[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:17

Ik heb ook liever kou en droog dan al die regen... Daar wordt ik niet echt blij van... Maar ik blijf toch meer een zomermens :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:17

cloris schreef:
Nou eerlijk gezegd houd ik wel van een beetje winter hoor, sneeuw, temp onder 0 enz. Ik heb zo'n hekel aan die kwakkelwinters met wind en regen..
Eigenlijk ben ik wel gek op alle seizoenen maar dan moeten ze wel kloppen en doen wat ze moeten doen :+

Ja regen is ook niks! Maarja, dan kun je wel rijden meestal...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:22

Hallo barokkebokkers! Na een heel bewogen eind van 2009 waardoor ik weinig tijd (en zin :o ) in actief zijn in dit topic had hoop ik wat meer hier binnen te komen vallen. Ik wil jullie allemaal natuurlijk alvast de allerbeste wensen wensen voor het nieuwe jaar !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:22

Bij ons ligt het er dan net weer aan hoe hard het regend :P. Want de bak staat ook weer zo blank bij ons... En de staleigenaar is aan zijn goede voornemens begonnen denk, want de bak wordt elke dag getrokken :D. En zo lang die goed vlak is kunnen we erg nog wel aardig in rijden!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:24

Vanuit een wit Drenthe ook nog iedereen een heel goed en gezond 2010 gewenst!
Ook voor al jullie paardjes en andere diertjes natuurlijk.

Afbeelding

Afgezien van het extra werk is het toch wel een prachtige wondere wereld met zo'n pak sneeuw overal!!! :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:46

Shanna: Beterschap!

Esther: Ja, nat is ook wa, dan kan ik ook nog wel eens voor een zwembad staan.

Beda: Ja, een winter mét elfstedentocht! Dan is het een goeie winter! Maar vorig jaar vond ik ook leuk hoor. Schaatsen is af en toe ook leuk. En dan met koude neus lekker aan de warme choco. Kwakkelwinters kan ik ook niet waarderen.

Aline: Mooie foto ook! Onze paardjes hebben hier ook al zo'n itp. haha. :o :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:21

Hier is alles nog best wel groen!! Tot mijn vreugde :D ! Prachtig gezicht hoor, maar zo onpraktisch!

Ik kwam nog ff een foto spammen van Chico's nieuwste kunstje :)
Afbeelding
En natuurlijk ben ik me ervan bewust dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn. En dat ben ik ook uiteraard.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:26

Iedereen nog de beste wensen voor 2010!!

Hier ook koud en bevroren rijbak enzo. De longeerbak is goed te doen voor Jippe en de rijbak kun je stap en draf doen.

Door weer en vakantie van de kids en alle feestdagen weinig kunenn doen. Jippe heeft dus ook een beetje vakantie gehad, maar hij is er vrolijk en vriendelijk onder gebleven. Vandaag weer lekker begonnen bij -4. Longeerbak was in gebruik, niemand ging rijden (was erg rustig op stal) dus beetje VD gedaan met de clicker. Zo wat leert die Jippe snel zeg! Eerst al met behulp van de clicker ervoor gezorgd dat hij stil bleef staan zodat ik zijn peesjes en strijkjes weer eens om kon doen. Hij tikt zich toch vrij vaak aan en vond dit een goed moment er weer mee te starten (bij eerste eigenaar gewend ermee te lopen, bij vorige eigenaar 2 weken zonder gelopen en nu bij mij werd hij er nerveus van, met omdoen. Dus even achterwege gelaten tot dit moment).

Toen in de rijbak los halt, achteruit, omdraaien en een begin met de target gedaan. Ging echt geweldig al blijft ie erg snuffelen naar MEEEEEEEER biksjes....

Longeerbak vrij dus lekker aan het halster gelongeerd. Ging prima, al wilde hij niet terug naar stap. Dat is wel vaker zo in het begin. Daarna uitgestapt en lekker zijn slobber gegeven die ik had gemaakt van brinta, havermout, heet water en dan na even weken met appeltje in de blender... :D Vindt ie errug lekker.

En toen zat de staldeur van een ander paard vast. Of ik even mee hielp met trekken. Tuurlijk. Alleen even niet nagedacht dat de 2 traliedelen over elkaar heen schuiven als die deur open gaat: hand er tussen gehad. Dus nu wordt mijn rechterhand wat dikker en er zit een schaafwond op ;( Gelukkig had ik mijn handschoenen aan (ski-handschoenen van Lidl) dus is erger voorkomen. Nu gleed het nog vrij makkelijk ertussen door. Maar toch: AUW!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:47

Annash schreef:
cloris schreef:
Nou eerlijk gezegd houd ik wel van een beetje winter hoor, sneeuw, temp onder 0 enz. Ik heb zo'n hekel aan die kwakkelwinters met wind en regen..
Eigenlijk ben ik wel gek op alle seizoenen maar dan moeten ze wel kloppen en doen wat ze moeten doen :+

Ja regen is ook niks! Maarja, dan kun je wel rijden meestal...

