lusitano praat en foto,s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:17

Nouvel schreef:
Oh ja joh, ik dacht dat jij ze nooit mee nam naar de keuring, dat is echt een verrassing voor mij!

Je kent me ook helemaal niet persoonlijk! :D
Maar je leest niet goed.
Citaat:
Ik ga niet. Voor mij maakt de afstand niet zo veel uit, want ik rijd ook gerust naar Gesves, maar heb het in NL wel gezien....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:21

Ik snap ‘m nu niet meer 8)7
Jij zegt dat je daar gerust heen rijdt, en dan vraag ik ‘niet met paard toch?’
Wat lees ik dan niet goed? %)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:24

Nouvel schreef:
Ik snap ‘m nu niet meer 8)7
Jij zegt dat je daar gerust heen rijdt, en dan vraag ik ‘niet met paard toch?’
Wat lees ik dan niet goed? %)

We hebben het over afstand. Ik vind afstand geen probleem, want rijd gerust naar Gesves. Ik vind de keuring in NL niet meer leuk genoeg om daar heen te gaan.

Jij vraagt of ik ook naar Gesves zou rijden met mijn paard(en). Ja wel, ook dat zou ik doen.

Nouvel

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:27

Ahh zo, ik begreep eruit dat je dat al gedaan had.
Nou dat zou ik ook niet doen haha, mij te ver voor een keuring met een ruin...
Dat is de lange rit alleen waard als je daar echt iets te zoeken hebt...
En dat heb ik niet...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:32

Ja ik snap jouw punt.

Ik vind de afstand dus niet zo'n probleem. Hij is ook al in Ermelo geweest en dat was ook al meer dan 2,5 uur reizen. Gesves vind ik een veel leukere keuring, dus als opname keuring daar toegestaan zou zijn dan zou ik daar voor kiezen boven NL.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:20

Hallo lieve bokkers,

Mag ik mijn nieuwe vriend hier ook voorstellen aan jullie?
Zijn echte naam is Extremo, hij is sinds een half jaar in Nederland. 1.60 hoog en net 10 jaar oud.
Zijn vader is Imperio.
Hij is een echte PSL met een vurig karakter onder het zadel, maar daar buiten om een goud karakter!

Ik noem hem trouwens Dextro, dat roept makkelijker!

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:08

Leuk dier! Gefeliciteerd!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 11:07

Mooi paardje gefeliciteerd

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:43

Leuk om wat plaatjes van Milo te zien, ElCid! Ik vind dat hij (vooral qua hoofd) echt op zijn vader lijkt!

Ik ga niet naar de keuring, maar vind het wel grappig om jullie discussie over reistijden te volgen. :') Wij zijn zoveel op pad, ik heb echt een vertekend beeld van reizen merk ik. Voor mij is dat echt, "oh, maar twee a drie uurtjes, peanuts!". _O- Maar ik ben dan ook gezegend met een paard dat superbraaf en makkelijk reist en graag op de trailer wil.

Earthfocus: wow, gaaf paard!

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:44

Nouvel schreef:
Wow stoer zeg!
En dan gelijk zo’n eind weg.

Overnacht je zelf dan in een hotel ofzo als je er 2 dagen heen gaat?

Yes overnacht daar. Ga al op woensdag. Kan paardje op het gemak even bijkomen van de lange trailerreis. En heb ik gelijk een soort mini vakantie! :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:19

rider schreef:
Leuk om wat plaatjes van Milo te zien, ElCid! Ik vind dat hij (vooral qua hoofd) echt op zijn vader lijkt!

Niet alleen qua buitenkant van het hoofd, ook qua wat er tussen die oren zit; dus een heerlijk, vriendelijk karakter en een grote vreetzak :o .

