[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:36

Ilona: wat een super leuke foto's heb je gemaakt. van aman en x.
wat is x toch een heerlijk ding Haha!

yenneke: wat heb je toch een knapperd Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:38

Yenneke lijkt me echt super! Ik ben een beetje weg van Xje Bloos Haha! en dan kan ik ook eens zien hoe jij dat doet met die dubbele longe want van Willy heb ik nog steeds niets mogen vernemen.

Loontje ja leuk misschien met zn tweeen naar Yen? Jij bent hier welkom hoor, ga je gewoon een keertje mee naar stal? Maar dat had ik al eens eerder gezegd he?

Haha het wordt nog een drukke boel, Lobke en ik gaan ook nog eens meeten met de paarden en het was ook de bedoeling dat ik met Suev richting Cloor, Piep en Elvis ga Cool

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:52

DinkeyGirl schreef:
Yenneke lijkt me echt super! Ik ben een beetje weg van Xje Bloos Haha! en dan kan ik ook eens zien hoe jij dat doet met die dubbele longe want van Willy heb ik nog steeds niets mogen vernemen.

Loontje ja leuk misschien met zn tweeen naar Yen? Jij bent hier welkom hoor, ga je gewoon een keertje mee naar stal? Maar dat had ik al eens eerder gezegd he?

Haha het wordt nog een drukke boel, Lobke en ik gaan ook nog eens meeten met de paarden en het was ook de bedoeling dat ik met Suev richting Cloor, Piep en Elvis ga Cool

Think blue suede shoes Cool and don't step on them Cool

Week 31 komen ze de stallen plaatsen Pling

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:00

Beter!

Welke data zijn dat precies want misschien kunnen wij dan mooi eerst nog even op vakantie Tong uitsteken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:26

gaat er hier ook nog iemand naar de campeonato (voor anda's) in deurne? als het goed is, ga ik zondag.
weer ff de berichtjes sinds gister bijgelezen. valt niet mee om weer in het boktritme te komen.
Sam heb ik nog niet gezien maar dat is ie wel gewend, m'n vrouw heeft hem gister wel gereden en hij liep super.
Desperado keek echt zo van wie ben jij en wat moet je van me. Vanavond uitgebreid gepoetst en gelongeerd. Hij is me wel aan het uitproberen: niet de bak uit willen (pas nadat ik met een lange lijn 5 minuten met m'n rug naar m toe bij het poortje had gestaan kwam ie), rollen als het niet mag en me niet volgen als ik weer eens een vreemde rare plek opzoek om m bomproof te maken. Hij vond het wel lekker om weer eens goed geborsteld te worden. Bij het longeren moest ie vandaag voor het eerst vlak langs de merrie, die liep net aan de andere kant van de heining om de bak.
Wat betreft de vakantie: we hebben ons ook wel vermaakt hoor. enne ik heb niemand versierd hoor, als ik nou vrijgezel was ja dan had ik het op z'n minst toch wel geprobeerd haha. Vind het wel een prachtmeid maar ben trouw hoor.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:49

wil dit even kwijt

vanmiddag mochten we het paard van mij vriendin ophalen en alles is goed gegaan
hij is mooi aan het herstellen en over zes weken moet hij tgr voor controle
hij krijgt twee weken boxrust en dan 4 weken 2x 10 min per dag stappen op harde grond

toen we thuis aan kwamen hadden celine ne haar zoontje de stal versierd van Sylke
dus paardje er in gedaan en wij naar binnen komt ze naar me toe peet Sylke is niet goed hij doet raar ik zei ja wat dan .....ga dan ff kijken riep ze me toe
dus ik erheen best bang dat er wat ernstig aan de hand was stond hij heel rustig op stal met een kadoo aan zijn nek
ik maakte het los en begong de kaart te lezen die er bij was
nou ik zag bij regel twee al niks meer de tranen liepen over me wangen
ik zei tegen celine maak het pakje maar open
zat er ene heel mooi kettinkje in met een paar oorbellen echt heel gaaffffffffffff
zo lief echt super Haha! Tong uitsteken
ik zei nog moet je niet doen ik doe het graag en met liefde voor je
zit nu weer met tranen dit te typen zo lief dat ik het vindt
wou dit ff kwijt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:53

oja nog ff reageren:
Saida: das wel een goeie methode om plek te krijgen aan het water.
Iris: en bevalt je date?
Petra: das nog eens een vriendin!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:21

Peet dat is nog eens een leuke verrassing. Wel super lief hoor!

