[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:26

Ik herken het gevoel heel erg dat galop een langzamere gang is dan draf! Ik had er nog niet over nagedacht om bewust toe te staan met mn hand, maar wel om gewoon helemaal van zn voorkant af te blijven zeg maar. Ja het is zeer zeker een voorwaardse oefening maar ik kan er nog niet helemaal mn vinger op leggen wat dan precies de laatste druppel is waardoor hij dan ook daadwerkelijk die overgang maakt Haha! Schakelen in stap, draf en galop gaat trouwens wel heel erg goed, hij is lekker en erg gevoelig aan mn been dus misschien moet ik denken aan minder been? Knieen eraan en kuit eraf? Maar nogmaals, ik denk dat ik gewoon ff moet uit proberen en voelen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:45

DinkeyGirl schreef:
hij is lekker en erg gevoelig aan mn been dus misschien moet ik denken aan minder been? Knieen eraan en kuit eraf? Maar nogmaals, ik denk dat ik gewoon ff moet uit proberen en voelen.

Nope, precies andersom, knieen eraf en kuit eraan Knipoog Piropo is ook heel gehoorzaam aan mijn been dus daar ligt het niet aan.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:16

Weet je wat het moeilijke is, het is een voorwaardse beweging maar hoe zorg je er dan toch voor dat hij over schakelt naar een andere gang?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:36

Otje zijn plekken bij zijn manen waren vandaag nog erger dan gisteren Ach gut Helemaal open en allemaal wondvocht. Ik ben blij dat ik het ondekt heb en dat Otje heeft besloten dat ik hem toch maar weer mag vangen. Morgen komt de veearts kijken, ik hoop dat het makkelijk aan te pakken is!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:53

ik ga voor je duimen sanne Lachen

heb weer mooie janske foto's Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:05

nou eindelijk tijd om weer eens te bokken. eerst effe een foto...... haha hoezo in zijn nopjes???
Afbeelding

pfffffffff zo'n 20 pagina's, dat krijg ik niet bijgelezen dus begin eerst maar eens ego. ongeveer hetzelfde bericht als bij viva espana overigens.....

Ik heb jullie GEMIIIISSSSTTTTT!!! Mooie foto he frankie tussen de schoonheden, de 2e van links (rechts van mij dus) was echt m'n schatje. Zo'n lieve meid en ooooo zoooo moooi. Nou niet allemaal jaloers worden he dat wil ik niet hebben. Ff verslagje: t was nou niet de fijnste vakantie: we zijn alle 5 om z'n beurt een dag ziek geweest, er waren harde bedden dus weinig geslapen en het eten was nogal belabberd: met water aangelengde dranken zelfs uit de cola-automaat en weinig keus bij het warme eten. Veel engels: witte bonen, spek en ei, ei, ei. Het ergste waren echter die verrekte egoistische duitsers. Sorry als ik hier iemand beledig, ik had er nooit een hekel aan maar sinds afgelopen week haat ik ze. Ik deed nooit mee aan de handdoekenpolitiek maar nu had ik het de 2e dag al geleerd anders hadden we mooi pech. De laatste avond nog heibel gehad met een duits k*twijf die een deurpasje op een terrastafeltje had gelegd om die tafel te reserveren. Ik ben dus gewoon gaan zitten, komt zij met d'r vriendin (pot volgens mij) eraan en een hoop moeilijk doen. Echt niet he dat ik wegging, gaat ze doodleuk recht voor ons een stoeprandje lager zitten tussen de kleine kinderen in voor het podium. Nouja zeg, echt zielig hoor. Ik sta even later op om op t podium ff mee te doen, hoppa madam pikt meteen m'n stoel in. Snappie mijn haat nu? Positief was de accomodatie: heel mooi en ruim en een lekker zwembad. En natuurlijk het animatieteam: 6x NL (3 jongens, 3 meiden) en 1 tjechische (de linkse op de foto). Echt een geweldig leuke, vrolijke en vriendelijke groep.
Was wel lachen dat de spanjaarden wonnen: met een hoop getoeter en vuurwerk langs de hotelbar waar het voetbal werd uitgezonden en die dus vol met duitsers zat. Alle niet duitsers in t hotel waren overigens voor spanje. Op het vliegveld vlak voor t opstijgen werden we nogmaals op een spaans vlagvertoon getrakteerd door luchthavenpersoneel. Die wisten dat het toestel naar duitsland (Niederrhein) vertrok. Haha de hollanders hadden wel lol aan boord.
Al met al kom ik niet meer in dat hotel, wel op mallorca. T blijft machtig he het spaanse land.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:51

hahah frank wat een verhaal Tong uitsteken
wel superr leuk. we zullen niet jaloers worden Tong uitsteken
haha
we hebben jou berichtjes ook gemist hoor Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:22

