ja die mist is echt niet normaal zo dicht en idd ze rijden als nog als gekken idd gevaarlijk om met je paard buiten te lopen vandaar dat het steeds uitgesteld wordt.
hoop alleen wel dat het woensdag opgeklaard is moet afrijden voor me rijbewijs en dat wil ik niet in de mist doen.
wel gebruik van de mist gemaakt de buren op stal zijn een nieuwe bak aan het aanleggen dus er wordt van alles gedaan wat eng is vooral in de hoek dus vandaag met rijden met kyra kon ze niks zien wat ze deden dus kon ik heel relext rijden en was ook nog voor de huurders dus had heerlijk de bak voor mezelf maar kyra was wel een beetje stout maarja zo ken ik der ook wel een beetje. kyra wordt ook voor de manege lessen gebruikt en dan is ze zo braaf met die kleine kindjes en als ik der op zit komt der streken en de leraares die de kinderen les geeft was der ook en die stond te kijken hoe ze ook kon zijn en is blij dat ze dat niet in de les doet
geeske - gewoon lekker rustig aan de hand alles laten verkennen en even bij der blijven als ze op der nieuwe stal staat
ilona - jeeh super gefeliciteerd met je punten, wanneer ga je l1? en met ringo gaat het helaaas nog niet echt ''goed'' we zijn nu bezig met een ander medicijn en we moeten kijken hoe hij het daar op doet.
esther - fijn dat je nu een passende bp hebt
mies - is nina aan het wisselen of net uitgewisseld? die van ons ging na het wisselen pas slopen toen wij hem meer alleen gingen laten, uit boosheid beet die dan 1 van onze spullen kapot
Dodo, paarden kunnen ook echt twee gezichten hebben he? Fijn dat ze dat in de lessen dan lekker niet doet, maar zo'n robot is ook niet leuk joh! Het moet wel een levend diertje blijven vind ik...
Geeske, altijd spannend een verhuizing. Verder sluit ik me helemaal aan bij Branka. Aan de hand stappen en even verkennen is goed. Maar ook zeker niet meer er van maken. Feitelijk kent ze het niet, dus waarom zou ze er bang van zijn? Ook zal ze goed op jou reageren. Als jij een houding aan neemt of het de aller normaalste zaak van de wereld is, zal zij deze houding ook overnemen! Succes, maar komt vast goed..
Dapperedodo, haha, komt wel bekend voor idd. Maar zodra je vaak wat gaat vragen, sputteren ze nog wat tegen .
Denise, ik heb me opgegeven voor 18dec . Maar dat doorzitten he.. pff.. wordt nog hard oefenen . Wanneer ga jij weer starten? Ah wat sneu dat Ringo nog in de lappenmand zit...
Ook nog ff spammen
Saampjes!
Lekker spetteren op t strand
Rijden in de bak
En foto'tje van t springen laatst..
borderjay
Geplaatst: 22-11-11 22:14
Oehhhh Wauw Iloon! Wat zien jullie er super uit saampjes!
Denise, ik denk dat ze nu gaat beginnen met wisselen. Heb nog niks gevonden van der Maar 2 weken terug was me nicht der labrador hier en toen was hij helemaal rood van Nina. Had ze wat bloed in der mond dus denk dat ze toen een tandje verloren heeft. Gelukkig heeft ze vannacht niks gepakt. Nahja niks is overdreven, ze had 1 schoen van mij andere paar ugs op de bank meegenomen. Terwijl dat zwarte monster weet dat ze 1. niet op de bank mag komen en 2. van mijn schoenen moet afblijven haha. Maar dan kijkt ze je weer zo lief aan met der mooie zwarte koppie Denk niet dat het bij Nina uit kwaadheid is, want zij heeft dat als ze kwaad is dat ze in me keuken gaat lopen plassen. Terwijl ze dan net bv. een half uurtje ervoor naar buiten is geweest. Het is echt een dametje met karakter, maar ach daar hou ik wel van. Moet zeggen of het plassen van kwaadheid na kan ik der zo 4 uur alleen laten zonder dat ze iets doet in huis.
Ilona: Die spetter foto is zo schattig! Ik ben ook weer aan het wachten op nieuwe foto's van een strand fotoshoot ben zo benieuwd hoe die zijn geworden!
Wat een mist zeg bij jullie! En iedereen lekker aan het springen!
Chimanga ik zou me er ook gewoon niet te druk over maken, die spanning voelen ze vaak juist aan. Die van ons zijn na een verhuizing altijd een half uurtje een beetje druk geweest, hinniken en heen en weer drentelen, daarna was het gewoon etenstijd en was er niets meer aan de hand
Ilona leuke foto's!