Zoë_IrisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:48

haha de date was gezellig maar niet bijzonder leuk Haha!

nu ga ik verder met de laatste dingetjes pakkenwant ik ga op vakantieee
Italië here i come!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:11

He hallo iedereen Doei! ,

Ik kon even hallo en doei zeggen, heb aldoor trouw gelezen maar gezien de hektische en drukte van mijn leven de laatste tijd heb ik geen tijd gehad om te reageren op al jullie verhalen, mooie foto's etc.

Morgenochtend vertrek ik 's ochtends vroeg met een vriendin lekker naar Zuid-Duitsland voor een weekje, lekker ontspannen en wordt erg gezellig! Dan ben ik even 2 dagen thuis en vlieg dan weer voor een weekje met andere vriendinnen naar Kroatie, daar heb ik ook onwijze zin in Haha! .

Gisteren nam mijn dag ook een wat onverwachte wending: ik zou 's ochtends naar de dokter gaan, daarna direct door naar mijn werk (gezien het heel druk is), zou ik nog ff 2 a 3 uurtjes werken (halve dag op donderdag altijd.

Mijn klieren waren weer eens opgezet, ik heb al 2 jaar last van mijn keel en klieren, maar dit keer was mijn linkerklier echt enorm, echt een grote bal, niet in mijn keel (heb ook wel eens gehad dat ik amper nog kon slikken), maar je zag en voelde het voornamelijk aan de buitenkant.
Dus dat wilde ik even laten checken voordat ik op vakantie ging, dus afspraak gemaakt bij de dokter (andere dan normaal, die van mij was weer eens op vakantie).
Nou dokter uitgelegd, hij voelen en inderdaad, hij vond het ook een erg flinke verdikking, hij begon te informeren hoe ik me de laatste tijd voelde (ik had nog geen idee welke kant we op gingen), dus ik ja vrij moe, maar heb het heel druk de laatste tijd.
Dokter zei vrij snel ja je moet nu gaan bloedprikken.

Nagelbijten / Gniffelen

Mijn grootste angst is bloedprikken&naalden, kan niet tegen het gevoel dat er iets uit mijn lichaam wordt gehaald, val dan gewoon flauw.
Dus dat was even schrikken, ben er al 2 keer onderuitgekomen maar dit keer moest wel. Dus ik vragen aan de dokter waar denkt u dan aan?
Je hebt waarschijnlijk Pfeiffer zei de dokter.
Nagelbijten / Gniffelen

Nou daar schrok ik ook wel even van, had dat écht niet verwacht.
Ben gewoon iemand die veel slaap nodig had, vroeger dacht ik er wel eens aan, zou het kunnen dat...? Maar toen Jasmijn (mijn tweelingzusje) hiervoor ging bloedprikken omdat ze ook altijd zo moe was kwam er niks uit, dus toen dacht ik al van nou het zal wel niet.

Nou, dus mijn werk gebeld, 1 van mijn collega's had al gezegd dat ik moest gaan bloedprikken vanwege dat ik vrij moe was de laatste tijd, dus die had zijn gelijk behaald Knipoog En kon dus niet meer komen gisteren naar mijn werk, begrepen ze ook.

Toen naar het bloedprikken, nou eerst wachten, aantal mensen via de telefoon op de hoogte gebracht. Toen mocht ik mee, nou ik stond in het hokje en ik begon al te janken Huilen van het lachen
Dus ik uitleggen dat het mijn grootste angst is, ook omdat ik erbij flauw val (en ik val dus heel snel flauw en vind dat echt zo verschrikkelijk)en dat ik echt wilde liggen tijdens het prikken.