Wij kunnen ons ook nooit erg druk maken over afstanden; na een reisje naar Portugal met de paarden ( 2500) km, naar Beieren ( 800 km) en Zeeland ( ruim 300 km).
Gelukkig hebben we een goede combinatie ( Pick up truck en grote "Gooseneck" trailer met living; totaal gewicht met paarden ca. 7000 kg) , dus dat scheelt ook :o ;) .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:29

Earthfocus, welkom, leuk dier!

Wat reizen betreft, ik vind 2 of 3 uur ook geen groot probleem, maar dan niet voor 1 dag...
Dan wil ik echt wel meerdere dagen ergens heen gaan.
En rond de keuring moet ik gewoon werken, dus daar een vakantie van maken is geen optie voor ons.
Daarnaast heeft Ferro veel trailerproblemen gehad, dus ik ben met hem nog steeds wel extra voorzichtig, ben veel te blij dat reizen nu wel goed lukt!
En daar ben ik zuinig op!

Iedereen sterkte met de warmte trouwens deze dagen!

Gisteravond nog les gehad, vandaag een dagje vrij en morgen probeer ik heel vroeg even te rijden.

Afbeelding

We hadden hier aan de kust nog bijna geen insecten maar nu stikt het van die vieze plakvliegen, paarden zitten helemaal vol!
Bij jullie ook?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:53

Ongedierte valt hier mee, paarden zitten wel steeds onder de horzeleitjes. Wel megaveel overlast van eikenprocessierups hier helaas.

Ik heb gisterenavond nog even gereden, nu dagje pauze, woensdag laat op de avond even kijken of w wat kunnen doen. Santi vraagt nu steeds om water voor het rijden (heeft hij op de wei ook gewoon hoor! - is gewoon één of andere rare tic) wel typisch. Meestal scharrel hij los op de poetsplaats en dan gaat hij dus bij het kraantje staan. Hij heeft mij dus goed getraind om op commando water te tappen. :D

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:55

Aquilo zijn eerste wedstrijd is een feit. :+
Hij heeft wel de hele tijd achter mijn vriend aangelopen en die heeft ook enkele keren moeten ingrijpen om te vermijden dat we in de decor eindigden. Maar soit we hebben het overleefd...
Aquilo kan trouwens gruwelijk goed piafferen. Ik had het nog nooit gezien. Maar hij heeft echt aanleg. _O-

De kroko moest normaal gesleept worden, maar we hebben hem heel orgineel een lift gegeven O:) :D
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:55

Zo denk ik er ook over Elcid, paard komt uit Portugal dus alles in België en Nederland is peanuts! Zelf rijd ik ook heel makkelijk het hele land door om ergens een paar uurtjes te zijn dus het is maar net wat je reverentie kader is en wat je er voor over hebt. (Hoe leuk vindt je het?)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:56

Luckystory schreef:
Aquilo zijn eerste wedstrijd is een feit. :+
Hij heeft wel de hele tijd achter mijn vriend aangelopen en die heeft ook enkele keren moeten ingrijpen om te vermijden dat we in de decor eindigden. Maar soit we hebben het overleefd...
Aquilo kan trouwens gruwelijk goed piafferen. Ik had het nog nooit gezien. Maar hij heeft echt aanleg. _O-

De kroko moest normaal gesleept worden, maar we hebben hem heel orgineel een lift gegeven O:) :D
[ Afbeelding ]

Mooie combinatie zijn jullie Ans! Fijn dat het goed gaat met rijden en met hem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:05

Cool, wat gaaf Ans!
Hoe oud is hij nu en gaat het goed met hem?

En wat het reizen met de trailer betreft, is het inderdaad, waar gaat het om, is het leuk of belangrijk genoeg om een stuk voor te rijden...

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:59

Gaaf dier Earthfocus!

Leuk Luckystory, wel braaf zo met Kroko op schoot.

Die van mij hebben deze week vrij. Is vanaf het weekend weer normaler weer. Pak ze dan wel weer op.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:02

Welkom EarthFocus, knappe jongen!

Wat is Aquilo stoer met de kroko op zijn rug. Het was een behendigheidswedstrijd?

