[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:12

Esther, Xantha wil er wel overheen. Maar ze springt het dan maar net aan of half lopend.
Balkjes vindt ze wel helemaal leuk heb ik het idee.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:18

Hahahahaha oww dat ken ik hoor, eroverheen draven want zo hoog is het niet en waarom zou je moeite doen :=. Komt vanzelf goed! Sommige paarden gaan ook pas echt springen als het een beetje een uitdaging wordt :P.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:32

Grappig te lezen hoe verschillend paarden op hindernissen reageren. Frío wordt helemaal vrolijk als hij balken ziet. Erover draven is geen probleem, maar niet te weinig. Minimaal 6, 9 is leuker en 12 zijn een uitdaging. 3 vindt ie te weinig.
Springen doet hij keurig, maar beslist niets te hoog. Maar hij heeft eigenlijk altijd precies door wanneer de hindernis hoger is gezet.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:57

Shaggy wordt ook helemaal vrolijk als ie hindernissen ziet :). Hij springt tegenwoordig ook met groot enthousiasme, alleen af en toe vergeet ie zn achterbenen :=. Maar ach hij moet het nog leren....

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:06

Ik roep altijd dat Frío erg bewust is van zijn lijf, dat blijkt ook bij het springen. Soms tikt ie een balk aan, zelden eraf.
Frío wordt echt stiksjaggo als hij balken ziet en niet mag springen. Reed een keer in de les bij iemand toen aan het eind van de les een hindernisje werd neergezet. Frío trok er meteen naartoe en werd loeidwars toen hij er niet overheen mocht _O-

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:16

heike vind springen ook prachtig, helaas mag hij het niet te vaak vanwege zijn rug en hij heeft de pech dat zijn baasje het eng vind.
ook wordt die idd boos als er hindernissen of balkjes staan en hij mag er niet over heen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:55

Baasje hier vindt het ook spannend. Daarom een bodyprotector gekocht voor het springen. Sindsdien ben ik een stuk zekerder geworden.
Mijn onzekerheid was niet goed voor het springen, Frío begon door mijn twijfel langs de hindernissen te schieten als ik een dubbelsprongetje had. Sinds ik voor die bp heb gekozen gebeurt dat niet meer. Wel een keer bijna om een paal van een oxertje gehangen, maar hij ging er dus niet langs. Instructrice stond heel hard te lachen omdat die het aan zag komen. Fout van mij: ik reed niet genoeg door tussen de hindernissen. Ging daarna ineens een stuk beter :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:05

Ik vond in het begin vooral dat Shaggy erg hard ging, maar ben nu al een stuk vooruit gegaan.... Wil wel nog steeds een bodyprotector maar kan nergens de goede maat vinden.... Ze zitten of op mn borst goed maar zijn op mn rug te lang of ze zijn voor mn rug goed en zijn op mn borst weer te klein. Moet dus eentje die ik kan kiezen in ruglengte. De how's racesafe heeft dat alleen die kan ik allen via internet bestellen en wil wel graag advies hebben.... Lastig weer dus :=.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:15

die Hows kan je via een bokker veel goedkoper bestellen. Ze kan je ook adviseren met de maat dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:45

Mo vindt iig losspringen wel echt fantastisch, heb het van de week gedaan met haar. Hoefde niets te doen hahaha :')
Ideaal!

Onder het zadel misschien van het voorjaar eens proberen!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:16

Ik ben ook niet zo'n held... maar Chim vindt het helemaal geweldig! Als er twee balkjes in de bak liggen neemt zij ze in 1 sprong allebei... terwijl ik dan gewoon wil draven ;)
En de omheining is al een stuk opgehoogd sinds zij hier is, want ze is er al drie keer overheen gegaan.... }>

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:32

Oo springen wat geweldig, ik vind dat altijd zo leuk om te doen!

*komt ook weer buurten*

Katlief had de kabel doorgebeten dus had geen telefoon en internet meer :( En reageren via mijn telefoon is echt geen doen. Ik ga straks alles even bijlezen!!

