Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:11

Maartje, is een oudere Euroriding niks voor je? Die heb ik ook en is gewoon een basis zadel zonder gedwongen zit.

Jeetje Audesta, voor 4k zomaar een project kopen := Wel heel jammer!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:32

Die zijn niet helemaal aanpasbaar toch Tarzan? Ik moet vaak ook nog de beugel ophanging op een andere plek hebben namelijk :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:58

Audesta schreef:
Een basis is een groot woord hoor.
Ze kreeg langzaamaan weer wat vertrouwen in zichzelf en in de amazone maar dat is echt een dun lijntje. Als het mijn pony was zou ik het niet aandurven om er een vreemde op te laten proefrijden op dit moment. Zowel qua aansprakelijkheid als qua terugvalgevaar voor de pony niet.
Ik heb echt heel veel ervaring met zulke sensibele dieren met wat negatieve ervaringen in het leven en de gemiddelde ruiter voelt dit randje echt niet.
Hun plan is nu zonder voorrijden verkopen voor 4 k :+
Ik wens ze veel succes.

Maar goed, not my circus, not my monkeys zullen we maar zeggen.

Wel fijn dat je nu vooruit kan Maartje, iig voor even.
Helaas bij mij gewisseld en moet terug wisselen want mevrouw krijgt een bult na rijden. Baal er wel van want Raisa had mijn oude boom meegenomen.

Oh jammer zeg..hopelijk komt ze dan bij iemand die een projectpaardje zoekt en gaat ze niet van hand tot hand..dat zou erg triest zijn. :(

Lastig inderdaad Maartje, veel dressuurzadels hebben inderdaad grote wrongen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:00

ja en een hele diepe zit... ik zou graag willen dat ik een ander lijf had :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:49

Mijn zadeltroubles gaan nog even door helaas.

Herkenbaar over die beugelophanging haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:53

Maartje_M schreef:
Die zijn niet helemaal aanpasbaar toch Tarzan? Ik moet vaak ook nog de beugel ophanging op een andere plek hebben namelijk :+

Kan best veel aan veranderd worden maar de beugelophanging lijkt mij niet inderdaad, jammer!
Want het klinkt wel als een zadel die voor jou verder fijn zal zitten, geen wrongen en geen diepe zit in ieder geval :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:02

Oh oliebol Audesta, dat is wel echt vervelend

Ik zal hem er eens ingooien bij de zadelmaker Tarzan

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:47

Thorowgood dan? Die zijn ook vrij vlak en niet veel wrong. Je kan die zelfs verplaatsen, misschien zelfs weglaten of een plattere erop doen als die bestaan. Ik heb een low profile op mijn cruzado liggen.
En je kan er ook nog een andere boom in doen mocht dat later nodig zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:51

Voor mij valt Thorowgood in de klasse Wintec en dat vind ik allemaal leuk voor het inrijden maar niet geweldig zeg maar :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:56

Ik heb op meerdere Thorowgood gereden en de t8 is echt niet te vergelijken met een wintec.. Wbt de t4 geef ik je helemaal gelijk. :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 08:48

Maartje_M schreef:
ja en een hele diepe zit... ik zou graag willen dat ik een ander lijf had :+

Voor veel mensen verschrikkelijke zadels hoor.
Een soort fietsen met zijwieltjes, ook ik krijg dan overal pijn.

Ninon Schutte is momenteel bezig met een zadel met vlakkere zit en de beugelophanging variabel.

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 08:54

Zadelperikelen, ik heb gister een gratis wintec isabelle opgehaald. Is goed gebruikt en daarom her en der iets stuk, puur cosmetisch. Hij blijft toch nog 2 jaar in de kast <<)

Audesta, wat jammer dat trainingspaardje weer weg is.

Tarzan heeft een minder heet paard :D

Ik ben zo’n vreselijk overbezorgde paardenmama, Luci lag gister tegen 19.30. De enige keer dat hij anders rond die tijd lag was toen hij koliek had. Hij toonde verder niks dus laten liggen. Later ging hij helemaal plat terwijl ik naast hem zat. Toen vond ik het wat spannend worden. Dus toch maar in de benen “gejaagd”. Niks aan het handje natuurlijk :x

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:08

Ah..arme paard van zijn slaap beroven haha.

Nee, ik snap het wel..zeker als hij helemaal plat ging terwijl je er naast lag..dat doen ze toch niet zo snel.

