[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:53

Jinthe1 schreef:
Zijn er hier trouwens ook mensen die deelnemen aan de regiovergadering komende woensdag?

Nee komt voor mij ook iets te vroeg...ben nu niet genoeg op de hoogte van alles wat speelt hoewel meeluisteren natuurlijk veel info brengt.

Jinthe1

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:20

Ik ben vooral benieuwd naar de verklaring van de ledenraad waarom zij op het meest slechte moment de Hengstenjury aan de kant willen zetten. Er staan de eerste week van december toch meer dan 300 hengsten klaar om gekeurd te worden. Dat zal zonder jury toch wat voeten in aarde hebben denk ik zo. Als de ledenraad zo met mensen om durft te gaan ben ik benieuwd of er überhaupt nog wel een jury bereid is om in de baan te staan. Ik had gehoopt en verwacht dat de mensen in de ledenraad kennis zouden hebben van het proces mbt de hengstenkeuring en dat het dus bekend zou zijn dat dit traject niet zomaar even over te dragen is. Maar helaas....

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:26

Jinthe1 schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar de verklaring van de ledenraad waarom zij op het meest slechte moment de Hengstenjury aan de kant willen zetten. Er staan de eerste week van december toch meer dan 300 hengsten klaar om gekeurd te worden. Dat zal zonder jury toch wat voeten in aarde hebben denk ik zo. Als de ledenraad zo met mensen om durft te gaan ben ik benieuwd of er überhaupt nog wel een jury bereid is om in de baan te staan. Ik had gehoopt en verwacht dat de mensen in de ledenraad kennis zouden hebben van het proces mbt de hengstenkeuring en dat het dus bekend zou zijn dat dit traject niet zomaar even over te dragen is. Maar helaas....

wat ik begreep is dat er iig al twee nieuwe juryleden klaarstaan en een derde voorgesteld is.
en eerlijk is eerlijk achter de schermen is dit gedoe al heel lang bezig. De hk jury accepteerde ook geen kritiek . en liet met de goedkeuring van boet zien dat ze ronduit schijt hebben aan wat ledenraad vond . Ik denk dat dit een verhaal koekje van eigen deeg is met een hele berg collaterol damage ...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:26

De twee nieuwe waren al in het voorstel opgenomen. Eentje zou dit jaar al de plaats vervangen van 1 van de huidige jurys en de ander zou meelopen en volgend jaar de plaats vervangen van de andere jury. Dan had er dus een nieuw en ingewerkt team gestaan. De huidge jury heeft, hoe raar ook, gewoon volgens de regels gewerkt. In het regelement stond letterlijk opgenomen dat cournage een reden KON zijn voor uitsluiting. Het hoefde dus niet. En laat dit regelement nu zijn goedgekeurd door de ledenraad. Hoe dan ook, het is een belachelijk moment om tot dit besluit te komen. Als er geen nieuwe jury bereid gevonden gaat worden dan staan daar voor noppes de hengsten klaar begin december. Ze kunnen wel tegen de huidige jury schoppen maar gaat het beter worden met een onervaren jury die dit traject nog nooit hebben gedaan? En zijn dat de volgende koppen die gaan rollen? Want dat is de vraag die zij zichzelf vast zullen stellen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:24

boemel schreef:
xXutopiaXx schreef:
Haha ja! :D :+:
Oh echt?! Dan vind ik het eigenlijk nóg leuker :D Heerlijk spontaan, had zo moeten zijn <3

Ja, zo voelt 't wel :o .
Er waren zoveel geïnteresseerden en bieders, maar t bleef goed voelen.
Ineens leek alles mee te zitten... op alle fronten.

Heerlijk idee dat ik de zwarte monsters straks vanuit huis zie lopen :o

Jaaa zalig vooruitzicht :+: <3

Prachtige foto's kusvoorjou <3 Had ze al gezien :D :D Knappe Floris <3

Thanks DJZ!! :D Was ook van plan om gisteren weer te trainen.. maar mannn wat een weer :=

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:05

Afbeelding

Afbeelding
Klein voorproefje van mijn foto's..
Mijn 2 parels.. ibbeltje 2,5 jaar ( take455) en tim ( boven time398)

Afbeelding

Afbeelding

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:14

Mooi Timmie! De laatste foto is zo lief!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:31

Wat mooi :D <3

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:03

Jinthe1 schreef:
Mooi Timmie! De laatste foto is zo lief!

Zoet he... ze is ook een enorme knuffel.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:05

Ahhh super mooi, die laatste is zo mooi!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:46

Timmie06 schreef:
[ [url=m/ZwOehR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vdP0Ow.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klein voorproefje van mijn foto's..
Mijn 2 parels.. ibbeltje 2,5 jaar ( take455) en tim ( boven time398)

[ [url=m/o5oT9W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZoDKFg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! :j

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 01:50

Hoe gaat het met jullie Friesjes??

