[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:00

Essssss schreef:
Mossel schreef:
Aerdt, zegt je niks wss Nagelbijten / Gniffelen maar dat is 10 min vanaf zevenaar

Hhahah nee, zegt me helemaal niets. Leek me wel heel leuk maar ik had me moeder al overgehaalt. Maar alsnog kunnen we 't wel een keertje doen! Lachen

ja indd lijkt me wel grappig Ja en het is niet ver uit de buurt Haha!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:06

Idra: Wat een gave foto's van Licor zeg, het blijft een geweldig paard om te zien!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:09

En dan hier impressie deel 5, de droomhengst van Aline, haar zwarte PRE hengst Ulises Kwijl

1.
Afbeelding
Eerst even wassen, en dan mag je je tanden natuurlijk niet over slaan Knipoog

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Hij kon echt heel goed poseren, hij bleef echt heel lang in deze positie staan!

4.
Afbeelding
toen werd het toch een beetje saai Gaaaap

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Oeh, ruik ik daar lekkere dames?!

7.
Afbeelding
Op dit hoofd word je toch gewoon verliefd!

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:11

zasread: wat een machtig mooi paard om te zien zeg!! Daar word je inderdaad zo verliefd op!! Mooie foto's ook!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:28

Sanne: Wat een praaaaaaaachtig paard!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:33

Hij is van Aline! Die zit hier ook op het forum.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:46

Nou,dan heeft Aline een prachtig paard! Wauw! Vingers aflikken

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:00

De fotos van de clinic door Bent bij Marijke staan er nu

Wat een lekke showbinkie die Barón. liet sponstaan wat Spaanse Draf zien. Onbedoeld weliswaar maar geeft aan hoe graag hij zijn best wil doen...

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:02

Sanne; Wauw, je hebt echt prachtige foto's gemaakt!! Gaat steeds beter is het niet Haha! ? En Aline, je hebt een kwijlpaard Kwijl . Hij is echt mega, mooi, gaaf, stoer om te zien Lovers

Marcel; Wauw, die Baron toch Wow! Wat kan die lopen zeg *LOL* Geweldig om te zien hoe die zn best doen!! Dat voorbeen Tong uitsteken . Hele mooie foto ook Party!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:43

flamon schreef:
Super bedankt voor jullie 'steun' Kusje

ik weet dat je regel matig een stapje terug moet doen en dat het dan weer beter gaat maar ik krijg voort meer slechtere momenten dan de betere.
ik denk dat ik te veel van janske en mij verwacht dat de lat te hoog ligt en we het allebei niet meer aan kunnen.
en spokie je hebt ook gelijk ben echt stapel gek op dat beestje maar denk dat ik het nu ook goed verknalt heb bij haar. Verdrietig

Paarden zijn zo vergevingsgezind. Je moet echt heel veel fout doen hoor. En je bent je er in ieder geval van bewust. Lekker weer bi de basis beginnen en veel belonen. De meeste paarden groeien daar helemaal van en ze weten dan ook wat ze goed doen. Kleinste dingen belonen en dan wordt het voor jou ook weer een feestje.

Marcel wat een gave foto's. En die aandacht van Baron bij Bent, echt heel mooi. En ik blijf stikjaloers op Bent zijn zit, wauw. Alsof hij in het paard zit. Ik wil ook nog een keer naar een clinic van Bent. Maar eerst maar eens bij het begin verder gaan. Heb het werken aan de hand nog niet eens goed onder controle.

Sanne wat een prachtig paard, echt een Black Beauty.

Cloris, klinkt als een hele leerzame les wet heel nuttig commentaar. En fijn als je ook gelijk verschil merkt.

Lobke, prachtige Licor weer, zucht.

Jasmijn, je hondjes zijn echt schattig samen. Leuk hoor.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:49

Wow, druk druk met bezoek van mijn mams en van alles, maar ik zie hier in de gauwigheid wel heel bekende paarden voorbij komen Knipoog Haha! Leuk!!! Je foto's zijn supergaaf Sanne, thanks! OK dan!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:56

Aline haha, ik ken dat hoor Tong uitsteken Geeft niks, wij genieten hier lekker van jou paardjes! Je hebt echte kanjers hoor! Pling

Ik heb morgen een mini meeting met Yenneke Haha! Lijkt me erg leuk, om haar en Xje eens te ontmoeten! Ze heeft morgen ook nog eens les, dus ik ga even flink de oren en ogen openhouden, ik zal er vast nog wat van opsteken Pling (Yenneke, zal ik nog een fototoestel meenemen Haha! ? )

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:47

Supermooie foto van Barón zeg, en op paardenfoto.nl helemaal een prachtige reeks... Heb nog niet alles van iedereen gezien, maar uiteraard wel van Barón Haha!

