Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Audesta

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Dat zit er even niet in maar de instructrice komt mee kijken en dan gaan we de 28e alsnog die kant op om ook hun nog even te laten checken!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

Het is vandaag echt vies benauwd.

Maandag gaan de heren verhuizen naar het natuurgebied. Ben heel benieuwd naar hoe dat gaat zijn voor hem.

En zadel problemen, blijft toch altijd lastig. Vooral omdat ik er zelf niet genoeg van weet.
Ik was echt heel blij met mijn Deuber Impuls. Ben ook al vanaf het moment van aankoop duimen aan het draaien dat hij aan te passen is op Sol. De reden dat ik heel graag de deuber wilde hebben was ook omdat hij zo makkelijk aanpasbaar is in het kopijzer, zeker op een jong paard. Maar boom moet wel om de wervel passen en ik vermoed dat Sol wel wat groter en wellicht ook breder wordt dan Cas, geen idee hoe dat uit gaat pakken op de wervel vs boom.

Schutte zadels toen ook al naar gekeken. Wist niet dat ze zoveel duurder waren als Ninon hem zelf maakte... hoe zit het met die zadels als je paard in bespiering groeit of juist afneemt? Zijn die dan nog terug te managen door bijvoorbeeld een flexibel kopijzer oid?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:32

Schutte zadels kunnen in de pers. Maar verwacht niet onbeperkt .
Ze worden wel veel gebruikt op Iberische paarden .

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

De Schutte zadels zijn ook te krijgen met tree clickx ondertussen, en zouden tot (correct me if I’m wrong) 6cm boomwijdte aangepast kunnen worden. Ik ben allesinds echt super tevreden over mijn Schutte (leen-) zadel. Ik heb ook kleine wrongen en een iets verbreed zitvlak, maar toch een “smal” gevoel ondanks Famosa wel wat rug heeft. Heb allesinds het gevoel dat ik er mooi rondom ipv bovenop zit. Ninon schutte heeft zelf ook wel wat tweedehandszadels. De zadelpassers die met haar samenwerken kunnen deze online zien. Klanten niet dacht ik.

@elisa: onze merrie heeft exact hetzelfde! De dierenarts heeft er naar gekeken en zij zegt dat dit een soort reactie is op bepaalde planten. Boterbloemen zouden dit o.a als reactie kunnen geven. Wij hadden er geen op de weide, maar in het hooi wel denken we.

Het is echt heel erg warm. Paarden kwamen spontaan vragen om op stal te mogen.
Ons (officiële) drachtige cremello merrietje had ik deze morgen al ingesmeerd met zonnecrème, maar ze staat toch liever binnen en ik geef ze geen ongelijk.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Spannend Kelly, succes maandag!!

Nou, gelukkig wijst tóch alles op een hoefzweer, dus Rambo staat nu in een nat verbandje, pak van m'n hart! Ik zag al de volgende weideversiering al staan := Na het weekend zou de zweer eruit moeten zijn gebroken en kan het verbandje eraf. De verzorgsters zijn geïnstrueerd om z'n hoef dagelijks goed schoon te maken als ik weg ben, dus komt goed gelukkig <3

Braaf wachten op de dokter <3
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Pastis schreef:
De Schutte zadels zijn ook te krijgen met tree clickx ondertussen, en zouden tot (correct me if I’m wrong) 6cm boomwijdte aangepast kunnen worden. Ik ben allesinds echt super tevreden over mijn Schutte (leen-) zadel. Ik heb ook kleine wrongen en een iets verbreed zitvlak, maar toch een “smal” gevoel ondanks Famosa wel wat rug heeft. Heb allesinds het gevoel dat ik er mooi rondom ipv bovenop zit. Ninon schutte heeft zelf ook wel wat tweedehandszadels. De zadelpassers die met haar samenwerken kunnen deze online zien. Klanten niet dacht ik.

@elisa: onze merrie heeft exact hetzelfde! De dierenarts heeft er naar gekeken en zij zegt dat dit een soort reactie is op bepaalde planten. Boterbloemen zouden dit o.a als reactie kunnen geven. Wij hadden er geen op de weide, maar in het hooi wel denken we.

Het is echt heel erg warm. Paarden kwamen spontaan vragen om op stal te mogen.
Ons (officiële) drachtige cremello merrietje had ik deze morgen al ingesmeerd met zonnecrème, maar ze staat toch liever binnen en ik geef ze geen ongelijk.

Oh heej, dat is interessant! Ik zat nog te peinzen er over..ik ga morgen gelijk kijken of wij boterbloemen hebben staan. Volgens mij wel en ze probeert ook altijd onderweg naar de bak overal in te happen.

Gefeliciteerd met de dracht! Cremello's kunnen ook niet zo goed tegen de zon toch? Hier zijn stallen helaas niet koeler dan buiten, ze kunnen wel in de schuilstal.

