[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:45

hier wat foto's van shaddy en mij
Afbeelding
let niet op mijn hoofd...

Afbeelding
kijken hoe ze reageert op druk

Afbeelding
stukje buiten stappen

Afbeelding
even kijken wat ze doet als ze los is

Afbeelding
opzadelen, 3 hoofstellen gepast, 4de paste uiteindelijk

Afbeelding
lekker stappen in de bak

Afbeelding
nog meer stapwerk

Afbeelding
lekker wennen aan mekaar

Afbeelding
moe na het werk

let niet op mijn houding, ik moest erg wennen en het zadel zat niet erg fijn

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:27

oh moppie ze is echt super leuk en je staat er erg leuk op
heb je wel een zadel zelf wat lekkr zit dan ??

geniet van haar

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:29

jij ook zo heerlijk gereden anouk wij ook al
was super rustig op stal iedereen zat natuurlijk bij de alberthein haha hebben wij geen last hoef dit jaar niks te doen lkker hoor
Laatst bijgewerkt door tsjilly op 24-12-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:43

tsjilly : Dankje :D. Ik heb zelf een heel fijn zadel maar ik weet niet of die gaat passen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:00

Afbeelding

Ik heb nu vakantie dus hoop snel weer bij te lezen hier..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:45

jellie: Hetzelfde hè? (:)

Angela: Ik ken iemand met heel veel verstand van zadels. Hij verkoopt ze ook en dan mag ik altijd mee... ;) Het is een apart paardje. Volgens mij ga ik haar mooier vinden als ze minder vol is. Ik houd ook van vol hoor, maar het moet niet te zijn. :+ Ik vind haar op jouw foto's mooier tonen, het is wel reclame dat ie zo mak langs vrachtwagens en traktors gaat. Ik denk niet dat Sam het haar na gaat doen. 8-)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 09:19

Anouk, dank je wel, jouw visie is mij weer een hart onder de riem! Ik kom ook inderdaad dezelfde problemen tegen als in mn thuisland. Ik blijf zelf het liefst ver weg van de hele schoonfamilie en ik heb er wel kleine drama's voor over om Abderrahim ervan te overtuigen dat een beetje afstand ons beide veel goed doet! haha mijn schoonmoeder is hier hetzelfde!
Jij moet ook wel een sterke persoonlijkheid zijn dat jij je eigen weg kiest in zadelmakerschapland, ik ben benieuwd, er schuilt een createur in je, Hermes en Trussardi waren beide zadelmakers als ik het juist heb? Fantastisch wanneer je van vakmanschap kunt genieten!

Bullymonster Hoefproblemen worden hier niet opgelost door de kniptang en vijlman. Die heeft een standaardopleiding gehad, zonder correcties te kunnen toepassen of zonder kennis van hoefziektes of problemen.
Daar moet dan weer een ander, vaak 'oudere' man bij gehaald worden die goed 'voelen' kan. Die wees ons dan indertijd op de nare geur die uit de hoef kwam en adviseerde teer. Ik ben toen gaan zoeken op Bokt en op hoefsites en kwam erachter dat het straalrot was. Toen leek het alleen een hoefprobleem omdat hij op zand goed liep. Ik heb de kapman geadviseerd ietsjes meer van de hoefwand weg te nemen omdat de witte lijn iets verbreed was en dat bracht ook verlichting.
Er is kans geweest dat de straalrot een spier geinfecteerd heeft.
Martine, lakshmi die op Djerba zit met 2 paarden liet al weten dat er vaak genoeg na een kapbeurt paarden dagen kreupel lopen vanwege onjuist kapwerk.
Het brengt mij ietwat frustratie maar met de tijd leer ik zelf meer.

Moppielover gefeliciteerd met dat leukerdje!

Voa een duits berber forum heb ik nu een Tanja ontmoet die in Nabeul paarden traint en endurance wedstrijden heeft gewonnen in het verleden in Tunesie en Algerije. Altijd fijn om een netwerk uit te breiden.

Oh ja er kwam nog een muilezeltje aanlopen, dat gebeurt hier dan hier, hahaha hij is nu al een paar dagen bij ons en inmiddels heeft de eigenaar hem bij ons gevonden. Hij kwam helemaal uit Tozeur, zo'n 7 km verderop, maar heeft hem nog steeds niet opgehaald! Ik denk dat we maar een bagagezadeltje voor hem gaan aanschaffen en mee nemen op trektocht.

Fijne feestdagen allemaal, wij vertrekken zaterdag avond weer met een trektocht de Sahara in!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:37

Angela wat een super leuk paardje, gefeliciteerd met haar en dat jullie maar heel veel plezier van haar mogen beleven!

Anouk het is een ardenner hoor, dat hoort zo ;) :D Zo is haar bouw, ik vind haar helemaal niet dik, voor een ardenner is ze eigenlijk erg fijn gebouwd.