Malin; Ik heb gelange teugeld Haha! Wat een kunst is dat jo Clown . Was nog allemaal niet zo eenvoudig.... Maar gelukkig had ik een goed oefen paard Haha! En natuurlijk goede begeleiding van Yenneke zelf Ja Was heel leuk om is te doen!!

Las verder dat er wat dieper werd ingegaan op het paardrijden Haha! . Interessant om te lezen Ja !

Sanne; Ag gos, die Otje toch! Gelukkig laat ie zich nu wel weer vangen ( OK dan! toppie!) Goed dat de DA komt, die heeft er vast een goedje voor!

Frankie; Whoehoe, back in Holland Knipoog . Wel een leuke vakantie foto hoor. Jij houd wel van vrouwelijk schoon haha Clown . Jammer van al die minpunten alleen.... Ik heb zelf (gelukkig?! Huilen van het lachen ) geen ervaring met duitse mensen, dus zou niet weten of ze lastig zijn ROFL , maar als ik dit zo lees... Nagelbijten / Gniffelen . Hebben Sam en Desje je nog gemist Knipoog ?

Zo nu even de foto's uploaden van Xje en manda Haha! . Die plaats ik zo maar even! Pling

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:43

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:43

Welkom terug Frank!
Tsja,duitsers in Spanje staan er om bekend Knipoog
Was je vreselijk knappe paard weer blij je te zien? Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:48

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 07:52

Leuke foto's Ilona! Ik ga Yenneke geloof ik ook maar eens lief aankijken, want ik wil Xje ook wel eens meeten Tong uitsteken Ga de rest van je foto's vanmiddag wel ff bekijken Knipoog

GAAF dekje, die wil ik ook! Kwijl

Sanne echt balen van Otje, had niet verwacht dat het zo erg zou zijn! Hopelijk kan de DA er iets aan doen.

Frank welkom terug! Kan me je frustraties goed voorstellen!

Nou nu snel naar mn werk, we hebben audit!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:39

Frank: Niet echt een droomvakantie dus, maar wel een mooie jongedame versiert Knipoog Was het buiten het hotel om wel mooi en leuk?

Ilona: Ik vind het ook zo sneu voor Otje, want volgens mij jeukt het verschrikkelijk! Ach gut
Hopelijk is hij er snel vanaf!
Hoe gaat het trouwens met werken, valt het al wat minder zwaar?
Haha, Amanda weet ze wel te versieren Knipoog

Yenneke: Xje blijft toch echt een knappe kerel Ja

Ik ga nu eerst op Tibi rijden en vanmiddag als het goed is met Karin (kaatje89) naar Animo, allemaal spulletjes kopen voor mijn paardje op komst Hyper!

Zoë_IrisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:41

leuke foto's ilona!

Sanne: oh arme Otje, wat klinkt dat naar zeg! hopelijk kan de da beetje verlichting brengen!
Nu lekker Tibi rijden Lachen en geld laten rollen, altijd garant voor een goed humeur denk ik zo!

zo nu ga ik mn kamer weer verder opruimen (ben ik nu al dagen mee bezig haha )
want vanavond komt er een date Haha! en niet zo lekker als er dan overal kattenharen rondzwerven..
(mijn kleine katje is 1 grote pluizenbol die eeuwig verhaard, maar nu wel heeeeeel erg!)

vanaf nu ga ik het hier weer bijhouden Haha! beetje druk de afgelopen dagen en ik ga vrijdag weer op vakantie maargoed,
ik ga mijn best doen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:30

Heidi -> Ik had graag Baron zijn gezicht willen zien op het moment dat de bal leeg liep! Haha!

