogte in gegaan volgens mij. Ze ziet er goed en gelukkig uit. Top!

Voor de rest...ben natuurlijk van alles vergeten... sorry Bloos

Over mijn avonturen de laatste week. Heb met Ensueño meegedaan aan de vaquera les vabn Cloris bij Balingehof(link staat hier ook ergens in het topic. Was hartstikke leuk. Jammer dat Piep er neit bij kon zijn, maar komt een andere keer wel.
Ik vondt het hartsikke leuk..Cloris is overigens een goede instructrice....

Ensueño heeft me weer verbaast doen staan. Zo braaf dat hij was(ondeugend dat wel...hij had niet zoveel zin in actief werken zaterdag). Hij bleef zelfs braaf staan toen hij door een loslopende hengst werdt bedreigd. Alles goed afgelopen gelukkig. Ensueño was wel erg geschrokken, maar een paar minuten later keek hij alweer rustig.

Daarnaast afgelopen donerdag les gehad van Horst Becker..ook bij het Balingehof. We zijn behoorlijk aangepakt. Tijdens de tweede les kwam Ensueño in opstand en werdt dwars(bokjes, aangalopperen terwijl dit niet moest en vooral...rechtsaf gaan als hij links in moest buigen) . Ben er zo moe afgekomen dat ik amper meer kon staan...Ensueño was ook doodop. Maar er zaten hele fijne stukken tussen. Wel veel geleerd(moet hem met meer emotie en actiever rijden...). Heb ook aardig wat huiswerk voor de volgende keer(juni).

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:58

Patries klinkt allemaal goed!

Madelief fijn dat het goed is gegaan, en straks kan hij lekker genieten op de wei met zn vriendjes!

Nicky fijn dat je weer een paardje hebt, wij willen foto's! Haha!

Doei! @ Pipi

Wat een stoere foto's van Wessel, wat een kwijlpaard is het toch he Kwijl

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:58

Thanks Patries Bloos

En fijn dat het lessen bij Horst goed ging Knipoog

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:35

Goed is een groot woord... zo goed ging het niet... Knipoog .
Maar wel fijn dat Ensueño een keertje vervelend/stout is als ik ergens anders ben. Hij heeft het imago van braaf paard...maar is het lang niet altijd Bloos

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:04

woensdag heb ik camera ..die we uiteraard
direct gaan testen
PatriesjeMR2 was leuk hioorde ik van kennis die ook meegedaan had .. die reed op broertje van mijn pony (zelfde pappa..)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:39

Die laatste foto van wessel vind ik echt heeel mooi!
Wist niet dat Cloris die clinic gaf, leuk hoor! Ja
@PatriesjeMR2: Maar je had er wel een fijn gevoel over? Das ook belangrijk Lachen
We hadden gister ook nog wat foto's gemaakt van de "castratie" dag, geen bloederige foto's, ik zat ook (verplicht) een eindje van Fuur af, ik val namelijk snel flauw en heb naaldenfobie en tegen bloed kan ik ook niet echt Knipoog
Dus geen foto's van het bloederige gedeelte, maar zeker wel de moeite waard Knipoog echt meneer de clown Clown
*KLIK*

Fuur voelt zich alweer helemaal op&top Haha! Wond geneest ook hele goed, nog geen zwelling ook Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:53

Redina: Wat een goed nieuws!!!!! Haha! Haha! Ben zoo blij voor jou én voor Enno natuurlijk! Gelukkig mankeert ie niks, en is alles goed op te lossen met rijden! Heeeeerlijk toch, nu kan je weekend echt niet meer stuk denk ik Haha! Dat word dus nog veel rij foto's plaatsen van dat lekkere ding Knipoog

Madelief: Wat fijn dat alles goed is gegaan met de castratie, is toch wel spannend he? Fuur is ook wel een brave jongen volgens mij, en als ruin zal die wel een veel socialer leven krijgen! Lachen

Voor de rest is iedereen weer lekker bezig met de paarden zo te lezen, heerlijk hoor! Maandag kan ik ook weer. Haha!

Ik ben maandag trouwens JARIG Haha! Joehoee, eindelijk 18, ook me eerste rijles, echt super spannend! Ja Vanavond vier ik mn verjaardag voor vrienden en vriendinnen, gaat ook wel heel leuk worden hoop ik Haha! Heb er iig veeel zin in Clown Mijn paasweekend kan dus ook niet meer stuk hihi!