Verder kom ik hier even foto's spammen en iedereen hele fijne feestdagen en de allerbeste wensen geven voor het nieuwe jaar!

http://picasaweb.google.nl/Suevo98/Suev ... uIpKqtrAE#

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:47

Malin: Tja, ik vrees dat je me door hebt. Ik zal maar gewoon heel eerlijk zijn: Ardenner paarden zijn gewoon niet mijn type. Mag hè? Ik kan er niks aan doen. Hoofdzaak is dat Angela er heel gelukkig mee wordt! Het is haar van harte gegund. Ik heb gisteren met Frank samen je foto's zitten bekijken. Tof joh! Dat is nou een paardje waar ik van ga kwijlen! Die Suevo weet zich ook wel te tonen! Haha, fijn dan hè? Dat ze dat niet te vaak doen als je er op zit. Als je ziet wat ze zonder ruiter allemaal kunnen klaarmaken, zijn we wel ontzettende mazzelaars dat we op hun rug mogen zitten!

Wenda: Als ik je verhalen zo lees, zou ik je bijna aanraden om een keer een goede cursus bekappen zelf te gaan volgen! Dan kun je het zelf doen. Vervelend hoor dat de kennis in Tunesie op dit punt is achtergebleven. Valt me een beetje van ze tegen!
En idd ik heb een heel sterke persoonlijkheid of zoals mijn schoonpa zegt: Stronteigenwijs! :+ Anders was ik niet zo ver gekomen als ik nu ben. Mijn moeders familie is ook heel creatief en ik heb me nog nooit zo op mijn plek gevoeld als nu, dus ik blijf dit pad volgen. Heb me er letterlijk in vastgebeten! Haha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:52

En ik ga mijn vraag hier toch maar plaatsen. Ik zoek een mooi model halster om te maken van leer. Het liefst zou ik het in het spaanse zoeken, dan maak ik hem voor Despi. Hebben jullie tips met sites met duidelijke foto's van een dergelijk hoofdstel of halster? Gespen en dergelijke kan ik vast wel geregeld krijgen. Vandaag is het me zelfs gelukt om een aardig steekje te naaien, dus na Sam zijn 'simpele' halster, waar ik van het weekend aan wil beginnen, wil ik zo iets in elkaar naaien. En daarna hoop ik zodanig te kunnen naaien dat ze eventueel ook voor verkoop kunnen. Dus alle tips zijn heel welkom!

Maak me blij!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:06

Anouk, ik heb tot eind januari vrij nu. Vanaf februari heb ik weer 10 weken school en daarna 10 weken afstuderen, als het goed is. Hoop dus ergens in juni/juli klaar te zijn?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:43

Heey
dankjulliewel :D
Malin : Dankjewel :D.ze is wel een beetje te dik, op de foto's is dit niet zo goed te zien maar in het echt wel, en we denken dat ze gekruisd is met een ander paardje omdat ze idd wat slanker is als de meeste ardenners en haar ouders zijn niet bekent ;).
Wat een gave foto's :D

idefix: Tuurlijk mag je dat vinden ;) ieder zijn eigen smaak toch?
Zijn die zadels ook een beetje betaalbaar?

Ik kan niet wachten tot maandag :P. Ik geloof nog niet echt dat ze echt ons paard gaat worden, denk steeds dat het een droom is maar dat is het gelukkig niet :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:05

Angela: Je kunt een advies bij hem inwinnen en hij verkoopt ook tweedehands zadels. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. ;) Met een goed advies slaag je ook allicht natuurlijk. Maar hij heeft gehoorlijk wat zadels en hij kan ze ook breder en smaller maken als het nodig is. Ik verwijs je naar hem nu en als je aangeeft dat je via mij aan hem komt, mag ik mee om te zien welk zadel het mooiste past. ;)

Shanna: Zoo het einde is in zicht! En weet je al wel een beetje wat je er mee wil doen? Volgens mij wilde je er nog een studie aan vast plakken toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Hier was het feest. Papa had de treintjes uit de vitrine gehaald en op een baan gebouwd. Het trio vocht om als eerste een treintje te mogen bedienen. Maar ze zijn alledrie aan de beurt gekomen. Ik ben wel blij dat Frank niet zo overdreven reageert op een uit de bocht vliegende trein als mijn pa. Die gaf het op na de 10e keer met ons haha. Frank niet, maar zijn treinen liggen dan ook heel wat steviger op de baan dan mijn pa zijn treinen. Volgens mij zijn die maar 3 keer uit de bocht gevlogen. Op een gegeven moment besloten we maar eens aan het brood te gaan en we vonden Bassie al wat kribbig. Bleek het al 8 uur te zijn! Haha, geen wonder! Hij was gewoon doodop! :Z

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:44

Anouk: http://barokshop.com/, hier hebben ze leuke hoofdstellen misschien kan je ook ideetjes op doen voor een halster. Een website met halsters heb ik nog niet kunnen vinden....