Borderjay -> Lieve foto van je dochter met Moreno!
Zo te lezen zijn Moreno en jij voor elkaar geschapen!

Idra -> Voor iemand die al 12 jaar niet meer heeft gesprongen ziet het er in mijn ogen super uit, hoor!
Veel succes met je rijvaardigheidstesten!

Sanne -> Dat is nog eens een leuk compliment van je begeleider!
Mij spreekt de klassieke manier van rijden veel meer aan dan wat je meestal ziet in de maneges.
Maar ik vind het ook nog erg moeilijk, hoor!
Oh wat ben ik blij voor je dat Otje eindelijk weer vertrouwen heeft getoond!
Het heeft echt behoorlijk lang geduurd, maar uiteindelijk heb je toch resultaat!
Geef hem maar een hele dikke knuf; SuperOtje!
Zoals jij die plekken beschrijft zou het nog wel eens zomereczeem kunnen zijn.
Ik hoop van niet, maar dat hoor je vandaag.

Shirley -> Wat jammer dat je friesje wordt verkocht.
Ga je op zoek naar een anders verzorgpaard of ben je al weer voorzien?

Ilona -> Je hebt je er goed doorheen geslagen op je nieuwe werk lees ik.
Toppie joh! Heb je meteen een goede indruk gemaakt! Clown
Die foto bij 'vriendjes', hahaha! Die dromerige blik in Manda's ogen...... Lovers

Frank -> Ben je nu al weer terug? Knipoog
Dat is snel voorbij gegaan....
Die handdoekenpolitiek hebben wij ook al menigmaal meegemaakt tijdens vakanties, en niet eens alleen met duitsers, hoor.
Ik heb me er niet altijd iets van aangetrokken, ben meer van mening dat wie het eerst komt recht heeft op dat plekje.
Wij waren in Kroatië en daar presteerden mensen het om om 8-9 uur al spullen neer te leggen op een plekje aan het strand om vervolgens 's middags op te komen draven.
Het speet me voor hun, maar als ik dan om 10 uur aan kom dan hebben ze toch echt pech en zet ik hun spulletjes even netjes aan de kant, hahaha!
Je had ze moeten horen als ze dan 's middags aankwamen, MOPPEREN! en boos kijken wie hun dat had geflikt.
Wij haalden dan onze schouders op van; ik zou het niet weten, hoor!
Maar al met al hebben jullie toch wel een leuke vakantie gehad zo te lezen.

Gisteren naar de manege geweest met Sandra om bij het veulen van iemand te kijken, een Gribaldi * Michelangelo.
Wat een heerlijk bijdehand kereltje is dat!
Moeders maakt zich best wel druk als hij te ver wegloopt, maar meneer loopt zo de andere kant op om eens even te kijken wat of daar te beleven is.
Bij het uit elkaar halen kijkt hij heel geïnteresseerd in de rondte en maakt er niets van dat zijn mama weg is.

Gisteravond heb ik m'n zadel ontvangen!
Natuurlijk heb ik 'm meteen even opgelegd met een nieuw dekje om te zien hoe sjiek het staat.
Jammer genoeg geen fototoestel mee, maar ik zal de volgende keer proberen erom te denken. Knipoog
Bij het ophangen van de zadelsteun bleek al dat de plek te smal is voor het zadel, dus had ik een andere kast in gebruik genomen.
Alleen had ik daar jammer genoeg geen plankjes in.
Toen kwam iemand van stal en die had nog wel een hele mooie grote kast voor mij zei ze.
Bleek dat zij een lege kast in gebruik had genomen voor spullen op te bergen die zij niet kwijt kon.
Echt een heerlijke grote kast, met ruim plek voor m'n zadel en alle andere spullen!
Ben er echt heel blij mee!
Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin daar op stal!
De pensioneigenaars zijn ontzettend lieve en aardige mensen, staan altijd voor je klaar.
En de mensen die er hun paard hebben staan zijn ook stuk voor stuk heel leuk.
We staan altijd wel ff met elkaar te kletsen, hebben vaak lol, en niemand heeft een oordeel over iemand, bemoeit zich ergens mee of roddelt over je op een banketstaaf manier.
Op de manege was dat toch een stuk minder dus des te blijer ben ik dat ik hier terecht ben gekomen!
Plus het feit dat Rintske super in haar vel zit hier maakt dat ik de komende jaren wel hier zal blijven! Pling