Fijn Tarzan, dat is meestal als het zo ernstig lijkt maar ik snap de schrik en de zorgen volledig.

Als ik jullie zadel troubles allemaal lees dan ben ik blij dat ik dat niet meer heb. :o Vroeger wel trouwens, maar country mill was toen de oplossing.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:53

Fijn, een hoefzweer! Stom dat je daar blij mee kunt zijn he

Hier staan ze vandaag ook liever binnen, ik geef ze geen ongelijk. Ik loop af en toe met de sproeier langs, Elevada komt er altijd dankbaar onder staan. En ik bied extra water met zout aan vandaag

Gefeliciteerd met de drachtige merrie!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Hier staan ze nu allemaal buiten. Vol in de weinige wind die er staat, toegang tot schaduw en toegang tot water. Stallen worden bij ons gewoon echt heet dus kunnen ze beter buiten blijven!

Hier groot fan van Countrymill! Maar onze paarden zijn vreemde locaties en reizen gewend dus dan is het het makkelijker om er even heen te gaan. Kan me voorstellen dat dat niet in elke situatie kan!

Hier gisteren weer bij Pietje wezen kijken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ondanks dat het een van de kleinsten en jongsten is, staat hij zeeeeker niet onderaan de rangorde in de kudde! Hij geeft gerust een trap terug als een groter en ouder paard hem verteld dat hij even ergens anders heen moet :') Boefje is het! Overal waar gespeeld werd, was meneer bij _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Volgens mij is country Mill zeker 1,5 uur rijden vanaf hier := dat vind ik echt te veel

Wat is Pietje knap! Lekker karaktertje ook zo te lezen haha!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Ja vanaf hier ook een behoorlijk eind.

Nou ik ben toch geslaagd voor een nieuw schimmeltje :')
Een auto hahahaha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Ook leuk Audesta! Of in ieder geval noodzakelijk.

Ja ik snap dat Country Mill niet voor iedereen haalbaar is.

Leuke foto,s FB! Het is echt nog een puppy hè? Mooi koppie heeft hij.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

@FB; wat een guitig hoofdje heeft Pietje zeg. Echt een knapperd!

@tarzan: fijne vakantie en beterschap voor Rambo.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Jaa Piet is echt nog enorm puppy. Maar hij is pas van september dus net 8 maanden. Ook heeft hij 2 maanden in Spanje gestaan waar hij het niet heel goed had. Daarna lange reis naar Nederland gehad en dat is allemaal niet niks natuurlijk! Hoop dat hij nog even bij gaat sprinten zo! Aan het gras zal het niet liggen!

Ohja Maartje, dat is wel lang rijden inderdaad!!

"Fijn" dat het een hoefzweer is Tarzan!! Beterschap!

Kwa zadels, ik had op Peet een Amerigo zadel liggen, paste hem super! Alleen voor mij iets minder, werd nogal snel in stoelzit geduwd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:57

Ja heel stom om blij te zijn met een hoefzweer! Maar is wel het beste van het slechtste :+
Ik zag de volgende niet berijdbare al op de weide staan := Ik zou hem dan zeker niet weg doen maar toch houd ik hem veel liever heel. Hopelijk is hij snel weer de oude <3

Dacht ik ook eens een keertje onbezonnen op vakantie te gaan nu ik geen ziek paard achter hoef te laten of net m’n trouwe maatje heb moeten laten gaan vlak voor de vakantie (Fuego) .. Gelukkig ook maar dat ik vakantiegeld heb gekregen hè, alsof Ze het weten :+

Wat is het een knappe die Pietje van je :D
Hahaha Audesta, leuk hoor een schimmel auto :')
Dankjewel Pastis!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Elisa2 schreef:
Haha dat snap ik, ik dacht eerst ook dat het snot was. Maar nee, ze heeft geen snot gehad en is niet verkouden geweest ofzoiets.

Ben benieuwd hoe het er bij Taruga uit ziet. Bij Havanna lijkt het ook op haar lippen te zitten aan de binnenkant maar dat is moeilijk fotograferen. Ik hoop eigenlijk wel dat dit nog weer weg trekt.

Eergisteren vergeten, sta ik haar gisteren te poetsen, denk eraan, pak telefoon om te fotograferen… Vlekken weg :?

Wat een boevenkop heeft Pietje toch <3

Gelukkig valt het mee Tarzan.

Kennisje van mij heeft een zwarte Schutte Sentrix 17,5” MW te koop. Iemand hier interesse?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:25

Te lang helaas :')

En vast niet bruin.

Peet en Piet bekt wel lekker denk ik fb? :+

Tarzan ik hoopte het al voor je.
Hier komt zo de instructie nog langs om weer met zadel te knutselen. Morgen we clinic en zou toch leuk zijn als ik gewoon kan gaan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

17,5 voor mij ook te groot. En ik hoop dat je het opgelost krijgt Audesta!