Toen moest ik met een ander vrouwtje mee naar een kamertje waar wele en ligstoel stond, was een heel aardig vrouwtje en het was zo gebeurd (*schaam Bloos *), en gewoon ook heel rustig aan opstaan, eerst bovenlij iets omhoog, toen benen naar beneden, toen wat rechterop zitten. Ze snapte het gelukkig en vond het goed dat ik het aangaf, gelukkig had ik een extreem makkelijk ader naar het scheen om te prikken haha (sorry mensen!).

Dus nu nog de resultaten afwachten... Maar moet wel zeggen dat er hierdoor een hoop dingetjes op zijn plek zouden vallen.

Wat een verhaal weer!

Nou, en nu weer on-topic Haha!
Furia gaat erg goed de laatste tijd! Baal dan ook flink dat ik m nu weer 2 weken niet kan trainen, maar komt wel weer goed.
Oja, nog even wat vraagjes:

Furia is de laatste tijd wat gevoelig aan zijn hoeven, als we over het grind lopen stapt ie vaak niet zuiver/lichtjes kreupel, helemaal als ik er op zit. En toen Cloris bij ons was, viel het haar meteen op in het rijden.

Dus daarom had ik speciaal een afspraak gemaakt met de hoefsmid dat ik erbij kon zijn, zodat ik vragen kon stellen.
Nou zijn antwoord was dat Furia waarschijnlijk gewoon wat gevoeliger is en omdat ik nu vrij veel buiten reed, over harde weg, ze flink afsleten. Hij zei wel dat ze netjes recht afsleten, maar heeft er ook niks aan gedaan omdat ze niet nog korter moesten.

Toen vroeg ik naar een oplossing, nouja dat was of ijzers of het even aankijken.

Ik vond het niet echt bevredigdende antwoorden, en zit er over te denken om een andere hoefsmid naar hem te laten kijken.
Wat zouden jullie doen? ik weet ook niet wat ik van ijzers zou vinden...

En nog een tweede vraag die ik telkens hier vergeet, wat ik heel apart vind.
Ik heb nu al meerdere malen (een enkele keer absoluut niet wekelijks oid), dat ik aan kom lopen op de wei en dat Furia 1 keer luchtzuigt. Gewoon op het midden van het land. Ik snap niet waarom, hij staat gezellig op het land met zijn vriendinnetjes en je zou toch denken dat een paard op de wei geen stalondeugd gaat ontwikkelen Verward
Wat denken jullie hiervan, kan het kwaad wat ontbreekt er bij hem, kan ik het oplossen?

Hoor jullie antwoorden graag Haha!

En nu ga ik aan het werk! En morgenochtend om 6 uur Slapen op weg Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:05

Nameless -> Zo! Boommaat 34? Dan is ie flink breed!
Rintske heeft nu boommaat 32,5 / 33.

Michelle -> Klinkt goed zoals het gaat met rijden!

Heidi -> Die Baron is volgens mij een ontzettende grapjas, hahaha! Haha!

Petra -> Wat lief van je vriendin dat ze je een kado heeft gegeven.
Maak je een fotootje van jezelf met de ketting en oorbellen?
Ben wel nieuwsgierig!

Iris -> Fijne vakantie!
Ik hoop voor jullie dat het niet zo bloedje heet is!

Madelief -> Toevallig hoorde ik van een vriendin dat zij precies dezelfde klachten had als jij, en bij haar is vorige week Pfeiffer geconstateerd.
Dus het zou heel goed kunnen dat jij dat ook hebt, zeker omdat je al zo'n poos die klachten hebt.....