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:28

sanne: Fijne vakantie dan maar! Heerlijk even niet aan school of iets denken!
Gelukkig gaat het weer goed met otje, hoe was het ook al weer gekomen dat hij niet mee ging?

shirley: waarom wordt ze verkocht?

carmen: Hoe is het gegaan, geen problemen met de trailer? Hoe is je nieuwe stal?

ilona: Spannend zo'n eerste dag, maar gelukkig is die goed verlopen!

gabriella: Fijn dat het zo goed ging. Die eerste tijd met je eigen paardje is echt super, steeds om kleine dingen weer zo blij worden! Ik ken het gevoel!

frank: Bij het zien van de foto wist ik meteen dat je een goede vakantie gehad hebt! Die duitsers had je natuurlijk kunnen verwachten he, duitsers en mallorca..... Ik heb ook zo'n hekel aan die handdoeken onzin! Maar helaas is het soms nodig (al vind ik dat nederlanders het net zo erg doen)

yenneke: Xtremo is mooi! Het ziet dr lekker ontspannen uit. Hoe gaat het rijden?

irs: Ik ging je al missen! Vakantie en dan nog druk!

saida: Top zo'n fijne plek! Wij hebben mensen op stal gehad waar het echt niet mee klikte en dat bedrukt toch eenbeetje de sfeer

Morgen mn laatste dag vakantiewerk! Gelukkig want ik begin het nu toch wel aardig zat te raken. Het werk (poetsen) is niet vervelend en ik sta alleen dus lekker op mn eigen tempo maar elke dag hetzelfde (alleen andere verdieping) en ik moet erg onder mijn tempo werken anders hou ik alleen maar tijd over. En na een week of 2 is het meeste extra werk ook wel gedaan Vork
Zo lekker rijden Lachen En dan nog maar even met de stofzuiger door het huis, mn ouders komen thuis na 2 weken vakantie....

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:54

mies-appola, ja fijne van vakantiewerk is wel dat het ook weer op houd haha.
frank: volgens mij heb je onwijs genoten op je vakantie
saida: wat voor zadel heb je gekocht, las dat je ook en fries hebt..

ik heb maandag voor het eerst van een andere instructrice les gehad, ( zij heeft meerdere frieze dekhengsten in het z lopen)
en het was een verademing, echt super fijn les, echt de aandacht voor je, goed en geduldig uitleggen helemaal top. de eigenaar van sire vond het gelukkig ook helemaal leuk, dus we gaan volgende week weer!
vandaag even alle ruitersportzaken afgebeld wat ze hadden liggen aan zadels, en weer uitgekomen bij mijn oude vertrouwde ruitersportzaakje. ik ga morgen een zadel ophalen om te laten passen. nu maar hopen dat het beter ligt en dat ik er zelf ook enigzins fatsoenlijk op kan zitten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:08

Malin; Zou wel leuk zijn! Haha! Kom ik ook meteen weer ff langs Tong uitsteken . Wil jou ook nog eens meeten!! En liefst Suevo en Dink erbij Pling Maar dat gaat wel goed komen!

Sanne; Ohjee Tong uitsteken Je portemonnee zal er niet blij mee wezen haha Tong uitsteken Maar wel leuk hoor al die nieuwe dingen kopen! Cool

Zoe_iris; haha ik ken dat. Leuk hoor die honden en katten, maar een haren komen eraf Bloos! Al mn kleding zit altijd onder Bloos

Saida; Volgens mij een heerlijke stal waar je staat Haha! Kasten zijn vaak een probleem haha Knipoog . Lief dat ze hem afstond aan jou! En leuk dat je zadel binnen is!

Mies; Jaa het is erg leuk, en gaat allemaal goed gelukkig. Tot nu toe valt alles mee. Alleen sommige woorden/uitspraken klinken echt als chinees ofzo Tong uitsteken (werk op advocatenkantoor) maar dat went zeggen ze Haha! . Heeerlijk vakantie, ben jaloers op je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:20

DinkeyGirl schreef:
Leuke foto's Ilona! Ik ga [naam verwijderd] geloof ik ook maar eens lief aankijken, want ik wil Xje ook wel eens meeten Tong uitsteken Ga de rest van je foto's vanmiddag wel ff bekijken Knipoog

Hahaha, daar hoef je me niet lief voor aan te kijken hoor, want dat lijkt me super gezellie!! Haha!