Cloris, interesting!
Was het de bedoeling dat je echt meer gewicht in de beugels bracht, of dat je wat meer "op je bovenbeen" ging zitten zeg maar? Ik heb van het weekend ook eens wat meer die eh... entlastungs-zit zeg maar uitgeprobeerd als Ludo nog wat gespannen was bij het eerste aandraven. Ik was er nooit zo kapot van om te zien, leek me ook onlogisch omdat er toch maar gewicht van jezelf richting voorhand gaat, maar eerlijk gezegd werkte het wel. En als ie dan lekker liep te sjouwen rustig dieper gaan zitten en zit openen.
Je instructies voor de overgang terug rijden uit galop herken ik! Ik was best nogal gewend om met Ullkenney een overgang van galop terug naar draf te rijden door als het ware te "stoppen met rijden" en uit te ademen, van Horst moest ik het juist andersom doen. Het werd dan meer een overgang vooruit de draf in, in plaats van terug uit galop.
Galop werkt geweldig op de buikspieren, waar de rug van "badkuip-model"-paarden vooral enorm van profiteert. Als je de buikspieren kunt trainen komt de rug vanzelf omhoog.
Ben benieuwd naar beeldmateriaal!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:20

Bedankt voor de fijne reacties op Licor Lachen

Mooie foto's van die zwarte parel Sanne!

Wat is Barón stoer zeg!

Cloris, erg interessant en mijn zit is nu net een puntje waar ik ook erg mee bezig ben. Nav een filmpje had een vriendin van me gezegd dat ik te veel deed met mijn zit en dat Licor ruggebruik in draf daar wel eens de dupe van kon zijn. Ik ben me dan wat gaan verdiepen in de centered riding sfeer en heb op het forum van 't Balingehof nuttige tips gekregen. Ik zit nu al veel beter (zie ik op foto's van mezelf, ik ga niet meer zo op de lepel van mijn zadel zitten). Ik zit meer op de binnenkant van mijn benen, minder echt op mijn kont (ik drukte Licors rug zo eigenlijk weg) en kan Licors rug als het ware meer onder me heen laten komen. Ik merk spectaculair veel verschil, vooral in de draf!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:57

zo ik reageer later wel bij

we zijn net trg uit emmeloord de kliniek waar het paard(fries) van mij vriendin is geholpen
om iets voor half twaalf lag hij onder narcose
en om ruim half vier liep ik de ok uit,toen moest hij nog bijkomnen
ruim 4 uur zijn ze aan sylke bezig geweest
ik ben er bij geweest
mijn vriendin had zoiets van doe jij het maar dat is niks voor mij
het was wel heel mooi om te zien, net hammertje tik in zijn been
voor degen die het nog niet wisten hij had een fragmentatie in zijn hoefbeen maar zodanig dat een andere DA het paard al opgeven had
gelukkig zijn we bij hun terecht gekomen
een super kliniek alles leggen ze uit en ze helpen waar ze kunnen
het fragment is helemaal uit zijn hoef gehaald door een kijk operatie
bij een gewoone operatie zaten te veel risico`s
na verloop van tijd liep wel zijn bloeddruk terug en dat was niet zo goed, weer wat nieuwe slangen in het paard gedaan en gelukkig verliep het toen wel goed
alles is opgenomne op dvd want dit was wel een zeer zeldzame operatie
ze willen de dvd gebruiken voor evt. nascholing dagen
de operatie was gelukt maar nu nog het bijkomen van de narcose erg kwetsbaar moment
gelukkig stond hij al na een 15 min en na een klein uur kon hij al dronken lopend naar de stal gebracht worden
toen kwamen bij ons de tranen van geluk dat we ons paardje nog hadden
nu ga ik ff lekker douche ff de spanning eruit halen me hele lijf doet zeer van de spanning
maar dat was het wel waard
als het goed is mogen we hem woensdag of donderdag ophalen en dan moet hij waarschijnlijk drie weken boxrust houden
dit horen we morgen weer
ik hou jullie op de hoogte

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:09

Pff wat een verhaal peet!! Wat een spanning zeg!! Hopen dat hij er bovenop komt!!!! En verder grappig dat in in Emmeloord bent geweest Tong uitsteken Daar woont mn vriend Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:14

hahah ilona heb je vriendje niet gezien hoor alleen maar 4 muren bijna 4 uur lang pffffff ben ook zo gaar nu

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:01

Prinslover schreef:
Aline haha, ik ken dat hoor Tong uitsteken Geeft niks, wij genieten hier lekker van jou paardjes! Je hebt echte kanjers hoor! Pling

Ik heb morgen een mini meeting met [naam verwijderd] Haha! Lijkt me erg leuk, om haar en Xje eens te ontmoeten! Ze heeft morgen ook nog eens les, dus ik ga even flink de oren en ogen openhouden, ik zal er vast nog wat van opsteken Pling ([naam verwijderd], zal ik nog een fototoestel meenemen Haha! ? )

Hahaha ja doe maar! Ik ben op zoek naar m'n oplader voor de batterij van mijn camera, maar die kan ik nog niet echt vinden. Heb ook weer een nieuw Eurostart dekje erbij, dus dan kan die ook gelijk vastgelegd worden, haha Vork

Bis Morgen!! Doei!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:05

Heidi -> Fijn te lezen dat je je goed voelt.
Geen last meer van je heupen/rug?

