[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:55

Winter is gewoon lastig.. Wij zitten echt ernstig laag en op veengrond, dus met regen is het land gewoon echt niet te doen. Ze mogen dan in de bak en een klein weitje een aantal uur per dag, ligt aan het weer. En als het echt heel erg slecht is buiten maken we binnen een uitloopje. En als het land bevroren is kunnen ze wel op het land:)
Als ze nou weer gewoon in april t land op kunnen hebben ze helemaal geen slechte winter gehad :P

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:16

Winter is inderdaad lastig. Frío staat nu vlak bij de duinen en staat een halve dag op de paddock. Vorige stal bijna hele dag, maar zonder voer vind ik dat niet zo'n succes.
Verder hebben ze het op de paddock na een paar uur toch wel gezien.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:44

heike staat in de winter ook meer binnen, maar hij komt wel iedere dag in de paddock en in de molen en dan ga ik er savonds zelf ook nog 1

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:46

Heey

Geeske: Fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Hopelijk went ze snel daar.
Shaddy ( ons vorige paard) had geen moeite met verhuizen. Zij was eigenlijk meteen goed op haar plek.
Nouchka moest wel even wennen maar na 3 dagen had ze het prima naar der zin.

Iris: Welkom :D Wat een leuke foto.

Hier lopen ze nog lekker op de wei. In principe mogen ze hier 24/7 op het land maar iedereen heeft zijn eigen stuk en daar blijven ze het hele jaar op lopen. Dus als het te nat word doen wij ze overdag op de wei en 's nachts in de paddock. Zo houden we nog wat gras over. En zo komen ze toch 24/7 buiten.

Morgen eindelijk het testzadel ophalen :D Ik hoop zo dat hij past. Ben erg benieuwd hoe die zit.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:35

Wij hebben op stal ook een grote padock waar we ze een uurtje in los mogen gooien, maar dat is wel wat blubberig en mijn knollie is niet gediend van natte voetjes!
Het is daar verder gelukkig wel lekker rustig in de omgeving dus zolang het weer het nog toe laat ga ik gewoon vaak met haar proberen te wandelen! Komt ze er toch uit...
gelukkig zijn het wel ruime boxen en hebben ze onderling veel contact. Dat vindt ik wel heel belangrijk!

Ben heel erg benieuwd hoe het blijft gaan...

vorig jaar had ik mijn (helaas overleden) paard wel gewoon bij huis staan. Zij stond alleen en was behoorlijk pittig dus dat was iedere keer maar eng hoor! als die bak zo bevroren is en ze de benen bijna breken op het land...!! En nu met twee paarden zag ik dat gewoon echt niet zitten. Die zitten altijd zo erg achter elkaar aan!

Edit: Moppielover, ik hoop het ook voor je! spannend hoor!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:50

hopelijk past het angela

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:47

Leuk dat het zadel er is Angela!
Welk model heb je nou?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:25

Heey

Dankjulliewel.

Debby: Ik heb nu de barefoot Cherokee. We zouden eigenlijk de London nemen maar degene waarbij we het lenen heeft die niet als leenzadel. De Cherokee lijkt daar wel een beetje op en met het proefrijden op Robin toen had ik ook op een cherokee gereden en die zat erg lekker toen.

Het zadel past volgens mij prima :D Er zit nu een xxl pommel in en die lijkt te passen.
Hij schuift iets naar voren maar we gaan morgen een andere singel proberen. Verder ligt hij goed stabiel.
Het is even wennen maar hij zit erg lekker. Heb nog wat last van wiebelbenen maar dat schijnt normaal te zijn.
Nikita was een lekker moddermonster dus die hebben we af moeten spuiten. Ze vond het spannend maar ze was erg braaf.
Heb erg lekker gereden. Nikita was erg eigenwijs en sterk in het begin maar na een tijdje werd ze braver.
Afbeelding
Het zadel.
Afbeelding
Nikita was net erg lomp door de plas gestampt dus ik had een beetje de slappe lach.
Afbeelding
Een drafje.
Afbeelding
Stappen met Nouchka op de achtergrond.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:48

Vandaag weer heerlijk gereden. Ik merk aan Nikita dat ze het zadel fijn vind.
Ze was heel rustig met opzadelen ( normaal is ze heel erg onrustig) ze was niet zo rennerig en ze durfde te ontspannen en los te laten. Ook draaft ze veel soepeler.

