Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:20

Afbeelding

Even mijn kanjer en zijn nieuwe setje showen.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:49

Dank jullie wel!

@maikeltje Hij is bereden ja. Zijn oude eigenaresse reed voornamelijk (lange) buitenritten met hem, dus het bos is hij zeker gewend. Ik wil voornamelijk lekker buiten rijden en proberen een omscholing naar de western (recreatief) voor elkaar te krijgen.
Zijn paspoort is trouwens gewoon Nederlands. Ik gok dat hij helemaal "onbekend" was. Als je wilt kan ik een foto maken.
Leuk zeg, je paard opvoeden. Ben heel benieuwd naar je weg van beleren. En knap dat je dat op de wei al lukt, het is wat behelpen met dit snertweer he :')

@Lynn_Nikita haha, ik dus ook niet. Maar dit is wel een beetje valsspelen, want het is een koffievos :+

@EdkingEnzo Wat leuk, je kent hem! Dit is inderdaad Pancho. Hoe ken je hem?

@Stal_Fiore dank je wel **\O/** Je hebt zelf ook een knapperd! Super leuk setje ook. Ik vind dat navy heel chique staan.

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:07

@Bohemian: Wauw helemaal verliefd op je vosje <3

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:46

Stal_Fiore schreef:
[ [url=m/5uMGd2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even mijn kanjer en zijn nieuwe setje showen.

Gave set !

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:32

Op de een of andere manier is dit een heerlijk topic om te kijken maar heb ik er enorm veel moeite mee om ook echt te reageren en te blijven volgen :+

Is Mejicano inmiddels weer de oude?
Ik volg je topic B0hemian, vind het een heel knap paard :j
Lief oogje en prachtige set Stal_Fiore, ik durf nooit dure setjes te kopen. Ben dan te bang ze te gebruiken bij mijn slopers :+

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:37

Start er iemand nog de Barokke wedstrijden in Laag soeren?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:52

Ik heb het hele topic in de afgelopen dagen doorgebladerd voor de prachtige paarden, ik wil meer <3

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:55

@Azmay Mejicano oogt weer of is hij de oude maar zodra hij begint te draven/spelen met zn Friese vriend begint hij gelijk weer te hoesten.. :( Heb zn vermoeden dat ik maandag (dan zitten de 14 dagen medicijnen erop) de DA wel weer kan bellen dat het nog niet over is...
Dus laat hem nog maar lekker ingepakt in zn dikke deken ;)
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:00

Vette deken!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:03

Sonde, ziet er wel lekker warm uit die deken. Hoeveel gram is dat?
Diva heeft nu tussen de 200 en 300 gram op, zonnepaardje is het {:}

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:07

Ja t schiet niet op zo :(
Mja gelukkig is de koorts weg.
300 grams is deze maar hij heeft er nu nog een staldeken onder van 150 grams :o
Dus wat dat betreft lijkt hij nog niet helemaal fit.. Normaal is 300 grams met deze temperaturen voldoende voor hem..
400 grams deken ligt klaar voor als het kouder gaat worden en hij t niet warm kan houden..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:11

dekensenzo schreef:
Ja t schiet niet op zo :(
Mja gelukkig is de koorts weg.
300 grams is deze maar hij heeft er nu nog een staldeken onder van 150 grams :o
Dus wat dat betreft lijkt hij nog niet helemaal fit.. Normaal is 300 grams met deze temperaturen voldoende voor hem..
400 grams deken ligt klaar voor als het kouder gaat worden en hij t niet warm kan houden..

Phoe dat is wel lekker dik ja, was hij ook geschoren?
Hopen dat hij snel een beetje beter is :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:59

450 gram? Mijne is geschoren heeft maar 150 op nu. wat leg jij op als het vriest?

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:59

Nee hij is niet geschoren..
Hoop dat hij weer fit is voor het gaat vriezen.. Anders gaat t n 400 grams met 200 gram staldeken eronder worden denk ik...

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:19

@dekensenzo Wat een gave deken zeg! Staat heel stoer. Ik ben niet op de hoogte van wat er met je paardje speelt, maar hopelijk is het hoesten snel over.

Pancho heeft een 300gr outdoordeken op tegenwoordig. Vorige week had het al een nacht gevroren hier en stond hij 24/7 buiten i.v.m. herstellen van de castratie. Ik denk dat ik het daarbij laat, maar mocht hij het erg fris gaan krijgen kan er altijd nog een dekentje onder. Wat heeft de rest nu op? Wisselen jullie dekens voor binnen en buiten?

