[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:43

Angela: Wat een leuk paard heb je op proef. Wat een lieverd, het straald er helemaal vanaf. Ik hoop voor je dat dit jou engeltje gaat worden. Helemaal top meid. :+:

Ik zelf heb ook goed nieuws. Het niet eten kwam door een maagzweer en met medicijnen en aangepast voer in kleine porties eet hij nu weer goed. Sinds gister ook weer wat werk met hem begonnen en wat denk je dat hij vandaag deed???!!! :o
Op het land riep ik hem, maar hij stond om de bocht en hoort me dan op de een of andere manier niet. Ineens galoperen er ruiters voorbij op het fietspad en alles in het land gaat aan de kletter, inclusief mijn schat. Hij kwam om de bocht heen gegalopeerd, ziet mij bokt een paar keer en kijkt me een beetje aan zo van hoi baas kijk mij :P . En galopeerd zo verder en gaat me bij het hek uit staan dagen. Haha.
Ik loop om hem heen om op te stappen met rijden, begint hij met de spaanse pas :D . Daarna doe ik mijn voet in de beugel, buigt hij, echt zo grappig. Hij had het met rijden ook helemaal naar zijn zin. Echt heerlijk rustig aan wat werk met hem gedaan en hij vond het prachtig.
Het voeren valt me alleen zwaar tegen. Ik moest vorige week 8 keer op een dag voeren. En nu 6x, dit valt nog steeds erg tegen. Vooral het heen en weer gereis breekt je op een gegeven moment op, maar ja het is tijdelijk zullen we maar denken.
Ik ben op dit moment blij en dat pakt niemand van mij af. Dus maak maar plaats op die roze wolk. ;-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:37

Heey
Snowy : Dankje :D. Super nieuws zeg :D. Echt heerlijk om te lezen dat Atlas zo eigenwijs en blij deed :D

Vandaag shaddy opgehaalt *\o/* *\o/* Wat ging ze braaf de trailer op zeg :+:
onderweg was ze wel onrustig maar niet super druk.
Toen we daar aankwamen was ze wel nat van het zweet, ze vond het toch wel spannend allemaal. Toen gelijk bij de kudde gelaten ( stonden al buiten) en dat ging super :D. er is niet gevochten, wel wat gerent enzo maar al snel vonden ze dat het eten belangrijker was :P. Mijn zadel past :D. de dekens en het hoofdstel passen ook alleen de frontriem paste niet dus die hebben we nieuw moeten kopen en die gaan we vanavond passen :D

vanavond gaan we dus nog even bij haar kijken zodat we weten hoe ze op stal is.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:38

Snowy2004 schreef:
Ik zelf heb ook goed nieuws. Het niet eten kwam door een maagzweer en met medicijnen en aangepast voer in kleine porties eet hij nu weer goed. Sinds gister ook weer wat werk met hem begonnen en wat denk je dat hij vandaag deed???!!! :o
Op het land riep ik hem, maar hij stond om de bocht en hoort me dan op de een of andere manier niet. Ineens galoperen er ruiters voorbij op het fietspad en alles in het land gaat aan de kletter, inclusief mijn schat. Hij kwam om de bocht heen gegalopeerd, ziet mij bokt een paar keer en kijkt me een beetje aan zo van hoi baas kijk mij :P . En galopeerd zo verder en gaat me bij het hek uit staan dagen. Haha.
Ik loop om hem heen om op te stappen met rijden, begint hij met de spaanse pas :D . Daarna doe ik mijn voet in de beugel, buigt hij, echt zo grappig. Hij had het met rijden ook helemaal naar zijn zin. Echt heerlijk rustig aan wat werk met hem gedaan en hij vond het prachtig.
Het voeren valt me alleen zwaar tegen. Ik moest vorige week 8 keer op een dag voeren. En nu 6x, dit valt nog steeds erg tegen. Vooral het heen en weer gereis breekt je op een gegeven moment op, maar ja het is tijdelijk zullen we maar denken.
Ik ben op dit moment blij en dat pakt niemand van mij af. Dus maak maar plaats op die roze wolk. ;-)

Snowy: OH wat fijn!!! Ik heb al steeds de hoop gehad dat je ging uitvinden wat er nou toch met je kanjer aan de hand was. Er moest gewoon iets zijn. Ach arm beessie. Een maagzweer. Ja dat doet pijn weet ik uit ervaring. Oh, joepie hoor!! En dan lekker gek doen in de wei hahaha.

Moppielover: OK, dus zie is nu "bij" jou! Super! Veel plezier met verder kennismaken enzo. Ben benieuwd naar je verhalen.