Ze was wat eigenwijs maar verder heel braaf. Ze reageerde goed op mijn hulpen en ze was voor het eerst redelijk rustig ( nog wel actief hoor). Heb echt heerlijk gereden.

[RIJ-ITP] Nikita en ik boomloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:40

Leuk zeg, Angela!

Ga zo even reageren!

Hier onwijs druk met werk en studie! En opzeggen van mijn huisje want ik ga officieel samenwonen :D
Mo gaat heel goed, kan sinds vandaag hinniken op commando :')

Te schattig :+:

Mijn eigen zadel kan er nu gelukkig op, zit toch ook wel meteen een stukkie fijner :')

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:05

wat fijn dat het zadel lijkt te passen op nikita ziet er lkkr uit en wat is ze vies maar ja wel lkkr heb je pat te poetsen :=

op mijn vorige stal was de winter een ramp bak te nat om in te rijden en met vriezen een ijsbaan dus kwam wel eens voor dat de paardjes een week niet buiten kwamen door de benden die er was wel moest je er zelf voor binnen en buiten zetten zorgen.

op stal waar ik nu sta staan ze in containers dus lkkr met hoofdje in de buitenlucht hoe het kwa rijden wordt in de bak weet ik niet, wel gehoord dat ze afgelopen winter 3 dagen niet hebben kunnen rijden, en de paardjes staan nu een dagdeel buiten een ochtend of midag dat wordt voor je geregeld.

ow mo kan op comando hinniken wat leuk hoe heb je haar dat aangeleerd wil ik ook wel.

vandaag me verzorg pony aan de longeerlijn gehad ze was zo druk dus kon ze lkkr der energie kwijt en die kwam er ook wel uit mevrouw moest ook wel ff laten zien dat ze arabisch bloed had was wel weer ff leuk en was blij dat ik der niet op zat want van normaal rijden had het niet gekomen :=

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:03

Leuk van alle nieuwe en goedpassende zadels! Ga voor Chim ook maar weer op zoek...

Modder paardjes, ik hou er van!
Gisteren heb ik Chim op haar nieuwe plekkie even los gegooid in de padock met haar vriendinnetje... een dikke zwarte modder bende was het. En ze hebben zich ZO vermaak!! 1,5 uur heerlijk gecrossed en gegraven e.d... ze zag er echt niet uit!
Dus daarna gewassen en uit gestapt aan de hand door de bak...
ze is op haar nieuwe huisje nog heel erg zenuwachtig en hangt heel erg aan haar maatje... Je kunt haar wel redelijk goed alleen mee nemen, maar als je aan haar vriendinnetje komt en zij mag niet mee wordt ze echt helemaal gek!! Maarja, dat is natuurlijk ook het enige wat ze nog kent van haar oude 'thuis' dus dat zal er wel even bij horen...
Kan nog niet rijden maar dat ga ik van de week proberen... ze is echt nog ZOOOO ontzettend explosief!!
de draak :Y)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:32

VANDAAG HEB IK ER AL OP GEZETEN!
Ben zo blij.... :D Had ik echt nog niet verwacht maar ze deed het vandaag gewoon zo netjes!
Heb alleen even stil gestaan hoor, maar toch... dat was al meer dan ik verwacht had..!

(Best een beetje trots nu....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:16

Goed hoor :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:31

goedemorgen :wave:

angela leuke foto's

geeske super dat je er even op gezeten hebt

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:01

Angela, leuke foto's! En wat is ze toch schoon haha.. Geweldig zulke paarden! Zijn er al nieuwe mensen op stal wezen kijken?
Ik zou dat helemaal niks vinden alleen op stal. Ik durf genees te rijden als ik alleen ben haha (gewoon voor het geval ik eraf val en niemand me vind ofz)

Denise, hoe gaat het met jou en Heike? En hoe gaat het nu met hondje lief?

