Karina schreef:Cloris, interesting!
Was het de bedoeling dat je echt meer gewicht in de beugels bracht, of dat je wat meer "op je bovenbeen" ging zitten zeg maar? Ik heb van het weekend ook eens wat meer die eh... entlastungs-zit zeg maar uitgeprobeerd als Ludo nog wat gespannen was bij het eerste aandraven. Ik was er nooit zo kapot van om te zien, leek me ook onlogisch omdat er toch maar gewicht van jezelf richting voorhand gaat, maar eerlijk gezegd werkte het wel. En als ie dan lekker liep te sjouwen rustig dieper gaan zitten en zit openen.
Nee ik moest echt meer gewicht op mijn beugels brengen, ik had juist teveel gewicht op mijn bovenbenen waardoor ik hem opsloot met de knieen en zit en dus zijn rug teveel belaste.
Citaat:
Je instructies voor de overgang terug rijden uit galop herken ik! Ik was best nogal gewend om met Ullkenney een overgang van galop terug naar draf te rijden door als het ware te "stoppen met rijden" en uit te ademen, van Horst moest ik het juist andersom doen. Het werd dan meer een overgang vooruit de draf in, in plaats van terug uit galop.
Galop werkt geweldig op de buikspieren, waar de rug van "badkuip-model"-paarden vooral enorm van profiteert. Als je de buikspieren kunt trainen komt de rug vanzelf omhoog.
Ben benieuwd naar beeldmateriaal!
Nou volgens mij heeft Piropo overal spierpijn want gister vond ik hem vrij kort voor lopen, bij het scharen op de volte schaart hij ook echt en ik heb het idee dat zijn borstspieren erg aan het werk zijn gewees.
Uploaden nog niet gelukt maar daar heb ik vanavond iets meer tijd voor