Heee, meiden (en enkele jongens geloof ik)
Ik heb een webwinkeltje geopend voor paardenspul. Maar als ik daar zelf heen ga staat de hele tijd mijn emailadres al ingevuld bij de contactgegevens op de homepage. Ik krijg dat niet weg bij het beheren. Wrs omdat ik die als test ingevuld heb en er dus een cookie actief is. Wie wil via de link in mijn onderschrift er even heen surfen en dit checken? Of de contactvelden dus leeg zijn? Je kan me dan effe PB-en hier of een berichtje hier neerzetten of de velden leeg waren. Je mag natuurlijk ook rondkijken in het webwinkeltje wat je er verder van vind. Geen aankoopverplichting :D (maar dat mag natuurlijk wel :P )

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:05

bij mij zijn de contact gegevens blanco....
ik ga even rond snuffelen :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:20

borderjay schreef:
bij mij zijn de contact gegevens blanco....
ik ga even rond snuffelen :D

Dankje!! Dan weet ik dat het aan mijn PC ligt hihi.

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:21

zilfstar: Dankje :D. bij mij zijn de contact gegevens ook blanco ;).

net bij shaddy geweest :D. Ze staat lekker rustig op stal :D. We hebben even lekker met haar getutteld :D. Dat vond ze heerlijk :D.

ook hebben we het hoofdstel nog een keer gepast maar pfff wat is dat een karwij zeg, ze is echt hoofdschuw, zodra je bij haar oren komt schiet ze de lucht in. uiteindelijk met veel geduld toch om gekregen en nu past de frontriem wel maar het hoofdstel zit nu weer niet lekker.

morgen komt de VA haar keuren en als ze goedgekeurd word gaan we meteen op pad voor een nieuw hoofdstel.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:46

Angela: Ik ben ook zeker blij. ;-)
Leuke naam Shaddy en super dat ze zo braaf is. Had je geen spullen meegekregen bij haar?
Hoe is het vanavond gegaan?
Haha, ik zie net staan dat je geweest bent. Hopen dat ze morgen wordt goedgekeurd.
Ze heeft dus een moeilijke maat qua hoofdstel. Met dat kopschuw heb ik nog wel tips. Atlas is heel erg kopschuw geweest. Die is altijd op zijn hoofd geslagen, vandaar het gebroken gebit.

Wanda: Ja, zeker fijn nieuws. Ik ben blij dat we in ieder geval achter 1 gedeelte zijn gekomen. Hij knapt in ieder geval op. En wordt weer de oude gekke Atlas met al zijn trucjes.
Leuk webwinkeltje, ik ga morgen even rondsnuffelen. Ik en Atlas hebben wel wat verdiend na dit avontuur. ;-)

Net nog even contact gehad met mijn lieve verzorgster en die kan van de week een paar voerbeurten overnemen. Zo fijn dat ze dat wil doen. Ze moet toch even vanuit Leiden naar Katwijk komen rijden om dit te doen. Ik heb al gezegt, ik heb een 2e Esther. ;-)
Ik dacht dat ik zo iemand nooit meer zou vinden, maar gelukkig “ze bestaan” nog steeds. Haha.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:56

Snowy : Fijn dat ze een paar voerbeurten over wil nemen :D
We hebben wel wat spulletjes meegekregen ( bijv. een singel) maar het hoofdstel hadden we daar even snel gepast en dat leek te passen maar nu hebben we het goed gepast en lijkt het dus niet te passen ;). ook hadden we nog een frontriem ( met compleet hoofdstel) meegekregen maar dat paste ook niet goed.
Ik hoop zooo dat ze goed gekeurd word

pfff wat gemeen van die mensen zeg, arme atlas :(:). Misschien kun je wat tips pben?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:27

Goedemorgen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:16

Als er hier iemand zit die bekend is met Stoeterij Koertshuis in de Lutte of veel weet van prijzen van PRE... zou die mij dan even kunnen pb'en? :)

Thanks!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:48

Angela: En? En? En? Ik ben zo nieuwsgierig of ze goedgekeurd is!! Ik hoop het zo voor je.
PB me even hoe ze reageerd op het halster om doen, dan kan ik me er in inleven. Bij Atlas lukte dat nog geeneens, die heb ik in het begin alleen maar met een touwtje om zijn hals mee kunnen nemen. Als ik weet hoe Shaddy reageerd op een halster, dan begin ik bij dat stuk en hoef ik je niet te vervelen met het eerste stuk. ;-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:24

Heey
De VA is vandaag niet geweest :(. Hij had maar weinig tijd en wanneer hij kon kon mijn vader niet :(. Nu komt ie donderdag.