Michelle jemig wat balen zeg van je nieuwe schoenen pffff fijn he jonge hondjes.. Oeh die van ons hadden op een gegeven moment als spelletje om al springend alle was van de waslijn te trekken en dan rustig aan stukken te scheuren
Esther benieuwd hoe je foto's zijn!
heikedenise
Geplaatst: 23-11-11 09:21
iloon ziet er goed uit zeg op naar 18 dec komt helemaal goed. ik start 15 januari pas weer. nu lekker doortrainen. en hoe is het met banen zoeken?
michelle ik denk dan idd dat ze gaat wisselen of aan het wisselen is.
dapperedodo
Geplaatst: 23-11-11 12:18
mooie foto´s zeg
en jonge honden kunnen er wat van maar jonge katjes ook hoor die van ons had als grapje de wc rol afrollen en in kleine stukjes scheuren ook heel leuk.
heb nog een foto van mijn kleine man gisteren opgemeten en ik dacht dat ie groter is maar hij is nog maar 130 schoft zn billen staan nog een klein stukje hoger, wel vindt ik hem groter tonen maar ja hij groeit nu wel lkkr in de breedte
beetje een rot week gisteren van me paard afgevallen 3x en vandaag gezakt met afrijden rijbewijs voor de 3e keer dus gaat weer lkkr.
leuk beestje dodo, ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit.
gistern met de eigenaar van de opfok waar suus staat gesproken, als ze najaar 2013 (dan is ze ruim 3.5) uit de opfok komt kan ze lekker daar op stal blijven, is wel een eindje weg maar ze heeft het daar goed, dus geen gesleep van stal en zo, en ik weet zeker dat ze goed voer krijgt en goed behandeld wordt, op een nieuwe stal weet je dat toch nooit. ga haar denk ik pas beleren met 4 jaar ligt er een beetje aan hoe ze uitgroeit maar ze is nu nog echt een veulen
Met 4 jaar beleren is wel een mooie leeftijd voor de meeste paardjes ja! Mijne is echt 4,5 jaar lang 'het veulentje op stal' geweest en daar heb ik uiteindelijk wel wat last mee gehad hoor! Toen ik haar kocht moesten er dus echt wat regeltjes en grenzen gesteld worden waar madam het (met haar bijna 700 kilo) dan niet mee eens was! Nou dan ben je even bezig hoor!! Dus ik zou wel aanraden om ze toch al lekker wat basis bij te brengen. JIJ bent de baas, ho is ho, voorwaarts is voorwaarts, vast staan aan een touwtje, trailer op en af, poetsen, voetjes geven en lekker aan de hand wandelen langs de weg zijn dingen die je gerust al lekker op kunt pakken! Daar heb je met 4 jaar alleen maar weer voordeel van! Verder lekker laten groeien die beestjes!
Dodo, hij wordt mooi!! Hij klopt misschien nog niet helemaal, maar hij is ook nog maar 2 jaar he?! Komt wel goed...
Esther, ik hoop dat ze mooi zijn geworden! Showen!
dapperedodo
Geplaatst: 25-11-11 13:26
hij is nog geen 2 dat wordt ie pas in maart.
met 4 beleren wil ik ook maar ik zie het wel tegen die tijd mischien is die er wel eerder aan toe om wat te doen we hebben in iedergeval de tijd.
die van mij kent de basis al wel, sta nu regelmatig midden in de opfokwei met nog 5 eigewijze enters om me heen mijn knollie te verzorgen, de rest is kwpn en heeft nog vrij weinig manen en staart maar suena heeft al een flinke bos!! die moet dus af en toe ontklit worden. meelopen doet ze ook al super braaf vaststaam en trailer laden is helemaal geen probleem
Iemand ideeen hoe je achteruit lopen leert aan een paard op de grond zeg maar ben nou al tijd je mee bezig maar krijg het er niet in terwijl die andere dingen zo geleert heeft.
Xantha
Geplaatst: 25-11-11 21:43
Leuke foto's Iloon!! Heerlijk op het strand. Zag op fb nog een leuke foto met je nichtje erop.
Martine, hoe gaat het met jouw kleine meid, en hebben jullie nog lekker weer??
Dapperedodo. Het is handig je paardje te leren wijken voor druk. Alle kanten uit. Maar ik blijf erbij. Hij is nog geen twee en hoort lekker op de wei ( in de opfok) met een paar vriendjes, daarvan leert hij het meeste, ook om achteruit te gaan en te wijken voor druk en respect te hebben. Ja ook voor mensen. Hij is nog zo klein... Ik weet best dat je het allemaal goed bedoeld hoor en wil je ook niets opdringen of zo. Ik heb X ook al vanaf veulen en ik heb haar met 3 jaar pas naar huis gehaald. Geloof me Xantha is absoluut geen gemakkelijke tante, nogal dominant. Maar het is allemaal goed gegaan met haar! Duidelijk en vooral heel consequent zijn.