Chimanga, wat fijn dat je er even op gezeten heb!

Tijdje niet gereageerd, maar wel telkens alles even bijgelezen! Ga het nu weer goed oppakken. Is een beetje druk met Susan. Ze heeft het zo erg benauwd telkens en wilt maar niet slapen. Gelukkig heb ik donderdag een afspraak bij de KNO arts, gaan ze der neusje nakijken want de huisarts heeft geluisterd en het is geen allergie want de rest klinkt allemaal mooi schoon! Ben heel erg benieuwd, en kan niet wachten tot het donderdag is!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:36

Was zo blij dat ik er op gezeten heb!
Gisteren was het gelijk andere koek... madam hoorde de paardjes in de opfok aan de andere kant van het schot van de bak, HELEMAAL gek! Zelfs zo erg dat ze nog onderuit ging in haar haast... Maarja,
wilde haar vanmorgen gelijk weer eventjes stevig longeren en dan kijken wat ik er vanavond mee aan kan, maar ze waren de bak aan het slepen en daarna gingen ze met de hengsten bezig. Beter eventjes niet dus ;)
Wel jammer, maar dan vanavond maar eventjes!!

Michelle, hopen dat jullie snel meer weten dan! Erg vervelend zo...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:20

ahh gekke chim en dan gaat ze onderuit mischien leert ze ervan.
hoop dat je vanavond meer geluk hebt

zijn jullie paarden ook zo gek aan het doen met die wind zag amor ff uit zn plaat gaan met losrennen in de bak dat ik het jammer vond dat ik geen camera meehad.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:29

Heey

Dankjulliewel :D

Jolijn: Wat ontzettend leuk dat jullie gaan samen wonen :D Fijn dat het met Mo goed gaat.

Geeske: Super dat je al weer eventjes op der hebt gezeten. Oei, loopt ze nu wel helemaal goed? Heeft ze er niks aan overgehouden?

Michelle: Helaas nog geen nieuwe mensen geweest. Is echt eenzaam zo maargoed.
Helemaal alleen durf ik ook niet te rijden hoor. Bij mij is er wel altijd iemand bij als ik ga rijden ( mijn vader of moeder). Hopelijk krijgen jullie morgen te weten waarom ze zo benauwd is. Iig beterschap voor der :(:).

Dapperedodo: Haha, Nouchka word er ook helemaal druk van. Nikita blijft vrij rustig maar Nouchka is echt hyper. Modderpaardjes zijn heerlijk :P Daar heb ik er 2 van :P Scheelt wel dat ze beide het poetsen erg lekker vinden dus opzich is het geen straf om ze te poetsen ( maar dan moeten ze wel droog zijn :P).

Helaas hebben we de sokken van Nikita achter moeten knippen. De voorbenen zijn zo goed als vrij van mok maar de achterbenen niet :(. Vandaag heeft ze ook een spuit gehad voor de mok. Over 10 dagen krijgt ze die weer.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:17

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:09

jasmijn prachtige foto's ik heb gereageerd

angela balen dat je der sokken hebt moeten knippen, hopelijk werk de spuit snel bij der

michelle met mij gaat het goed, druk leven maar dat houd je bezig
en hij loopt opzich wel fijn, kleine blokkade op zijn linkerhals wervel maar we zijn druk bezig om die weg te halen
en hoe bevalt het om moeder te zijn van 2 kleintjes en hoe vind je vriend het? en hoe is het met nina
balen dat suzan zo benauwd is hopelijk weet je snel meer en is de kleine snel van der benauwdheid af

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:34

Gisteren Chim er eventjes rustig uit gehaald en laat op de avond nog gelongeerd. Ze loopt gelukkig nog helemaal zuiver en ze deed gisteren ook weer heel goed mee!
Zo weer kijken, misschien weer eventjes er op!