Shaddy was erg rustig op stal :D. Ook lijkt ze erg netjes op stal, ze heeft alles mooi achterin gedaan en er niet doorheen gewandelt :D. Waarschijnlijk gaan ze voortaan 2 aan 2 naar buiten want 1 van de paarden zit steeds achter shaddy aan waardoor ze niet bij het eten komt, de 2 andere paarden vinden het wel prima dat shaddy erbij is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:03

Ik breek even in in dit topic. Ik heb vandaag een paard gekocht. Van stoeterij Koertshuis in de Lutte... Een Pre dus... Vol spanning gaan we de toekomst in :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:18

't Koertshuis heb ik wel gezien bij Paarden van de Zon. Toen hadden ze wat paarden bij zich. Verder ken ik ze niet. Mss kan Lisenka of Jan je meer vertellen? Die zitten meer in het wereldje.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:20

Op de rest reageer ik later.

Angela: Fijn dat je zadel blijkt te passen. Dan was moppie zeker ook een heel breed paard? Je woont wel bij mij in de buurt zeg! Fijn dat het meteen zo goed ging op de wei! En paarden die zo laden, pfoe! Ik had er zo één. Die ging uiteindelijk met meer vertrouwen op de trailer staan dan in haar stal. Een heel fijn dier om te laden dus!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:07

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:10

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:22

Die reclames zijn inderdaad irritant :). Maar wel leuke filmpjes!! Hoe heb je hem het apporteren geleerd ;). Shaggy vind dingen vast houden heeeel leuk en met dingen gooien ook... Maar ze terug brengen doet ie nog niet :P.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:26

Moreno pakte dus nooit wat vast....dus begonnen met doekje op mn hand leggen en dat aan laten raken,klik en belonen....dat langszaam uitgebouwd tot ie het echt vastpakte,toen mn hand met doekje in allerlei posities waarin ie het moest pakken,toen doekje op bakrand....en zo door gegaan tot ik het doekje kan weg gooien en hij het ophaalt :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:31

Ik moet geloof ik gewoon een cursus clickertraining gaan volgen :). Dat werkt denk ook beter met Shaggy, belonen met snoepjes, peen of biks (alles wat eetbaar is) werkt niet echt bij hem. Dan wil die alleen maar meer en is ie niet meer op mij gefocust maar op het lekkers :).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:36

Dat heeft Moreno ook hoor...(na de klik komt snoepje :P ) maar hij is zó gek van lekkers dat ie er echt alles voor doet,dus het werkt ook in je voordeel!
En ook het op jou focussen is te leren!
Ik doe vrijheids dressuur (ik noem het eigenlijk zelf kunstjes :D ) met Moreno los in de binnenbak terwijl er soms wel 4 mensen op friesen (waaronder ook hengsten) rondrijden,maar hij is zo druk bezig met mij dat hij niet op of om kijkt naar andere paarden en gewoon los bij mij loopt.
Dat was een half jaar geleden ook nog niet zo hoor,allemaal kwestie van leren en geduld ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:57

Als ik snoepjes heb dan blijft ie ook wel bij mij :). Hij loopt altijd achter me aan, ben nu bezig met blijf leren maar dat is dan nog heeeel moeilijk! Kom daarin tegen snapt ie wel weer heeel goed :D. En zo af en toe gaat die combinatie ook wel eens goed! Je moet toch wat doen als de bak niet echt goed te rijden is :).

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:54

voor iedereen alvast een heel goed uiteinde en veel geluk en gezondheid gewenst met enorm veel geluk met de paarden
liefs van hieruit het witte wonderland
(:) (:) (:) (:) ga nu snel feestvieren doeiiiiiiiiiiiii

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:18

Snowy2004 schreef:
Net nog even contact gehad met mijn lieve verzorgster en die kan van de week een paar voerbeurten overnemen. Zo fijn dat ze dat wil doen. Ze moet toch even vanuit Leiden naar Katwijk komen rijden om dit te doen. Ik heb al gezegt, ik heb een 2e Esther. ;-)
Ik dacht dat ik zo iemand nooit meer zou vinden, maar gelukkig “ze bestaan” nog steeds. Haha.

Ja, als je Esther 1 gewend bent! Daar kan bijna niemand tegenop. Fijn dat je die persoon nu toch hebt gevonden!

Angela: Lastig hoor dat het hoofdstel niet past. Is de frontriem te smal? En wat jammer voor mij dat het zadel past! :D

Gab: Wouw, leuke filmpjes zeg! Mijn hond snapt het na 14 jaar nog steeds niet!!! En mooi die stappen zo!
Esther: Bij ons werkte het ook averechts op Prince. Die eiste gewoon dat snoepje! Echt gevaarlijk werd ie. Maar zo op de hand geeft hij wel kusjes.