Ik ga Rintske vandaag voor het eerst longeren met zadel op!
Ben benieuwd hoe dat gaat.
Het is voor haar niet de eerste keer, bij haar vorige eigenaresse is ze ook gelongeerd met zadel op, maar nog niet bij mij.
Ik zal m'n fototoestel meenemen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:55

Vakantiegangers, veel plezier. Ik ga morgen ook.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:12

saida, ik vind het maar en tenger diertje nog, maar hij heeft aan de boom 3 ( wat je volgens mijn zadelpasser moet zien als een 32-33 niet genoeg, paard is volop in ontwikkeling,en zaddel ligt nu net wat aan de krappe kant.
wellicht kan ik er iemand heel blij mee maken, heb zadel nu op bokt gezet.foto's ga ik straks maken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:59

Malin; Moeten we wel echt een keer doen hoor!! Haha! Lijkt me zo leuk eens meer mensen te ontmoeten uit dit topic Ja . Jammer dat het allemaal niet om de hoek is... Anders hadden we elkaar allang een x gemeet denk ik Haha!

Madelief; Jeetje wat een verhaal... Ik ken dat hoor met die naalden Nagelbijten / Gniffelen . Iedereen doet er altijd "luchtig" over Bloos Maar ik ben als de dood voor die prikken Bloos Moest stiekem ook wel een beetje lachen toen ik las dat je al moest huilen in het hokje... Bloos (dat had ik namelijk ook bij de kaakchirurg, toen me verstandskiezen getrokken werden Nagelbijten / Gniffelen ). Toen viel het gelukkig ook mee, maar ben er niet dol op Tong uitsteken . Hopelijk valt de uitslag mee...! Wat betreft Fuur, heb je al gedacht aan hoefschoenen? Dan hoeft ie ook niet op ijzers! (Heb er zelf geen ervaringen mee, maar miss kun je eens kijken?) En dat luchtzuigen, heb ik geen idee van... Fijne vakantie, geniet er van! Cool

Frankiej; Haha, gelukkig maar voor je vrouw dat je trouw bent Tong uitsteken . Had zij geen leuke kerel gezien op vakantie Knipoog En desje probeerde je een beetje uit lees ik? Staat Sam nu nog op zn logeeradres dan?

Peet; Lief zeg van die vriendin!!! Haha!

Iris: Heb ik ergens overheen gelezen Tong uitsteken ? Een date? Vertel!! Haha! En Italie, super hoor! Schijnt leuk te zijn Ja (Ben er zelf helaas nog nooit geweest.

Saida; Leuk, Rintske word dus even aan het werk gezet Haha! Ben benieuwd naar de foto's van je knappe dame! Pling

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:19

Hier zijn dan eindelijk wat foto´s van onze Friese hengst Chagall, die we sinds half februari hebben. Zijn stamboeknaam is Bouke I en zijn afstamming is Anne 340 x Piter. Hij is 8 jaar oud, en vorig jaar bij de vorige eigenaresse heel ziek geweest. Doordat er nog een boel gifstoffen in zijn lijf zaten hebben we hem een drainagekuur gegeven en daardoor ging zijn borst jeuken, waardoor hij die dus, ondanks zijn bijtkap, openbeet. Iemand heeft hem vorig jaar bij zijn vorig baasje een giftige stof ingespoten en daardoor lag zijn huid er af. Niet alleen zijn haar dus, maar echt zijn huid. Vanaf zijn schouders tot zijn kont. Hij heeft het op het nippertje gered en heeft een lange weg afgelegd voor hij er weer uitziet zoals nu.

Nu nog een kilootje of 150 er bij op en dan is het weer een bodybuilder. Ik vind hem erg stoer en erg mooi en lopen kan hij ook, dus wat mij betreft wordt dit mijn nieuwe wedstrijdtopper. We hebben de tijd dus we trainen lekker door tot hij er klaar voor is.

Nou hier is de link naar de fotootjes:

http://picasaweb.google.com/Noratanger/ ... jk-bv_rbGM

Ik ben helemaal verzot op hem Lovers

En hij hoeft NOOOOIT meer weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:04

Gisteren was Tibi zo aan het eikelen!! Hamer Ik was echt heel kwaad! Hij was constant aan het steigeren in de hoeken en vond alles weer eens eng, toen ben ik maar afgestapt en heb hem flink gelongeerd. Dat ging gelukkig een stuk beter.
Vandaag was hij met rijden juist super lief Lovers Hij liep zo lekker! Ik was helemaal trots op hem. Vandaag hebben we daarom geprobeerd wat meer terug te rijden en een pasje piaffe/passage te proberen. En het is gelukt, ongeveer 3 passen, maar toch Tong uitsteken Het is echt een super paard om mee te werken, je moet alleen even zijn aandacht hebben, want als hij eenmaal bezig is, is hij echt super geconcentreerd..