Barroco,, prachtige foto's hor! Heerlijk dat je je hobby zo kunt delen samen...
Jammer van de sokken van Nikita, maar beter dat dan mok toch? Bij ons op stal zijn er ook een aantal sokken kwijt hoor, groeit wel weer aan!
Dodo, mijn Chim reageert er binnen zelfs nog op! Die is echt heel erg fris nu }>

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:52

*\o/* Net 'gereden'!!

Mijn vriend liep met haar en ik heb er op gezeten dan... maar toch!!!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:25

Denise, ja dat houdt je inderdaad bezig! O niet fijn van de wervel maar komt wel weer goed! Lekker goed trainen!
Ja dat bevalt echt prima! Er is niks zo mooi als je kinderen, elke dag weer genieten.. Al kan ik Samantha soms wel achter het behang plakken :) Ze is een beetje bijdehand aan het worden. Maar dat hoort erbij. Mijn vriend vind het ook helemaal geweldig! :) Super trots is die.
Met Nina gaat alles goed, ze is ook lekker aan het puberen! Luisteren doet ze niet meer aan, behalve als ze los uitgelaten word. Aan de riem is het een drama. Niet naast willen lopen, achter alle blaadjes aan die langs waaien (arm uit de kom gevoel, krijg je dan na 3x zo een ronde moeten lopen hihi)
Maar verder is ze hartstikke lief! Goed zindelijk, kan makkelijk 5uur alleen zijn en niks in huis doen. Soms sloopt ze 's nachts me planten maar dat heeft ze gelukkig al 2 dagen niet meer gedaan!!
Wel heeft ze dat als je der op der kop geeft, ze uit kwaadheid in me keuken gaat zitten plassen. En hoe dat kan, ben ik net buiten geweest met der. Maar ze presteert het om me hele keuken onder te plassen.

Nou vandaag bij de KNO arts geweest, zo zielig! Eerst gingen ze in der mondje kijken, kind helemaal kokhalzen van dat stokje. Daarna gingen ze met een camara der neusje in. Gillen, bleren niet normaal! Was zo zielig om te zien, alles was wel goed. Geen rare vernauwingen en dergelijke.
Alleen zat er achterin heel veel slijm/snot.
Nu moeten we gaan smeren met Luuf, snot eruit halen met zo'n balletje waar in je knijpt en dat het dan eruit trekt(beetje moeilijk uitleggen haha) En neussprayen en neusje goed schoonmaken van binnen(zover we komen) met gekookt water. Over 4 weken terug komen en dan gaat ze weer kijken. Was gelukkig wel een hele lieve kno arts!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:00

Heey

Jasmijn: Wat een heerlijke foto's <3 Heerlijk dat jullie zo lekker samen op pad kunnen.

Geeske: Idd beter de sokken eraf dan dat de mok blijft/erger word. Eerst hadden wij een fries ( helaas in moeten laten slapen) en toen we die kochten had hij hele mooie sokken maar echt verschrikkelijke mok. Hij kon amper lopen van de pijn. Bijna alle 4 de benen lagen bijna helemaal open van de mok. Toen hebben we ook de sokken eraf gehaald en kort gehouden. Hij heeft nooit meer volle sokken gehad maar hij was wel mok vrij. Die sokken groeien wel weer aan bij Nikita.
Wauw, super dat je er weer even op gezeten hebt :D. En fijn dat ze niks aan de val overgehouden heeft.

Michelle: Arm meisje, dat cameraatje kan knap vervelend zijn. Dat moest bij mij ook een keer maar dat deed toch knap zeer. Hopelijk gaat het helpen.

Heb vanmiddag weer heerlijk gereden <3. Ze deed weer goed haar best. Ze was ook helemaal niet druk terwijl het toch flink waaide. Wel was ze iets gespannen maar dat is niet erg. Ook leert ze heel snel. Ik merk echt dat we elke keer dat we rijden weer vooruit gaan.