Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:37

Wat voor type boomloos had je dan? Want daar zit ook nog een groot verschil in..

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:57

Berdien, daar mag je geen wedstrijden mee rijden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:01

Caro_MarjaH schreef:
Berdien, daar mag je geen wedstrijden mee rijden.

Zeker wel! In de reglementen staat: een dressuurzadel of een zadel wat er op lijkt.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:12

Ik zat er net naar te kijken en zag het idd ook. Ik dacht dat er alleen met engels zadel gestart mag worden. Solly :o

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:15

ja de regels worden steeds soepeler.
Je kan tegenwoordig in kersttenue verschijnen geloof ik haha als het maar 1 geheel is

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:20

Hahaha lijkt me orgineel :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:48

Hahaha gezellig allemaal als kerstman of kerst elf te paard :=

Uhm vgm was het een barefoot cheyenne... Maar het is inmiddels al bijna 8 jaar geleden dus weet het niet precies zeker. Heb het zelf nooit gekocht, zat bij m'n pony toen we die kochten dus heb er toen nooit veel research naar gedaan als 12 jarige :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:04

Ik denk dat de jury dat je wel afrekent, toegestaan of niet.. wel jammer!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:57

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:06

Ik heb op dit moment met doorzitten last van impuls verlies iemand tips?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:22

Veel kleine stukjes doorzitten zonder een overgang te maken. En proberen te schakelen tijdens het doorzitten
wil ook nog weleens helpen. Dit werkte voor mij in ieder geval wel :).

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:58

Ga ik ook proberen heb er toch ook vaak last van dat ze inzakt

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:04

Splinterz schreef:
Oeh! Dan hou ik Den Ham in de peiling, is hier 25 minuten vandaan :D

Haha oke leuk!
Ik heb zelf afgelopen zaterdag daar nog gereden, prima georganiseerd. Voor mij is het ook dichtbij.
Alleen ik ben zelf niet zo voor die koudbloeden wedstrijden/friezen wedstrijden. Ik zag dat er eind december ook wel eentje in Balkbrug georganiseerd is. Persoonlijk ga ik dan liever dicht in de buurt rijden en dan maar tussen de 'gewone' paarden, dan dat ik een 'eind' weg moet.

Wat betreft doorzitten: heb je je paard al wel goed los? Probeer eerst goed los te rijden en zorg dat hij nageeflijk loopt en scherp aan je been. Pas daarna beginnen met doorzitten en inderdaad rustig opbouwen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:13

Ja los is hij wel en ook scherp aan been alleen verliezen we impuls. Vandaag zadel aan laten passen wellicht speelde dit ook mee ga morgen weer rijden en zal het dan ervaren.

Persoonlijk hoeft hij niet hard te gaan want dan kan ik ook niet meer zitten Door mijn beperking. Hij komt alleen net teveel terug. We blijven oefenen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:41

@Henrieke: 28/29 december in Balkbrug idd, ik ben er 29 december ook. Dat is een van de selectiewedstrijden van de indoorcompetitie :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:45

Laura. Let de volgende keer eens op of je je bovenbenen wel goed los laat. Misschien klem je een beetje en dat is voor paard teken voor terugkomen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:48

Jenny_S schreef:
Laura. Let de volgende keer eens op of je je bovenbenen wel goed los laat. Misschien klem je een beetje en dat is voor paard teken voor terugkomen

Dat wisselt een beetje bij mij. Ene keer wel andere niet. Ik heb er niet altijd controle over.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:01

Wat zegt je instructeur?

Ik moet opletten dat ik gene steun zoek aan teugels. Als ik die maar loslaat gaat het prima en kan ze ook een middendrafje inzetten. Maar met lichtrijden wil ze weer niet naar voren. Ook zo handig

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:10

Henrieke schreef:
Splinterz schreef:
Oeh! Dan hou ik Den Ham in de peiling, is hier 25 minuten vandaan :D

Haha oke leuk!
Ik heb zelf afgelopen zaterdag daar nog gereden, prima georganiseerd. Voor mij is het ook dichtbij.
Alleen ik ben zelf niet zo voor die koudbloeden wedstrijden/friezen wedstrijden. Ik zag dat er eind december ook wel eentje in Balkbrug georganiseerd is. Persoonlijk ga ik dan liever dicht in de buurt rijden en dan maar tussen de 'gewone' paarden, dan dat ik een 'eind' weg moet.

Balkbrug zou ik eerst ook starten maar vind het net teveel gedoe voor 1 proef. Is Hoogenweg voor je te doen? Indoor 2 proeven. Elke maand hebben ze er sowieso 1 wedstrijd.

Doorzitten vond ik lastig totdat ik vorige week 'de' tip kreeg. In het zadel voeten recht en benen zover mogelijk naar buiten strekken (uit elkaar duwen). Dan in de beugels gaan staan en weer zitten. Op 1 of andere manier gaan je heupen dan van een lock. Voor mij werkt het iig super fijn!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:12

@ ilsemarie, haha nee we starten nog wel B. ik rijd niet heel veel wedstrijden, en er zijn nog heel veel dingen waar het in de les heel goed gaat en wat thuis en op wedstrijd echt nog veel beter moet. Maar ik ben gaan starten omdat hij dan ook wat ervaring krijgt
als ik er straks goed aan kan blijven rijden dan knallen de punten omhoog, en zal ik ook over gaan.

Ik denk dat ik nu met die van aankomende zondag er bij 9 keer gestart ben. En dan toch al 5 0f 6 winstpunten haha.

Voor de rest las ik nog iets over doorzitten. Bij mijn merrie is dat geen probleem, maar bij mijn ruintje heb ik er wel heel veel moeite mee. ik raak door zijn enorme beweging uit balans en ga dat op een verkeerde manier oplossen, mede dus door bovenbenen wat aanspannen en zelfs mijn buikspieren moeten er op een verkeerde manier aan geloven. Ik neem het wel mee, maar dan korte stukjes, en moet er ook duidelijk bewust mee bezig zijn om "alles" los te laten. Voor mij erg moelijk.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:22

@Geertje3: Kom je dan 2 januari ook gezellig B dressuren bij de Dollard in Winschoten? Beetje friezig gezelschap lijkt me wel gezellig ;) (die avond is alleen B dressuur, vandaar de vraag haha)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 07:35

Instructrice zegt gewoon oefenen en beter dat hij iets terug komt dan dat ik als een idioot zit te stuiteren. Ze is er morgen weer dam zal ik het met haar bespreken en oefenen.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:18

@ ilse marie, ik weet nog niet of ik daar aan mee doe, heb me in elk geval nog niet opgegeven.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:37

Splinterz schreef:
Balkbrug zou ik eerst ook starten maar vind het net teveel gedoe voor 1 proef. Is Hoogenweg voor je te doen? Indoor 2 proeven. Elke maand hebben ze er sowieso 1 wedstrijd.

Doorzitten vond ik lastig totdat ik vorige week 'de' tip kreeg. In het zadel voeten recht en benen zover mogelijk naar buiten strekken (uit elkaar duwen). Dan in de beugels gaan staan en weer zitten. Op 1 of andere manier gaan je heupen dan van een lock. Voor mij werkt het iig super fijn!

Ik heb dit vandaag dan toch maar even uitgeprobeerd tijdens het rijden en het werkt idd! := ik kan nog niet opeens super goed doorzitten maar al wel heel makkelijk een lange zijde volhouden door dit trucje. Dus dat gaan we maar eens vaker doen en proberen het steeds langer vol te houden natuurlijk! :j

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:42

Klasse Emma.