Malin: Leuke foto's van Suevo!!

Moppielover: Heel veel plezier met haar in ieder geval! Ik moet eerlijk bekennen dat het ook niet mijn type paard is :o. Maar het is inderdaad belangrijker wat Angela van haar vind :).

Ik keek vandaag uit het raam en werd al blij, het zonnetje schijnt en de sneeuw is zo goed als weg! Helaas zal de bak wel nog steeds niet te rijden zijn, die stond gisteravond al helemaal blank. Leuk hoor kleigrond :(, maar ja ook wel de combinatie kleigrond, slecht gedraineerde bak en een bak die door de eigenaar niet echt goed onderhouden wordt. Dus vandaag maar wandelen denk, is ook wel goed voor mij :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:29

Esther: Thankx! Hier kan ik wel wat mee!
Ja, vervelend hè? Klei! Brrr. Hier zal het wel niet anders zijn. Maar zo met de kerstdagen is paardrijden wel de laatste prioriteit. Mss morgen...

En Angela: Ik zit je foto's nog eens te bestuderen en ik denk dat het idd het te dikke is wat ik niet mooi vindt. Vooral op het front kun je wel goed zien dat ze echt wat te dik is. Maar wat een rust straalt ze uit zeg. Volgens mij is het een heel braaf paardje! Wanneer gaan jullie haar halen? Of heb je haar al?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:52

Humm geen studie meer! Misschien nog wat cursussen ofzo :)
Ik vond mijn stage erg leuk en ga ook graag die kant op. Maar eerst afstuderen en dan zien hoe het loopt!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:27

Heey
Dankjulliewel :D
Idefix : Okee, als ik een nieuw zadel nodig heb dan zal ik zijn telefoonnummer enzo vragen ;).
Shaddy kwam op ons ook heel rustig en braaf over, alleen vind ze het heel spannend/eng als je haar oren aan wilt raken. We gaan haar maandag ophalen :D :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:12

De bak en de longeerbak stonden nog steeds blank dus maar weer even buiten gewandeld. Shaggy vond het allemaal wel best :). We hoorde ook al af en toe wat vuurwerkknallen, maar gelukkig reageerde ze daar niet op!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:10

Angela: GEFELICITEERD *\o/* Ik vind haar helemaal geweldig!Echt super leuk!
Is ze al gekeurd of wordt ze maandag gekeurd?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:25

Dankje :D :DZe word waarschijnlijk maandag, en anders dinsdag gekeurd, en dan komt ze 1 maand op proef.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:25

Hier even wat fotootjes van eerste kerstdag.
Mijn schoonfamilie kwam op kerstdiner bij ons en wilden Jippe ook wel eens bekijken. Schoonzus (die vaker op een kameel dan op een paard heeft gezeten) wilde er wel een keer op. Zo ook nichtje van 12 en neef van 8 wilde uit eindelijk ook wel. Dus caps gepast en naar stal getogen. Aangezien we toch moesten mesten en buiten zetten hadden we dit onderdeel al voorbereid enkele weken geleden dus ze hadden redelijke kleding meegenomen. Alleen dit weer hadden wij niet besteld!!!

Maar goed. Jippe heeft zich van een superbrave kant laten zien. Heeft bijna een week niet echt kunnen werken door de baggercondities van longeerbak en rijbak. En dat liet deze dag ook te wensen over. Gepoetst en gezadeld en dan eerst longeren. Daarna uitstappen in de rijbak met wisselende familieleden op zijn rug. In echt baggerweer!. Met schoonzus opstappen via de kruk ging prima, bleef uitstekend stil staan. Daarna werd hij wat dribbelerig omdat hij het toch ook nat vond en dus heeft manlief neef en nicht erop getild.

Schoonzus zwaait nog wel, het striemde van de regen. Ik ben reeds verzopen dankzij het longeren (ik loop ernaast zoals je snapt. Zien jullie mij ook eens)
Afbeelding

Neef van 8 erop.
Afbeelding

En nichtje van 12. Hier begint het water echt in een straaltje mijn nek in te lopen en is mijn onderbroek ook reeds nat geworden.
Afbeelding

En daarna mocht Jippe nog 2 uur met de maatjes naar buiten in de regen. Eerst dus maar goed wat wortel en appel gegeven. Dan kon ie er even tegen.

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:13

leuke foto`s maar deze is wel mooier dan een kameel hhaaa

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:19

Hoi!
Ben een paar dagen niet zoveel online geweest met de kerstdagen, maar ik ben er weer!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:42

Wanda: Mooie foto's!!! Wat een lieverd!

Hier waren de paarden weer los vandaag. Despi heeft zijn warmbloedige kant ontdekt. Hij was weer niet te stuiten en stuiterde lekker door de bak heen. Zelfs Sam was bedaarder! Haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:44

tsjilly schreef:
leuke foto`s maar deze is wel mooier dan een kameel hhaaa

:j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :D