[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:41

Ik ga binnenkort mijn initiator rijvaardigheidstest afleggen om mijn instructeursdiploma te halen, helaas moet je hier ook voor kunnen springen en het was al 12 jaar geleden dat ik nog gesprongen had Haha! Gelukkig heeft een vriendin van mij, die ik ken via bokt (Cyta) een superbraaf springpaard, zie hier mijn eerste poging van gisteren.
http://s155.photobucket.com/albums/s281 ... eLobke.flv

Ik vond het nog leuk ook, dus wie weet moet Licor er binnenkort ook aan geloven Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:47

ik vind het netjes gaan hoor zo na 12 jaar Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:59

Supermooie foto van Moreno en Felicia! Heeft zij er ook alweer op gereden?

Cloris: Helder uitgelegd qua knieen Haha!. En Prop voelt ineens spieren waarvan hij niet wist waar ze zaten, achgossie Ach gut

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:09

zo ga paardjes op het land zetten Doei!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:12

Idra schreef:
Ik ga binnenkort mijn initiator rijvaardigheidstest afleggen om mijn instructeursdiploma te halen, helaas moet je hier ook voor kunnen springen en het was al 12 jaar geleden dat ik nog gesprongen had Haha! Gelukkig heeft een vriendin van mij, die ik ken via bokt (Cyta) een superbraaf springpaard, zie hier mijn eerste poging van gisteren.
http://s155.photobucket.com/albums/s281 ... eLobke.flv

Ik vond het nog leuk ook, dus wie weet moet Licor er binnenkort ook aan geloven Haha!

Hahaha das toevallig, ik ga in november voor mijn instr.diploma, springen doe ik zo nu en dan wel eens gelukkig Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:15

Karina schreef:
Supermooie foto van Moreno en Felicia! Heeft zij er ook alweer op gereden?

Cloris: Helder uitgelegd qua knieen Haha!. En Prop voelt ineens spieren waarvan hij niet wist waar ze zaten, achgossie Ach gut

Nou ik denk het, terwijl Piropo al vrij ruim loopt, veel schoudervrijheid heeft en zijn rijstijl redelijk overeenkomt met die van mijn instructie, zal het toch vermoedelijk zo veel invloed hebben dat hij dat terug voelt, ik kan niets anders bedenken..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:18

sanne: Klinkt als een leerzame les! Jij bent echt op elke mogelijke manier met een paard bezig is het niet!

ilona: Amanda boft met dit weer, vakantie en zon en een hoop leuke mannen hoor ik Knipoog

marcel & Heidi: Jullie zullen wel trots zijn op zo'n paard!

peet: Gelukkig is de operatie goed gegaan!! Nou kan die lekker opknappen!

saida: Ja hij zag het zeker, hij zag anders maar al te goed dat ik in paniek was. Maar helaas is er niks aan te doen!
Ik vind het net zo schandalig!

borderjay: Mooie foto!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:10

Ilona: Zo zie je maar, oefening baart kunst! Ik zie zelf ook al heel veel verbetering in mijn foto's!
Hoe was het bij Yenneke en Xje?

Saida: Ik denk dat ik me daar dan wel voor interesseer, ik vind het in ieder geval interessant en ik vind eigenlijk ook dat paardrijden zo hoort, alleen kan ik het nog niet zo goed Clown

borderjay: Wat een lieve foto van Moreno en je dochter!

Lobke: Dat springen ziet er hartstikke netjes uit, dat komt vast wel goed voor het diploma Knipoog

Michelle: Ik probeer inderdaad wel zoveel mogelijk afwisseling te houden in het werken met paarden, wandelen, buitenritten, lange teugel, dressuur, springen, en nu dus ook op zit rijden. Misschien dat het ook wel bij Shannon helpt wat banden en balken e.d. in de bak leggen, het zorgt er wel voor dat het paard zich echt op jou concentreert en dus niet met dingen bezig is om van te schrikken o.i.d

Vandaag had ik een eindgesprek en mijn begeleider zei dat ik de ideale student was Schijnheilig Ik heb dan ook alles in een keer gehaald en heb verder dan ook geen problemen gehad ofzo. Nu kan ik dan echt gaan genieten van de vakantie en die begint zo meteen met een ritje op Tibi Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:41

Hallo Bokkers!!
Ik ben er weer!!
Maar het had even geduurd..
maar ik heb ook slecht nieuws voor jullie;
Mijn lieve verzorgfries Sjoukje wordt verkocht Verdrietig
Echt poedersuiker.
maarja niets aan te doen...
Spreek jullie weer (K)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:45

ben ik ook weer!!!

vanavond gaat peer verhuizen....best spannend, hij is bij mij nog nooit de trailer op geweest, maar verwacht niet dat het veel problemen zal geven!!

hij heeft gister trouwens voor het eerst sinds de castratie bij een merrie gestaan en ging heel goed, zn dingetje kwam er wel uit maar de merrie maakte heel goed duidelijk wat wel en niet mocht, en meneer accepteerde het volledig..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:41

Lobke, jeetje zeg jij durft Haha! . Zo lang niet springen en dan al meteen een best sprongetje Tong uitsteken . Goed hoor!!

Carmuh: Spannend! Waarom ga je naar een nieuw stekkie?

Sanne; Zo zo, de ideale student nog wel!! Haha! Wat goed zeg!! Cool En hoe ging het rijden op Tib? Ik ga nu pas naar Yenneke Knipoog

Shiley; Helaas, wat jammer zeg.. Ach gut Ik weet hoe dat gaat met VP... goed afscheide nemen dan maar!

borderjay; Lieve foto van Moreno en je dochter zeg!! Ja Leuke koppie's zo! Haha!

Zometeen gelijk weg om eens bij Yenneke en Xje te kijken! Ben benieuwd hoe die knappe man er in het echt uitziet! Camera gaat mee! En wie weet spurt ik ook nog even amanda als ik dat red Knipoog .

Vandaag ook de eerst dag op mn nieuwe werk... Pff, wat veel kwam er op me af Haha! . Maar vind dat ik mezelf prima staande heb gehouden (wat was me stage ook goed zeg, Haha! ik kan het nu wat beter handelen allemaal Clown) . Veel dingen gingen goed, en telefoon was ook al meteen geregeld, wat ze erg goed van me vonden *LOL* . Verder wel erg druk, en al best veel gedaan! Maar wel leuk tot nu toe Vork

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:34

Ik heb een overwinning behaald met Otje!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Hij ging vandaag eindelijk weer mee aan het halster Haha!

Kwam daardoor wel tot de ontdekking dat hij allemaal wondjes tussen zijn manen heeft Ach gut
Ik ga hem morgen dus gelijk maar wassen met betadine shampoo...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:37

Prinslover schreef:
Sanne; Zo zo, de ideale student nog wel!! Haha! Wat goed zeg!! Cool En hoe ging het rijden op Tib? Ik ga nu pas naar Yenneke Knipoog

Vandaag ook de eerst dag op mn nieuwe werk... Pff, wat veel kwam er op me af Haha! . Maar vind dat ik mezelf prima staande heb gehouden (wat was me stage ook goed zeg, Haha! ik kan het nu wat beter handelen allemaal Clown) . Veel dingen gingen goed, en telefoon was ook al meteen geregeld, wat ze erg goed van me vonden *LOL* . Verder wel erg druk, en al best veel gedaan! Maar wel leuk tot nu toe Vork

Tibi rijden ging echt super lekker! Maar het was wel mega warm, zweet stond op mijn rug! En ik was verbrand bij Aline en nu kwamen er allemaal blaasjes op die plek, heel eng. Ze zijn gelukkig weer weg. Morgen gaan Tibbes en ik lange teugelen Haha!

Het is altijd flink wennen bij een nieuwe baan, je krijgt zoveel informatie, maar het went vast snel! En gelukkig merk je nu dat je stage toch wel goed van pas komt Knipoog En het is in ieder geval leuk, dat scheelt Haha!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:28

@ prinslover: heb een stekkie dichter bij huis...en dicht bij een natuurgebied....het is overigens super verlopen, peer liep er zo op, wel zeiknat eraf maar super braaf, even afgespoten en staat nu lekker bij te komen in zn stalletje...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:21

Ben zóóó blij!!! Net voor het eerst zomaar in mn eentje naar het bos geweest met Moreno,en het ging super! Go jij! Go jij! Heb echt héérlijk gereden en genoten van mn paardje.
Het had echt zo moeten zijn,al die pech bij het zoeken naar een fijn paard was gewoon omdat deze op me stond te wachten Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:41

Zo, weer lekker thuis Haha! . Was erg gezellig bij Yenneke! Heb leuke foto's gemaakt van manda en dr vriendjes op de wei, en van Xje aan het werk *LOL* . Was leuk hem eens IRL te zien, en Yenneke te ontmoeten. Ik vond het iig heel gezellig & leerzaam! Mocht zelfs een stukje proberen met Xje! Vork Het viel allemaal nog niet mee zeg Ach gut . Maar sommige stukjes gingen wel goed haha!! Is wel voor herhaling vatbaar, hopelijk vond jij het ook gezellig Yen! Knipoog
foto's komen morgen, heb nu geen zin meer op ze te plaatsen Nagelbijten / Gniffelen Morgen weer fris & fruitig op het werk verschijnen Tong uitsteken

Borderjay: Heeeeerlijk he, hoe je kunt genieten van die dingen!!