Met Xantha gaat het allemaal lekker, ze is superbraaf en het rijden gaat lekker. We zijn druk aan het oefenen voor de kür op muziek die we in december op stal hebben, heb er echt zin in! De proef heb ik al in elkaar gezet en de muziek is uitgekozen, nu nog de muziek bij de proef laten passen, pffff wat een gedoe zeg! Van de week heeft mijn bijrijdster weer met Xantha gesprongen en we hebben het idee dat het kwartje is gevallen. Ze vond het echt heel leuk en trok op een gegeven moment zelf naar de hindernis toe.
debby fijn dat het met xantha lekker gaat ik ben benieuwd naar je kur
dapperedodo ik heb het heike geleerd aan de hand door op zijn borst te ''duwen''/drukken (dus druk) en daarbij het comando achteruit of terug en al dee die maar 1 pasje dan gelijk een beloning
Ilona: Ja, klopt. Maar nu gaat het echt lekker tussen ons. Het rijden gaat ook steeds beter . Nette punten joh Super dat het zo goed ging. Leuk dat je gesprongen hebt Wat een leuke foto's Ziet er goed uit.
Martine: Dankjewel . Zonder zadel is wel een goede training voor mijn zit. Ik zat eerst best belabberd maar nu echt een stuk beter.
Dapperedodo: Wauw, wat ziet ie er goed uit zeg Zo is ie echt knap . Nouchka had daar ook moeite mee maar nu ze opgevoed word door Nikita hebben we er geen moeite meer mee. Nu hoeven we maar naar haar borst te wijzen en ze gaat terug. Wij oefende het door op de borst wat druk te geven en terug te zeggen. Zodra ze terug ging goed belonen. Nu snapt ze dat prima.
Debby: Super dat het rijden zo lekker gaat met Xantha
Vanochtend afscheidsfeestje gehad op stal. De laatste mensen zijn weg gegaan vanochtend. Nu zijn wij de enigste nog op stal. Was wel erg gezellig.
Straks/vanmiddag weer lekker op Nikita rijden. Heb er al helemaal zin in.
Angela, waarom ben je eigenlijk alleen op stal als ik vragen mag? Je zal het vast al eens verteld hebben, maar dat heb ik dan even gemist!! Staat jouw paard dan ook alleen?
Fijn dat Xantha het allemaal leuk begint te vinden!
Dodo, Chim is heel erg dominant, maar ze moet gewoon leren wat wijken voor druk is, ook moet ze van mij weten wat MIJN ruimte is en waar zij dus NIET mag komen... (natuurlijk wel om lekker te knuffelen) maar het liefste gaat ze pal tegenover je staan en je dan aan staan gapen, als je dan wat van haar wilt maakt ze zich groot en begin je er niets tegen... Ik heb vaak een touw of longe bij me en als ze niet wijkt voor mijn wuivende handbeweging ga ik wuiven met het touw... soms raak ik haar net op haar borst en dan begrijpt ze de hint ineens! dan is ze zo aan de kant... Nu werkt het ook al lekker met mijn hand, en ik zeg er altijd bij: 'Back'... Das een lekker kort en herkenbaar woordje. Als jouw mannetje dan ook maar enigzins reageert op jouw vraag om weg of achteruit te gaan moet je hem daarna gelijk zijn rust gunnen. Eerst alleen eens een stapje. Als hij dat doet moet je gelijk stoppen met druk geven. Dan krijgt hij vanzelf door dat druk betekent dat hij nog iets moet doen, en dat hij het beter gewoon gelijk kunt doen zodat hij minder tegendruk krijgt...Belonen is erg belangrijk maar pas dan wel op dat je hem niet gelijk naar jou toe laat komen, maar dat jij naar hem toe komt... anders nodig je hem gelijk weer uit om in jouw ruimte te komen!
Paarden doen dat zelf gewoon ook zo, te dicht bij is oren in de nek en waarschuwen (jij wuift dan dus met jouw hand in zijn richting en staat rechtop naar hem toe) als hij ver genoeg weg is kun je ophouden en gewoon weer wat bij hem wegdraaien en 'op rust' gaan staan... dan is het in de dierenwereld ook gelijk klaar.. wij mensen denken overal veel meer over na, of we iets wel aardig hebben gevraagd, of we geen sorry moeten zeggen of iemand weer terug naar binnen moeten vragen. Bij paarden werkt dat heel anders en daar gaan wij vaak de mist mee in!
Jolijn: Gefeliciteerd Mooie naam. Het is idd wel erg raar en rustig nu. Beetje eenzaam . Ik hoop wel dat er gauw weer andere mensen/paarden komen.
Geeske: Heb ik nog niet verteld hoor Wij staan op een hele kleine pensionstalling. We hebben 4 stallen 4 paddocks en weiland waar ongeveer 2 paarden per stal kunnen staan ( ze staan het hele jaar door buiten dus niet opgesloten in de stal) Er zijn steeds mensen weg gegaan en nu zijn wij de enigste nog. Waarschijnlijk komen er wel weer nieuwe mensen/paarden maar we weten niet wanneer. Wij hebben 2 paarden dus alleen staan ze niet maar verder staan er geen andere paarden meer.
Ik heb vanmiddag echt zo lekker gereden In het begin was ze erg hyper maar na een paar rondjes begon ze lekker te sjouwen. Ze was erg braaf . Was echt genieten .