Peet: Alweer sneeuw? Jij ook een goed uiteinde een een spetterend nieuwjaar!

Ik heb de afgelopen dagen een training gehad van Soeske (van goya, Bram en Spirit). Maandags heeft ze Frank lesgegeven en die was diep onder de indruk. Hij dacht zelfs dat ze al veel langer lesgaf! Stof genoeg tot nadenken. Sabrina heeft toch wel schrik gekregen na haar valavonturen 2 weken terug. Ze liet helaas niet zien wat ze al kan. Zelfs niet dat ze los kan draven. Dinsdag heb ik eerst op Sam les gehad en dat was een tegenvaller! Ik dacht best goed te zitten, maar nee hoor! Er was zat aan bij te schaven. Daarna op Despi les gehad, want jammergenoeg ging Frank om in het werk. Door eens op een ander paard te zitten voelde ik wel heel goed verschil in houding! 's Avonds hebben we een dvd opgezet van Brent Branderup. Heel interessant! En woensdagmorgen nog één keer op Sam en de pelham er nu in. Suus weet natuurlijk heel goed hoe die moet hangen enzo en nu kon ik die eens uitproberen, zonder Sam te martelen. Sam leek wel een Z-paard! Hij deed echt ontzettend zijn best. Hij reageerde ook niet meer zo heftig op het bit toen het uitging. Overduidelijk probleemloos in het mondje gehad! Je kon goed merken dat hij het ook heel leuk vond om wat nieuws te doen. Hij heeft geleerd hoe hij travers moet lopen en de keertwending hebben we geprobeerd in stap en draf. Dat is natuurlijk nog geen succes, maar je kon echt aan hem merken hoe hij daar over nadacht! We zijn zeker dik een uur met Sam bezig geweest. De tijd vloog gewoon. Suus heeft Despi uitgeprobeerd en dan zie je wat er nog moet gebeuren aan hem. Ze reed hem heel netjes. En ook op Sam was het even wennen, want die maakt natuurlijk heel andere stappen dan een PRE. Maar ook daar ging ze leuk mee aan de slag. Sam accepteerde haar, na even geschrokken de kop in de lucht te gooien, wel meteen op zijn rug! En dat is een heel goed teken. Hij kiest zijn ruiters wel. Ik kon ook heel goed voelen wat mijn zit voor uitwerking heeft op Sam. Zodra ik goed zat, liep hij goed. Zelfs zijwaarts, wat vaak nog geforceerd gaat, ging nu echt superleuk. Ik weet nu ook 100% zeker dat er wat moet gebeuren aan het zadel van Sam. Het past niet goed. Ik heb de zadelmaker al benaderd om er samen eens naar te kijken.
Toen suus weg was voelde ik pas hoe moe ik was! Zo veel lessen valt me dan toch zwaarder dan ik dacht! Ik voel het ook wel in mijn lijf. Geen spierpijn, maar wel vermoeid. :z
Al met al wel heel veel aan gehad en Soeske: nogmaals BEDANKT!!! Van de zomer nog een keer hè? En dan kan Sabrina ook weer meer hoor. Laat je me de maten van je lijnen nog weten? Die regel ik voor je. Dat is wel het minste wat ik voor je kan doen hè?

Nou en voor iedereen alvast:

EEN SPETTEREND, SUCCESVOL 2010 voor iedereen met heel veel paardenplezier.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:41

Anouk: Sinds ik van instructrice ben gewisseld heb ik dezelfde ervaringen als jij nu hebt ;). Zij doet de opleiding holistisch paardrijden en let ook heel erg op mijn zit. Mijn andere instructrice zei nooit iets over mijn zit.... Maar het is wel grappig dat op het moment dat ik ook goed recht ging zitten Shaggy met halthouden gelijk vierkant ging staan :). Veel ruiters kijken altijd of hun paard recht staat door naar links of naar rechts te leunen en te kijken, maar daardoor breng je ze juist weer in onbalans. Je moet het met je zit kunnen aanvoelen...

Maar met zo'n les merk je toch al heel snel wat voor uitwerking je zit heeft op je paard. Een paard is van nature natuurlijk scheef en wij mensen hebben daar ook last van. En tja een paard kan je alleen rechtrichten als je zelf ook recht zit, wat nog heel lastig is :). Ik moest van haar ook tijdens mijn les mijn ogen sluiten en zeggen wanneer zijn binnenachterbeen naar voren kwam, dat is nog best wel lastig!! Als we iets verder zijn ga ik denk maar een poging doen om met barebackpad te rijden. Ik mis het boomlooszadel nu stiekem wel, daar voelde ik zijn beweging veel beter in!

Iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!