Sanne; Helemaal super toch! Leuk met tib LL! Kan die dat al? Of ga je zelf aan de slag? En wat goed van Otje!! Cool (eindelijk!)

Carmuh; Gelukkig is alles goed gegaan! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:21

Idd weer fris en fruitig op het werk Haha! Was nog aardig laat geworden en vond het ook gezellig! Knipoog
En je zal nu wel regelmatig in de buurt komen dus als je meer wilt leren met de dubbele longe wil ik je altijd wel helpen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:23

Ik zet ff een nieuw stipje, ik krijg ineens geen email berichten meer van dit topic Verward

Loon fijn dat het zo goed ging op je nieuwe stek, en leuk dat je naar Xje bent geweest! Heb je een stukje gereden of gelange teugeld? Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar de foto's!

Sanne super dat je Otje weer aan t halster mee kan nemen! Ja Het komt echt goed tussen jullie!

Karina kan je wat meer vertellen over die overgang in galop naar draf? Hoe moet je precies rijden? Ik heb hier ook regelmatig problemen mee en deed hetzelfde als jij. Maar door uit te ademen valt hij gewoon in draf, en zijn ruggebruik is gelijk weg. Het probeem met mij is als ik er meer aan rijd, dat hij dan in galop blijft, want hij kan zoooooooooo ontzettend langzaam galopperen. Heb gisteren in het bos geoefend, maar heb ik denk ik te veel aan de voorkant doorgesloten en te veel druk nog met mn been want dat ging ook niet lekker, hij ging dan knetterhard draven.

Op het laatste deed ik het puur alleen op mn zit, ik had mn ogen dicht gedaan en kon hem op mn zit dus heel langzaam laten galopperen maar zonder een ondersteunend "hooo, draf" erbij blijft hij in een super verzameld galopje.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:34

Heel herkenbaar Malin, Licor heeft het ook best moeilijk met overgang galop-draf, hij gaat dan gewoon erg traag galopperen. Galop-stap is veel makkelijker. Ik probeer echt met mijn zit hem uit dat galopritme te halen, dus een soort van ophouding met de zit. Maar dan ben je idd weer op die rug aan het inwerken.

Bedankt voor de complimentjes ivm het springen, het is nog niet perfect maar ik was al erg blij dat het zo ging. Paard maakt zich wat lang na de sprong en ik compenseer dat door te veel terug te gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door Idra op 02-07-08 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:35

Wow ALine wat een geweldig paard heb jij! Vooral die foto van zijn hoofd.........echt een beauty!

Baron is ook geweldig zeg!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:37

Ik weet zeker dat als ik er niet meer over nadenk, zo veel mogelijk voel en zo weinig mogelijk doe, het me dan vast lukt haha maar tot die tijd zijn tips welkom Tong uitsteken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:15

Je moet de overgang dus inrijden, de galop is een langzamere gang dan de draf (als ik het goed verstond Clown ), ik moet hem in mijn hand laten lopen en dan kuit eraan blijven houden, hem dus de draf in "drijven" (groot woord, weinig hulpen)
Ik deed het ook op de zit maar dan rijd je hem die draf dus niet in maar stop je hem, je houd hem teveel tegen op die manier en dan kan hij dus niet meer lekker onder je door blijven lopen.

Hoop dat ik het goed uitgelegd hebt zo Cool

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:23

Ja dat ervaar ik idd, dat hij dan niet meer fijn onder me door kan lopen. Je moet hem dus eigenlijk met voldoende voorwaarte impuls en iets meer power achteraan de draf inrijden. Ik denk dat ik het snap.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:29

Yep, ik denk het wel dat je het goed uitlegt zo. Malin ik denk eigenlijk als ik het zo lees dat je alle voorwaardes al hebt om een goede overgang de draf in te rijden, maar net het moment mist dat ie die ook daarwerkelijk gaat maken. Als het jou en hem helpt om er nog even een stemhulp bij te gebruiken dan zou ik dat zeker gewoon doen, maar waarschijnlijk is het een kwestie van met je hand die overgang ook toestaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Hou in je gedachten dat het een voorwaartse oefening is. Grappig hè, dat galop/stap vaak zoveel makkelijker is.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:44

Ilona: Super dat het zo gezellig was! Ben benieuwd naar de foto's.
Tibi is een lange teugel leek, en dat heb ik vandaag wel gemerkt hij snapte er niks van Nagelbijten / Gniffelen Het is echt een maf paard Tong uitsteken Hij vond het heel eng dat ik naast hem liep ROFL

Pff, wat is het warm zeg! Straks ga ik eerst maar eens met mijn zusje zwemmen en daarna Otje zijn manen wassen. Arm paardje Ach gut