Jasmijn -> Leuk stel om te zien, jullie honden!

Idra -> 1.63 is een mooi maatje, zo groot is Rintske nu ook ongeveer.
Zeker bij een barok paard oogt het dan nog groter vind ik altijd!

Fanny -> Ik denk dat je er goed aan doet om een flinke stap terug te nemen, en weer bij het begin beginnen met Janske.
Je zult zien dat ze het weer snel oppakt!

Michelle -> Toch vind ik het niet netjes van die boer, hij zou beter moeten weten.
Elke idioot kan het zien wanneer een paard in paniek is of ergens bang voor is.

Esmé -> Misschien kan je instructeur je moeder wijs maken dat het onnodig is om het proefje al zo lang van te voren te gaan oefenen?

Sanne -> Ik heb zeker een aantal petjes!
Naar stal toe heb ik bijna altijd een petje op, vind ik prettig!
Ik krijg al van verschillende kanten te horen dat ik het nog behoorlijk met Rintske te stellen krijg!
Ik zie het wel, ik ga het gewoon proberen, en als het mij niet lukt dan laat ik het doen of ik breng haar weg om het te laten doen.
Hetzelfde geldt voor het verkeersmak maken.
Deze week krijg ik mijn zadel dus dan zal ik haar eerst verschillende keren ermee longeren en dan erop!
Wanneer dat gaat gebeuren hangt van Mayke af, zij komt me helpen, maar we moeten nog het één en ander afspreken.
Hoe het met Grytsje gaat durf ik niet te zeggen, ik ben er al een week niet meer geweest.
Misschien dat ik er morgen aan toe kom.....
Ik lees dat je je ook interesseert voor de klassieke dressuur? Knipoog (houding/zit/benen en weinig teugel)
En die Ulises...... Kwijl Lovers Doe mij er ook maar 1!!!

Nameless -> Ik hoop dat je een leerzame les hebt gehad vanavond?

Marcel -> Geweldig om te zien wat Baron in huis heeft!

Petra -> Jeetje, wat een enerverende dag is het geweest voor jou en je vriendin.
Gelukkig dat alles goed is gegaan met Sylke!
Nu hopen op een goed herstel, ik zal voor ze duimen!

Over dekjes gesproken Knipoog ik heb een zwarte pad van HH gekocht met van die bling bling steentjes erop.
Lijkt mij zo mooi staan bij Rints!
Rintske had een enorme knuffelbui vandaag, en uiteraard heb ik daar heel erg gebruik van gemaakt!
Ik wilde haar eigenlijk weer longeren, de laatste keer was 3 dagen geleden, maar er stond een sproeier in de ring dus het ging niet door.
Lisanne had ook weer les, het paard was haar lekker aan het uitproberen dus ze had er een harde kluif aan.
Maar ze leert wel veel meer dan op de manege, en ze vindt het erg leuk, dus we gaan lekker zo door met de privélessen!
Morgenochtend komt Annemarie mest afnemen bij Rintske, en neemt ze de dvd met röntgenfoto's van Rintske haar operatie mee om te bekijken.
Ben benieuwd wat ze van Rintske vindt!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:08

Zo heee mooie foto's en wat een kanjer zeg die zwarte anda echt mijn droom wens Bloos
Essssss: wat sneu dat je moeder zo doet dan heb je op het laatst ook geen zin meer in een wedstijd als er zoveel druk achter zit.
je rijd toch voor de lol lijk mij Bloos
gelukkig hebben mijn ouders me daar in vrij gelaten.

Ilona we moeten maar elkaar weer eens afspreken Haha!