Afbeelding
Onze eerste weken samen in vogelvlucht. Het is echt een onwijs gaaf dier <3 Hij denkt heel graag met je mee en is super alert op alle hulpen. Geeft mij wel heel wat om aan te werken, haha. Tijdens het logeren vandaag bijvoorbeeld: Pancho stond abrupt stil (ik een stap te ver met mijn linkerbeen gemaakt, echt een cm of 2 :') ), Pancho schiet in een middendraf ipv een mooie overgang van stap naar draf ('Ik moet toch naar voren als jij dat ding (zweep) beweegt?'). Ik gok dat dit ook een heel leuk paard is om helemaal zonder attributen mee te werken, maar dat is iets voor de toekomst!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:25

Hopen dat ie snel beter wordt dekensenzo! Maar is het voor hem niet fijner om er minder warm bij te staan? Lijkt me toch dat hij hier onder gaat zweten.. Maar misschien zit ik er helemaal naast :)

Hier nu ingevoerde regen deken met 100 gram liner. Ga er vanavond denk ik weer een 200 op gooien, gaat weer licht vriezen en overdag Max 5 graden. Anders vind ik het echt te warm.
Wissel verder trouwens niet tussen overdag en avond. Kan ik gewoon weg niet bolwerken. Maar gelukkig is de stal wel open dus niet mega veel temperatuur verschil

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:47

Diva stond net koel onder de 200 dus ze heeft nu 300 gram op. Sluit ze nooit op dus ik wissel vaker naar zwaarder voor de nacht.

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:15

@KellyR Hij staat er zeker niet onder te zweten. Integendeel. Hij heeft het net aan warm.

Hoop dat hij het binnenkort wel weer warmer gaat krijgen als hij weer helemaal fit is en de deken er onder vandaan kan. Hoe dik moet ik m anders wel niet gaan inpakken als het gaat vriezen... :brr: :brr:

Nog tot maandag rust en dan weer beginnen met longeren. Ben zeer benieuwd of het hoesten over is.. Heb er een hard hoofd in... :(

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:43

Ik heb hier al even niet meer rondgeneusd maar wel wat mee gespiekt af en toe.
Afbeelding
Die van mij staat nu met een 300gr regendeken. Ik heb haar eind Oktober geschoren omdat ze echt ontzettend dik in het haar kwam te zitten :P Nu is het nog steeds mooi dun en is ze zo droog en ook niet meer drijfnat na even wat te hebben gedaan.
Als ik nu ga rijden rij ik ook vrijwel altijd met een gevoerde reflectiedeken. Handig voor buitenritjes maar ook nog eens lekker warm.
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:15

Vandaag voor het eerst gehangen op onze smurf. Eerst met zadel gelongeerd stap en draf en dat ging keurig al liep hij wat raar, zadel vindt ie toch wel raar. Daarna krukje erbij gepakt wat we al een paar keer geoefend hebben. Heb hem al mee bekend gemaakt dat er niks gebeurt als de ruiter op dat krukje staat te springen naast hem (heeft even een paar trainingen gekost) en vandaag heeft dochter over het zadel heen gehangen. Voet in stijgbeugel en gewicht op het zadel en dan aan de andere zijde belonen. Dit een keer of 10 herhaald en wat was ie braaf. Jammer dat ik in deze periode niet doordeweeks kan oefenen met ‘m want ga in donker weg en kom in donker thuis. Hopelijk morgen nog een keer oefenen als het weer het toe laat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:15

Wat een lief koppie Merexa.
Nog verder gegaan in dit weer maikeltje?

Diva heeft eigenlijk duidelijk behoefte aan meer aandacht, heb er alleen echt geen energie voor -O-
Kon het in de sneeuw niet laten om even met haar te spelen, ze hield niet meer op met stuiteren :):)
Afbeelding
Moeders stond met haar kont in de wind
Afbeelding

Diva let heel erg op met steigeren, enige waar ik van schrok was dat ik achteruit tegen Kim der kont aan liep en die verschoot. :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:25

Ben vandaag niet verder gegaan nee, ik zette de Spanjaard op de wei en hij lag in de eerste 10 minuten al 3 keer op zijn muil in de sneeuw :')

Leuke foto’s azmay, die van mij gleed gelijk uit met gek doen :D ik heb er ook een paar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:41

Wat gááf die foto's in de sneeuw!
Mijn vent heeft vandaag (en ik vrees morgen ook) een dagje vrij. Ik glibberde zaterdag de hele snelweg over met mijn twingootje :=
Hopelijk kunnen we snel dichterbij verhuizen!

Afbeelding
Zaterdag wel even gewandeld in de sneeuw, wat was hij braaf <3
Het is wel even goed inschatten wat te doen is in dit weer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:53

Zeker. Die van ons zijn nog ieder jaar gewoon naar buiten gegaan met sneeuw, die letten goed op. Maar de nieuwe... :') Die moest er nog even achter komen wat wel en niet kan {:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:10

Wat een zoet puppy koppie maikeltje <3
Hier hadden we gisteren nog geen sneeuw b0hemian. Begint hij rustig minder hengst te worden of is het niet zo merkbaar bij hem?

De klei is hier altijd glad en Diva heeft nog nooit op stal gestaan dus die sprong als een jong hert (heeft ze vast bij de buren af gekeken :+) door de paddock.

Kwam er net achter dat de halsdeken haar manen wel heeft afgesneden dus die zijn nu een stukje ingekort -O-
Groeit dan wel weer mooi gelijk aan hoop ik :Y)