Ik kwam deze tegen op internet :

Ik werd vanochtend bij Utrecht door een Volvo van de KLPD aan de kant gezet, wegens overtreding van de maximum snelheid (ik reed 160 km/u!). Zo loste ik dat op:

De agent: "Meneer, ik hou u aan wegens te hard rijden. Mag ik uw rijbewijs zien?"
Ik: "Ik heb geen rijbewijs agent."

De agent: "Geen rijbewijs? Heeft u dan wel papieren van deze auto?"
Ik: "Nee, die heb ik niet want deze auto is niet van mij. Ik heb hem gestolen, maar ik geloof dat ik wel wat zag toen ik mijn pistool in het handschoenenkastje legde."

De agent, verbijsterd: "U bent bewapend met een pistool in een gestolen auto?"
Ik: "Ja, die had ik nodig om die vrouw dood te schieten van wie ik deze auto heb gestolen. Haar lichaam ligt in de kofferbak. Ik doe wel vaker van die rare dingen als ik dronken ben."

Het werd de agent nu te veel en hij riep assistentie op.

Binnen de kortste keren werd ik omsingeld door een horde gewapende agenten en de hoofdagent liep naar me toe.
De hoofdagent:"Uw rijbewijs graag".
Ik (terwijl ik mijn rijbewijs overhandig): "Alstublieft agent".
De hoofdagent:"Uw papieren".
Ik (terwijl ik mijn papieren overhandig): "Alstublieft agent".

Vervolgens vroeg de hoofdagent of hij in het handschoenenkastje mocht kijken. Ik stemde daar in toe en uiteraard was er nergens een pistool te bekennen. Tenslotte vroeg hij of hij in de kofferbak mocht kijken en vond daar alleen een laptop en een gevarendriehoek.
De hoofdagent: "Ik heb van deze agent gehoord dat u gewapend met een pistool, zonder rijbewijs met een lijk in de kofferbak, dronken in een gestolen auto reed. Hoe kan dit?"
Ik: "Ja dat weet ik niet. Ik durf te wedden dat die fantast u ook nog vertelde dat ik te hard reed."

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') Geweldig toch

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:34

hij is wel leuk, maar denk niet dat je hem moet proberen bij de agenten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:03

BrankaZ schreef:
die Hows kan je via een bokker veel goedkoper bestellen. Ze kan je ook adviseren met de maat dacht ik.

Ik ben gister even met een stalgenootje mee geweest naar het Drunens ruiterhuis, zij wilde perse de niro laarzen en een animojasje en die hadden ze alleen daar ;) (tenminste hun zijn hoofdleverancier van die laarzen....). Toen ik daar was zag ik toevallig dat ze er ook de how's racesafe hadden :D. Ik had van alle andere bodyprotectors die ik aangehad heb altijd de XL nodig hier hing alleen een M dus dacht ach probeer maar. En hij paste, dacht ik.... Bleek ie nog te groot te zijn :=. Heb nu een maat S waar voor een extra rij blokjes in gezet wordt zodat hij voor ook over mn onderste rib heen valt....

Weet zeker dat als ik hem online had besteld ik zelfs met advies de verkeerde had gekregen :=. Ik had namelijk echt voor de XL gegaan en dan de short back. En nu heb ik een maat S, short back met extra blokjes voor.... Dus ja ik raad iedereen maar aan die dingen met goed advies te kopen ;).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:25

Je had ook kunnen passen in de winkel en daarna met haar contact op kunnen nemen? ;)
Dan had je de maat geweten en kunnen vragen of het via haar goedkoper was. Ik heb uiteindelijk voor een goedkopere oplossing gekozen omdat ik hooguit 1x per week spring. Maar als ik voor een How's had gekozen had ik via haar besteld. Scheelt n.l. tientallen euro's. Had er al contact met haar over en ze benadrukte heel erg dat goed de maten opnemen belangrijk was.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:33

Ach ja ik vind het niet erg om voor een stukje service te betalen, en ach ik kreeg nu in de winkel ook 10% korting (das daar standaard voor klanten met klantenpas). Dus geloof niet dat ie heel veel duurder is... Ik weet denk al welke bokker je bedoeld en heb daar ook mn dekens besteld ;). Maar dat scheelde uiteindelijk ook niet zo heel veel hoor....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:28

Heey

Ik heb al weleens met een boomloos zadel gereden maar ik merkte vrij weinig verschil. Het zat wat zachter maar verder nergens problemen mee. Komt misschien ook omdat ik heel veel zonder zadel rij omdat we dus geen passend zadel hebben.