Heb ff geen tijd om bij te reageren. Ben hard aan het werk.. Whoosh!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:20

Michelle -> Ja dat kan je natuurlijk ook treffen, dat er mensen staan waar het niet mee klikt.
Er zijn pas mensen komen staan die niet echt in de groep vallen, maar het wel met elkaar goed kunnen vinden.
We praten niet met elkaar ofzo, maar zeggen elkaar wel altijd gedag.

Nameless -> Ik heb een 2e hands Zaldi New Kent gekocht, omdat Rintske nog zo jong is en zeker nog zal gaan groeien.
Omdat ze best al breed is twijfelden we of de boommaat goed zou zijn, maar gelukkig past het prima.
Ik zal binnenkort wel even foto's maken van Rints met zadel op! Cool
Van wie kreeg je les?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:29

mies_apollo: meneer liep zo de trailer op,kwma er alleen zeiknat af.... hij heeft een mooi stalletje en staat de komende tijd nog even van 9 tot 3 in de paddock en dan het land op bij de rest....hij lijkt het naar zn zin te hebben...!!

heb even gen tijd om verder te reageren, de auto moet naar de garage en dan naar peertje!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:05

saida: heb nu les van ingeborg bij stal meyer in merienheem.
ik had mijn eigen zadel er al opgegooid, die lag beter dan het zadel van de eigenaar, maar nu een kleine 2 maadn later is hij er uit gegroeiid, die verkoop ik nu weer een spalding brittanica boommaat 3, die ik nu ga passen is een boommaat 34

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:26

nameless: Daar heb je wel een punt ja Knipoog Goed dat de les beviel! Ik vond het best moeilijk een instructrice te vinden.

ilona: Ja die rechtenpraat af en toe, niet echt het makkelijkst!

carmen: Goede verhuis dan!

Het is een dooie dag voor mij. Eerst hoorde ik op het vakantiewerk dat iemand was overleden. Best een eng idee om in een gebouw te zijn waar tegelijk een dood iemand ligt. En net schrok ik me ook de pleures. Ik wilde de paarden water gaan geven (bak vullen met de tuinslang) dus loop naar het kraantje ligt dr een dooie karper in een bak..ik heb het al niet op vissen, vieze beesten, maar schok helemaal van zo'n grote dooie!
Heb kort maar super gereden. Voor het eerst zonder van te voren te longeren en het ging gewoon goed. Wel even eerst een rondje met dr gestapt tot ze gepoept had en daarna prima kunnen rijden. Ik voelde lekker de achterhand meekomen en ze had dr zin in! Morgen weer les dus ben benieuwd, vorige week had ik vooral moeite met stappen en ze liep nogal scheef. Toen echt super les gehad en ze werd zelf beetje nagefelijk en was goed aan mn been (op kuitdruk al overgang) vadaag ging stappen al heel goed en ze was weer super aan mn been! Go jij! Go jij!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:15

Leuke foto's gezien Haha!
mooie paardje is xje toch Bloos
ik moet ook maar een een keertje meeten Haha!

Loontje lekker dat Amanda heerlijk op het land mag uit leven met al die moie mannen hahaha Haha!

Zoë_Iris: lekker leuk klusje zeg kamer op ruimen je mag ook hier komen hoor als je klaar ben Clown Tong uitsteken

Saida: hihi Baron vloog op de bal af en hapte erin en toen het leeg liep keek hij met grote ogen de bal aan en met oren ver naar voren of die erzowat af viel hahaha
en daarna sprong hij bokkend en briezend weg met oren naar achteren hahahaha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:20

Hahahaa, die Baron! Haha! Haha! Daar had ik bij willen zijn ROFL

Saida; Leuk, sjiekie Rints op de foto! Knipoog

Mies; Getsie!! Een dooie vis, stonk zeker ook ?? Bleehh.. Maar gelukkig was je poownie wel weer lief!! Super om te lezen! En idd, over die overleden persoon, best gek idee is dat he....