Verder heb ik gisteren allemaal nieuwe poetsspullen voor het veulentje gekocht en een spaans halstertje in veulenmaat besteld Lachen die komt volgende week binnen. Verder heb ik nieuwe handschoentjes gekocht. Dus voorlopig ben ik weer even binnen.

Saida: Het vele geduld heeft dan eindelijk geloond! Ik ben echt heel blij dat ik mijn lieve mannetje eindelijk weer te pakken kan krijgen. Hoewel hij me nu niet zo lief vindt na het wassen van zijn manen...
Ik wil foto's!! Knipoog

Michelle: Ik heb geen idee wat de reden is eigenlijk dat hij zich niet meer liet vangen. Vorig jaar september heeft hij wel een nare ervaring gehad, toen is hij met wandelen enorm geschrokken van een hond waardoor hij los gebroken is en het hele dorp afgerend heeft, compleet in de stress, onderweg nog tegen een hek aangeknald.. Ach gut Maar pas sinds februari laat hij zich niet vangen, dus ik kan mee haast niet voorstellen dat het verband met elkaar heeft.

Iris: Jammer van de date! Misschien dan maar een leuke Italiaan scoren Knipoog

Madelief: Ik ben benieuwd wat de uitslag is van de bloedtest. Hoelang duurt het voordat je die krijgt?
Geniet in ieder geval eerst maar eens van je vakanties en pak lekker je rust Ja
En ik kan je helaas niet helpen met de probleempjes van Fuur..

Jasmijn: Leef je nog? Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:41

kom net terug van sire, en het nieuwe zadel lijkt heel goed te liggen!!! het is nog behoorlijk stug en ik moet er behoorlijk aan wennen, want lieve hemel ik moet nu wel rechtop zitten...
de eigenaar zag het direct, nu maar hopen dat ik zo netjes blijf zitten hahaha galop gaat ook steeds beter, de les van maandag heeft echt wonderen verricht heel fijn,..
ZASREAD: tja paarden he?? die hebben soms ook niet hun dag, fijn dat het vandaag zo ontzettend goed ging
MADELIEF: krijg je de uitslag nog voor de vakantie of moet jhe daar lang op wachten. lekker uitrusten in de vakantie wordt je bij deze voor geschreven!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:29

Iedereen die trouwens ook op vakantie gaat heel veel plezier gewenst Haha!

Over de uitslagen: Heb net gebeld voor de eerste uitslagen, de uitslag over pfeiffer duurt langer dus daar ga ik voor bellen als ik terug ben van vakantie.
Maar hier kwam ook al iets uit, een of andere bacteriele infectie.
Geen idee hoe of wat, maar moet zo een kuur ophalen bij de apotheek...

Saida: In mijn omgeving zijn er ook een aantal mensen die inderdaad vrijwel zeker denken te weten dat de uitslag positief zal zijn.
Hoe is het gegaan met Rintske, spannend hoor!
Ilona: hehe, ja daar schaam ik me echt niet voor hoor, kan het beter aangeven dan dat ik weer zo'n verrote flauwval-experience heb Tong uitsteken Zou ook helemaal freaken als mn verstandskiezen er uit moeten Hoefschoenen... Ja had ik nog niet aan gedacht! Ga dr wel meer info over opzoeken Ja
Sanne: klinkt helemaal geweldig! Aah gos, een veulenhalstertje in spaanse kleuren Lovers Hoever is Fiesta nu eigenlijk?
nameless: Haha, we hebben een dokter in de zaal Haha! Ja ga zeker uitrusten, maar waarsch niet eens drinken met die kuur...
Dokter vond het iig geluk bij een ongeluk dat ik op vakantie ging (en dus rust krijg).