Ik heb ook nooit gehouden van zadels met een diepe en/of gedwongen zit, vond vroeger de KN's fijn en Stubben scandica, Prestige, Anky zadels en Massimo. Maar..dat was natuurlijk in het jaar 0 haha..tegenwoordig heb je weer zoveel nieuwe merken en ontwikkelingen maar die ken ik dus niet.
Het is wel belangrijk om een zadel te hebben die zowel goed voor het paard als de ruiter past.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:30

herkenbaar hoor met Luci, ik maak me ook zorgen als ze op vreemde momenten slapen :=

Schutte zadels hoor ik ook wel veel ja, maar ik moet echt even overwegen of ik er iemand anders bij wil hebben dan :=

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:55

Blij te lezen dat ik niet de enige ben haha!
Achteraf gezien snap ik wel waarom hij zo moe was, eerst zondag en maandag hele dag stal vanwege de regen. Gister weer buiten en sinds kort een andere PRE ruin erbij. Gister zag ik ze voor het eerst spelen. Hij trekt altijd op met een 2 jarige merrie, maar zij speelt toch anders en de ruin is meer van het stoeien. Heel leuk voor hun beide maar daarom was hij dus zo moe haha.

Ik hou van zadels met een diepe zit maar niet een al te dikke wrong. Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit komen over tig jaar.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:11

Maartje_M schreef:
Schutte zadels hoor ik ook wel veel ja, maar ik moet echt even overwegen of ik er iemand anders bij wil hebben dan :=

Zeker Ninon zelf is heel deskundig. Maar haar erbij krijgen is puntje twee... Althans dat was een jaar of wat geleden zo.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:22

Dat is nog steeds zo, zo ver ik weet. Plus dat je dan zo minstens €1000 meer kwijt bent voor het zadel zelf

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 17:52

Afbeelding

Havanna begint ineens rare vlekken bij haar neus te krijgen en het zat ook op haar lippen zag ik. Lijkt wel viltiligo..
Dat heeft mijn vader ook, maar het ziet er raar uit zo. Het lijkt snot maar het zijn dus verkleuringen..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 17:52

Oh wat gek.. heeft ze in de wei gestaan? Kan het een reactie op een plantje ofzo zijn?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 17:56

Goeie vraag..ze staat op de wei en eet alles wat los en vast zit. Ik weet alleen niet of ze van zo,n reactie op een plant ook zoiets kunnen krijgen.. maar er leek ook wel een klein sneetje te zitten.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:47

Hmmmm, bij Taruga vermoed ik ook zoiets, die heeft ineens lichte vlekken bij een oog. Zal het morgen eens fotograferen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:05

Elisa2 schreef:
[ Afbeelding ]

Havanna begint ineens rare vlekken bij haar neus te krijgen en het zat ook op haar lippen zag ik. Lijkt wel viltiligo..
Dat heeft mijn vader ook, maar het ziet er raar uit zo. Het lijkt snot maar het zijn dus verkleuringen..

Ik vroeg me oprecht af waarom deze foto niet in een spoiler zat ivm snot :') Las toen de tekst pas! Bijzonder wel! Ze heeft verder niet echt snot gehad toch? Anders misschien een reactie op het vele snot? Geen idee of dat mogelijk is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:17

Haha dat snap ik, ik dacht eerst ook dat het snot was. Maar nee, ze heeft geen snot gehad en is niet verkouden geweest ofzoiets.

Ben benieuwd hoe het er bij Taruga uit ziet. Bij Havanna lijkt het ook op haar lippen te zitten aan de binnenkant maar dat is moeilijk fotograferen. Ik hoop eigenlijk wel dat dit nog weer weg trekt.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:03

Oh wat gek die plekken joh.

Ja ik kreeg ook al ninon door maar ik heb geen geldboom helaas.

Heb wat geknutseld vandaag en iig minder slecht, ga zaterdag met paard en zadels naar vriendinnen die er ook serieus kijk op hebben en dan hopen dat we er helemaal uit komen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:11

Maartje, zo’n oude euroriding (ik heb de diamant) is overal wel voor een paar euro uit te halen. Wie weet is het wat voor je.

Degene die Rambo getraind heeft deed dat met haar eigen super fijn zittende custom zadel. Haar zadel verkocht ze vorig jaar, helaas voor mij heb ik geen geldboom :( anders had ik haar zadel echt graag overgenomen!

Wat raar Elisa ook zo ineens! Ben benieuwd wat het nu precies is ..