Dankje voor de mooie reactie over Baron Haha!
ik ben super trots op hem altijd al geweest maar nu nog meer Haha! Bloos

Ik had vast meer foto's gemaakt als ik niet onder de indruk was van Baron zijn showtje die hij eventjes gaf Haha!
ik stond verbaast tekijken en vergat bijna gewoon eventjes dat ik nog een camera in me handen had hahahaha Tong uitsteken
toch nog snel wat gemaakt toen ik dacht oja fotoo'sssss Bloos

Hihi net gelachen met Baron. Haha!
mijn verzorgster was met hem aan het spelen in de bak en Baron uitsloven en patserig doen. Tong uitsteken
ik zei van waarom pak je de bal niet dat vind ie ook zo leuk. Haha!
dus zo gezegt zo gedaan en verzorgster probeerde te spelen met de bal maar Baron erom heen rennen en maf doen. Tong uitsteken
dus ik de bak in om te kijken of ie wel naar mij luisterd en ja hoor ik zei pak de bal en hij erop af en weg duwen en trappen. Duivel
dus ik schop de bal weer weg en zegt tegen Baron pak de bal terwijl de bal weg rold en hij erop af. Tong uitsteken
uit eindelijk gaf ik een paar klappen op de bal en schopte de bal weer weg en riep hard van pak hem pak de stoute bal grrr maak hem af. Duivel
en Baron vloog weer op de bal af maar hij hapte in de bal en de bal zei PUFFFFFFFFFFFFfffffffffff en was ineens zo plat als een dubbeltje. ROFL Huilen van het lachen
Baron keek maf de bal aan maar toen hij merkte dat het echt plat was vloog ie bokkend weg hahahaha. ROFL

we hebben dubbel gelegen.
Tja ik zei ook maak hem af dus dat deed ie maar ook hahahahaha. Clown

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:34

Ah, geweldig verhaal, zeker zo na die hyperklassieke foto's hahaha, toch ook nog gewoon leuk spele-paard Haha!

Sanne, vergeet nog even zeggen dat ik het heel knap vind dat je een zwart paard zo goed op de foto kunt krijgen, dit is volgens mij een van de moeilijkste dingen die er zijn.
Aline jij leeft echt wel zo ongeveer in het Walhalla met al die prachtdieren om je heen!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:20

Wauw,wat een gave foto van Baron! Vingers aflikken

Even tussendoor,mijn dochter in innige omhelsing met Moreno Lovers

Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:09

Karina schreef:
Cloris, interesting!
Was het de bedoeling dat je echt meer gewicht in de beugels bracht, of dat je wat meer "op je bovenbeen" ging zitten zeg maar? Ik heb van het weekend ook eens wat meer die eh... entlastungs-zit zeg maar uitgeprobeerd als Ludo nog wat gespannen was bij het eerste aandraven. Ik was er nooit zo kapot van om te zien, leek me ook onlogisch omdat er toch maar gewicht van jezelf richting voorhand gaat, maar eerlijk gezegd werkte het wel. En als ie dan lekker liep te sjouwen rustig dieper gaan zitten en zit openen.

Nee ik moest echt meer gewicht op mijn beugels brengen, ik had juist teveel gewicht op mijn bovenbenen waardoor ik hem opsloot met de knieen en zit en dus zijn rug teveel belaste.
Citaat:
Je instructies voor de overgang terug rijden uit galop herken ik! Ik was best nogal gewend om met Ullkenney een overgang van galop terug naar draf te rijden door als het ware te "stoppen met rijden" en uit te ademen, van Horst moest ik het juist andersom doen. Het werd dan meer een overgang vooruit de draf in, in plaats van terug uit galop.
Galop werkt geweldig op de buikspieren, waar de rug van "badkuip-model"-paarden vooral enorm van profiteert. Als je de buikspieren kunt trainen komt de rug vanzelf omhoog.
Ben benieuwd naar beeldmateriaal!

Nou volgens mij heeft Piropo overal spierpijn want gister vond ik hem vrij kort voor lopen, bij het scharen op de volte schaart hij ook echt en ik heb het idee dat zijn borstspieren erg aan het werk zijn gewees.
Uploaden nog niet gelukt maar daar heb ik vanavond iets meer tijd voor Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:12

Idra schreef:
Bedankt voor de fijne reacties op Licor Lachen

Mooie foto's van die zwarte parel Sanne!

Wat is Barón stoer zeg!

Cloris, erg interessant en mijn zit is nu net een puntje waar ik ook erg mee bezig ben. Nav een filmpje had een vriendin van me gezegd dat ik te veel deed met mijn zit en dat Licor ruggebruik in draf daar wel eens de dupe van kon zijn. Ik ben me dan wat gaan verdiepen in de centered riding sfeer en heb op het forum van 't Balingehof nuttige tips gekregen. Ik zit nu al veel beter (zie ik op foto's van mezelf, ik ga niet meer zo op de lepel van mijn zadel zitten). Ik zit meer op de binnenkant van mijn benen, minder echt op mijn kont (ik drukte Licors rug zo eigenlijk weg) en kan Licors rug als het ware meer onder me heen laten komen. Ik merk spectaculair veel verschil, vooral in de draf!

Ja en nu voorzichtig zijn dat je niet teveel gaat klemmen met de bovenbenen Clown Maar idd te veel zit is dus ook weer niet goed, leuk we zijn beide op het zelfde gewezen Knipoog