Met Diablo gaat het allemaal prima en genoot vanmiddag van het lekkere zonnetje, samen met zijn bonte vriend :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:17

DJZ schreef:
Hoe gaat het met jullie Friesjes??

Met Diablo gaat het allemaal prima en genoot vanmiddag van het lekkere zonnetje, samen met zijn bonte vriend :D
[ [url=m/vAXigW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Ap9Fu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pk4cUg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tHrZvA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fL8v8u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GxgBzX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vD7k49.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bB7oAb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag m vrijdag nog staan.
Toen keek hij ookal zo tevreden :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:44

Gister was echt lekker weer, heerlijk om ze nu buiten te hebben.
Mijn puppy vermaakt zich prima, voelt zich goed en is weer lekker zichzelf. De zadelpasser is zaterdag geweest en het zadel is goedgekeurd als we de goede boom er in hebben. Dus hij kan langzaam weer meer aan t werk, voor volgende week hebben we een lesje bij Karel Bauer in de planning staan.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 01:12

Zoo... ook even uit mijn winterslaap..
Gaat goed hier. Veulen groeit als kool. Zullen over niet al te lange tijd spenen maar ben blij dat we haar net langer bij mama hebben gelaten. Heeft ze haar achterstand ruim ingehaald. Ze ziet er ook zo mooi uit. Mooi in de vacht en glimmen. Ik ben er echt heel gek mee en de tweede is in de maak bij een andere mama. Door de drukte gaat de dracht zoo snel. In februari zijn we al zover.

Met rijden heerlijk in relaxstand. De driejarigen doen even wat minder nu en mijn ruin pak ik wanneer ik zin heb zonder dat het perse moet. Dat is het voordeel van geen wedstrijden. Geeft wat meer tijd voor klusjes die zijn blijven liggen.
Oukje Yfke
Afbeelding

Mama in wording
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:24

Mooie foto's zeg! :+: Het is inderdaad genieten de afgelopen dagen, met het weer <3

Knap veulen!! En moeders krijgt inderdaad al een mooie mama-buik! :D Wij hopelijk in het vroege voorjaar ook ons eerste veulen, maar dan van onze minishet :P Zij heeft alleen alle tijd bij de hengst gelopen, dus ik weet niet precies wanneer ze is gedekt, en wanneer dus uitgerekend! Dat is spannend...

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:37

Afgelopen tijd heb ik met Im de overstap gemaakt naar het L1; waarbij de teller alweer op +3 staat. Maaar voor aankomende periode gaan we eerst even lekker doortrainen, naar 't bos toe & een springlesje meepakken. Daarnaast heb ik laatst mijn camera voor het eerst meegenomen naar stal, best lastig om met het licht van de binnenbak fatsoenlijke foto's te maken :)

Afbeelding

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:53

Mooi koppie. Wat is de afstamming?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:08

Haitse x Folkert :D

Momenteel alweer 10 jaar oud & ruim 6 jaar in mijn bezit.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:15

Folkert bloed :D
Mooi hoofdje ja !

Oké m’n Friese merrie Jelske is nog steeds niet top maar ze groeit hard ! Dat is denk ik wel een goed teken? Begin deze maand gaan we overleggen wat we willen doen met ontwormen, via vulina op bokt al mooi schema gekregen en denk dat we die ook gaan aanhouden.

Afbeelding

Hier zie je goed de rare buik. Ze staan niet echt vast heb touw in m’n hand maar dan leren ze wel de druk ervan.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:17

Imke95 schreef:

Ah vandaar dat ik 't koppie van Diekke er in herkende. Wikke x Folkert :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:17

Janinevv schreef:
Folkert bloed :D
Mooi hoofdje ja !

Oké m’n Friese merrie Jelske is nog steeds niet top maar ze groeit hard ! Dat is denk ik wel een goed teken? Begin deze maand gaan we overleggen wat we willen doen met ontwormen, via vulina op bokt al mooi schema gekregen en denk dat we die ook gaan aanhouden.

[ [url=m/c1aZ7o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zie je goed de rare buik. Ze staan niet echt vast heb touw in m’n hand maar dan leren ze wel de druk ervan.
[ [url=m/Bl6wgI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel een bol buikje inderdaad.
Weet je hoe het komt?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:28

Vermoeden spoelwormen, maar gaan we nog over hebben. Veulens hebben wel vaker van die bolle buiken maar deze is wel extreem..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:48

Janinevv schreef:
Vermoeden spoelwormen, maar gaan we nog over hebben. Veulens hebben wel vaker van die bolle buiken maar deze is wel extreem..

Vervelend! Hopelijk snel er van verlost.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:57

boemel schreef:
Imke95 schreef:

Ah vandaar dat ik 't koppie van Diekke er in herkende. Wikke x Folkert :D

Wat leuk! Er komt binnenkort bij ons een Haitse x Doaitsen op stal, dus ben ook benieuwd of ik daar gelijkenissen mee ga vinden :')