Jolijn: Heerlijk filmpje <3 Wat is ze braaf.

Denise: Een lekkere rit gemaakt :D Heerlijk.

Esther: Stoer filmpje hoor :D Ziet er al netjes uit ( tot zover ik daar verstand van heb :P)

Mf31: Leuke foto :D

Debby: Lekker gelest :D Fijn dat het zo lekker gaat :D

Nienke: Wat een geweldig nieuws meid :D

Nikita heb ik van de week los laten springen en dat vond ze echt geweldig. Natuurlijk niet hoog maar ze vind het echt heel leuk. Ikzelf vind het wat minder :P Als het paard braaf is durf ik wel in draf te springen maar meer ook niet hoor.

Echt merrie gedrag heeft Nikita niet :) Ze is altijd heel vriendelijk en ik merk het bijna niet als ze hengstig is. Het enigste is dat ze meer interesse heeft in de ruinen op stal.

Ik heb vanochtend echt zo lekker gereden <3. Ik merk dat ze mij onder het zadel nog niet zo vertrouwd. Dan is ze echt heel gespannen maar na een tijdje begon ze mij wat te vertrouwen en dus ook wat te ontspannen. We hebben zelfs heel rustig kunnen draven. Ik merk nu al verschil met de vorige keer rijden.
Toen bleef ze gespannen en bleef ze rennen. Nu liep ze echt lekker en soms ook ontspannen. Ze deed goed haar best vandaag <3.

[RIJ-ITP] Trekpaard Nikita in de mist

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:31

Angela, fijn dat het nog steeds goed gaat met jou en Nikita. Blijft altijd een hoop aftasten in het begin he..

Esther, had t filmpje ook op je fb gezien. Hij doet het goed hoor! Knappe poownie. Zag ook mooie foto's van jullie op t strand, gaaf.

Denise, ooh wat genieten joh! Een heerlijke buitenrit met je kanjer. En wat een grote groep ook. Hoe is t nou eigenlijk met Ringo? Is hij weer helemaal beter?

Mies, hahaha, wat een grap jo :+ . En stoute kat!! :P

My_Chimanga, fijn dat Chim weer de oude is! Ze heeft best last gehad van dr gebit dan.. Hahaha, die foto met dat veertje op dr neus, super leuk :D . En ook al eens uitgebroken lees ik, het draakje.

Dapperedodo, ah sneu voor Amor zeg. Gelukkig gaat t wel iets beter met m. Voortaan moet ie wat voorzichtiger zijn op zichzelf hoor ;) .

Afgelopen zondag weer wedstrijd gehad met m'n kanjer :D ! Hij heeft weer ontzettend zn best gedaan en had dan ook weer mooie punten, 189 en 190. Ben weer trots op m'n kanjer <3 . Ook hebben we laatst voor het aller eerst in 3 jr gesprongen. Durfde nooit := , maar hij was super braaf, was echt genieten.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:09

Prinslover: Ze is idd echt een draak...
Leuk dat je wedstrijd zo goed ging, en ook super dat je hebt durven springen! Is het voor herhaling vatbaar denk je?

Even een vraagje...
Ik ga per 1dec verhuizen naar een binnenmanege. Het is een hele open ruimte met stallen die zicht hebben op de bak. Heel mooi. Maar, ook heel spannend voor Chim denk ik! Heeft iemand van jullie tips hoe je haar het makkelijkst kunt laten wennen aan die nieuwe omgeving? (ze kan/mag niet los in de bak om eens lekker te inspecteren)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:39

Eerst een keer aan de hand de bak inspecteren? Dat ben ik wel met Frío van plan. Hij gaat volgend weekend verhuizen.
Verder zelf er niet te veel van maken. Mijn ervaring is dat ze zo sensibel zijn dat ze dat meteen oppikken. En uitvergroten in het geval van Frío ;)

Ik verhuis Frío trouwens bewust in het weekend. Daardoor wel een weekje dubbele stalling, maar het geeft hem en mij rust. Hem snel verhuizen geeft onnodig stress. Merkte dat hij b.v. vorig jaar koliekerig werd toen ik hem mee had op vakantie en te snel was vertrokken nadat ik hem bij het vakantieadres had gebracht.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:28

Ilona: Lekker hoor weer puntjes erbij! En gesprongen :), das ook altijd leuk!

