Esther: Soeske wil een opleiding Centered Riding gaan doen en wat je zegt! Ik had dat ook. Ik heb veel geleerd bij mijn vorige instructrice. Ik ben haar ook heel dankbaar dat ze me het rijplezier en vertrouwen in mijn paard heeft kunnen teruggeven. Ze zei vaak wel als ik te ver voorover of achterover zat, maar zo precies dingen benoemen, dat deed zij ook niet. Dat was heel nieuw voor mij! Zowiezo merk ik, dat als ik langdurig van dezelfde les heb, dat af en toe veranderen heel goed is voor mij, omdat een ander iets op een andere manier uitlegt, waardoor het kwartje op eens valt. Ik vond het in elk geval superrrr interessant en heel leuk. Zeker voor herhaling vatbaar. Ook dat iedereen altijd riep dat ik op mijn kont moest gaan zitten en nu ineens op mijn zitbeenknobbels. Er ging een wereld voor me open! Die voel ik nu trouwens heel goed zitten nog
. Dat aanvoelen van de benen hebben wij ook gedaan. Als ik echter mijn ogen dicht doe, gaat Sam stilstaan.
En ik ben wel nieuwsgierig naar zadels met close contact. Sam vindt zadelloos rijden niet fijn en zijn lichaam is er ook niet prettig voor. Hij heeft een vrij hoge schoft. Inmiddels hebben we een afspraak om Sam zijn zadel eens goed te zien. Er ligt een stapel werk klaar, dus komende week mag ik me weer uitleven!