Dankje Ben nog steeds blij met mijn 8 voor het binnenkomen, vanuit galop halthouden blijft nog altijd wat lastig om het mooi te doen en niet met een mega remspoor
zo ik ben ook weer terug. waar hij bij inrijden super liep, lekker met neusje dr uit en er goed aan, liep hij in de proef de hele tijd zo'n beetje met de kin op de borst. hier door weinig kunnen compenseren. De dingen die goed gingen kwamen daar door uit op 6jes. verder bleef hij wel vooruit gaan, ik kreeg alleen zn neus dr niet meer uit.
Geertje komt vast goed wat Jamie zegt kan alleen maar beter worden.
Anoniem
Geplaatst: 21-12-14 23:10
Wauw, alweer een jaar geleden dat ik dit topic opende voor ervaring. En het is gewoon een goed lopend topic geworden. Zelf heb ik het topic niet echt gevolgd omdat wedstrijd rijden er totaal nog niet in zat. Ik heb hier volgens mij ook nog wel berichten geplaatst dat het rijden totaal niet goed ging.
Ik wist het toen ook even niet meer, zag de bomen door het bos niet meer, maar die periode heeft ons wel heel erg geholpen, ik kwam er achter dat ik een verkeerde richting op ging. Ik dacht alleen maar aan wedstrijd rijden, en vooral alles moet gelijk goed gaan. Basis vergeten en gelijk door met moeilijker oefeningen, <-daarom ging het opgegeven moment ook mis. Ik kende mijn paard niet, mijn paard kende mij niet. Ik bedacht een andere doelstelling met mijn paard, namelijk zoveel mogelijk leren en mee maken. Echt serieus wedstrijd rijden komt ooit wel een keer, misschien met dit paard of misschien met een ander paard. Ik wil nu vooral veel dingen ondervinden met haar. Zo ben ik ook wel geïnteresseerd in de spring/cros richting, geen sport, want ik moet natuurlijk wel realistisch blijven. Maar een keer een crosstraining of springlessen lijken me erg leuk. Zo heb ik gisteravond voor het eerst een springparcours gesprongen, (onderlinge wedstrijd op de manege) En zo wil ik nog veel meer beleven met haar!
Dressuurmatig gaat het ook beter, de basis komt er steeds meer in. We zijn er nog lang niet maar dat komt zeker goed. 1,5 maand geleden de eerste onderlinge wedstrijd gehad. Heel veel spanning en zenuwen en 171 punten. Vandaag weer een onderlinge wedstrijd voor mijn gevoel ging het 100 keer beter, amper zenuwen en spanning, paard liep super fijn, niet te diep en niet te hoog, wel hele grove grote fouten gemaakt, maar ze liep ontspannen. Helaas maar 163 punten. Rij technisch klopt het, dingen als overgangen, wendingen en de galop gaan gewoon nog niet goed. Maar ze liep wel veel beter dan de vorige keer. Maar over 1,5 maand is er weer een onderlinge wedstrijd dan doen we gewoon vrolijk weer mee!
Leuk dat jw weer eens wat plaatst amoor! Lijkt me dat jullie zo de goede instelling gevonden hebben.
moet zeggen dat dat hier ook wel even een hekel puntje was. Ineens toch te snel willen en daardoor je doel voorbij gaan. Even een stapje terug kan dan heel fijn zijn. Lekker bezig zo en vooral mee blijven kletsen!
Hier hetzelfde probleem gehad met m'n kwpn'er, teveel willen in een te korte tijd. Dit keer gaan we het ook anders aanpakken. In januari nu de eerste oefen dressuur gepland staan, heb de proef bijna al in m'n hoofd. Vandaag kijken of ik hem al goed genoeg ken om ook op het paard de proef uit m'n hoofd te rijden, is toch altijd weer even anders dan op papier
Hier ook hoor ben nu een jaar bezig en nu pas eerste wedstrijdjes eens gereden en nog is het verre van goed Maar ik doe het voor me hobby en ik wil er ook van genieten want een eigen paard is gewoon een luxe en als je dat niet vergeet blijft het leuk