My_Chimanga: Ik heb met Shaggy ook eerst aan de hand het hele terrein verkent en m ervan overtuigd dat het niet eng was ;). Op de tweede stal was ie wel veel sneller gewend dat bij zn eerste, maar ja bij zn eerste stal was ik nieuw en de stal was nieuw. Bij de tweede stal was onze relatie natuurlijk ook al heel anders en was ik tenminste nog bekend....

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:08

Je topic ziet er goed uit Angela! Het lijkt erop dat jij een lekker stabiele zit hebt, dat zal vast fijn zijn voor Nikita. Fijn dat het zo goed gaat:)

Geeske, ik zeg ook: Even het terrein laten verkennen door bijvoorbeeld even rond te stappen ofzo. En dan daarna denk ik lekker in stal zetten met wat hooi ofzo:). En wat Branka zegt, zelf net doen alsof er niks aan de hand is:P Ik kan zelf altijd lekker stressen, maar reken maar dat die paarden dat dan nog 6x zo erg gaan doen haha. Met verhuizende paarden of met paard op vakantie of met nieuwe paarden die k spannend vind ed. kom ik ook vaak terug met een blauwe teennagel (A) doordat ik dan zelf stress en t paard op mn teen gaat staan..... hihi

Inderdaad mooie punten Ilona! :) Lekker dat je ook eens hebt gesprongen zeg.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:31

@Prinslover ja ik vindt ook dat ie zuniger op zich zelf moet wezen maar kan et zo moeilijk aan hem uitleggen.

Chim
Wij hebben de paarden(me verzorgpaarden 3x) aan de hand eerst door de bak gelopen en daarna los gegooit met zn 3e was een mooi gezicht staarten omhoog en rennen maar.

Met amor zelfde gedaan maar toen ik hem los zette in de rij bak zodat ie zn benen kon strekken liep ie achter me aan naar het hek en bleef daar staan de sukkel was totaal niet onder de indruk van de nieuwe omgeving echt grapig het verschil tussen de paarden.

Hebben jullie ook zo'n last ban de mist wij heel erg wil al steeds een wandeling maken maar dat stel ik maar uit omdat ze nog steeds als idiooten rijden rond stal.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:02

Ilona, tsja wanneer is me kat wel lief he ;) Zo kat zo hond, die besloot vanochtend om me ugs even te slopen :( daar gaan me nieuwe ugs en heb ook geen bon dus kan het niet op eventueel de verzekering gooien. Damm baal hier goed van! Weekend gelijk een bench halen..

Wij hebben ook zo erg last van de mist dapperedodo. Vooral gister rond uurtje of 5 werd het ineens heel erg! Ik was op de scooter naar stal gegaan. En normaal rij ik altijd wel door, maar gister dus echt niet :( Wat slecht zicht zeg.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:15

Ok bedankt allemaal!
Ik zal lekker rustig met haar gaan wandelen daar, en haar daarna lekker op stal zetten met wat hooi... eten werkt bij haar altijd goed! ;)
Het is gewoon spannend, nieuwe stal, nieuwe binnenbak (en we zijn nog nooit binnen wezen rijden) en dan ook nog alles delen met meerdere eigenaren en paarden! Haha dat wordt echt wennen.
Heb er wel heel erg veel zin in moet ik zeggen!! Losgooien gaat helaas in die bak niet, dan word het een puinhoop en Chim kennende breekt ze nog uit ook!

Dodo, bij ons is het ook echt super mistig! Gewoon levensgevaarlijk om nu met die dieren de weg op te gaan... ze rijden echt gewoon de normale snelheid door, alleen zie je bijna niets!
Bij ons zie je van de ene kant van de bak nog net de andere kant, maar meer dan dat is het ook niet... Lekker klein wereldje ;)