Ja okej maar dat ben ik heel snel zat, maar ik heb het grote voordeel aan het strand te wonen en die grond wordt niet zo snel hard, dus ik heb altijd wel een giga goede bak. Daarbij wordt bij vorst onze bak vlak getrokken en kan je er wel lekker wat stapwerk in doen.
En ach de winters duren over het algemeen geen eeuwigheid in Nederland dus die paar weken dat het wat lastig rijden is kan ik wel hebben, soort verplichte winterstop o.i.d. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:26

Aline: Leuke foto!
Ilona: Knap hoor zijn nieuwe kunstje!
Zilfstar: Fijn dat Jippe zo snel leert!
Cloris: Bij ons wordt de bak nu gelukkig ook vaak getrokken! Dat scheelt toch wel een heel erg hoor!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:31

Wanda: AUW!

Ilona: Mooi plaatje joh! Wat leert ie toch snel. Ik heb er diep respect voor! Sam wil ik steigeren niet bijbrengen. Ik ben altijd bang dat ik het commando verkeerd aanleer en dat ie het dan ook gaat doen met mij op de rug. :+

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:22

Anouk: dank je! Ja, volgens mij heeft heel Nederland inmiddels wel een keer sneeuw gehad de afgelopen twee weken, dus er zullen inderdaad wel heel veel mooie plaatjes zijn! :D

Ilona: stoere Chico!!!!

Esther: dank je :D

Hier ligt er in de bak ook nog een dikke witte deken...
Maar da's wel gelijk een heel goede benen-optil-oefening!
Is weer eens wat anders dan balkjes lopen :+

De poezen tillen hun pootjes ineens ook opvallend hoog op. Ze zakken tot aan hun buik weg in de verse sneeuw waar nog niemand gelopen heeft.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:05

BEste mensen,

Allemaal een heel goed, gezond, geweldig 2010 geweest! Ook ik heb mijn neus even niet laten zien, maar ik hoop wat meer tijd te kunnen vinden om gezellig mee te kletsen.

Ik zag mooie winterplaatjes, en een stijgerende Chico! Mooie foto!

Ik heb inmiddels ook wat nieuwe dingetjes met Nadina uitgeprobeerd. Zo ben ik naar een lange teugel clinic geweest bij Piet Bakker, wat een fijne man en wat is dat lange teugelen leuk! En ik heb gisteren voor het eerst bitloos gereden, en het ging hardstikke goed! Gewoon met halster. Ik overweeg om een bitloos hoofdstel aan te schaffen.

Verder hoop ik dat 2010 een verassing brengt... Ik hoop dat Nadina stiekem toch dragend is. Vanwaar mijn vermoeden? Zoek het verschil...

Augustus
Afbeelding

Nu
Afbeelding

of ze krijgt echt teveel eten }>

We wachten af...
Laatst bijgewerkt door nadina op 04-01-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:10

Hmmm, dat is inderdaad een lekker buikje....
Nu maar duimen voor die verrassing dan! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:24

Marijke! Wat leuk! Ik hoop dat je gelijk hebt! Met welke letter begint het kwpn dit jaar? De S... Surprise... :)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:14

Aline: wat een onwijs leuke dieren in jouw profiel!
Anouk: als er een veulen inzit, dan wordt het bij het nrps ingeschreven. Bij een hengstje moet de naam met een D beginnen (de eerste letter van de naam van de hengst), bij een merrie maakt het niet uit.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:47

OW, ik heb altijd gedacht dat Nadine Kwpn was. :o Dat wordt hard nadenken over een leuke naam. Die van een kennis van mij heet Diamand Boy. Met een D is nog genoeg te bedenken. Dit wordt dan wel een laat veulen hè? Wanneer zou het er kunnen zijn, denk je?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:55

Ze is in augustus voor het laatst geinsemineerd, dus dat zou dan juli worden. Ik hoop dat ik gelijk heb, anders ben ik weer erg teleurgesteld, haha! Namen zijn welkom ;) Ik had toen bedacht Delerio voor een hengstje en Denna voor een merrie, maar nu wil ik eerst zien dat er iets uitkomt, haha!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:21

hier in zeeland ook een ongelovelijke pak met sneeuw enhet sneeuwt nu nog steeds GROTE vlokken ! heel mooi allemaal maar mag wel weer klaar zijn van mijn part...

Even na een lange tijd weer foto's spammen van Betunero en Garbosa :D

Betunero
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Garbosa
haar manen zijn al een heel end gegroeid :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:24

Ziet er goed uit!!!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:33

Carbosa wordt ook een mooierd!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:35

Zulke schimmels vind ik echt mooi: zo wit mogelijk en de manen zo donker mogelijk!! :+ Zo mogen ze van mij blijven, haha.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:53

Wauw, wat wordt Carbosa mooi! En van Betunero was ik al langer fan, haha!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:06

Mooie foto's Naat! Heel mooi! Garbosa ziet er goed uit en jammer dat er geen veulen in in haar zit. Maar daar zal Betunero wel voor zorgen? Mooi koppel!

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:05

wauw Betunero wat een onwijs kwijl gehalte heeft je paard zeg een topper :9 meer foto`s graag

en de andere foto`s ook erg mooie

en iloon super van zijn kunstje nog ff en je gaat shows lopen met die knapperd
mag ik wel je eerste vrijkaartje he
:D

heel mooi allemaal