Brrr, heb nu wel echt het idee dat er van alles met me mankeert.... Dus nog een andere bacteriele infectie en dan dus misschien ook pfeiffer.... Ook geen idee wat die bacteriele infectie is Bloos!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:59

ik ben er ook weer....peer net een beetje gelongeerd weer, morgen gaat hij het land lekker op...

Afbeelding
Knappe man...

Afbeelding
Strekken die benen....

Afbeelding

Hierna kwam er een heel eng tractor monster de bak in nou dat was schrikken!!!!

Afbeelding
Lekkere dikke billen...

Afbeelding

Afbeelding
Peer zegt...DOEIII

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:03

Madelief, jij bent al net zo'n stresskip als ik met prikken. Ik zeg het ook altijd. En ik krijg speciaal een plekje op het eind, zodat ik niet hoef te wachten en ik zo lang kan blijven liggen als ik wil. Gelukkig dat ze zo lief zijn. Beterschap in ieder geval met je keel. Kan gewoon een keelontsteking zijn. Hopen maar dat het geen Pfeiffer is, dan ben je nog wel even bezig met uitzieken.

Mindfields, wat een prachtig paard zeg. En ben zo jaloers op je rijkunsten. Maar wat wil je met zo'n vriend/man. Zucht...jaloers. Nee hoor, ben gek op mijn eigen vent. Al mag hij wel wat meer van paarden houden Lachen. Maar helaas ga ik daar niet beter van rijden.

Sanne, Sun was gisteren ook erg moeilijk hoor. Gelukkig had de eigenaresse hem al losgereden. EN ik was mijn cap vergeten, dus galop heb ik laten zitten. Maar op ieder klein foutje van mij, reageerde hij heel overdreven. Zodra ik maar een beetje mijn begrenzing vergat, donderde hij die kant op. Hij leek wel dronken. En maandag ging hij voor iedere scheet rennen. Vandaag was hij wel braaf zei de eigenaresse. Helaas heb ik geen tijd om hem te rijden. Heel misschien morgen even een rondje zonder zadel als ik tijd heb.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:09

spokie79 schreef:
Mindfields, wat een prachtig paard zeg. En ben zo jaloers op je rijkunsten. Maar wat wil je met zo'n vriend/man. Zucht...jaloers. Nee hoor, ben gek op mijn eigen vent. Al mag hij wel wat meer van paarden houden Lachen. Maar helaas ga ik daar niet beter van rijden.

.

hahah het welbekende misverstand, denk je echt dat Horst tijd heeft om mij te begeleiden? Daarbij kennen we elkaar nog maar anderhalf jaar. Ik reed al zoals ik rij voor ik hem kende. We helpen elkaar heel af en toe wel eens, als hij tijd heeft om mee te gaan naar stal maar dat is maar zelden. Als hij 1 keer in de week gemiddeld mee kan is het veel.

Maar wel thanks voor je complimenten hoor Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:50

Madelief: Brr, ik zou er ook geen fijn gevoel van krijgen! Ik hoop voor je dat de kuur aanslaat en je er niet te veel last van hebt op vakantie.
Fiesta moet nog ongeveer 6 weken Hyper!

Carmen: Leuke foto's en ik vind dat je paard een toffe naam heeft Ja

Spokie: Tja, paarden kunnen je soms flink afstraffen op fouten, gelukkig hebben ze daar niet elke dag last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:47

Iloon De foto's van X zijn trouwens leuk. Vooral die foto in jou MijnAlbum waar hij eigenlijk afgeleid is door de paarden bij de buren.

Malin Niet zo netjes dat Willy niks meer van zich heeft laten horen. Wanneer heb je hem voor het laatst gesproken? Het is wel zo dat hij de laatste tijd regelmatig een paar dagen in het buitenland heeft gezeten. Nu is hij weer in Duitsland.

Mies Het rijden ging vorige week wel goed. Ik zou eigenlijk les hebben afgelopen dinsdag toen ik met Ilona had afgesproken, maar m'n instructeur had afgebeld. Hij had namelijk voor mij ook een lesklant en die lest normaal gesproken met 2 paarden, maar nu moest er met 5 paarden gewerkt worden. Beetje jammer, want de regelmaat kwam er nu eindelijk een beetje in en nu sta ik weer een week stil. Ik kan ook niet zelf aan de slag gaan, want ik ben bijna altijd alleen op stal.

Cloris Interessant stukje over de clinic! Lijkt me ook wel heel logisch wat je beschrijft, want het paard moet eigenlijk gewoon de voorwaartse drang behouden ook in de overgang en die houd je inderdaad niet door hem tegen te houden in de overgang.

Frank Welkom back. Tja, m'n ouders zijn ook van de handdoek politiek hoor. Ook wel een beetje noodgedwongen als je bijv. op Tenerife op vakantie bent. Vond het eigenlijk wel handig, want dan kon ik altijd lekker uitslapen en dat hoefde ik me geen zorgen te maken dat ik geen ligbedje meer had als ik naar het zwembad ging. Vork

Noor Prachtig mooie hengst heb je daar onder je kont! Vind je rijstijl errug aangenaam om te zien. Had gelezen dat je naar een andere stal bent verhuisd en dat jullie daardoor geen hulp meer nodig hadden, maar ik kom graag alsnog eens naar een training van je kijken als dat mag.
Maar wie haalt er nou in zijn hoofd om een gifstofje in een paard te spuiten? Je ziet op de foto's overigens niet dat zijn vel er echt af heeft gelegen.

Madelief Hopen dat je geen Pfeiffer hebt! In ieder geval is het prikken meegevallen. Misschien dat je hierdoor minder angstig wordt. Ach gut
Vind het zelf ook niet fijn hoor. Vooral als er een infuus aangelegd moet worden. Ben een paar keer geopereerd en dat vind ik toch een vervelend gevoel! Vraag dan ook altijd naar zo'n zalfje wat het een beetje verdoofd.

Er is gisteren trouwens weer een kijker geweest. Een jongen samen met z'n vader. Volgende week donderdag komt hij weer kijken, maar dan samen met zijn vriendin. Wie weet!
Dinsdag komt er ook nog eentje kijken. Dus al met al gaat het met de kijkafspraken nu wel goed. Het staat nu twee weken te koop en we hebben 3 kijkers gehad met volgende week nog 2 afspraken.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:02

Spokie -> Jij ook een fijne vakantie!

Noor -> Chagall ziet er toppie uit, hoor!
Wat een kanjer!
Hij staat zeker niet bij je thuis zo te zien?

Sanne -> Brave Tibi!

Nameless -> Veel plezier met je nieuwe zadel!
Ga je nog fotootjes maken? Knipoog

Carmuh -> Knappe vent die Peer!
Waarom had je eigenlijk die longeersingel om? (zonder bijzet)

Vanmiddag heb ik Rintske voor de eerste keer met zadel op gelongeerd.
De vorige eigenaars hebben dat ook al een aantal keren gedaan, maar ik zelf nog niet.
Ze reageert wel wat onwennig op het zadeldekje, het zadel en het aansingelen, maar accepteerde het verder prima.
Het longeren ging ook super, ze was heel braaf!
Zelfs toen Jaap met de tractor langskwam en tegenover de bak de wals aankoppelde viel het me mee hoe ze reageerde.
Ze was wel erg kijkerig en sprong 1x weg, maar daarna bleef ze toch netjes haar rondjes lopen.

Hier een paar fotootjes van sjieke Rints met zadel! Haha!
(sorry, ze zijn wat overbelicht...... Bloos )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:05

_Saida_: Hij heeft nu denk ik voor de 5de keer een dekje om, vandaar de longeersingel erop zonder bijzet! wil over een maande ongeveer met pessoa gaan longeren, maar wil hem eerst rustig aan het bit en dekje laten wennen.
Rients is trouwens ook een knapperd!!!!