Het valt bij ons redelijk mee met de beesten, alleen in de stallen zitten steekvliegen en is het helaas erg warm. Gelukkig doet Hèrmes het eindelijk prima buiten de hele dag en staat er een windje in de polder. Ik heb hem t/m woensdag gewoon aan het werk gehad, 9 uur erop en het was prima te doen. Vind het nu wel echt te warm, dus het blijft bij 2 keer afspuiten op een dag, zonnebrand smeren en een stukje wandelen.

Zorg goed voor de paardjes met deze temperaturen en uiteraard ook voor jezelf!

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:06

We hebben ze hier nu ‘s middags binnen vanwege de hitte en de plakkerige vliegen op de hoofden.
Ze gaan rond 6.00 naar buiten en rond 13.00 naar binnen en ‘s avonds weer naar buiten tot een uur of 10.
Gisteravond was het wel bar, het bleef maar zo heet...
Hele nacht super benauwd, bah!

Ferro is woensdag behandeld door de dierenarts van Den Hoek, controle en chiropractische behandeling.
Ik heb ‘m ‘s morgens vroeg nog een half uurtje gereden en daarna vrij, alleen beetje wandelen.
Kijken of het vanavond voldoende afkoelt om even een rustig rondje aan de longe te doen, als ‘ie goed morgen even lekker naar strand en stukje door zee om op te frissen!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:50

Tweet staat zoals altijd in zijn uitloopstal met daarvoor betonstrook, dan zandpaddock, en dan weiland.

Kortom, hij kan zelf kiezen tussen buiten of binnen.

Bij ons op stal staat een hele rij (vaak oudere) paarden zo gehuisvest.

Tweet was de enige die zich gisteren na 12.00 nog buiten liet zien, die is sowieso van het hele spul het meest buiten.
Normaal is hij leeft hij echt op kom van warm weer.

Nu gisteren wel behoorlijk aan het zweten begreep ik van de pension houdster, en voor het eerst in jaren ook echt wat geïrriteerd door de vliegen.

Maar goed, ik kan de temperatuur niet lager zetten voor hem.
Het was 39 graden in de schaduw in Wekerom.
Dit is zelfs voor mijn hitteminnende Portugees gewoon echt warm.

Op stal staat hij beschut met licht briesje (als alles open staat trekt het een beetje door op stal)

Hij moet het er maar even mee doen, net zoals wij allemaal.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:54

Hier lijken ze weinig last te hebben van de warmte.
Ze wisselen de bomen af met de open wei.

Nouvel schreef:
Cool, wat gaaf Ans!
Hoe oud is hij nu en gaat het goed met hem?

Hij is 7 nu. En sinds mei onder het zadel. (Wel 2 maanden stil gelegen tussendoor wegens geen zadel. Dus alles bij elkaar eigenlijk nog geen 2 maanden gereden)
En het gaat super met hem. :D
Ik ben nog steeds heel voorzichtig met zijn voer. (absoluut geen granen) Maar hij is al enkele jaren gewoon stabiel. Ik durf te hopen dat hij er wat overheen gegroeid is. ;)

Het was inderdaad een soort van behendigheids parcours. Maar mijn vriend heeft hem de hele tijd geleid.
Hij liet zich niet zo goed sturen omdat hij gestressd was door de omgeving. Dus we hebben er niet moeilijk over gedaan en hem achter hem laten aanlopen. Dan ging het wel.
Ik had nog wat foto's gekregen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:04

Stoere Aquilo!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:31

Wat fijn Ans, dat het zo goed met hem gaat!
Leuke foto’s!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:59

Eefie is dat Hermes? Mooi dat lichte koppie! <3

Luckystory, dat ziet er leuk en gezellig uit. Spannende hindernissen!

Santi en ik zijn op strandvakantie. Hij vindt de zee echt fantastisch en is dol op zwemmen.

Afbeelding